HostingServer

نحوه انتخاب سرویس میزبانی مناسب بازی های ویدیویی آنلاین و گیمینگ

بازی های آنلاین به میلیون ها کاربر وب فرصت تعامل در دنیای مجازی مشترکی را ارائه می دهند. برای ساخت این دنیای چند نفره، ناشران بازی معمولا سرور های عمومی رسمی را نیز ارائه می دهند. آن سرور ها درواقع پلتفرمی مشترک برای همه بازیکنان با اصولی ثابت شده هستند. اما برای افرادی که می خواهند قوانین خود را در بازی تنظیم کنند و بازی را با ترند هایی خاص تغییر دهند، نیاز دارند یک سرور خصوصی یا نیمه خصوصی داشته باشند. در این پست قصد داریم نحوه انتخاب میزبانی بازی های ویدیویی آنلاین و گیمینگ را به شما نشان دهیم.

معمولا وقتی قصد می کنید که برای گیمینگ از یک سرویس میزبانی استفاده کنید، این سوال پیش می آید که چه نوع هاستی را باید برای بازی های آنلاین انتخاب کرد. سروری که انتخاب می کنید باید بتواند عملکرد مطلوبی را ارائه دهد که با نیاز های بازی مطابقت داشته باشد و به نسبت قیمت عملکرد خوبی داشته باشد؛ این مورد برای گیمر هایی که می خواهند بدون هزینه اضافی و بیشتر، بازی کنند مهم است. یک سرور خصوصی مجازی که VPS نیز نامیده می شود، با قیمت مقرون به صرفه و منابع سخت افزاری انعطاف پذیر، تمامی این معیار ها را برآورده می کند.

انتخاب میزبانی گیمینگ مناسب

چگونه میزبانی گیمینگ مناسب را انتخاب کنم؟

قبل از هر چیز، خوب است که به ویژگی‌ های خاص بازی‌ ای که می‌ خواهید روی VPS گیمینگ خود میزبانی کنید، توجه داشته باشید. حداقل منابع و پیکربندی مورد نیاز معمولا در وب سایت ناشر بازی آماده است. این موارد اطلاعاتی در مورد تعداد پردازنده ها (CPU)، فرکانس آن ها، مقدار رم و پهنای باند شبکه مورد نیاز برای اجرای روان بازی را ارائه می دهند.

همچنین مهم است که تعداد بازیکنانی را که می خواهید به طور همزمان روی سرور خود میزبانی کنید، در نظر بگیرید. اگر تعداد زیادی از افراد به طور همزمان متصل شوند، منابع بیشتری استفاده خواهد شد. نصب مود ها یا افزونه‌ ها نیز می‌ تواند نیاز های منابع سرور گیمینگ شما را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. این امر به ویژه در مورد تغییرات گرافیکی یا ویژگی های جدید بازی صدق می کند.

انتخاب سیستم عامل مناسب برای سرویس میزبانی گیمینگ

کدام سیستم عامل را برای سرویس میزبانی گیمینگ خود انتخاب کنم؟

با یک VPS، شما به سرور خود دسترسی روت خواهید داشت، بنابراین می توانید آن را پیکربندی کنید و با نیاز های خود تطبیق دهید. برای استفاده حداکثری از VPS خود، سیستم عاملی را که می خواهید محیط شما مبتنی بر آن باشد نصب کنید. ترجیحاً بین سرور ویندوز و سرور لینوکس گزینه ای را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.

اگرچه هر دو سیستم عامل برای ساخت سرور بازی های ویدئویی اقتباس شده اند، لینوکس مزایای عمده ای را ارائه می دهد. این سیستم عامل منبع باز است و از آنجایی که رایگان است، در حین اجاره VPS خود نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای مجوز نخواهید داشت. همچنین از یک جامعه بزرگ برای پاسخگویی به سؤالات شما بهره می برد.

یکی دیگر از مواردی که برای گیمینگ بسیار ارزشمند است، سبک بودن و بهینه‌ سازی های لینوکس است. این بدان معناست که عملکرد بهتری دریافت می‌ کنید و منابع بیشتری در اختیارتان قرار می‌ گیرد تا بازی مورد نظرتان به راحتی اجرا شود. اما نکته ای که در این بخش باید به آن توجه کنید، میزان مهارت شما در استفاده از این سیستم عامل و میزان سختی آن نیز است. اگر مهارت کافی برای انجام این کار ندارید، توصیه می کنیم هاست ویندوزی را انتخاب کنید.

نکته 1: عملکرد را در طول زمان پیگیری کنید

فرض کنید حالا سرور شما پیکربندی شده و آماده میزبانی از گیمر ها برای ساعت ها تجربه گیم پلی خوب است. بهتر است همزمان با اتصال کاربران، مقیاس پذیری دستگاه خود را زیر نظر داشته باشید. همچنین، هنگام نصب برنامه‌ های افزودنی، بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که به منابعی بیشتر از منابع VPS گیمینگ شما نیاز ندارند. به این ترتیب، ثبات مطلوبی را در طول بازی های خود به دست می آورید و تجربه ای عالی در گیمینگ خواهید داشت.

نکته 2: ریلکس باشید و از بازی ویدیویی خود لذت ببرید

آیا گروه شما با پیوستن گیمر های جدید به سرورتان در حال رشد است؟ آیا می خواهید مود های جدیدی را روی دستگاه خود نصب کنید، بدون اینکه تأثیری بر تجربه گیمینگ داشته باشد؟ اینجاست که انعطاف‌ پذیری سرور خصوصی مجازی (VPS) وارد می‌ شود. شما می‌ توانید در هر زمان منابعی را به پلن خود اضافه کنید تا با نیاز های در حال تغییرتان هماهنگ باشد. شما می توانید پردازنده، رم و فضای دیسک خود را تنها با چند کلیک از طریق کنترل پنل OVHcloud افزایش دهید.

نکته مهم: پلن های مختلفی برای دریافت سرویس میزبانی VPS وجود دارد که هر کدام از آن ها قیمت ها و مشخصات متفاوتی دارند. همانطور که گفته شد، بهتر است منابع مورد نیاز خود را با توجه به گیم هایی که قصد انجامشان را دارید انتخاب کنید. اما برای گیمر های ایرانی نکته دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کرد. از آن جایی که بسیاری از گیم های MMO و محبوب جهانی کشورمان را تحریم کرده اند، اجازه ورود به بازی با یک IP ایرانی وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد می شود پلن های بخش سرور مجازی ویندوزی / لینوکسی خارج ممتاز سرور را بررسی کنید.

میزبانی اختصاصی وب ویندوزی / لینوکسی خارج

از ممتاز سرور VPS گیمینگ دریافت کنید!

شما می توانید با بهترین قیمت ها از ممتاز سرور، سرور مجازی (VPS) مناسب گیمینگ دریافت کنید و حتی برای انتخاب بهتر، مشاوره رایگان دریافت کنید.

سؤالات متداول

آیا می توان سرور های گیمینگ را روی VPS میزبانی کرد؟

بله. میزبانی VPS گزینه خوبی برای میزبانی سرور گیمینگ است. مزایای بسیار خوبی مانند دسترسی کامل به روت، انتخاب بین ویندوز و لینوکس، امنیت عالی، راه اندازی سریع و پشتیبانی 24/7 ارائه می دهد.

آیا VPS برای میزبانی گیمینگ انتخاب خوبی است؟

VPS احتمالاً بهترین انتخابی است که هر گیمری می تواند برای میزبانی سرور گیمینگ داشته باشد. VPS تعادلی عالی بین قیمت و عملکرد ارائه می دهد و تمام مزایای استفاده از سخت افزار شخصی یا DS را نیز ارائه می دهد.

آیا VPS آی پی شما را برای گیم هایی که ایران را تحریم کرده اند تغییر می دهد؟

بله. شما می توانید به راحتی با استفاده از IP ای که VPS در اختیار شما قرار می دهد، وارد بازی هایی که ایران را تحریم کرده اند، مانند League of Legends شوید. برای تغییر آدرس IP اصلی سرور VPS خود باید وارد کنترل پنل شوید و IP ای که VPS در اختیارتان قرار داده است را به عنوان آدرس IP اصلی تنظیم کنید.

منبع: ovhcloud

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا