LinuxOSآموزش

راهنمای اتصال به سرور VPS در سیستم عامل لینوکس با ریموت دسکتاپ

برای اتصال به سرور های VPS ابتدا باید در نظر بگیرید که سرور شما لینوکسی است یا ویندوزی. برای اتصال به سرور های ویندوزی روش های قابل استفاده متعددی وجود دارند که با سرور های لینوکسی متفاوتند. از متداول ترین روش ها، استفاده از نرم افزار ریموت دسکتاپ است که ما در وبلاگ ممتاز سرور، نحوه اتصال به سرور های vps را با سیستم عامل های مختلف بررسی کرده ایم، اما در این مقاله سیستم عامل لینوکس (هر توزیعی) مورد نظر ماست.

همانطور که می دانید در سرور های VPS ، کاربر به منابع سرور خود دسترسی کامل دارد و می تواند هر نوع پیکربندی را در سرور خود داشته باشد، اما پلتفرمی که برای اتصال به سرور استفاده می شود، در راحتی کار تاثیر می گذارد. نرم افزار ریموت دسکتاپ از ساده ترین و منعطف ترین پلتفرم هاست و دلیل محبوبیت آن هم انعطاف پذیری بالا در نصب روی سیستم عامل های متفاوت و چند دلیل دیگر است.

کاربران لینوکس معمولا نرم افزار ها و پکیج های متفاوتی را استفاده می کنند که اگر در سیستم عامل لینوکس مبتدی باشید، ابتدا کمی زمان می برد تا برای کارهای ساده ای مانند اتصال به سرور VPS، راه حل پیدا کنید. ما در این مقاله سریع ترین راه اتصال به سرور مجازی را در سیستم عامل لینوکس آموزش خواهیم داد.

مراحل اتصال به سرور مجازی در لینوکس

  1. شما می‌توانید از نرم افزار rdesktop (ریموت دسکتاپ) نسخه کلاینت استفاده کنید که منبع باز است و در سیستم عامل لینوکس برای اتصال به VPS خود از هر توزیع لینوکس استفاده می شود. همچنین می توانید این نرم افزار rdesktop را از آدرس زیر دانلود کنید. http://www.rdesktop.org
  2. هنگامی که rdesktop در سیستم عامل لینوکس شما نصب شد، برای اتصال به سرور VPS خود دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید:
rdesktop IP address ........... (اگر سرویس RDP روی پورت پیش فرض پیکربندی شده باشد) یا
rdesktop IP address:Port number ........... (اگر سرویس RDP روی پورت پیش فرض پیکربندی نشده باشد)

بعد از وارد کردن آدرس آی پی و شماره پورت سرور مجازی خود صفحه ورود به ویندوز را به صورت زیر دریافت خواهید کرد، نام کاربری VPS، رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه کلیک کنید.

صفحه ورود سرور مجازی ویندوزی

سپس وارد سرور مجازی ویندوزی خود می شوید و می توانید از آن استفاده کنید. توجه: اتصال از راه دور دسکتاپ فقط برای سرور های VPS یا سرور های اختصاصی ویندوزی در دسترس است و در سیستم عامل لینوکس با توضیحات بالا ابل دسترسی است. اگر کاربر هاست اشتراکی ویندوزی هستید، نمی توانید به سرور هاستینگ متصل شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا