CMSSecurityWordPressآموزش

مدیریت سطح دسترسی کاربران در وردپرس

اگر شما جزو وب مسترانی هستید که از افراد زیادی برای تولید محتوا در سایت خود استفاده می کنید لازم است که شخصی دیگر به جز شما بر فعالیت های سایت نظارت داشته باشد تا اداره سایت به نحو احسن اجرا شود. ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا با مدیریت سطح دسترسی کاربران وردپرس بیشتر آشنا شوید. بنابراین قصد داریم شما را با افزونه کاربردی در وردپرس که می توانید با استفاده از آن نقش های کاربری در وردپرس را مدیریت کرده و دسترسی به بخش هایی از سایت را به آن ها اضافه کرده یا کم کنید.

ساخت سطح دسترسی در وردپرس با افزونه Advance access manager

Advance access manager

یکی از بهترین افزونه هایی که می توانید با کمک آن سطح دسترسی را در وردپرس مدیریت کنیم Advance access manager است .

مخفف اسم این افزونه AAM است که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است . با این افزونه شما می توانید برای سایت خود سطح دسترسی در وردپرس برای کاربران جدید و خاص ایجاد کنید. می توانید دسترسی به بخش های مختلف رو به کابران بدهید یا هر تغییری که می خواهید ایجاد کنید یا حتی می توانید دسترسی به بخش ها را از کاربران خود بگیرید.

نصب و فعال سازی افزونه Advance access manager

پس از نصب و اجرای این افزونه مطابق عکس زیر یک زیر منو در پیشخوان وردپرس شما به نام AAM ایجاد می شود. با کلیک بر روی این گزینه می توانید به مدیریت این افزونه دسترسی پیدا می کنید و شما قادر هستید که سطح دسترسی کاربران را ویرایش دهید و برای کاربرانی که جدید هستند سطح مدیریتی ایجاد کنید.

نصب و فعالسازی افزونه Advance access manager

کار هایی که شما قادر هستید با افزونه AAM در وردپرس انجام دهید :

  • نقش کاربری خاصی برای کاربران خود ایجاد کنید.
  • نقش کاربری جدید با سطح دسترسی دلخواه خود ایجاد کنید.
  • می توانید نقش کاربری یکی از کاربران را ویرایش دهید و دسترسی آنان را در پیشخوام وردپرس مدیریت کنید.
  • می توانید دسترسی به بخش های مختلف را برای بینندگان را شخصی سازی کنید.

چگونه نقش کاربری خاص را در وردپرس ویرایش دهیم؟

اگر قصد دارید تا یک نقش کاربری را در وردپرس ویرایش دهید یا سطح دسترسی را در بخش های پیشخوان حذف کنید یا اینکه آن را اضافه کنید باید از منوی سمت راست وردپرس که Rules نام دارد استفاده کنید. کارکرد این منو به این صورت است که نقش مورد نظر خود را از بین نقش های کاربری در سایت خود انتخاب کنید و بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

بعد از کلیک کردن بر روی چرخ دنده در منوی باز شده در سمت چپ بر روی گزینه Capabilities کلیک کنید. تا به انواع دسترسی به بخش های مختلف وردپرس دسترسی پیدا کنید. (مطابق تصویر زیر)

ویرایش نقش و سطح کاربری در وردپرس

در این صفحه ی باز شده شما می توانید تمام دسترسی های موجود در منو های وردپرس را مدیریت کنید که با تیک زدن هر یک از گزینه امکان مشاهده آن برای سطح دسترسی در وردپرس برای نقش کاربری مورد نظر خود فراهم می شود.

شما می توانید با فعال کردن گزینه moderate _comment سطح دسترسی وردپرس را در اختیار خود قرار دهید.

اضافه کردن نقش کاربری خاص در وردپرس

اگر می خواهید یک نقش کاربری جدید با سطح دسترسی در وردپرس دلخواه خود در سایت ایجاد کنید فقط کافی است تا در افزونه AAM وردپرس بر روی دکمه Create که سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)

اضافه کردن نقش کاربری

با کلیک بر روی این گزینه تصویری به صورت لایت باکس برای شما باز خواهد شد. که ابتدا در فیلد نام عنوان دلخواه برای نقش کاربری مورد نظر خود انتخاب کنید.

سپس در قسمت Inherit Capabilities From اگر می خواهید تا این نقش کاربری یک کپی از سطح دسترسی در وردپرس برای نقش کاربرهای موجود در سایت باشد که دسترسی محدودتر و یا بیشتری نسبت به آن داشته باشد از این بخش نقش مادر را انتخاب کنید که در حالت پیشفرض دسترسی های همان کار کاربری را در اختیار داشته باشد.

اگر می خواهید که تمام دسترسی ها از این نقش حذف شود گزینه Also clone all access settings را فعال کنید و در آخر کار بر روی گزینه Add Ali را کلیک کنید.

برای ویرایش نقش کاربری می توانید با استفاده از گزینه Capabilities دسترسی های لازم برای نقش کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارشی سازی کنید.

ویرایش کردن دسترسی کاربر به پیشخوان

اگر می خواهید سطح دسترسی در وردپرس به بخش دلخواه از پیشخوان وردپرس را برای یک کاربر خاص ویرایش کنید مطابق تصویر زیر اول بر روی تب Users کلیک کنید و پس از انتخاب کاربر مورد نظر خود بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید .

دسترسی کاربر به پیشخوان

برای ویرایش نقش کاربری و افزودن نقش کاربری باید از گزینه ی Capabilities استفاده کنید و می توانید در بخش دسترسی آن ها را مدیریت کنید. یکی از قابلیت هایی که این افزونه دارد این است که شما می توانید یک کاربر را قفل کنید تا امکان دسترسی به پیشخوان وردپرس ازشما سلب شود.

ورود به پیشخوان دیگر کاربران ( سطح دسترسی ) در وردپرس

یکی از قابلیت هایی که به این افزونه اضافه شده است امکان ورود به داشبورد مدیریتی دیگر کاربران است که می توانید به عنوان آن ها فعالیت کنید یا از دید داشبورد آن ها سایت را مشاهده کنید. با این قابلیت شما می توانید به تمام سطوحی که کاربر عادی به آن دسترسی دارد را مشاهده یا ویرایش دهید.

برای شروع این کار لازم است تا از قسمت Users کاربر مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی آیکون مشخص شده کلیک کنید تا در پنجره جدید به محل پیشخوان کاربر مورد نظر بدون نیاز به وارد کردن رمز و نام کاربری دسترسی پیدا کنید. (مطابق تصویر زیر)

سطح دسترسی در وردپرس

افزونه Advance access manager جزو بهترین افزونه های سطح مدیریتی در وردپرس است و این افزونه توانسته تا در حال حاضر60.000 هزار نصب فعال و کسب امتیاز3.6 را از آن خود کند

با تشکر از شما بازدید کنندگان عزیز.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا