Security

آیا ووکامرس امن است؟ آیا وردپرس امن است؟

وب سایت های وردپرس و WooCommerce که ما آنها را اجرا و نگهداری می کنیم می توانند از نظر بالقوه مشکل ساز باشند، زیرا احتمال دارد همیشه امنیت نداشته باشند. بسیاری از سایت های بزرگتر دائما در معرض انواع مشکلات مختلف مانند حملات مخرب و هک قرار دارند. بنابراین، نگران شدن برای امنیت این وب سایت ها طبیعی است. ایمن نگه داشتن وب سایت ها به معنای آن است که باید مجموعه ای از موارد رعایت شود تا نقاط ضعف امنیتی آن ها برطرف شود. در این مقاله نکات لازم برای بررسی امنیت وردپرس به طور خلاصه توضیح داده شده اند.

 ایمن نگه داشتن هسته WordPress
ایمن نگه داشتن هسته WordPress

ایمن نگه داشتن هسته WordPress

وردپرس می تواند یک سایت مطمئن باقی بماند، زیرا هسته اصلی سایت بطور خودکار محافظت و به روز می شود. این سایت به طور خودکار به روزرسانی هایی را ارائه می دهد که به شما در حفظ امنیت سایت وردپرس کمک می کند. به روزرسانی ها برای اهداف امنیتی طراحی شده اند و سیستم شما را در مورد شناخت مواردی مانند بدافزار و ویروس به روز می کند. مهم است بدانید که وردپرس به روزرسانی هایی را در یک سری اعداد ارائه می دهد که توسط سه نقطه مشخص شده است. به عنوان مثال، نسخه 4.9.7. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که یک به روزرسانی کاذب را بارگیری یا تأیید نکرده اید.

افزونه ها؛ وردپرس از کجا آسیب می بیند؟

متأسفانه، WordPress به عنوان یک کل می تواند یک مشکل خاص را داشته باشد. افزونه هایی که به وردپرس اضافه می شوند. این افزونه ها به طور مستقیم به وردپرس وصل نمی شوند و این می تواند یک شکاف امنیتی باشد. آنها غالباً مورد هدف هکرها قرار می گیرند زیرا آنها نقطه ضعف امنیتی سایت هستند. اگر امنیت این قسمت به درستی حفظ نشود امنیت کل وب سایت وردپرس به خطر می افتد.

وردپرس از کجا آسیب می بیند؟
وردپرس از کجا آسیب می بیند؟

این مشکل از آن جا به وجود می آید که افزونه ها از ابتدا در وردپرس وجود ندارد و جزء هسته مرکزی وردپرس نمی باشد، همچنین توسط وردپرس این افزونه ها تنظیم نمی شوند. با این حال، بسیاری از آن ها برای وب سایت بسیار مفید و کاربردی هستند. از جمله مواردی که به یک کسب و کار در عملکرد بهتر کمک می کند، اغلب این افزونه ها هستند. اما از آنجا که آن ها با استانداردهای مشابه وردپرس مطابقت ندارند، معمولاً امنیت کمی وجود دارد. بدین ترتیب هکرها می توانند در آن ها نفوذ کنند، زیرا می توانند از این طریق برای نفوذ در خود وردپرس استفاده کنند.

چگونه پلاگین ها را به روز نگه داریم؟

آنچه باید در مورد افزونه ها در نظر بگیرید این است که آن ها اغلب با استانداردهای کم کیفیت طراحی می شوند، همین باعث آسیب پذیری آن ها شده است. به عنوان مثال، گرفتن اطلاعات کارت اعتباری از مشتریان، اغلب نتیجه نفوذ در این پلاگین ها است و این موردی است که به طور جدی باید به آن توجه شود. هکرها همیشه سعی می کنند به دنبال آسیب پذیری های موجود در نرم افزار باشند و از آنها به نفع خود استفاده کنند، به همین دلیل شما باید تا حد ممکن مراقبت باشید. فقط باید از محبوب ترین افزونه هایی که به طور مداوم به روز می شوند استفاده کنید.

اقدامات احتیاطی امنیتی برای محافظت از وردپرس و ووکامرس

برای اطمینان از ایمنی وردپرس شما، چند کار متفاوت وجود دارد که شما به عنوان یک مالک باید انجام دهید. اطمینان از ایجاد امنیت خوب، بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این نوع مسائل است. سایت WooCommerce بطور خاص برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، باید با دقت و ایمن نگه داشته شود. برای اطمینان از محافظت از سایت WooCommerce، می توانید کارهای خاصی انجام دهید. اول از همه، می توانید اطمینان حاصل کنید که برای همه مواردی که استفاده می کنید، رمزعبور قوی دارید. در کنار مجوز دو مرحله ای، این واقعاً می تواند به شما در حفظ امنیت کمک کند. علاوه بر این، شما باید بخشی از کارهای روزمره خود را به بررسی این امر اختصاص دهید تا تمام مناطق سایت شما، از جمله افزونه ها، محافظت شده و به روز باشند. اگر اینگونه نباشند، بدیهی است که برای بارگیری نسخه فعلی، باید وقت بگذارید.

محافظت از وردپرس
محافظت از وردپرس

همچنین اطمینان از تهیه نسخه پشتیبان از سایت ها مهم است زیرا این بدان معناست که اگر مشکلی پیش آمد، می توانید به آخرین مرحله ای مراجعه کنید که همه چیز درست بوده است. این سطح دیگری از امنیت را به سیستم شما اضافه می کند و به شما در بهبودی، در صورت بروز مشکل کمک می کند. آنچه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که باید از یک فایروال با کیفیت و مناسب استفاده شود. سایت های خاصی وجود دارد که می توانند به این امر کمک کنند، اما اصل اساسی نیاز به یک WAF خوب (Firewall برنامه کاربردی وب) است. این کار امنیت بیشتری را فراهم می کند و به شما کمک می کند تا هنگام مراجعه به سایت خود آرامش خاطر داشته باشید.

با مراجعه به مقاله 6 نکته برای بهبود امنیت وردپرس می توانید با راهکارهایی آشنا شوید که به شما در حفظ و بررسی امنیت وردپرس کمک می کند.

موارد مهم دیگر

موارد دیگری که باید از آنها آگاه باشید این است که شما دارای نشت امنیتی امنیتی بالقوه زیادی هستید. مشترکین ایمیل می توانند یک مشکل اساسی باشند، بنابراین آن ها را کنترل نمایید. نسبت به هر ایمیلی که دارای مشکل به نظر می رسد، محتاط باشید. سعی کنید تا حد امکان ایمیل هایی که به اسم شرکت فرستاده می شوند را ردیابی کنید. هکرها ممکن است به سایت دسترسی پیدا کنند و ایمیل های مخرب را بدون اطلاع شما ارسال کنند.

به طور کلی، این ها فقط برخی از موارد مختلفی است که شما باید در مورد وردپرس بدانید و در حفظ امنیت آن در نظر بگیرید. به عنوان یک سایت، وردپرس در واقع بسیار امن است. یک وب سایت بزرگ با بسیاری از افزونه ها که اغلب آسیب پذیر است و بنابراین مردم این موضوع را تشخیص می دهند. درک این مسئله مهم است که یک مشکل واقعی می تواند ناشی از افزونه هایی باشد که وردپرس اجازه نصب آن ها را می دهد. این ها مکان هایی هستند که در آن مسائل امنیتی واقعی نهفته است. این مسئله می تواند هنگامی که می خواهید سایت خود را با تمام ظرفیت نگه دارید تفاوت زیادی ایجاد کند. بهتر است مطمئن شوید که هم به دنبال سایت خود هستید و هم به روزرسانی های امنیتی را به طور جدی بررسی می کنید زیرا این امر خطرات امنیتی را به حداقل می رساند و به شما در حفظ امنیت شما و مشتریان کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا