Seoآموزش

13 مورد از مهمترین اشتباهات در زمان تحقیق کلیدواژه که باید از آن ها اجتناب کنید

بازاریابی سئو با تحقیق در مورد کلیدواژه ها، شروع می شود. شما نمی توانید در مورد سئو، بدون توجه به کلیدواژه ها تحقیق کنید. بنابراین، مراقب این 13 مورد از اشتباهات در تحقیق کلیدواژه باشید که می تواند سرعت عملکرد و پیشرفت شما را کاهش دهد.

مطالعه کنید

می توانید نحوه ایجاد استراتژی محتوا برای وبلاگ را در اینجا بخوانید

1- نادیده گرفتن هدف جستجو

اکثر افراد، در اکثر اوقات بر میزان جستجوی کلیدواژه، تمرکز می کنند و دلیل آن را فراموش می کنند.
چرا معمولا افراد از کلمه کلیدی خاصی استفاده می کنند؟
این اصطلاح در مورد آنچه شخص به دنبال آن است، چه می گوید؟

به جای تمرکز بر تعداد افرادی که از یک عبارت جستجو استفاده می کنند، بر هدف جستجو یا دلیل اینکه چرا کسی در حال جستجو است تمرکز کنید. معمولا، بازدید یک کاربر از سایت شما، باعث می شود شما دو کار را در اینجا انجام دهید:

  • تشخیص دهید، کاربرانی که به صفحات شما می آیند می خواهند چه چیزی مصرف کنند.
  • سپس محتوای خود را به بهترین گزینه برای آن کاربران تبدیل کنید.

2- امکان انتخاب کلیدواژه ها توسط مشتریان

یکی از بزرگترین اشتباهات تحقیق در مورد کلیدواژه ها، این است که اکثر افراد، اصلا در مورد آن تحقیق نمی کنند. بسیاری از صاحبان مشاغل (و حتی بازاریابان سئو) فکر می کنند که می دانند کاربران به دنبال چه چیزی هستند، اما کلیدواژه ها باید بر اساس داده ها و تحقیقات باشند، نه غریزه و حدس.

مطمئنا اکثر ما، تابحال یک مشتری داشته ایم که می خواهد با گفتن کلیدواژه مورد نظر خود، به ما کمک کند. این لیست مشتری باید یک نقطه شروع باشد، نه یک نقطه پایان. پس برای انتخاب کلیدواژه، بد نیست اگر ایده های کاربران را نیز در نظر بگیرید.

3- فراموش کردن بررسی SERP

ابزار های تحقیقاتی برای تحقیق کلیدواژه ها.

ابزار های تحقیقاتی زیادی وجود دارد که تحقیقات کلیدواژه ها را بسیار ساده تر می کند. با استفاده از این ابزار ها، می توانید اطلاعات را عمیقاً بررسی کنید، به روند های تاریخی نگاه کنید، حتی ببینید رقابت شما برای چه چیزی رتبه بندی شده است.
بسیاری از بازاریابان، زمان زیادی را صرف جستجوی عمیق در ابزار های تحقیق می کنند، در حالیکه فراموش می کنند چیزی که واقعاً اهمیت دارد، یعنی “SERP ها” را بررسی کنند و این یکی از بزرگترین اشتباهات برای تحقیق کلیدواژه ها است.

اجازه ندهید ابزار ها کل فرایند تحقیق کلیدواژه ها را در اختیار بگیرند. وقت بگذارید و ببینید چه نوع محتوایی برای اصطلاحات برتر شما رتبه بندی می شود و از آن برای الهام بخشیدن به کمپین های خود استفاده کنید.

4- قرار دادن یک کلیدواژه در هر قطعه از محتوا

برخی از بازاریابان سئو، فقط یک کلیدواژه را در هر قطعه از محتوا، مورد هدف قرار می دهند، که این به خودی خود یکی از اشتباهات بزرگ در تحقیق کلیدواژه، است. گوگل در حال بهتر شدن در زمینه درک مطلب است، به این معنی که بهینه سازی فقط برای یک کلیدواژه در هر پست، معیاری قدیمی است و اکنون نیازی به در نظر گرفتن آن، نیست.

به جای هدف قرار دادن یک کلیدواژه، به دنبال اصطلاحات مرتبط باشید که از اصطلاح اصلی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، یک پست در مورد تحقیقات کلیدواژه ها، باید اصطلاحات مرتبط مانند ابزار های تحقیق کلیدواژه ها را نیز مورد هدف قرار دهد. اما به خاطر داشته باشید که فقط از اصطلاحات مرتبط استفاده کنید که برای محتوای شما منطقی است.

5- انتخاب کلیدواژه های با حجم بالا

وقتی در نظر می گیرید که چه کلیدواژه هایی را مورد هدف قرار دهید، به چه معیار هایی توجه می کنید؟ اگر کلیدواژه هایی با حجم بالا، انتخاب شما هستند، ممکن است گزینه های بهتری را از دست بدهید. چرا؟ زیرا حجم بالا، اغلب نیت کاربر را نادیده می گیرد. علاوه بر این، هنگامی که از اصطلاحات کلیدی مشابه دیگران استفاده می کنید، برجسته شدن بسیار دشوار است.
فراموش نکنید که به دنبال کلیدواژه هایی با حجم متوسط و متناسب با هدف جستجو باشید، چرا که رتبه بندی آن ها آسان تر است.

6- اجتناب از کلیدواژه های بلند

کلیدواژه های بلند، اغلب حجم جستجوی کمتری دارند که باعث می شود برخی بازاریابان، آن را نادیده بگیرند. این یکی از همان اشتباهات است که شما در تحقیق کلیدواژه، نباید انجام دهید. درواقع گاهی اوقات میزان جستجوی پایین، چیز خوبی است. کلیدواژه های بلند و با میزان پایین جستجو، اغلب در معرض بازدید قرار دارند، به این معنی که احتمال اینکه کاربر از آن بازدید کند، بیشتر است. اما چطور ممکن است؟

در واقع، استفاده از کلیدواژه های متنوع و مختلف، می تواند از پوشش گسترده تر یک موضوع اطمینان حاصل کند و به احتمال زیاد محتوای مورد نیاز برای تبدیل را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

7- عدم صحبت با مشتریان

گاهی اوقات اصطلاحاتی که ما برای صحبت در مورد محصول یا خدمات خود، به کار می بریم همان اصطلاحاتی نیستند که مشتریان ما برای صحبت در مورد محصولِ ما یا مشکلاتی که با آن روبرو هستند، استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از ابزار های تحقیق کلیدواژه، گوش دادن و توجه به آنچه مشتریان شما می گویند بسیار مهم است.

به نحوه توصیف چالش های مشتریان، راه حل هایی که پیدا می کنند یا نوع محصولاتی که می خواهند، توجه کنید. به بررسی ها، پست های رسانه های اجتماعی نگاه کنید و به تماس های خدمات مشتری گوش دهید تا کلمات و عباراتی را که مشتریان برای صحبت در مورد چالش هایی که با آن ها روبرو هستند و راه حل هایی که امتحان کرده اند، پیدا کنید. یکی دیگر از این اشتباهات در تحقیق کلیدواژه را اینگونه برطرف می کنید.

8- بازگشت به درج کلیدواژه ها

به نظر می رسد برخی از بازاریابان سئو، فکر می کنند ایجاد محتوا برای کاربران به معنای نادیده گرفتن سئو، تا پایان کار است. بنابراین، تحقیقات کلیدواژه ها باید قبل از انتخاب موضوع انجام شود و اصطلاحات باید به طور طبیعی در جایی که منطقی است، اضافه شود.

9- نمی دانید مشتریان شما در چه کانال هایی جستجو می کنند

کانال های مختلفی که افراد از آن ها به عنوان موتور جستجو، استفاده می کنند.

وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، بیشتر اوقات، ما گوگل را مورد بحث و هدف قرار می دهیم و این، یکی از همان اشتباهات در تحقیق کلیدواژه است. گوگل تنها موتور جستجوی موجود نیست.
در اینجا منظور از کانال، موتور های جستجو مانند Bing و Yandex نیست، بلکه در مورد کانال های دیگری است که مردم از آن ها به عنوان موتور های جستجو استفاده می کنند، مانند YouTube ،Facebook ،Twitter و حتی TikTok.

هر پلتفرم الگوریتم و ترجیحات متفاوتی دارد که باید به آن ها توجه کنید. این که یک کلمه در گوگل رتبه خوبی دارد به این معنی نیست که در یوتیوب یا توییتر خوب عمل می کند. توجه داشته باشید که کاربران شما در کدام کانال جستجو می کنند، نه اینکه فقط از چه کلماتی استفاده می کنند.

10- عدم توجه به محلی سازی کلیدواژه ها

محلی سازی کلیدواژه ها.

بومی سازی کلیدواژه ها یا تفاوت های موجود بر اساس مکان، می تواند تلاش های سئوی شما را ناکام بگذارد.

تصور نکنید که مردم کشور های مختلف (یا حتی مناطق مختلف یک کشور) هنگام جستجوی محصول، از اصطلاحات دقیق و مشابه استفاده می کنند. به عنوان مثال نوشابه و کوکا، همه به نوشیدنی های گازدار اشاره دارند اما در مناطق مختلف کشور و توسط هر فردی، متفاوت استفاده می شود. این دلیل دیگری است که توجه به SERP های واقعی بسیار مهم است.

11- نادیده گرفتن تحقیقات موضوعی

شما نباید فقط بر یک اصطلاح اصلی تمرکز کنید، چراکه این یکی دیگر از همان اشتباهات در تحقیق کلیدواژه است. در عوض، شما باید طیف وسیعی از اصطلاحات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی را بررسی کنید. دلیل این کار این است که به جای یک اصطلاح واحد، تسلط موضوعی یا تسلط بر یک ایده وسیع را ایجاد می کند.

تحقیقات موضوعی عبارت است از یافتن موضوعات مرتبط با کلیدواژه اصلی. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای سئو رتبه بندی کنید، یک مقاله 4000 کلمه ای فقط در مورد سئو ننویسید، شما می خواهید بدانید افراد دیگر در چه موضوعات مرتبطی، جستجو می کنند، مانند ابزار های سئو، اشتباهات سئو و استراتژی های سئو و …

اختصاص وقت برای انجام تحقیقات موضوعی، به شما کمک می کند کلیدواژه های مرتبط را بیابید که در نهایت به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید.

12- از رقبای SERP خود دوری کنید

شما می دانید که رقبای بازار شما چه کسانی هستند، اما آیا می دانید که رقبای SERP شما چه کسانی هستند؟
برند هایی که از نظر محتوا در رده بالای شما قرار دارند ممکن است همان رقبایی نباشند که برای مشتریان واقعی با آن ها رقابت می کنید.

تحقیقات رقابتی همچنین می تواند کلیدواژه های دیگری را که در نظر نگرفته اید برجسته کند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که به طور منظم همه رقبای خود را بررسی می کنید و اینگونه یکی دیگر از این اشتباهات در تحقیق کلیدواژه را رفع خواهید کرد.

13- غلبه بر مشکل کلیدواژه

اکثر ابزار های تحقیق کلیدواژه ها، اطلاعاتی در مورد دشواری کلیدواژه ها یا میزان رقابت یک عبارت خاص در SERPs ارائه می دهند. اگرچه که بسیاری از بازاریابان برای تمرکز بر حجم جستجو این آمار را نادیده می گیرند و این اشتباهات در تحقیق کلیدواژه را، مرتکب می شوند. اما، اگر از ترافیک بالایی برخوردار باشید و برای شرایط مشابه رتبه خوبی داشته باشید، رتبه بندی برای یک کلیدواژه بسیار رقابتی، ممکن است برای شما سخت نباشد.

سخن پایانی

کلیدواژه ها، در حالی که همه آن ها یک استراتژی مشترک دارند، اما به دلیل نیتی که در پشت این اصطلاح وجود دارد، بسیار متفاوت هستند. حقیقت این است که امروزه انجام تحقیقات کلیدواژه ها، آسان نیست. نکته اصلی این است که مخاطبان خود را بشناسید و یک استراتژی مناسب برای کسب و کار خود تنظیم کنید باید دقت بسیاری داشته باشید تا این اشتباهات در تحقیق کلیدواژه، برای شما بوجود نیایند.

منبع: searchenginejournal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا