Linuxآموزش

آموزش نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان آموزش نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس را توضیح دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

اکثر مردم از تأیید رمز عبور برای اتصال به سرورهای خود از طریق پروتکل SSH استفاده می کنند و حتی تصور نمی کنند که این روش احراز هویت ممکن است آن طور که انتظار می رود ایمن و مطمئن نباشد.

این موضوع را در نظر بگیرید: اگر هکری موفق به دسترسی به رمز عبور SSH شما شود، تمام اطلاعات ارزشمند شما در معرض خطر است. به همین دلیل احراز هویت با SSH گزینه بهتری است. در این آموزش نحوه غیرفعال کردن احراز هویت رمز عبور برای SSH در سرور مجازی VPS لینوکسی را یاد خواهید گرفت.

پیش نیاز ها

قبل از شروع این راهنما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  1. سرور / VPS مبتنی بر سیستم عامل لینوکس فعال
  2. قطع دسترسی به سرور مجازی VPS از طریق خط فرمان SSH

مرحله 1) پیکربندی احراز هویت کلید SSH در سرور خود

قبل از اقدام به این پیکربندی روش دیگری از تأیید اعتبار بسیار مهم است. ما احراز هویت SSH Key را توصیه می کنیم. این یک آموزش کامل در مورد چگونگی پیکربندی احراز هویت کلید SSH در سرور شما است: نحوه تنظیم کلیدهای SSH

نکته: این آموزش را فقط پس از پیکربندی کلیدهای SSH خود ادامه دهید زیرا ممکن است از سرور خود بلاک شوید!

مرحله 2) ویرایش پرونده پیکربندی SSH

این کار را فقط در صورتی انجام دهید که مرحله 1 را کامل کرده باشید و با موفقیت با استفاده از پورت SSH به VPS وصل شدید زیرا ممکن است از سرور خود بلاک شوید.

1.با root SSH به سرور مجازی VPS خود متصل شوید.

2. پرونده پیکربندی etc / ssh / sshd_config را با یک ویرایشگر متن مانند nano یا vim از طریق خط فرمان SSH باز کنید. nano / etc / ssh / sshd_config

3. هنگام باز کردن ویرایشگر، باید نمایی مشابه عکس زیر را مشاهده کنید:

آموزش نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس

4. شما باید این خط را پیدا کنید:  PasswordAuthentication yes در این بخش nano یک ویژگی جستجو دارد، بنابراین می توانید با فشار دادن CTRL + W روی صفحه کلید، نوشتن کلمه کلیدی جستجو PasswordAuthentication و کلیک بر روی Ente، به جستجوی این خط بپردازید.

نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس

5. نشانگر شما باید به قسمت ضروری اشاره کند.

غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس

6. و در اینجا شما بایدPasswordAuthentication yes را به PasswordAuthentication no تغییر دهید:

آموزش نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکس

برای ذخیره تغییرات و خروج از این محیط Ctrl + X را فشرده، پس از آن Y را تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید.

علاوه بر این، برای اعمال تغییرات باید سرویس SSHD را مجدداً راه اندازی کنید. دستور زیر را اجرا کنید: service sshd restart

و به همین راحتی احراز هویت رمز عبور SSH شما غیرفعال شد. بعد از انجام این مراحل هیچ کس قادر نخواهد بود با استفاده از رمزعبور SSH به سرور مجازی VPS شما متصل شود. فقط کاربرانی که کلیدهای SSH خود را به سرور شما اضافه کرده اند قادر به اتصال هستند.

نتیجه گیری

شما آموخته اید که چگونه رمز عبور SSH را در سرور مجازی VPS خود غیرفعال کنید. این باعث می شود سرور شما بسیار ایمن تر شود زیرا هیچ کس نمی تواند از طریق SSH با استفاده از رمز عبور به سرور شما متصل شود. فقط کاربران ممتاز با استفاده از کلیدهای SSH یا سایر روشهای تأیید هویت پیشرفته قادر به اتصال خواهند بود.

امیدورام از مطالعه مقاله آموزش نحوه غیرفعال کردن رمز ورود احراز هویت SSH در VPS لینوکسی نهایت لذت را برده باشید، شما عزیزان می توانید این مقاله را برای دوستانتان نیز، به اشتراک بگذارید.❤👇🏻

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا