CMSآموزش

آموزش نصب پایتون و کار با این زبان برنامه نویسی

گفته می شود که در حال حاضر برنامه نویسی یکی از مشاغل پردرآمد است. با افزایش مداوم گجت هایی مانند رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه، استخدام برنامه نویسان برای نوشتن برنامه ها و نرم افزار هایی که نیاز ها و خواسته های جامعه فناوری امروز را برآورده می کنند، ضروری است. پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که ما قصد داریم در این مقاله نصب و نحوه کار با آن را به شما آموزش دهیم.

برای کسانی که دانش کافی در مورد برنامه نویسی رایانه دارند، ساخت برنامه ها و نرم افزار ها از نظر آن ها کمی آسان تر است. با این حال برای مبتدیان، شروع به برنامه نویسی می تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر مهارت های لازم برای انجام این کار را نداشته باشید.

شما نه تنها چیزی را از ابتدا خواهید ساخت، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که هر یک از اجزای برنامه شما از جمله رابط کاربری، مطابق با ترجیح کاربران هدف شما به خوبی کار خواهد کرد.

خوشبختانه مبتدیان می توانند با یک زبان برنامه نویسی به نام پایتون راحت تر وارد برنامه نویسی شوند. با استفاده از این برنامه می توانید در چند لحظه برنامه نویسی را شروع کنید. در این مقاله ما می خواهیم موارد ضروری پیرامون پایتون را از جمله اهمیت و نحوه استفاده از آن کشف کنیم.

پایتون چیست؟

زبان پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است که برای اهداف عمومی طراحی شده است. این زبان تأکید خود را بر خوانایی کد می گذارد. علاوه بر این، یک نحوه متمرکز است که به برنامه نویسان اجازه می دهد مفاهیم خود را با استفاده از خطوط کد کمتر بیان کنند. این برنامه نویسی دقیق مقیاس های مختلف را ممکن است.

این زبان برنامه نویسی ابزاری قابل توجه برای توسعه نرم افزار است. در حالی که زبان های دیگر قدرتمند تر و سریعتر هستند، پایتون بسیاری از موارد را به روشی آسان و قابل درک درست می کند. همچنین قابل توجه است زیرا تشخیص می دهد سرعت توسعه ضروری است.

آموزش نصب و کار با پایتون برای مبتدیان

در این مرحله ممکن است شما بپرسید که چگونه از پایتون استفاده شده است. یادگیری و استفاده از این زبان برنامه نویسی عملاً آسان است. در اینجا مراحل نحوه اجرای پایتون فقط در چند دقیقه آورده شده است.

پایتون چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (بررسی خلاصه و جامع)

نصب پایتون

نصب زبان پایتون

نصب چنین زبان برنامه نویسی نیازی به انرژی و مهارت زیادی ندارد.

برای ویندوز زبان پایتون می تواند به صورت رایگان از وب سایت پایتون بارگیری شود. با این حال باید اطمینان حاصل کنید که نسخه بارگیری شده با سیستم عامل شما مطابقت دارد. در غیر این صورت پایتون روی رایانه شما کار نمی کند. توصیه می شود همیشه آخرین نسخه موجود را بارگیری کنید.

برای کاربران Linux و OS X، پایتون ممکن است قبلاً در رایانه های شما نصب شده باشد. از این رو ممکن است شما هیچ نرم افزاری مربوط به پایتون را بارگیری یا نصب نکنید، اما ممکن است بخواهید یک ویرایشگر متن نصب کنید.

مورد بعدی که باید انجام دهید نصب زبان Python است. اکثر کاربران می توانند پایتون را بدون نیاز به تغییر تنظیمات، به طور کارآمد نصب کنند. حتی می توانید با فعال کردن آخرین ماژول موجود، زبان گفته شده را در Command Prompt ادغام کنید.

مورد بعدی که باید نصب کنید ویرایشگر متن است. خواندن و نوشتن کد با استفاده از ویرایشگر متن تخصصی می تواند راحت تر از استفاده از برنامه های متنی از قبل نصب شده مانند Notepad باشد. ویرایشگر های رایگان زیادی برای انتخاب وجود دارند. برای ویندوز می توانید Notepad ++ را نصب کنید. برای Mac می توانید TextWrangler را نصب کنید. هر سیستم دیگری می تواند از JEdit استفاده کند.

چگونه با استفاده از پایتون میزان عملکرد وب سایت را اندازه گیری کنیم؟

در آخر شما باید آزمایش کنید که آیا فایل را به درستی نصب کرده اید یا خیر. برای این منظور باید Command Prompt را باز کرده و کلمه “python” را تایپ کنید. پایتون بلافاصله بارگیری می شود و شماره نسخه را نشان می دهد. سپس به خط فرمان Python interpreter منتقل خواهید شد. پس از فشار دادن enter، باید متن شما در زیر خط فرمان Python نشان داده شود.

یادگیری مفاهیم اساسی پایتون

یادگیری مفاهیم اساسی پایتون

از آنجا که پایتون یک زبان تفسیر شده است، شما باید درک کنید که نیازی به کامپایل ندارید. از این رو می توانید برنامه را به محض ایجاد تغییر در فایل، اجرا کنید. این زبان امکان تجدید نظر و تکرار را سریعتر از سایر زبان ها فراهم می کند.

شما می توانید از این زبان برای تست کردن کد ها بدون افزودن آن ها به برنامه خود استفاده کنید. این یک ویژگی اساسی است زیرا شما قادر به شناسایی دستورات خاص هستید بدون اینکه پیچیده باشد.

با همه چیز در پایتون به عنوان یک شی برخورد می شود. از این رو نیازی به اعلام اشیا valu با ارزش در ابتدای برنامه خود نیست. همچنین نیازی نیست نوع متغیری را که می خواهید استفاده کنید مشخص کنید.

هاست پایتون چیست؟

نوشتن برنامه

از آنجا که یکی از مواردی که برای پایتون نیاز دارید ویرایشگر متن است، ابتدا باید این مورد را باز کنید. پس از انجام این کار، سعی کنید دستور print ایجاد کنید. شایان ذکر است که از print برای نمایش اطلاعات در طول برنامه استفاده می شود.

مورد بعدی این است که دستور خود را اضافه کنید. شما می توانید از هر کلمه یا جمله ای استفاده کنید. متن انتخابی خود را در داخل عبارت “print ()” از جمله علامت های نقل قول قرار دهید. از اینجا فایل خود را ذخیره کرده و برنامه را اجرا کنید. شما باید بتوانید متن انتخاب شده خود را در زیر خط فرمان مشاهده کنید.

نتیجه

همانطور که یادگیری پایتون را به صورت خودکار پیش می برید، برنامه های پیشرفته تری نیز خواهید ساخت. از این رو ادامه یادگیری چیز های بیشتر در مورد پایتون بسیار مهم است تا بتوانید نرم افزار ها و برنامه های بیشتری ایجاد کنید.

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا