Security

برای افزایش امنیت ووکامرس چه باید کرد؟

راه اندازی WooCommerce یک گام بزرگ در هر کسب و کار است. شما می توانید سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین برای فروش اجناس و خدمات به مردم راه اندازی کنید. با تبدیل به فروشگاه امنیت سایت شما نیز باید بالا رود، برای کسب اطلاع از این که آیا ووکامرس و وردپرس امن است یا خیر به مقاله لینک داده شده می توانید مراجعه نمایید. در این مقاله مطالبی در رابطه با افزایش امنیت ووکامرس خواهید خواند.

راجع به نحوه نصب ووکامرس از صفر تا صد در مقاله لینک داده شده می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

امنیت ووکامرس
امنیت ووکامرس

یکی از خطراتی که امکان دارد WooCommerce فروشگاه شما را تهدید کند، هک است. سیستم های امنیتی برای محافظت از اطلاعات مشتریان بسیار مهم است، زیرا در صورت استفاده نکردن از این سیستم ها اعتماد کاربران از دست خواهد رفت و ضربه بزرگی به کار شما خواهد خورد. پس تمرکز ما بر این است که چگونه شما می توانید امنیت WooCommerce را بهبود دهید و کاربران ثابتی را به عنوان مشتری برای سایت خود پیدا کنید.

استفاده از یک میزبان وب خوب

اولین چیزی که شما می توانید برای محافظت سایت از حملات انجام دهید، این است که یک میزبان وب خوب انتخاب کنید. امروزه بسیاری از شرکت ها وردپرس ارائه می دهند که این باعث کاهش هزینه می شود. اما باید توجه داشت که استفاده از وردپرس شرکت های دیگر به معنای امن بودن آن نیست. برای داشتن امنیت باید یک میزبان وب خوب داشته باشید که تمهیدات لازم برای امنیت را در نظر گرفته باشد.

 میزبان وب امن
میزبان وب امن

در بیشتر سایت های مهم، حفظ دقیق اطلاعات اهمیت زیادی دارد. باید نگاه امنیتی داشته باشید و مطمئن شوید سایت شما به اندازه کافی محافظت شده است. به روز رسانی منظم تمهیدات امنیتی از جمله کارهای بسیار موثر در این زمینه است. یک میزبان وب خوب می تواند این امنیت را به طور مناسبی برای شما فراهم کند. حتی اگر این فرآیند برای شما هزینه افزوده ای داشته باشد باز هم در دراز مدت ارزش خواهد داشت.

ذخیره نکردن اطلاعات شخصی

یکی از راه هایی که شما می توانید به افزایش امنیت ووکامرس خود کمک کنید، این است که از ذخیره هر گونه اطلاعات شخصی خودداری کنید. شما از یک شرکت پرداخت که ارائه دهنده این گونه خدمات است، می توانید کمک بگیرید و بدین طریق خودتان درگیر این فرآیند نخواهید شد. این اطلاعات حساس شامل چیزهایی مانند کارت های اعتباری و اطلاعات شخصی و آدرس است، بنابراین اطلاعاتی که مهم به نظر می رسند را قرار نخواهید داد. این کار به دو دلیل انجام می شود، اول اینکه دیگر لازم نیست تا مانند دیگر ارائه دهندگان پرداخت، استاندارد PCI را رعایت نمایید. عدم رعایت این استاندارد باعث به خطر افتادن کسب و کار و ورشکستگی آن ها می گردد. دوم اینکه، زمانی که یک مهاجم برای کسب اطلاعات در سایت شما جستجو کند و به اطلاعات نرسد سراغ سایتی دیگر می رود و بدین طریق از آسیب امن خواهید ماند.

ذخیره نکردن اطلاعات شخصی
ذخیره نکردن اطلاعات شخصی

استفاده از کلمات عبور قوی

کلمات عبور ضعیف به راحتی شناسایی می شوند، بنابراین بسیار مهم است تا کلمه عبور مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. کلمات عبور خوب شامل ترکیبی از اعداد و حروف بدون ارتباط هستند. شما باید تا حد امکان از قرار دادن پسوردهایی که شامل تاریخ تولد یا دیگر تاریخ های مهم و عبارت های معمول هستند خودداری کنید. توجه کنید که تا حد امکان رمز عبور خود را به صورت آنلاین ذخیره نکنید. از مشتریان خود نیز در خواست کنید تا رمز عبور مناسبی را برای خود انتخاب نمایند.

به روز رسانی منظم وردپرس WooCommerce ها و پلاگین ها

یکی از بهترین راه هایی که برای نفوذ به سایت استفاده می شود، از طریق هک نرم افزار های منسوخ شده است. شرکت هایی مانند وردپرس اغلب به روزرسانی های امنیتی را ارائه می دهند که باید در زمان انتشار از آن ها استفاده شود. باید توجه داشته باشید که استفاده از پلاگین های زیاد آسیب پذیری سایت را افزایش می دهد و به روز رسانی های آن ها بسیار مهم است. درست است که این به روز رسانی ها زمان بر خواهد بود و ممکن است یک ساعت تا حدود یک روز سایت را مختل کند، اما ارزش محافظت از خطرات را دارد.

فعال کردن دو فاکتور تأیید هویت

رمز عبور خوب راهی مناسب برای جلوگیری از ورود هکرها به سایت است، اما یکی دیگر از راه هایی که در آن شما می توانید سایت را یک گام بیشتر امن کنید و امنیت را بهبود دهید استفاده از دو فاکتور برای تایید هویت است. یکی از راه های خوب استفاده از دو دستگاه برای احراز هویت است، بدین ترتیب مهاجم حتی اگر به اطلاعات یکی از دستگاه های شما دسترسی پیدا کند، اطلاعات دستگاه دیگر را پیدا نخواهد کرد. افزودن این لایه امنیتی یک راه بسیار خوب برای حفظ امنیت مشتریان است.

 فعال کردن دو فاکتور تأیید هویت
فعال کردن دو فاکتور تأیید هویت

استفاده از سطوح امنیتی مختلف

قرار دادن محدودیت در تعداد تلاش برای ورود به سایت، گذاشتن سوالات امنیتی و استفاده از فایروال های مختلف از جمله راه هایی است که برای افزایش امنیت استفاده می شود.

این ها تنها تعداد محدودی از راه هایی است که برای افزایش امنیت ووکامرس استفاده می شود. شما باید به طور مداوم بررسی های امنیتی را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را از حمله مهاجمان در امان نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا