آموزش

5 نکته برای بهبود تجربه کاربری وب سایت (UX) در سال 2021

بهبود تجربه کاربری برای موفقیت هر محصول یا خدمات حیاتی است و وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حضور آنلاین خوب به اندازه داشتن یک ویترین تمیز و مرتب در فروشگاه مهم است. وب سایت یک کسب و کار، چهره آن است. امروزه کاربران در طراحی وب بسیار آگاه هستند و بنابراین انتظار می رود که یک سایت سطح خاصی از پیچیدگی را داشته باشند.

با بالا رفتن سطح، بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل کوچک، از ارائه یک UX وب سایت با طراحی خوب، تحت فشار قرار می گیرند. با این حال، بهبود تجربه کاربری آنقدر ها هم که به نظر می رسد سخت نیست و حتی یک تلاش کوچک می تواند به یک مزیت بزرگ تبدیل شود.

مشاوران طراحی خاطرنشان کرده اند که افزایش تجربه کاربری می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی بهتر، کسب و کار های بیشتر و افزایش درآمد شود. در ادامه، ما با پنج مرحله اصلی که به بهبود UX هر وب سایتی کمک می کند، همراهتان هستیم.

1. ارائه محتوای جذاب

ارائه محتوای جذاب کلید یک UX وب سایت خوب است. امروزه بازدیدکنندگان چیزی بیش از خرید می خواهند. آن ها یک تجربه می خواهند یک راه عالی برای دستیابی به این هدف، اتخاذ یک استراتژی محتوای جذاب است.

استراتژی های محتوای موثر بر بیان داستان یک برند با هدف ایجاد ارتباط بین یک تجارت و مشتری آن متمرکز هستند.

با استراتژی مناسب، محتوا می تواند در هر قالبی مانند پست وبلاگ، وبلاگ یا حتی وب سایت جداگانه ارائه شود. استفاده از محتوا برای تعیین هویت برند اطمینان حاصل می کند که مشتریان بالقوه در مورد افرادی که از آن ها خرید می کنند بیشتر می دانند.

آشنایی باعث افزایش اعتماد می شود؛ 82 درصد از مصرف کنندگان پس از خواندن محتوای سفارشی خود به یک کسب و کار اعتماد می کنند.

2. از لایوت ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

وقتی نوبت به سبک ها می رسد، بی رحمی در سال 2021 همچنان در حال افزایش است. بروتالیست شامل یک رویکرد خام و مینیمالیستی در چیدمان با تمرکز بر تجربه کاربری است. متناوباً یک سایت زیبا و هنری می تواند تا حد زیادی در ایجاد نام تجاری شما به عنوان پیشرو در بازار و یک ریسک کننده واقعی کمک کند.

اگر می خواهید محافظه کارتر باشید، تفکر در مورد چگونگی چیدمان می تواند به بازدید کنندگان در درک اطلاعات ارائه شده کمک کند.

سایر گرایش هایی که ظاهر شده اند مینیمالیسم و چیدمان شبکه ای شکسته هستند. این روند ها همچنین اهمیت کاهش بی نظمی را برجسته می کند که بعداً در متن با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

3. ارائه اطلاعات به صورت دقیق و کارآمد

بازدید کنندگان با هدف به دست آوردن نوعی اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. بیانیه قبلی ممکن است مفید به نظر نرسد، اما به نظر نمی رسد برخی از مشاغل بر اساس طراحی وب خود این را درک کنند.

با ارائه اطلاعات به شیوه ای زیبا و سازمان یافته، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربر آنچه را که برای آن آمده است دریافت می کند.

به نظر می رسد امروزه طراحان وب به سمت طراحی های ساده تر می روند. بسیاری در حال پیاده سازی لیست بولت گذاری برای انتقال اطلاعات و تجربه نتایج عالی هستند.

در حالی که 55 درصد از کاربران به لیست های بدون بولت گذاری نگاه می کنند، 70 درصد به سراغ لیست هایی با این ویژگی می روند. ارائه اطلاعات به روشنی نیز سودآور است، زیرا مشاغل می توانند اطمینان حاصل کنند که پیام مورد نظر را با موفقیت منتقل کرده و توجه را به عناصر مناسب جلب می کنند.

جذب مشتریان با بهبود تجربه کاربری

4. بازدید کنندگان خود را اذیت نکنید

تا کنون تمام نکات ما در مورد کار هایی بود که باید انجام دهید. با این حال به همان اندازه مهم است که در مورد طراحی وب و تجربه کاربری از هر آنچه که باید به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنید، بحث کنید.

هنگامی که سایتی از اجرای این ویژگی های مزاحم (تبلیغات بیش از حد) اجتناب نمی کند، بازدید کنندگان وب سایت در معرض پنجره های بازشو، پخش خودکار و بمباران اطلاعات قرار می گیرند.

هنگام طراحی حضور خود در وب، از هرج و مرج، دیوار های پر از متن، موسیقی پس زمینه و فیلم هایی که به طور خودکار پخش می شوند، دوری کنید. این عوامل مطمئناً به بازدید کنندگان کمک نمی کند که در آنجا احساس راحتی کنند.

5. وب سایت خود را بهینه کنید

در نهایت مهم است که روی backbone سایت خود کار کنید. عواملی مانند سرعت و ریسپانسیو بودن طراحی موبایل تأثیر قابل توجهی بر بهبود تجربه کاربری دارد.

این به نوبه خود عواقبی بر درآمد دارد. به عنوان مثال انتظارات زیاد در مورد سرعت وب سایت به این معناست که وقتی سایتی کند به نظر می رسد، بازدیدکننده کمتر از آن خرید می کند. در حقیقت برای وب سایت های کند آماری حدود 2.6 میلیارد دلار از دست رفته در سال تخمین زده می شود.

پیاده سازی مواردی مانند بهینه سازی سرعت سایت و ریسپانسیو بودن به موبایل چندان دشوار یا گران نیست، زیرا خدمات و ابزار های وب زیادی وجود دارد که می تواند به تست عملکرد سایت و بهینه سازی هرگونه ویژگی لازم کمک کند.

منبع: digitalagencynetwork.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا