مفاهیم پایه

بهترین برنامه های جایگزین انی دسک و نرم افزار های مشابه آن

شما یا اعضای تیمتان بدون حضور فیزیکی در مقابل کامپیوتر چه برای کار و چه برای اهداف شخصی، احتمالاً نیاز به دسترسی به انی دسک خواهید داشت. این استفاده ممکن است به این دلیل باشد که شما از خانه یا جای دیگری کار می کنید یا مسافرت رفته اید و از اعضای تیم خود دور هستید. در این مقاله به برنامه انی دسک و جایگزین های آن می پردازیم.

در سال های اخیر نرم افزار دسترسی از راه دور و ابزار های دسترسی بدون نظارت پیشرفته تر شده اند. علاوه بر اشتراک دسکتاپ و به اشتراک گذاری صفحه، اکنون بسیاری از ابزار ها می توانند انتقال پرونده را انجام دهند و دسترسی امن رایانه از راه دور را ارائه دهند.

با توجه به اینکه افراد بیشتری از قبل در خانه کار می کنند، داشتن نرم افزار دسترسی از راه دور دسکتاپ مناسب برای مشاغل، بسیار مهم شده است. انی دسک یک نرم افزار دسکتاپ از راه دور است اما اگر هنوز در حال جستجو برای بهترین نرم افزار هستید، ممکن است نیاز به بررسی جایگزین های این نرم افزار داشته باشید.

انی دسک (AnyDesk) چیست؟

انی دسک به عنوان یک ابزار کمکی از راه دور برای شرکت های بزرگ یا کوچک طراحی شده است. این برنامه بیشتر برای فروشندگان نرم افزار یا توسعه دهندگان که به دنبال راهی برای حل مشکلات مشتری از راه دور هستند، مفید است. همچنین به کاربران امکان می دهد با استفاده از ویژگی دسترسی بدون نظارت از خانه به رایانه های اداری خود متصل شوند. کاربران ویژگی هایی مانند انتقال فایل، چاپ از راه دور و ضبط جلسه را به دست می آورند.

AnyDesk برای ارائه عملکرد و امنیت بالا ساخته شده است. از نظر عملکرد کاربران AnyDesk می توانند نرخ فریم 60 فریم در ثانیه را برای اکثر اتصالات اینترنتی انتظار داشته باشند. اگرچه این نرم افزار برای تأخیر کم حتی با پهنای باند کم ساخته شده است. همچنین ادعا می کند ویژگی ارسال فایل انی دسک و DeskRT codec خود که تصاویر را فشرده و منتقل می کند، در میان رقبا بی نظیر است. برای امنیت AnyDesk از فناوری TLS 1.2 و رمز نگاری RSA 2048 نامتقارن استفاده می کند و شما می توانید کاربران معتمد را در “لیست سفید” قرار دهید.

اگر انی دسک را انتخاب کنید، این برنامه با Linux ،Windows ،Mac OS ،FreeBSD ، iOS و Android، همراه با برنامه تلفن همراه سازگار و انعطاف پذیر است. کاربران می توانند برخی از ویژگی های نرم افزار را متناسب با هویت برند خود تنظیم کنند. این ابزار همچنین مقیاس پذیر است و فقط برای عضو های فعال کار می کند. اگرچه می توانید از AnyDesk به صورت ابری استفاده کنید، همچنین می توانید به جای آن Enterprise Network را تنظیم و استفاده کنید.

جایگزین های برتر انی دسک

۱. (SolarWinds Dameware Remote Everywhere (DRE

solarwinds DRE جایگزین انی دسک

SolarWinds DRE یک راه حل جامع و همه جانبه برای دسترسی رایانه ها با طیف گسترده ای از ویژگی ها است. در حالی که AnyDesk سرعت اتصال را مشخص نمی کند، DRE طوری طراحی شده است که به شما امکان می دهد جلسات فعال را معمولاً در کمتر از هشت ثانیه ایجاد کنید. به طور بالقوه در وقت شما صرفه جویی می کند در غیر این صورت وقت زیادی برای ایجاد ارتباط در ملاقات های کاری صرف خواهید کرد.

DRE همچنین به عنوان یک ابزار دسترسی از راه دور ایمن طراحی شده است و بر خلاف AnyDesk، از رمز گذاری معتبر FIPS 140-2 استفاده می کند. DRE از پروتکل های رمز گذاری پیشرفته AES-256 (که پایه و اساس TLS 1.2 است و توسط AnyDesk استفاده می شود) استفاده می کند. AnyDesk و DRE هر دو گزینه احراز هویت چند فاکتوره را ارائه می دهند.

برخلاف انی دسک که امکان پشتیبانی از کاربر را فراهم می کند اما شامل ویژگی های داخلی ITSM نمی شود، DRE جایگزین آن ، دارای یک سیستم ticketing سبک است که به شما امکان می دهد درخواست های کاربر نهایی را کنترل کرده و مشکلات را به سرعت و به آسانی حل کنید. هر دو DRE و AnyDesk به عنوان ابزاری از راه دور دسترسی رایانه به رایانه، با پشتیبانی از همه سیستم عامل های اصلی را فراهم می كنند.

با استفاده از DRE که جایگزین مناسبی برای انی دسک است، تکنسین های پشتیبانی می توانند با استفاده از VoIP (در AnyDesk موجود نیست) از طریق ارتباطات درون جلسه ای یا قبل از جلسه با کاربران شما ارتباط برقرار کنند. همانطور که در انی دسک می بینید چت های زنده بدون ایجاد وقفه در جلسات فعال برقرار می شوند و به شما امکان برقراری ارتباط یکپارچه و real time را می دهند. برای کمک به شما در پیگیری ارتباطات بین شما و کاربران، پیام ها به صورت خودکار در لاگ های مربوط به جلسه های ایمن و قابل جستجو ذخیره می شوند، مانند انی دسک.

DRE یک جایگزین مناسب برای انی دسک است که مانند انی دسک برای رشد و نمو شرکت شما طراحی شده است. این برنامه حتی برای سازمان های کوچک نیز ایده آل می باشد. با این حال اگر فقط به دنبال یک راه حل اساسی دسترسی از راه دور هستید، DRE بهترین گزینه برای شرکت شما نیست. انی دسک از DRE بهتر است.

۲. (SolarWinds Dameware Remote Support (DRS

DRS جایگزین انی دسک

DRS یکی دیگر از جایگزین های محبوب انی دسک است که مناسب دسکتاپ و ارتباط از راه دور است که برای ادغام با نرم افزار help desk طراحی شده است. این نرم افزار قابلیت دسترسی و کنترل از راه دور سریع، آسان و ایمن را فراهم می کند و به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن به علت اصلی مشکلات برسید.

مانند انی دسک DRS جایگزین آن، دسترسی از راه دور چند لپ تاپ را به لپ تاپ ها و سرور های دیگر با سیستم های متنوع از جمله ویندوز، لینوکس و macOS فراهم می کند. به همین ترتیب این جایگزین انس دسک با Android و iOS سازگار است و همراه با یک برنامه تلفن همراه بصری برای برقراری ارتباط از راه دور از طریق دستگاه های تلفن همراه شما است.

یک تفاوت بین انی دسک و DRS این است که DRS به گونه ای طراحی شده است که صریحاً ویژگی های داخلی بیشتری را برای ادمین های از راه دور ارائه می دهد. در حالی که انی دسک بر ویژگی هایی مانند انتقال فایل و چاپ از راه دور تأکید دارد. شما می توانید از قابلیت دسترسی از راه دور در DRS برای کپی و حذف پرونده ها، مشاهده و پاک کردن گزارش های رویداد ها، خدمات و پردازش های شروع / توقف، سیستم های راه اندازی مجدد و موارد دیگر استفاده کنید.

این ویژگی ها می تواند فعالیت های مدیریت پشتیبانی از راه دور IT را برای تیم شما ساده تر کند که این امر نیاز به برقراری تماس خانگی برای عیب یابی مشکلات کاربر را کاهش می دهد. DRS ابزاری امن برای اتصال دسکتاپ از راه دور با روش های تأیید هویت پیشرفته است و مانند انی دسک گزینه استفاده از ورود کارت هوشمند برای اجرای احراز هویت چند فاکتوره در محیط های حساس را شامل می شود.

۳. Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop جایگزین انی دسک

Chrome Remote Desktop یکی از محبوب ترین جایگزین های اتصال دسکتاپ از راه دور انی دسک است. اگر می خواهید صفحه خود را به راحتی به اشتراک بگذارید، این یک نرم افزار ساده است. اگر به دنبال یک ابزار دسکتاپ از راه دور سازمانی با یک برنامه موبایل کاملاً کاربردی هستید، مانند انی دسک، این ابزار ممکن است متناسب با نیاز شما نباشد.

این ابزار را می توان توسط کاربران به عنوان برنامه ای از فروشگاه وب Chrome در رایانه خود نصب کرد یا اگر از دستگاه همراه Android خود استفاده می کنید، از فروشگاه برنامه Google Play نصب می شود. در حالی که Chrome Remote Desktop برای ارائه عملکرد و قابلیت دسترسی به سطح enterprise ساخته شده است، برنامه تلفن همراه آن عملکردی مشابه ابزار دسکتاپ را ارائه نمی دهد.

این ویژگی توانایی شما را برای استفاده از نرم افزار از طریق دستگاه های تلفن همراه خود محدود می کند. با انی دسک ابزار های تلفن همراه و رایانه هر دو بسیار کاربردی هستند و شما هر دو را از وب سایت آن ها دانلود می کنید. همانند انی دسک برنامه Chrome از اکثر سیستم عامل های اصلی از جمله Mac ،Windows و Linux پشتیبانی می کند.

۴. Microsoft Remote Desktop

Microsoft Remote Desktop جایگزین انی دسک

Microsoft Remote Desktop از مشهور ترین رقبای رایگان انی دسک است زیرا بسیار شناخته شده و جایگزین آسان آن برای استفاده است. با این حال عملکرد آن نسبت به انی دسک به طور کلی محدود تر است. این نرم افزار مشابه Chrome Remote Desktop کار می کند. شما به راحتی نسخه کلاینت را در رایانه خود نصب می کنید و اگر می خواهید از برنامه تلفن همراه استفاده کنید، برنامه را از فروشگاه برنامه دستگاه همراه خود دانلود کنید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که دستگاه های خود را متصل کرده و دسترسی از راه دور را با جریان ویدئو و صدا (مانند انی دسک) برقرار کنید. مهم ترین مزیت استفاده از Microsoft Remote Desktop این است که برای کار این ابزار در دستگاه های Windows نیازی به نصب Google Chrome ندارید.

اگرچه گزینه Microsoft برای انی دسک می تواند دسترسی از راه دور به دسکتاپ ها را به راحتی برقرار کند اما عملکرد آن محدود است. به عنوان مثال فقط می توانید یک نمایه اتصال ایجاد کنید یا یک مورد موجود را جستجو کنید تا به آن متصل شوید. Microsoft Remote Desktop همچنین می تواند انعطاف ناپذیر باشد زیرا به شما امکان نمی دهد تم ها یا تنظیمات را تغییر دهید.

۵. Parallels Access

Parallels Access جایگزین انی دسک

اگر به دنبال جایگزینی برای انی دسک هستید که در برقراری دسترسی از طریق دستگاه تلفن همراه عالی باشد، ممکن است Parallels Access گزینه خوبی باشد. این ابزار به طور خاص برای دسترسی از راه دور رایانه از طریق دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است و برنامه تلفن همراه آن بسیار کاربردی است.

Parallels Access از یک رابط کاربری تلفن همراه منحصر به فرد و کاربر پسند با پشتیبانی از برنامه های چند منظوره iPad به صورت تمام صفحه و همچنین Samsung DeX و S Pen برخوردار است. انی دسک اولین نرم افزار موبایل نیست اما یک برنامه موبایل کاملاً سازگار را ارائه می دهد.

یکی از بهترین ویژگی ها در مورد این نرم افزار منظم بودن رابط کاربری آن است. برنامه تلفن همراه Parallels Access به جای نمایش صفحه دسکتاپ روی دستگاه تلفن همراه شما، یک نسخه اصلاح شده و مناسب برای موبایل را ارائه می دهد. اگرچه این ابزار از اتصالات بین رایانه ها پشتیبانی می کند اما بیشتر قابلیت های آن برای تلفن همراه است.

Parallels Access چندین ویژگی مشابه انی دسک را ارائه می دهد مانند اشتراک گذاری صفحه، انتقال فایل و گفتگوی جلسه ای. اما به شما اجازه نمی دهد کنترل از راه دور رایانه دیگری را از دستگاه تلفن همراه خود برقرار کنید ولی انی دسک اجازه می دهد. علاوه بر این ویژگی های امنیتی آن متفاوت هستند زیرا Parallels Access تأیید اعتبار کارت هوشمند را ارائه نمی دهد.

۶. TeamViewer

TeamViewer جایگزین انی دسک

TeamViewer یکی دیگر از برنامه های محبوب دسکتاپ با قابلیت دسترسی از راه دور است. مانند انی دسک TeamViewer یک برنامه تلفن همراه برای اتصال به رایانه از طریق دستگاه تلفن همراه شما ارائه می دهد و اگرچه تنظیمات TeamViewer کمی پیچیده است اما خود برنامه ساده و کاربردی است.

TeamViewer طیف وسیعی از ویژگی های پیچیده مشابه ویژگی های ارائه شده توسط انی دسک را ارائه می دهد از جمله انتقال فایل در هر دو جهت، انتقال صدا و پخش فیلم HD به صورت real-time و پروتکل های رمز گذاری enterprise-grade به علاوه احراز هویت دو فاکتوره.

با این حال TeamViewer بر طیف گسترده ای از ویژگی های نرم افزار کنترل از راه دور از انی دسک تأکید دارد. می توانید همزمان به چند رایانه متصل شوید، سرویس یکپارچه داشته باشید، از VoIP استفاده کنید و موارد دیگر. بر خلاف انی دسک این برنامه جایگزین، برای استفاده شخصی رایگان است اما اگر می خواهید از آن برای بیزینس خود استفاده کنید، باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

۷. Splashtop

Splashtop با بیش از 15 میلیون کاربر در سراسر جهان جایگزین انی دسک است و یکی از معروف ترین ابزار های اتصال دسکتاپ از راه دور است. نسخه های مختلفی از Splashtop در دسترس است، از جمله نسخه هایی برای استفاده در مدرسه و کلاس، استفاده شخصی، استفاده تجاری و استفاده شرکتی. برخی از نسخه ها تا حدودی گران تر از نسخه های دیگر هستند.

Splashtop یک جایگزین قدرتمند اتصال دسکتاپ از راه دور انی دسک است. شامل برخی از ابزار های موجود در انی دسک مانند چاپ از راه دور، چت و ورود به سیستم جلسه و برخی از ویژگی های دیگر از جمله انتقال پرونده کشیدن و رها کردن، پشتیبانی از multi-to-multi-monitor و ورود خودکار است.

برخی از این بررسی ها مواردی را درباره عملکرد صفحه نمایش یادداشت می کنند، بنابراین شروع یک دوره آزمایشی رایگان ممکن است بهتر باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد Splashtop ادغام Active Directory است، برخلاف انی دسک. پروتکل های امنیتی مشابه هستند، زیرا از رمزگذاری TLS و AES-256 استفاده می کنند.

۸. AirDroid

AirDroid جایگزین انی دسک

AirDroid یک نرم افزار اشتراک فایل با قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش چندتایی است. این ابزار به شما امکان می دهد تقریباً از هرجایی با پشتیبانی از همه سیستم عامل های اصلی به طور همزمان به دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشید.

AirDroid علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد رایانه خود را از طریق یک دستگاه تلفن همراه مدیریت کنید، به شما امکان می دهد با استفاده از برنامه تلفن همراه تماس بگیرید و از دسکتاپ خود پیام ارسال کنید. اما یک ایراد AirDroid تاخیر قابل توجهی در هنگام ارسال پیام کوتاه از طریق دسکتاپ است.

از دیگر ویژگی های اصلی AirDroid می توان به ضبط صفحه نمایش تلفن و اشتراک صفحه از هر دو طرف با بسیاری از تنظیمات اشاره کرد. برخلاف انی دسک، AirDroid به شما امکان برقراری یا دریافت تماس از طریق رایانه را نیز می دهد و از به اشتراک گذاشتن notification برای همه دستگاه های متصل پشتیبانی می کند که این اطمینان را می دهد که شما در جریان کار باشید. هر دو ابزار امکان انتقال فایل رمزگذاری شده را دارند. برای امنیت شما AirDroid پشتیبان گیری و همگام سازی ایمنی را برای تلفن ها و رایانه های رومیزی شما فراهم می کند.

RemotePC

RemotePC یکی از بهترین نرم افزار های کاربردی ریموت دسکتاپ محبوب است که هم برای کار در خانه و هم برای کاربران تجاری مناسب است. این نرم افزار از فناوری ابری برای ارائه راه‌ های به روز دسترسی از راه دور، از طریق یک برنامه وب بصری و برنامه‌ های دسکتاپ و گوشی استفاده می‌ کند. همچنین شامل ویژگی های همکاری مانند چت صوتی است.

علاوه بر این، RemotePC بسیار امن، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است. این نرم افزار مقیاس پذیر، قدرت اتصال تعداد زیادی دستگاه دارد که می تواند برای کاربران تجاری و سازمان ها گزینه مناسبی باشد.

Zoho Assist

Zoho Assist مبتنی بر ابر نیز یکی از بهترین نوم افزار های ریموت دسکتاپ تبدیل کرده است زیرا به شما این امکان را می دهد که تقریباً به هر دستگاهی دسترسی داشته باشید. این نرم افزار پشتیبانی از راه دور تخصصی و برنامه های دسترسی بدون نظارت را ارائه می دهد که برای ساده کردن فرآیند های گردش کار طراحی شده اند.

برنامه های پشتیبانی Zoho Assist شامل ویژگی هایی مانند چاپ از راه دور و سفارشی کردن پلتفرم با نام تجاری است. این نرم افزار برای افرادی مانند تکنسین های پشتیبانی وب و مدیران IT عالی است. با نرم افزار های پیشرفته تر نیز می توان به ویژگی های پیشرفته تر دسترسی داشت.

Zoho Assist برای کسانی که با داده‌ های حساس کار می‌ کنند، گزینه‌ ای عالی است زیرا امنیت بسیار بالایی نیز دارد.

ISL Online

ISL Online تعدادی ابزار قدرتمند ریموت دسکتاپ را، به همراه ویژگی های متعدد برای پشتیبانی از مشتریان ارائه می دهد و از دستگاه ها و پلتفرم های مختلف پشتیبانی می کند. همچنین امنیت بالا و حافظت عالی از داغده های کاربران یکی از ویژگی هایی است که این نرم افزار را ب یکی از بهترین نرم افزار های ریموت دسکتاپ تبدیل کرده است.

از آن آنجایی که این نرم افزار مبتنی بر ابر است ممکن است کمی هزینه آن برای کاربران معمولی زیاد باشد، بنابرین استفاده از آن را به سازمان و شرکت های بزرگ تر پیشنهاد می کنیم. ویژگی هایی که این نرم افزار ارائه می دهد، به نسبت هزینه های آن کاملاً ارزشش را دارد.

برای کسانی که به تازگی وارد این مجموعه می شوند، یک تیم پشتیبانی داخلی عالی نیز وجود دارد که به شما و مشتریانتان کمک می کند تا ISL Online را با موفقیت در سیستم خود پیاده سازی کنید.

منبع: dnsstuff.com

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. آسان دسک (AsanDesk.ir) هم داره با سرورهای ایران کار می کنه و پرسرعته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا