SeoWordPress

6 ابزار ردیابی رتبه بندی سئو برای ردیابی کلمات کلیدی

آیا به دنبال بهترین ابزار ردیاب رتبه بندی سئو برای ردیابی کلمات کلیدی هستید؟

ابزار ردیابی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به شما کمک می کند موقعیت SEO وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص ردیابی کنید. این تغییرات در موقعیت کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد و به شما امکان مقایسه آن ها با رقبای خود را می دهد.

در این مقاله، ما از بهترین متخصصان ابزار ردیابی رتبه بندی سئو برای ردیابی کلمات کلیدی استفاده خواهیم کرد.

چرا باید از ابزار ردیابی کلیدواژه SERP استفاده کنید؟

یک ابزار ردیابی کلمات کلیدی SERP می تواند به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را در مسیر درست قرار دهید.

می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحات مختلف کنترل کنید تا ببینید در کسب و کار شما چه کار می کند. اگر رتبه بندی کلمات کلیدی شما در حال افزایش است و ترافیک ارگانیک شما در حال افزایش است، به این معنی است که تلاش های شما در زمینه جستجوگرها جواب می دهد.

از طرف دیگر، این ابزار های ردیابی SERP با افت رتبه کلمات کلیدی تان، بلافاصله به شما اطلاع می دهند.

این به شما امکان می دهد سریع یک راه حل را پیاده سازی کنید، بنابراین درآمد فروش خود را از دست نمی دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزار ردیابی رتبه سئو برای کلمات کلیدی این است که می توانید رقیبان خود را زیر نظر داشته باشید. می توانید ببینید که آن ها در کدام اصطلاحات جستجو رتبه بندی می کنند و فرصت های جدید کلمه کلیدی را برای وب سایت خود پیدا می کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به بهترین ابزارهای ردیاب رتبه بندی بیندازیم که می توانید برای پیشرفت کار خود استفاده کنید.

1. SEMrush

SEMrush

SEMrush بهترین ابزار ردیاب رتبه برای نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما است. این یک مجموعه ابزار کامل SEO است و توسط بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال ترجیح داده می شود.

با کمک ویژگی ردیابی موقعیت SEMRush، می توانید حرکت رتبه بندی کلمات کلیدی سایت خود را ردیابی و نظارت کنید. این ابزار همچنین نشان می دهد که کدام عبارت جستجو در ویژگی های SERP مانند Feature snippet، لینک های سایت گوگل یا پنل دانش وجود دارد.

SEMrush با نشان دادن اینکه چند عبارت جستجو در 3 ، 10 ، 20 و 100 برتر وجود دارد، به شما نمای کلی از رتبه بندی را می دهد. حتی می توانید توزیع های رتبه بندی خود را به مرور مشاهده کنید.

ردیابی موقعیت

یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند SEMrush این است که می توانید کلمات کلیدی رقیب خود را نیز ردیابی کنید. شما می توانید حداکثر 10 URL رقبای خود را اضافه کرده و عملکرد موتور جستجوی آن ها را ردیابی کنید.

به علاوه، شما می توانید از SEMrush برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، یافتن فرصت های بک لینک، انجام تجزیه و تحلیل دقیق رقبا، یافتن کلمات کلیدی پرداخت شده، پیگیری عملکرد رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده کنید.

2. Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای عالی برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی است. مشابه SEMRush، همچنین یک پلت فرم جامع سئو و بازاریابی دیجیتال است.

با کمک ویژگی Rank Tracker می توانید وب سایت خود را اضافه کنید یا برای وارد کردن پروژه ها حساب کنسول جستجوی گوگل خود را به Ahrefs متصل کنید. در مرحله بعد، کلمات کلیدی مورد نظر را برای پیگیری به داشبورد Ahrefs خود اضافه کنید.

Ahrefs نمای کلی از رتبه بندی موتور جستجوگر شما را نشان می دهد. می توانید درصد دید، میانگین موقعیت، ترافیک، ویژگی های SERP و تغییرات موقعیت خود را مشاهده کنید.

برای هر کلمه کلیدی، می توانید موقعیت فعلی، میزان جستجو، کل ترافیکی را که دریافت می کنند، دشواری کلمه کلیدی و اگر کلمه کلیدی در یک ویژگی SERP باشد مانند بخش “مردم نیز می خواهند”.

بررسی رتبه کلمات کلیدی

شما می توانید حداکثر 10 رقیب در ابزار Ahrefs Rank Tracker اضافه کرده و آن ها را با وب سایت خود مقایسه کنید. با این حال، اگر به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق تر رقبا هستید، پیشنهاد می کنیم از سایر ویژگی های آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک URL در ویژگی Site Explorer وارد کرده و تعداد پیوندها، کلمات کلیدی ارگانیک را پیدا کرده و شکاف های محتوایی را شناسایی کنید.

به همین ترتیب، می توانید از Ahrefs برای انجام ممیزی سایت، از Keyword Explorer برای تحقیق در مورد عبارات جستجوی محتوای خود و موارد دیگر استفاده کنید.

3. MonsterInsights

MonsterInsights

MonsterInsights بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. به شما امکان می دهد به راحتی Google Analytics را در وردپرس تنظیم کنید و داده های مورد نیاز خود را دقیقاً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

MonsterInsights به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی را در قسمت مدیریت وردپرس کنترل کنید. برای مشاهده 50 اصطلاح برتر جستجوی گوگل در سایت خود و رتبه بندی برای آن ها می توانید گزارش Search Console را مشاهده کنید.

همچنین تعداد کلیک ها، نمایش ها، میزان کلیک (CTR) و موقعیت متوسط هر کلمه کلیدی را نشان می دهد. این به شما کمک می کند وب سایت خود را بهینه کنید و رتبه بندی را افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید محتوایی را پیدا کنید که در رتبه 11 یا 12 قرار داشته باشد، می توانید آن مقالات را بهینه کنید تا به صفحه اول بیاورید.

MonsterInsights

توجه: برای باز کردن قفل این گزارشات در MonsterInsights، باید Google Search Console را به Google Analytics متصل کنید.

4. SERPWatcher by Mangools

SERPWatcher

SERPWatcher توسط Mangools یک مجموعه ابزار قدرتمند جستجوگرها است که به شما امکان می دهد SERP را برای تجارت خود ردیابی کنید.

شما همچنین می توانید به SERPChecker ، Link Miner ، Keyword finder و Site Profiler ابزار دسترسی پیدا کنید، که Mangool را به گزینه خوبی برای برخی از سیستم عامل های گران قیمت SEO تبدیل می کند.

این یک ابزار کاربر پسند است و فقط در چند دقیقه می توانید شروع به کار کنید. به سادگی وب سایت خود را اضافه کنید، مکانی را که می خواهید ردیابی کنید انتخاب کنید، سیستم عامل (دسکتاپ یا تلفن همراه) را انتخاب کنید و سپس کلمات کلیدی خود را وارد کنید.

در گزارش SERPWatcher ، شما تصویری دقیق از عملکرد وب سایت خود در SERP دریافت می کنید. این رتبه بندی کلمات کلیدی، تغییر موقعیت ها، موقعیت متوسط، بهترین موقعیت، میزان جستجو و میزان تخمین بازدید کنندگان در هر ماه را به شما نشان می دهد.

tesla.com بررسی کلمه کلیدی

علاوه بر این، شما همچنین می توانید شاخص عملکرد سایت خود، بازدیدهای تخمینی، توزیع کلمات کلیدی و جریان موقعیت را مشاهده کنید.

SERPWatcher به شما امکان می دهد از طریق هشدارهای ایمیل به روزرسانی های روزانه رتبه بندی را دریافت کنید. این به شما کمک می کند از هر تغییری که ممکن است در SERP رخ دهد، با خبر باشید و به سرعت عمل کنید.

5. SE Ranking

SE Ranking

SE Ranking یکی دیگر از ابزارهای عالی برای نظارت بر SERP ها برای تجارت شما است. استفاده از آن بسیار آسان است و به شما کمک می کند استراتژی SEO خود را در مسیر خود قرار دهید.

با استفاده از ویژگی Keyword Rank Tracker می توانید عبارات جستجوی وب سایت خود را در Google ، Yahoo ، Bing ، Yandex و YouTube کنترل کنید. همچنین SE Ranking به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را بر اساس مکان ها و دستگاه های جغرافیایی ردیابی کنید.

برای شروع ، می توانید با وارد کردن URL سایت خود از جادوگر SE Ranking استفاده کنید ، کلمات کلیدی را که می خواهید ردیابی کنید اضافه کنید و موتور جستجو و کشور را مشخص کنید.

حتی می توانید 5 رقیب برای ردیابی اضافه کنید و این ابزار را به حساب های Google Analytics و Google Search Console خود متصل کنید.

وقتی وب سایت و کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، می توانید از داشبورد SE Ranking برای نظارت بر رتبه بندی، مشاهده داده های تاریخی، ردیابی رقبا و موارد دیگر استفاده کنید.

بررسی رتبه بندی سئو

علاوه بر ردیابی عبارات جستجوی خود، می توانید از SE Ranking برای تجزیه و تحلیل میزان بازدید خود، اندازه گیری پتانسیل SEO، ایجاد یک برنامه بازاریابی در زمان واقعی، انجام ممیزی وب سایت، نظارت بر لینک ها و موارد دیگر استفاده کنید.

6. Serpstat

Serpstat

Serpstat آخرین ابزار ردیابی SERP در لیست ما است و یک راه حل در یک جستجوگرها است. می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، یافتن بک لینک و نظارت بر کلمات کلیدی استفاده کنید.

این ابزار یک داشبورد تمیز ارائه می دهد که در آن می توانید تمام تنظیمات خود را کنترل کرده و اقدامات مختلفی را انجام دهید. برای پیگیری رتبه بندی اصطلاحات جستجوی خود، به گزینه Rank Tracker بروید.

پس از آن، یک پروژه جدید ایجاد کنید، جزئیات وب سایت خود را وارد کنید، گزینه های موتور جستجوی خود را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مورد نظر برای نظارت را اضافه کنید.

Serpstat به شما امکان می دهد تغییرات موقعیت عبارات جستجوی خود را مشاهده کنید، آن ها را با رقبای خود مقایسه کنید، کلمات کلیدی خود را گروه بندی کنید و موارد دیگر از داشبورد خود.

موقعیت کلمات کلیدی

در مقایسه با سایر ابزارهای لیست ما، SERPStat گزارش های تصویری و داشبورد بصری بیشتری را ارائه می دهد. شما نمودارها و نمودارهایی دریافت می کنید که به شما گزارشات خود را از طریق پرندگان می دهد و می توانید بیشتر آن ها را آزمایش کنید.

با این حال، این ابزار مناسب ترین مبتدی نیست و ممکن است مدتی طول بکشد تا به رابط کاربری خود عادت کرده و از گزینه های آن استفاده کنید.

بهترین ابزار ردیاب رتبه بندی سئو برای کلمات کلیدی کدام یک است؟

ما معتقدیم که SEMrush بهترین ابزار ردیاب رتبه بندی SEO در بازار است. این یک مجموعه ابزار SEO است که به راحتی قابل استفاده است، ویژگی های زیادی را ارائه می دهد و به راحتی کلمات کلیدی را ردیابی می کند.

SEMRush مورد اعتماد بسیاری از متخصصان بازاریابی است و شما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی، بک لینک، آنالیز رقبا، نظارت بر کمپین های رسانه های اجتماعی، ردیابی کمپین های تبلیغاتی پرداخت شده و موارد دیگر استفاده کنید.

منبع: wpbeginner

مطالعه بیشتر:

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. میزفا تولز هم یکی از ابزارهای ردیاب کلمات هست و ازرون تر از همه این ابزارهایی هست که معرفی کردید. لوکیشن ایرانم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا