Seo

نحوه برند سازی به عنوان فریلنسر – مرحله به مرحله

برای شروع کار فریلنس یا تقویت برند فریلنسری خود آماده اید؟ برند سازی را شروع کنید! برند سازی اهمیت بسیاری دارد زیرا به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید. همچنین از این جهت اهمیت دارد که مردم با استخدام فریلنسر هایی که نشان می‌ دهند نیاز های مشتریان خود را درک می‌ کنند، احساس راحتی بیشتری می‌ کنند و برند سازی هوشمند این کار را انجام می‌ دهد. در اینجا مراحل برند سازی به عنوان فریلنسر آورده شده است.

نقاط قوت حرفه ای خود را شناسایی کنید

اگر یک فریلنسر جدید هستید، فهرست کردن مهارت‌ هایتان می‌ تواند باعث افزایش اعتماد به نفستان شود. حتی اگر در حال حاضر نیز به عنوان یک فریلنسر در حال هستید، فهرستی کوتاه از تمام مهارت هایی که دارید و می توانید به مشتریان خود ارائه دهید، تهیه کنید.

با این لیست، ببینید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. به عنوان مثال، آیا شما یک طراح وب سایت فریلنس مستقر در تهران هستید که به زبان انگلیسی مسلط است؟ ممکن است بتوانید خدمات خود را برای شرکت های بین المللی ای که به دنبال گسترش در سراسر دنیا هستند، برند سازی کنید. یا اگر شما یک عکاس با پیشینه طراحی صحنه هستید، ممکن است بتوانید پس‌ زمینه‌ های شگفت‌ انگیزی برای عکس‌ برداری از مشتریان خود ایجاد کنید.

ترکیب مهارت‌ های شما هر چه باشد، هنگام توسعه برند خود، آن را در ذهن داشته باشید. برند سازی به عنوان یک فریلنسر ممکن است ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما ارزشش را دارد.

مشتری ایده آل خود را مشخص کنید

مشتری ایده آل شما به اندازه مهارت های شما برای برند شما مهم است. چرا؟ زیرا خدمات شما به اضافه لوگوی شما، پیام‌ رسانی، بازاریابی و قیمت‌ گذاری همگی باید مطابق با آنچه مشتری ایده‌ آل شما به دنبال آن است، باشد. درواقع یکی از اصول اصلی برند سازی همین است. برند شما باید هویت و شخصیتی مشابه با مشتریان ایده آل شما داشته باشد.

مشتری ایده آل هر فریلنسر متفاوت است. به عنوان مثال، مشتری ایده‌ آل برای عکاس عروسی، فردی است که نامزد داشته باشد، بودجه لازم برای عکاسی خوب را داشته باشد و ارتباطات زیادی داشته باشد که ممکن است به زودی ازدواج کنند. این می‌ تواند تبدیل به یک ارجاع شود. از سوی دیگر، یک مشاور بازاریابی فریلنسر به دنبال شرکت‌ ها یا استارت‌ آپ‌ های در حال رشد با بودجه جدید است که نیاز به ایجاد، استقرار و حفظ استراتژی بازاریابی دارند و برای چنین مواردی برند سازی می کند.

برندسازی فریلنسر

حتی فریلنسر ها با کاری مشابه نیز ممکن است مشتریان ایده آل متفاوتی داشته باشند. نویسنده ای که ساختار و قابلیت پیش‌ بینی را در روز های کاری خود ترجیح می دهد، ممکن است به دنبال مشتریانی باشد که نیاز های تبلیغاتی خود را هفته‌ ها یا ماه‌ ها قبل برنامه‌ ریزی کرده‌ اند. اما نویسنده‌ ای که با آدرنالین کار کردن را دوست دارد و با جریان پیش می‌ رود، ممکن است در پروژه‌ های کاری عجولانه برای مشتریانی که کمپین‌ های خود را در آخرین لحظه جمع می‌ کنند، تخصص داشته باشد.

هنگامی که تصویر واضحی از مشتری ایده آل خود به عنوان یک فریلنسر داشته باشید، می توانید برند سازی را شروع کنید و برندتان را شکل دهید. وقتی یک تایپ ایده آل در دسترس داشته باشبد می توانید خود را بهتر ارزیابی کنید و این شامل بیان کار هایی است که می توانید برای این مشتریان انجام دهید.

تصمیم بگیرید که چه مشکلاتی را می توانید برای مشتریان خود حل کنید

وقتی نقاط قوت و مشتری ایده آل خود را بشناسید، می توانید تصمیم بگیرید که چه خدماتی را می خواهید به مشتریانتان پیشنهاد دهید و شما آن پیشنهاد را بر اساس مشکلاتی که مشتری ایده آل شما به دنبال حل آن است، تنظیم می کنید.

به عنوان مثال، مشتریان عکاسی عروسی می خواهند تصاویر عالی داشته باشند، اما همه اکنون یک دوربین در جیب خود دارند. چیزی که این مشتریان نیز می‌ خواهند و مشکلی که یک عکاس فریلنسر خوب می‌ تواند به راحتی حل کند، سازماندهی عکس‌ های ژست‌ شده در این رویداد، کمک به همه برای ژست گرفتن به بهترین شکل ممکن در عکس‌ ها و ارائه تصاویری است که این زوج سال‌ ها از آن لذت خواهند برد. به عبارت دیگر، این مشتریان کسی را می‌ خواهند که بتواند از پس همه عکس‌ ها برآید تا نگران نباشند که چه زمانی خانواده‌ ها را برای عکس‌ ها جمع کنند.

به همین ترتیب، شرکتی که یک نویسنده بازاریابی فریلنسر را استخدام می کند، کسی را می خواهد که بتواند نسخه مورد نیاز آن ها را بنویسد، اما مشکلی که آن ها سعی در حل آن دارند این است که افراد کافی در تیم بازاریابی خود ندارند. یک فریلنسر که می تواند در مورد ایده ها تحقیق کرده و آن ها را ارائه دهد و به خوبی با سایر سهامداران کار کند. به این روش، یک فریلنسر این مشکل را برای آن ها حل می کند.

بنابراین اکنون، برند سازی شما به عنوان یک عکاس فریلنسر ممکن است اینگونه پیش برود:

“من یک عکاس عروسی فریلنسر هستم که به زوج‌ ها در منطقه پاسداران تهران خدمات ارائه می‌ دهم و برای زوجین ژست ها را برنامه‌ ریزی، دسته بندی و در آخر به طور کلی ارائه می‌ دهم، بنابراین می‌ توانید راحت باشید کنید و از روز عروسی خود لذت ببرید.”

نرخ ها را به صورت خصوصی محاسبه کنید

صبر کنید، آیا نرخ ها بخشی از ویژگی های برند شما هستند؟ اگر بخواهید در مسیر رقابت بر سر قیمت به جای کیفیت حرکت کنید، بله. ما این را توصیه نمی کنیم؛ اما مشتریان پولدار تمایل دارند از خدماتی ارزان قیمت اجتناب کنند زیرا نگران کیفیت هستند.

رقابت بر سر قیمت به این معنی است که کسی می تواند چند دلار از شما کم کند و مشتریان شما را بدزدد! تمرکز بر کیفیتی که ارائه می دهید، استراتژی بلندمدت بهتری است. با این اوصاف، شما باید بدانید که برای پرداخت صورتحساب‌ هایتان چه چیزی را باید همراه داشته باشید. اگر در مورد نحوه محاسبه این موضوع مطمئن نیستید، به چند وب سایت مراجعه کنید تا نرخ ها بدستتان بیاید.

این مرحله همچنین می‌ تواند به شما کمک کند پیام‌ های خود را اصلاح کنید تا در زمان برخورد با مشتریانی که برای تجارت شما مناسب نیستند، صرفه‌ جویی کنید. به عنوان مثال، یک نویسنده فریلنسر با برندی مبهم مانند “پروژه داشته باشید، خواهم نوشت!” درخواست‌ های بیشتری از کسب‌ و کار های کوچک با بودجه‌ های ناچیز دریافت می‌ کند.

نکته: برند خود را به سمت مشتریانی ببرید که می توانند آنچه را که برای کسب درآمد نیاز دارید بپردازند.

هویت برند و پیام خود را بسازید

اکنون زمان آن رسیده است که بر عناصر برند سازی ای که مشتریانتان آن ها را می بینند تمرکز کنید، یعنی هویت برند و پیام برند شما. هویت برند شما شامل لوگو، رنگ ها و تایپوگرافی برندتان می شود. از آن ها به طور مداوم در وب سایت، اکانت های رسانه های اجتماعی و تبلیغات خود استفاده کنید.

رنگ‌ های برند شما باید چشمگیر و خاص باشند، اما پیامی مشابه با پیام‌ های برندتان داشته باشند؛ درواقع شما می توانید با دریافت مقداری راهنمایی، نحوه انتخاب رنگ های مناسب برای برند خود را یاد بگیرید. تایپوگرافی های شما باید فهمیدن سریع نام برند و پیام برندتان را برای مردم آسان کند. پس بهتر است از فونت هایی خوانا تر و درشت تر استفاده کنید. در مورد لحن برندتان نیز فکر کنید. هنگامی که نام کسب و کار و نام دامنه خود را ثبت کردید، وقت آن است که تگ لاین و ارائه آسانسوری خود را بنویسید.

تگ لاین: خلاصه ای تک جمله ای از کاری که انجام می دهید و این که با چه افرادی کار می کنید، مانند «طراحی دکوراسیون داخلی برای شهر های شمالی» یا «طراحی وب سفارشی برای کسب و کار های کوچک». آن را در زیر لوگوی خود در سایت و کارت ویزیت خود قرار دهید.

ارائه آسانسوری: این خلاصه کمی طولانی‌ تر از کاری است که شما انجام می‌ دهید، مانند: “من 10 سال تجربه طراحی مهد کودک و باغ را برای صاحبان خانه در آب و هوای چالش‌ برانگیز شمال کشور به ارمغان می‌ آورم.» یا «من سایت‌ های تجارت الکترونیک وردپرس منحصر به فرد و مؤثری را برای شرکت‌ های مختلف ایجاد می‌ کنم.” این را به پروفایل های اجتماعی خود نیز اضافه کنید.

پاراگراف خلاصه شما کمی بیشتر در مورد شما است، از نظر ارزشی که برند شما برای مشتریان به ارمغان می آورد. مثلا:

“پس از یک دهه طراحی برای مناظر خانه در شمال کشور، من می دانم چه چیزی در آب و هوای ساحلی رشد می کند و چه چیزی عالی به نظر می رسد. به عنوان یک مدیر قدیمی مهدکودک، می‌ توانم به سرعت فهرست‌ هایی از آنچه در ویلای شما بهتر کار می‌ کند جمع‌ آوری کنم تا بتوانید ظاهری را که می‌ خواهید با اطمینان از اینکه می‌ تواند گرما و رطوبت را تحمل کند، انتخاب کنید. و تجربه من در مهدکودک به این معنی است که می دانم کدام عمده فروشان و مزارع سالم ترین گیاهان را برای چشم انداز خانه شما ارائه می دهند.” این بخش در صفحه “درباره من” وب سایتتان قرار می گیرد.

ممکن است مجبور شوید چند بار بنویسید تا تگ لاین، ارائه آسانسوری و خلاصه خود را درست و عالی بنویسید. وقت بگذارید و به یاد داشته باشید که باید تصحیح کنید!

در آخرین مرحله برند سازی، کار فریلنسری خود را تبلیغ کنید

اکنون همه چیز هایی را که برای برند سازی کار خود به عنوان یک فریلنسر نیاز دارید، از جمله تبلیغ کسب و کار فریلنسری خود، ارتباط با مشتریان ایده آل خود و شروع ساختن سبد حرفه ای خود، در اختیار دارید. آماده ساختن وب سایت فریلنسری خود هستید؟ با ممتاز سرورشروع کنید!

منبع: hostgator

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا