WordPressآموزش

افزونه جت پک (Jetpack) چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

در ابتدا باید به سوال “جت پک( Jetpack) چیست؟” پاسخ دهیم. “جت پک” یک کوله پشتی جت سفری نیست که در فیلم های علمی تخیلی پیدا خواهید کرد. افزونه جت پک، یک مجموعه ابزار وردپرس است که برای ایمن سازی، سرعت بخشیدن و پشتیبان گیری از وب سایت شما طراحی شده است. وب سایت شما نه تنها سریعتر بارگیری می شود، بلکه به پشتیبان گیری خودکار، بازیابی خودکار، فیلتر نامه های الکترونیکی ناشناس و بایگانی سایت 30 روزه دسترسی خواهید داشت. همه این ویژگی ها با مجوز شخصی جت پک گنجانده شده است.

چرا مجوز افزونه جت پک "Jetpack" برای وردپرس، لازم است؟

چرا مجوز افزونه جت پک “Jetpack” برای وردپرس، لازم است؟

جت پک شامل ویژگی های بی شماری برای بهبود حساب وردپرس شما است؛ از جمله:

  • پشتیبان گیری خودکار: پلاگین های پشتیبان مختلفی، برای سایت وردپرس موجود است. برخی را توصیه می کنیم و برخی دیگر را نه چندان زیاد. افزونه جت پک، یک ماژول برتر است و آنچه آن را با دیگر نمونه ها متمایز می کند نحوه تهیه نسخه پشتیبان است. هر زمان تغییری در حساب شما ایجاد شود، جت پک پشتیبان تهیه می کند. این شامل ایجاد و ویرایش صفحات، پست ها، نصب پلاگین ها و تم جدید و هر گونه به روزرسانی در نصب وردپرس است.

افزونه جت پک، با ثبت فعالیت خود ترمیم را نیز آسان می کند. کافیست روی یک رویداد کلیک کنید و جت پک به شما امکان می دهد نسخه پشتیبان را بارگیری کنید یا سایت خود را بازیابی کنید.

  • یک شبکه تحویل محتوای رایگان (CDN): “جت پک CDN” دارای پهنای باند نامحدود و کاملا رایگان است.
  • عملکرد کند در بارگیری تصاویر: تصاویر فقط زمانی بارگیری می شوند که کاربران به جای بارگیری همزمان، فقط تصاویر را مشاهده می کنند. در نتیجه سایت سریعتر بارگیری می شود و این منجر به عملکرد مثبت سئو می شود.
  • فیلتر کردن هرزنامه یا نامه های الکترونیکی ناشناس: افزونه جت پک، به طور خودکار هرزنامه را از نظرات و فرم ها پاک می کند.
  • نظارت بر زمان خرابی جت پک: به طور مداوم سایت شما را رصد می کند و هنگام شناسایی خرابی به شما هشدار می دهد.

نصب جت پک روی اکانت وردپرس

لطفاً مراحل زیر را برای نصب افزونه جت پک Jetpack، در حساب وردپرس مدیریت شده خود، دنبال کنید:

  1. وارد پرتال مشتری شوید.
  2. در نوار منو، روی “Services” کلیک کنید و سپس روی “My Services” کلیک کنید.
  3. حساب خاص “MWP” مورد نظر جهت فعال کردن جت پک را پیدا کرده و سپس روی “Manage” کلیک کنید.
  4. در زیر جعبه اطلاعات میزبانی، ورود به سیستم “Plesk” را کلیک کنید.
  5. وقتی صفحه بعدی ظاهر شد، روی “WordPress” در نوار پیمایش سمت چپ کلیک کنید.
  6. نصب خاص وردپرس را که برای جت پک می خواهید، فعال کنید و مشخص کنید سپس ورود را کلیک کنید.
  7. در “example.momtazserver.com/wordpress”، افزونه ها را انتخاب کنید. اگر این یک حساب جدید است، جت پک باید از قبل در پلاگین های نصب شده باشد. اگر اینگونه نیست، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. روی “Install” کلیک کنید و سپس “Jetpack” را جستجو کنید. “Install for Jetpack” را انتخاب کنید. اکنون نصب افزونه جت پک، شروع می شود ( ممکن است چند دقیقه طول بکشد).
  2. در بخش وردپرس از صفحه “کنترل Plesk” در کنار گزینه حذف، روی مدیریت در وردپرس کلیک کنید. صفحه پیکربندی “Jetpack” ظاهر می شود:
  3. روی تنظیم Jetpack کلیک کنید.
  4. در مرحله بعدی، از شما خواسته می شود وارد اکانت WordPress.com خود شوید. اگر ندارید، باید ثبت نام کنید.
  5. پس از ورود به سیستم، می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید از جمله اینکه کدام طرح را می خواهید و چه ویژگی هایی را می خواهید فعال کنید. تبریک می گوییم، فعال سازی افزونه “جت پک Jetpack” شما به پایان رسیده است! شما به نصب وردپرس خود هدایت می شوید و آماده استفاده از حساب خود هستید.

توجه

“افزونه های بهینه سازی وردپرس برای افزایش سرعت سایت”

برای آشنایی با بهترین افزونه های بهینه سازی وردپرس برای افزایش سرعت سایت، می توانید به این مقاله در سایت “ممتاز سرور” سر بزنید.

منبع: a2hosting

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا