Serverآموزش

مزایا سرور مجازی در مقابل سرور فیزیکی

در این مقاله، شما مزایا و خطرات سرور های فیزیکی و سرور های مجازی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند بهترین راه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. سازمان ها نیاز به برنامه های پردازش و ذخیره سازی امن، قابل اعتماد و با کارایی بالا برای برنامه ها و داده های خود دارند. یک نظرسنجی اخیر از اولویت های مدیرکل اطلاعات (CIO) نشان می دهد که موضوعات زیر اهداف کلیدی برای بسیاری از برنامه های فناوری اطلاعات هستند:

  • بازیابی و تداوم کسب و کار
  • خدمات  ابری
  • مدیریت هزینه

مدیریت فناوری اطلاعات مدرن به دنبال یافتن راه حل های پردازش داده ها و ذخیره سازی مقرون به صرفه است که نیاز سازمان را برای کاهش خطر، رفتار متنوع با انواع داده ها و در بسیاری موارد، انطباق با مقررات، متعادل می کند. در بسیاری از سازمان ها تصمیم گیری در مورد سرورهای فیزیکی و سرور های مجازی، به دلیل الزامات پیچیده کسب و کار و مزایا و معایب مربوط به هر گزینه انتخاب های ساده ای نیست.

جوانب مثبت و منفی سرورهای فیزیکی

مزایا سرور مجازی

یک سرور فیزیکی، قطعه ای از تجهیزات است که داده ها ذخیره شده و خوانده می شوند. این سرور ممکن است در اتاق سرور شما در محل شرکتتان قرار گرفته باشد، یا می تواند در یک مرکز ذخیره سازی (یک مرکز داده) با یک ارائه دهنده قابل اعتماد ذخیره شود. سرورهای فیزیکی به طور کلی توسط کارکنان شرکت شما اداره، مدیریت و نگهداری می شوند.

مزایا سرور های فیزیکی

سرور فیزیکی

1- تیم IT شما دارای دسترسی کامل به منابع اختصاصی سرور شما به صورت کامل (24/7/365) می باشد که می تواند برای عملیات با تقاضای بالا و کسب و کار حیاتی باشد.

2- بسته به نیازهای شما، سرور ممکن است در محل و یا در یک مرکز ذخیره سازی قرار گیرد.

3- کارکنان IT شما می توانند به طور کامل سفارشی و پیکربندی سرور را با توجه مشخصات و شرایط کسب و کار شما انجام دهند.

معایب سرور های فیزیکی

1-هزینه بالای خرید سرور، تعمیر و نگهداری، و در صورت شکست سخت افزار، جایگزینی آن .

2- کارکنان فناوری اطلاعات شما مستقیما مسئولیت راه اندازی، پیکربندی و نگهداری را دارند.

3- اگر مشکلی با پیکربندی یا تعمیرات دارید، ممکن است نیاز به استخدام یک پیمانکار یا فروشنده برای کمک داشته باشید.

4- نیاز به فضای فیزیکی با امنیت بالاست.

سرور مجازی

مزایا سرور مجازی

مجازی سازی، قرار دادن چند “سرور مجازی” بر روی تجهیزات فیزیکی است. این کار اجازه می دهد تا منابع فیزیکی سرور را در بین کارهای متعدد برای حداکثر کارایی و صرفه جویی در هزینه تقسیم کنید. مجازی سازی معمولا در سرور های ابری یا سرورهایی که نگهداری آن برون سپاری شده است، رخ می دهد. انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی که هم چنین ارائه دهنده سرویس های امنیتی است، رایج ترین شیوه ای است که سازمان ها برای مجازی سازی استفاده می کنند.

مزایا سرور های مجازی

1-هزینه های آن بسیار کمتر است، زیرا نیازی به خرید سخت افزار ندارید.

2- هزینه های پایین در دراز مدت برای پتانسیل برای تنظیم و نگهداری.

3- دسترسی به متخصص در تنظیمات، پیکربندی، نگهداری و لایسنس های نرم افزاری.

4- نیاز به تخصص IT در شرکت کاهش می یابد.

5- باعث تحکیم سرورها و افزایش کارایی بارگیری می شود.

6- و …

سرور های مجازی یا سرور های فیزیکی برای کسب و کار مزایا بیشتری دارد ؟

مزایا معایب

سیسکو برآورد کرده است که تا سال 2019، 86 درصد از حجم کار کسب و کارها در سرورهای ابری میزبان خواهند بود. در حال حاضر، بسیاری از سازمان ها از یک رویکرد ترکیبی برای ذخیره سازی داده ها استفاده می کنند که ترکیبی از سرورهای فیزیکی و مجازی است. تصمیم گیری در مورد سرورهای فیزیکی و مجازی به تعدادی از عوامل، از جمله بودجه، نیاز به عملکرد، منابع و موارد دیگر بستگی دارد.

  1. بودجه

مزیت اصلی مجازی سازی صرفه جویی در هزینه است. مواردی که با سرور های مجازی می توانید در هزینه آن ها صرفه جویی کنید:

  • سخت افزار
  • توسعه
  • خدمات
  • امکانات
  • تخصص IT
  1. عملکرد
عملکرد سرور

صرف نظر از گزینه ای که انتخاب می کنید، به طور کامل درک نیازهای تجاری شما بسیار مهم است. ارائه دهنده سرویس های مجازی می تواند در هدایت شما از طریق فرآیند شناختن اطلاعات، برنامه ها و فرایندها برای عملیات و سلامت شرکت شما بسیار مهم باشد. بعضی از برنامه های کاربردی ممکن است نیاز به منابع سرور اختصاصی بیشتری را به دلیل تحمل کمتر برای خطر در عملکرد، داشته باشند. هم چنین درک نیازهای شما برای عملکرد و برای داشتن بهترین تجربه با تجهیزات اختصاصی بسیار مهم است.

  1. تداوم کسب و کار

از آنجا که سرورهای مجازی سازی خارج از محل قرار می گیرند، شما از لحاظ ریکاوری هنگام اختلال از مزایای عملکرد فوری برخوردار هستید. در بسیاری از موارد، ارائه دهندگان با برنامه ریزی مناسب و کاهش ریسک خطر می توانند به طور قابل توجهی تداوم کسب و کار شما را بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا