Seo

12 ایده عالی برای ایجاد لینک و بک لینک برای وبلاگ ها

چه وبلاگ شما یک ابزار بازاریابی برای برند شما باشد یا یک وبلاگ شخصی که به دلیل اشتیاق خود می خواهید مردم آن را ببینند، شما برای نوشتن و ویرایش پست ها و یافتن تصاویر مناسب برای قرار دادن در کنار آن ها تلاش زیادی می کنید. برای اینکه همه این ها جواب بدهد، افراد باید آن پست ها را پیدا کنند. پس شما به ایجاد لینک هایی نیاز دارید که به وبلاگ شما داده شوند.

اصلی ترین راهی که مردم به دنبال یافتن محتوایی مانند محتوای شما به صورت آنلاین می روند، جستجوی گوگل یا سایر موتور های جستجو است. نظرسنجی سال 2019 از Path Interactive نشان داد که 77٪ از مردم بیش از سه بار در روز از Google استفاده می کنند.

آمار سرچ در گوگل توسط کاربران

برای اکثر وبلاگ ها، نشان دادن در نتایج جستجو نیاز به انجام لینک سازی دارد. لینک سازی یکی از مهم ترین و سخت ترین قسمت های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. گوگل لینک های برگشتی به وبلاگ شما را نشانه این موضوع می داند که مردم کار های شما را دوست دارند و به آن احترام می گذارند. هر لینک خارجی از یک وب سایت با کیفیت به موتور های جستجوگر نشان می دهد که وب سایت شما نیز با کیفیت است.

بیشتر به این دلیل است که لینک سازی سخت ترین قسمت SEO است که انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همه می توانند کار های آسان را انجام دهند. ایجاد لینک های با کیفیت بالا، چالش پیش روی شماست. در اینجا 12 استراتژی ایجاد لینک وجود دارد که می توانید برای تقویت وبلاگ خود و پیشرفت در موتور های جستجو استفاده کنید.

1. اطمینان حاصل کنید که محتوای وبلاگ شما از ارزش ایجاد لینک برخوردار است

هر تاکتیک دیگری که امتحان کنید به در دست داشتن این روش بستگی دارد. وب سایت ها وقتی اطمینان دارند که صفحه لینک خورده برای خوانندگان آن ها از ارزش بیشتری برخوردار است، لینک هایی را به سایر سایت ها اضافه می کنند. نوشتن در مورد موضوعات مورد توجه مردم و بسته بندی ارزش آن ها در هر پستی که می نویسید، شرط لازم برای ایجاد لینک است.

در حالی که بسیاری از لینک سازی ها خارج از سایت اتفاق می افتد، کار کسب لینک با فرآیند تولید محتوا آغاز می شود. وقتی می خواهید برای گسترش موضوعات وبلاگ از طوفان فکری استفاده کنید، هم به چیز هایی که مردم می خواهند بخوانند و هم اینکه انواع سایت های محتوا به چه روشی لینک دارند، فکر کنید. و در مرحله نوشتن، هوشیار باشید تا مطمئن شوید که پست های وبلاگی که ایجاد می کنید، دقیق، خوب نوشته شده و شامل اطلاعاتی است که مخاطبان شما از آن چیز هایی می گیرند.

2. پست هایی به صورت خلاصه نقل قول

احتمالا پست هایی از این دست را مشاهده کرده اید. این ها مواردی هستند که شامل نقل قول هایی از گروه متخصصان مختلف در یک موضوع کلی می شوند. آن ها برای پست های پایان سال یا فقط برای هر پستی که سعی دارد بسیاری از نکات و دیدگاه های مختلف را در یک مکان جمع کند، محبوب هستند. یکی از مثال هایی از این نوع پست ها که در ممتاز سرور موجود می باشد، مقاله “ترند های برتر طراحی وب سایت در سال 2021 و استفاده مناسب از آن ها” است.

نمونه پست به صورت خلاصه نقل قول

افراد تأثیرگذار در صنعت شما اغلب مایل به کمک در این موارد هستند زیرا به وب سایت خودشان لینک می خورد و فرصتی برای نشان دادن تخصص آن ها در مورد موضوع مورد نظر است. این به نفع شماست زیرا احتمال اینکه پست را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند و یا در پست های بعدی در وب سایت خود به آن لینک بدهند، بسیار است.

ارسال مطالب جمع آوری شده لینک های جدید را تضمین نمی کند، اما آن ها راهی مناسب برای کمک به سایر افراد تأثیرگذار برای ارتقاء پست در وبلاگ شما هستند، بنابراین محتوای شما را به مخاطبان جدید می رسانند. این در وبلاگ شما ممکن است به عنوان دنبال کنندگان بیشتر و روابط جدید ترجمه شود، هر دو مواردی هستند که تمایل دارند با لینک های بیشتری ارتباط برقرار کنند.

3. نوشتن پست های مهمان

پست مهمان، پست وبلاگی است که برای وبلاگ شخص دیگری می نویسید و برای مخاطبانش ارزشمند است. تا زمانی که وبلاگ دیگر موضوعات مرتبط با وبلاگ و مخاطبان هدف شما را در بر می گیرد، فرصت خوبی برای دستیابی به افراد جدید است و شامل یک یا دو لینک به وبلاگ شما است. حتی سرویس هایی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و می توانید نویسندگانی را استخدام کنید تا در پست های مهمان به شما کمک کنند.

پست مهمان به کار زیادی نیاز دارد. شما باید وبلاگ های مناسب را برای شناسایی مشخص کنید، آن ها را متقاعد کنید که کار های شما را منتشر کنند و یک پست واقعا خوب بنویسید که نظر طرفداران آن ها را جلب کند و همه این کار ها را به صورت رایگان انجام دهید. اما اگر پست شما خوب است و وبلاگ دیگر برای افرادی که می خواهید به آن ها دسترسی پیدا کنید مناسب است، شما می توانید علاوه بر لینک هایی که به وبلاگ خود ایجاد می کنید، دنبال کنندگان جدید و بازدید بیشتری داشته باشید.

نکته ای که در اینجا به خاطر سپردن آن بسیار مهم است این است که مراقب میزان تبلیغ شخصی خود باشید. اگر به نظر می رسد پست شما تبلیغاتی یا هرزنامه است، بسیاری از وبلاگ ها به خود زحمت انتشار پست شما را نمی دهند. یک یا دو لینک مرتبط داشته باشید و فقط در صورت منطقی بودن چنین کاری نام برند خود را ذکر کنید.

4. پذیرش پست های مهمان

می دانم به نظر می رسد این بهترین راه برای ایجاد لینک در سایت شما برای سایر افراد است، اما این فقط یک احتمال است که هر یک از این افراد وبلاگ شما را تبلیغ کنند. همانند پست های خلاصه نقل قول، این ممکن است بلافاصله یک سری لینک جدید برای شما ایجاد کند، اما به شما کمک می کند با افرادی که به احتمال زیاد وبلاگ شما را تبلیغ می کنند و با گذشت زمان به پست های شما لینک می دهند، ارتباط برقرار کنید.

در نهایت ایجاد لینک های زیاد به ایجاد روابط در جامعه آنلاین شما برمی گردد. پذیرش پست های مهمان تاکتیکی است که به آن کمک می کند و به شما محتوای رایگان می دهد تا در وبلاگ خود بگنجانید که می تواند برخی از کار های روزمره را کاهش دهد.

5. به دنبال Resource Pages باشید

بسیاری از وبلاگ ها و مشاغل صفحات یا پست هایی را گردآوری می کنند که منابع مفیدی را که ممکن است خوانندگانشان از آن ها قدردانی کنند جمع آوری می کنند. هر صفحه ای که این کار را برای وب سایت هایی که مانند شما هستند انجام دهد، می تواند فرصتی برای لینک باشد.

لینک به Resource Pages

برای شناسایی صفحاتی از این دست، به کلمات کلیدی اصلی که کار وب سایت شما را توصیف می کند فکر کنید و به جستجو بپردازید. اگر وبلاگ شما پر از دستورالعمل های سالم وگان است، اصطلاحاتی مانند منابع وبلاگ وگان، لینک های وبلاگ وگان و … آن را جستجو کنید. برای هر صفحه منبع مربوطه که پیدا می کنید، ببینید آیا می توانید اطلاعات تماس برای مدیر وب سایت را پیدا کنید و یا زمینه ای را برای افزودن وب سایت آن ها به وبلاگ خود ایجاد کنید یا نه.

جست و جوی عبارات مرتبط

شما باید انتظار داشته باشید که بسیاری از ایمیل های شما نادیده گرفته شوند. شما در اصل در حال تماس با یک غریبه هستید و از او می خواهید کاری به نفع شما انجام دهد. اما اگر 100 ایمیل ارسال کنید و دو لینک جدید در وب سایت های دارای رتبه عالی کسب کنید، این تلاش برای شما ارزشمند خواهد بود.

6. لینک های شکسته را پیدا کنید

لینک های شکسته برای بازدیدکنندگان وب سایت و صاحبان آن آزار دهنده است. هر بار که شخصی در وب سایت شما روی یکی کلیک می کند، این تجربه بدی برای او است که تأثیر بدی روی سئوی وبلاگ شما می گذارد. لینک شکسته بر اساس این ایده است که با هشدار به یک مالک وب سایت در مورد لینک خراب در وب سایت خود و پیشنهاد جایگزینی خوب، به او کمک می کنید. در مواردی که بیشتر استراتژی های ایجاد لینک به معنای درخواست لطف از سایر دارندگان وب سایت است، در این حالت این مورد بیشتر متقابل است.

یافتن نمونه هایی از لینک های خراب مرتبط در سراسر وب ممکن است دشوار باشد، اما تعدادی از ابزار های لینک خراب وجود دارد که به شما کمک می کنند لینک های خراب را در یک وب سایت خاص پیدا کنید، همچنین ابزار های جستجوگر ها که گزارش هایی از لینک های خراب را بر اساس کلمات کلیدی یا مناطق موضوع ارائه می دهند.

برای هر لینک شکسته مرتبط که پیدا کردید، یا می توانید با مدیر وب سایت تماس بگیرید تا محتوایی را که قبلاً آماده کرده اید، به عنوان جایگزین ارائه دهید یا اگر محتوای جدیدی ندارید، محتوای جدیدی ایجاد کنید.

7. آمار اورجینال خود را ایجاد کنید تا لینک های بیشتری برای وبلاگ خود ایجاد کنید

نویسندگان عاشق آمار هستند. آن ها راهی خوب و محکم برای پشتیبان گیری از هر نکته ای هستند که در یک مقاله یا پست وبلاگ بیان می کنید. به همین ترتیب، تحقیقات و داده های اورجینال از بهترین انواع محتوا برای به دست آوردن لینک های جدید هستند. هر سوالی که احتمالاً خوانندگان شما دارند را در نظر بگیرید که می توانید با داده ها به آن ها کمک کنید. سپس بر روی تهیه یک نظر سنجی که دقیقاً همین کار را انجام دهد، کار کنید.

قبل از اینکه کار ایجاد نظرسنجی در وبلاگ خود را انجام دهید، بررسی کنید که آیا به اطلاعاتی که جمع آوری می کنید نیازی دارید یا نه. اگر یک برند بزرگ و معتبر در فضای شما قبلاً نظرسنجی مشابهی انجام داده باشد، ارزش کار شما کمتر خواهد بود. بیشتر وب سایت ها به احتمال زیاد به وب سایت آن ها لینک خواهند داشت نه شما. اما اگر می توانید برخی از سؤالات و موضوعاتی را کشف کنید که هنوز هیچ کس به اندازه کافی در داده های خود پوشش داده نشده است (یا سؤالاتی که اکنون تنها داده های موجود بسیار قدیمی هستند)، تحقیقات شما می تواند به یک آمار اورجینال تبدیل شود. این قطعاً لینک هایی برای شما به همراه خواهد داشت.

هشدار می دهیم که این روش زمان و تلاش زیادی را می طلبد. اما هنگامی که نوبت به کسب لینک می رسد، سود زیادی را خواهد داشت.

8. یک جمع آوری آمار ایجاد کنید

اگر ایده انتشار نتایج تحقیقات را دوست دارید، اما منابع کافی برای پروژه ای ندارید، بهترین کار جمع آوری آمار های موجودی است که مخاطبان شما احتمالاً در پست های وبلاگ شما به دنبال آن هستند.

یک جمع آوری آمار ایجاد کنید

با گردآوری تعداد زیادی از آمار در یک مکان به صورت آسان در دسترسی، برای افرادی (از جمله نویسندگان) که در آنجا به دنبال این اطلاعات هستند ارزش قائل می شوید. اگر نویسندگان آماری را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا کنند حتی اگر شما خود آن منبع نبوده باشید، ممکن است کسی باشید که آن لینک را کسب می کنید.

برخی از نویسندگان لینکی را که شما برای بازگشت به منبع اصلی خود وارد می کنید دنبال می کنند تا صحت آن را بررسی کنند و ترجیح می دهند از آن لینک در پست خود استفاده کنند. اما اجازه ندهید که این موضوع باعث شود شما به منبع اصلی لینک ندهید، آماری که به منبع خود اشاره نمی کند کمتر قابل اعتماد است (و احتمال جذب لینک ها کمتر است).

در برخی موارد، این آمار در پشت فرم قرار می گیرد یا با قالبی که کاربر پسندتر از پست شما باشد، به اشتراک گذاشته می شود، این امر باعث می شود لینک به پست وبلاگ شما انتخاب بهتری برای خوانندگان باشد. این امر به ویژه اگر به دنبال راهی برای اضافه کردن ارزش باشید، مناسب است مانند مثال زیر که در خلاصه آمار آن ها موجود است.

قالب کاربر پسند برای پست های آماری

نکته حرفه ای: اگر این مسیر را طی کردید، عادت کنید هر سال دوباره آن را چک کنید و پست خلاصه خود را به روز کنید. بسیاری از اوقات که نویسندگان به دنبال آماری برای تهیه پشتیبان از نکته ای هستند که می گویند، آن ها چیزی جدید می خواهند. این اغلب به معنای محدود کردن جستجوی آن ها به محتوای به روز شده در سال گذشته است. اطمینان از اینکه پست شما دارای داده های به روز است، آن را بسیار ارزشمند تر و مناسب تر برای لینک دادن می کند.

9. جوایزی را ایجاد و اعطا کنید

شما می دانید چه اتفاقی می افتد وقتی یک شخص یا شرکت اعلان دریافت جایزه خود را می بیند؟ در بیشتر موارد، آن ها می خواهند آن را تبلیغ کنند. آن ها ممکن است در این باره در وبلاگ خود بنویسند، یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنند، یا برنده شدن خود را در همه کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنند، به طور خلاصه، آن ها یک دسته لینک و تبلیغات را به منبع ارسال می کنند.

به طور واضح، برند و جوایز شناخته شده به احتمال زیاد این واکنش را دارند، اما حتی برند ها یا وبلاگ های کمتر شناخته شده ای که جوایز ایجاد می کنند نیز می توانند واکنش مشابهی داشته باشند، صرفاً به این دلیل که مردم جایزه گرفتن را دوست دارند. این به آن ها چیزی می دهد که بتوانند با آن رجزخوانی کنند و به عنوان مدرکی نشان دهند که آن ها خوب عمل می کنند.

ایجاد و اعطای جایزه

چرا جایزه خود را ایجاد نمی کنید؟ به آن یک نام هوس آور (احتمالاً نامی شبیه به وبلاگ شما) بگذارید و شروع به جستجوی سایر وبلاگ ها، اینفلوئنسرها، شرکت ها یا افراد دیگری کنید که فکر می کنید باید برنده شوند. یک لوگو ایجاد کنید (یا برای این کار یک طراح گرافیک استخدام کنید) و آن ها را تشویق کنید تا آن را در وب سایت های خود به اشتراک بگذارند. هم به شما لینک می دهد و هم حسن نیت عمومی در جامعه.

10. یک متخصص مهمان شوید

اگر می توانید یکی از افرادی باشید که بلاگر های دیگر هنگام جستجوی منابع متخصص به آن ها مراجعه می کنند، مانند زمانی که آن ها پست های خلاصه را نقل می کنند، هر بار کسی از شما نقل قول می کند یا با شما مصاحبه می کند لینک هایی را به دست می آورید. این استراتژی به زمان نیاز دارد. ایجاد شهرت به عنوان یک متخصص در زمینه کار شما تاکتیک سریعی نیست که بتوانید یک شبه انجام دهید. اما به یاد داشته باشید شهرت در این زمینه برای وبلاگ شما لینک ایجاد می کند. اما می توانید با چند قدم شروع به اثبات کردن خود کنید:

  • برای ایمیل های “به یک خبرنگار کمک کنید” ثبت نام کنید و به بخش های مربوط به موضوع خود پاسخ دهید

به یک خبرنگار کمک کنید، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را با متخصصانی که برای حمایت از مطالب خود به آن ها نیاز دارند متصل می کند. می توانید ایمیل هایی را جمع آوری کنید که روزنامه نگاران برای یک دوره زمانی مشخص ارسال کرده اند. سپس به موارد مناسب برای تخصص خود پاسخ دهید. این می تواند منجر به فرصت هایی شود که شما در آن مصاحبه کرده اید و به صورت قطعه ای نقل قول شده اید، اغلب با لینکی به وبلاگ شما که خبرنگارید ایجاد می کند.

  • در گپ های مربوط به توییتر شرکت کنید، سپس پیشنهاد میزبانی کنید

گپ های توییتری زمانی است که افراد جامعه در یک ساعت خاص در توییتر گرد هم می آیند و با استفاده از هشتگ گپ در مورد یک موضوع مرتبط با هم صحبت می کنند. آن ها هم یک روش عالی برای ملاقات با افراد دیگر در جامعه شما هستند و هم فرصتی بالقوه برای ایجاد رهبر فکر شما با پیشنهاد میزبانی. میزبانی سیگنال هایی برای شرکت کنندگان که شما در زمینه موضوعی که در آن بحث می کنید متخصص هستید و احتمال مراجعه افراد به شما برای جستجوی اطلاعات در مورد آن موضوع را افزایش می دهد.

  • درباره پادکست های محبوب در زمینه تخصص خود تحقیق کنید و به آن ها بگویید که خوشحال می شوید از این موضوع استفاده کنید

پادکست ها یک رسانه فزاینده محبوب برای کاوش در انواع موضوعات هستند. برای وبلاگ نویسان، آن ها می توانند راهی نوین برای به اشتراک گذاشتن تخصص شما با مخاطبان جدید خود و ایجاد اعتبار شما باشند. بدانید پادکست ها در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند که به وبلاگ شما مربوط است. به چند مورد گوش دهید تا ببینید کدام یک را دوست دارید، سپس با میزبانان تماس بگیرید تا ببینند آیا آن ها می توانند در مورد شما در مورد موضوعی که شما متخصص هستید صحبت کنند یا نه.

  • به دنبال فرصت های گفتاری باشید

صحبت کردن یک مهارت کاملاً متفاوت از نوشتن است، بنابراین ممکن است احساس کنید که این با علایق شما همخوانی ندارد. اما اگر شما در تلاش برای گسترده تر کردن توانایی های خود هستید، سخنرانی در رویداد های صنعتی یا تخصصتان می تواند راهی قدرتمند برای ایجاد اعتبار شما به عنوان یک متخصص باشد. در نظر گرفتن شروع کوچک، با گروه ها و رویداد های محلی. هنگامی که به توانایی های گفتاری خود اطمینان بیشتری پیدا کردید، جسارت ورزید و برای برخی از کنفرانس های بزرگتر در فضای خود اقدام کنید.

11. نظرات یا مقایسه محصولات را بنویسید

هر موضوعی را که در وبلاگ خود قرار دهید، احتمالاً برخی از محصولات وجود دارد که خوانندگان شما آن ها را مرتبط می دانند و بررسی و مقایسه محصولات برای خوانندگانی که می خواهند مطمئن شوند که هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب محصول، انتخاب درستی دارند بسیار مفید است. آن ها همیشه می توانند برند های موجود در پشت محصولات را در وب سایت ها ببینند، اما این ارزش کمتر از اطلاعات بی طرفانه شخص ثالث است.

کسی که وبلاگ عکاسی داشته باشد خوانندگانی خواهد داشت که خواهان اطلاعاتی هستند که به آن ها در خرید دوربین مناسب کمک می کند. سوق دادن آن ها به سمت دوربین خاصی که استفاده کرده اید و می دانید بسیار خوب است و توضیح همه چیز در مورد آن که به خوبی کار می کند و همه چیز های کوچک (یا نه چندان کم) در مورد آن مواردی که خوب کار نمی کنند دقیقاً همان چیزی است که آن ها باید قبل از خرید بدانند. اگر سه دوربین مشابه را امتحان کرده اید و می توانید تفاوت آن ها و نقاط قوت و ضعف نسبی آن ها را توضیح دهید، اطلاعات سه گانه را برای کمک به مردم در تصمیم گیری ارائه می دهید که این حتی بهتر و مؤثر تر از مقایسه دو محصول است.

مقایسه محصول

نظرات یا پست های مقایسه محصول شما نه تنها برای افرادی که مخاطب هدف شما هستند ارزش دارد، بلکه احتمالاً لینک ها را نیز برای وبلاگ شما ایجاد می کند. برند های فروشنده این محصولات علاقه مندند که به هر گونه بررسی مثبت در مورد محصولات خود لینک دهند و هر نویسنده ای که روی محتوایی کار می کند که می داند اطلاعات برای خوانندگان خود ارزشمند است، مثلاً یک پست وبلاگ در مورد نحوه شروع کار به عنوان یک عکاس، دلیل خوبی برای لینک دادن به پست مفصل شما در مورد مقایسه دو دوربین خواهد داشت.

12. از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید

رتبه بندی جستجو یک رقابت است و برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی تر از بقیه هستند. اگر می توانید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را شناسایی کنید، اما در حال حاضر فقط محتوای متوسط یا نسبتاً خوبی در رتبه های گوگل برای آن کلیدواژه قرار دارند، این کلمه کلیدی ای است که می توانید به راحتی در آن رقابت کنید. تکنیک آسمان خراش در مورد یافتن پست های وبلاگ دارای رتبه برتر است که به اندازه محتوای شما نیستند، سپس ایجاد یک پست وبلاگ بسیار جذاب که به وضوح بهتر است.

پس از اتمام و انتشار پست جذاب وبلاگ خود، می توانید با وب سایت هایی که به محتوای متوسطی که در حال حاضر در حال رتبه بندی است لینک بدهید و به آن ها توصیه کنید که جایگزین این لینک با محتوای دقیق تر و مفید شما شوند. اگر پست اصلی اشتباهات واضحی دارد یا منسوخ شده است، حتماً این مورد را در پرونده خود وارد کنید.

شروع به ساختن لینک هایی به وبلاگ خود کنید

هیچ یک از این استراتژی ها آسان نیستند. همه آن ها به یک تعهد زمانی و برخی کار های قابل توجه نیاز دارند. اما اگر می خواهید خوانندگان بالقوه شما پست های جذاب وبلاگ خود را پیدا کنند، این نوع کار تفاوت در این است که فقط توسط کسانی که قبلاً شما را می شناسند پیدا کنید و در موتور های جستجو برای موضوعاتی که پوشش می دهید وجود دارد. امیدواریم این مطلب به شما در ایجاد لینک برای وبلاگ خود کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا