Programming

بهترین زبان های برنامه نویسی سال 2021 + معرفی سایت های یادگیری

زبان های برنامه نویسی دقیقاً مانند هر حوزه حرفه ای دیگری همیشه در حال پیشرفت هستند. برخی از زبان های برنامه نویسی در درجه بالایی قرار می گیرند، برخی از آن ها بهترین جایگاه خود را از دست می دهند و دیگر صرف وقت برای یادگیری آن ها عاقلانه نیست. برای یک تازه وارد که می خواهد برنامه نویسی را یاد بگیرد، تشخیص اینکه کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب می کند کمی پیچیده باشد.

در این مقاله در مورد محبوب ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2021 توصیه هایی را به اشتراک می گذاریم و لیست کوتاهی را تهیه کرده ایم که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مطالعه مقاله زیر نیز می تواند برای شما کمک کننده باشد

Java

جاوا از بهترین زبان های برنامه نویسی
  • بستر های نرم افزاری: وب، موبایل، دسکتاپ
  • حقوق و دستمزد سالانه: حدود 79000 دلار

این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. جاوا در سال 1995 ایجاد شد و اکنون متعلق به غول فناوری جهان، Oracle است. جاوا یک زبان شی گرا است که به طور گسترده ای در همه جا استفاده می شود. آنچه باعث برجسته شدن آن می شود این است که این فناوری برای برنامه های بزرگ در سطح سازمانی در سمت سرور بسیار مناسب است.

این زبان برنامه نویسی بسیار ایمن و قابل حمل است و همچنین از ساختار بالایی برخوردار است. جاوا توسط شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات از جمله گوگل، آمازون و توییتر و… استفاده گسترده ای می شود. چندین سال است که مهارت های کدنویسی جاوا تقاضای زیادی دارند و هنوز هم وجود دارند.

کجا یاد بگیریم؟

  1. CodeGym: یک پلتفرم یادگیری جاوا است. این یک دوره کاملاً سازمان یافته است که با یادگیری متمرکز همراه است. بسیار سرگرم کننده برای بازی می باشد. این پلتفرم بیش از 1200 وظیفه در سطوح مختلف دارد. می توانید یک نسخه دسکتاپ داشته باشید اما یک نسخه موبایل نیز برای شما وجود دارد تا بتوانید از هر جایی که هستید از تلفن هوشمند خود کد بزنید. در طول دوره شما دقیقاً مثل یک بازی از یک سطح به سطح دیگر می روید. در یک مرحله خاص می توانید به تنهایی شروع به ایجاد یک بازی کنید.
  2. Java Fundamentals by Pluralsight: این پلتفرم بینش خوبی در مورد الگو های طراحی ایجاد می کند. این یکی از موانعی است که بر سر راه یک برنامه نویس تازه کار قرار می گیرد. در این پلتفرم می توانید از همان ابتدا این دانش را به روش صحیحی تنظیم کنید. همراه با بسیاری دیگر از ویژگی های یادگیری عالی، این پلتفرم ارزش امتحان کردن را دارد.
  3.  Codecademyمنبع دیگری است که پیشنهاد می کنم آن را بررسی کنید. پروژه ها در آن رایگان و منظم است. بنابراین می توانید برنامه درسی خود را ایجاد کرده و مسیر یادگیری خود را دنبال کنید. هر دوره شامل بیش از 50 سخنرانی و آزمون های تعاملی است. علاوه بر این فرصتی وجود دارد که از اعضای انجمن برای بازبینی کد خود درخواست ارسال کنید.

Python

پایتون از بهترین زبان های برنامه نویسی
  • بستر های نرم افزاری: وب، دسکتاپ
  • حقوق و دستمزد سالانه: 76،500 دلار

سه چیز اصلی وجود دارد که پایتون را به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری تبدیل می کند.

  1. اول اینکه رایگان و اپن سورس است.
  2. دوم اینکه قابل خواندن است که باعث می شود یکی از آسان ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری باشد.
  3. سوم این فناوری زمینه های پر تقاضایی در علم داده و یادگیری ماشین را دارد.

کمبود مهارت و متخصص در این زبان برنامه نویسی بسیار زیاد است. علاوه بر این پایتون دارای ماژول های قدرتمندی برای برنامه های مبتنی بر GUI است که برای پروژه های بارگیری بصری کاملاً مفید است.

کجا یاد بگیریم؟

  1. Learnpython.org. این منبع یک گزینه عالی برای تسلط بر پایتون از ابتدا است. این وبسایت یک آموزش تعاملی با بیش از 500000 زبان آموز در سراسر جهان را در بر دارد. دوره ها کاملاً دقیق ساخته شده اند و درک این بستر آسان است.
  2.  Learn Python the Hard Way. اگرچه عنوان آن کاملاً چالش برانگیز به نظر می رسد اما واقعیت کاملاً متفاوت است. در اینجا همچنین می توانید یادگیری پایتون را بدون تجربه کدنویسی شروع کنید. علاوه بر این به شما می آموزد که از همان ابتدا نتیجه کد خود را ببینید. نوعی رویکرد حل مسئله که در وظایف کد اجرا می شود.
  3.  Invent with Python. هدف این دوره این است که به شما قدرت خلقت همراه با مهارت برنامه نویسی را بدهد. علاوه بر یادگیری خود زبان (به صورت رایگان) می توانید با کمک مهارت های جدید خود بازی های خود را اختراع کنید.

Kotlin

کاتلین از بهترین زبان های برنامه نویسی
  • بستر های نرم افزاری: وب، موبایل، دسکتاپ، سرور
  • حقوق و دستمزد سالانه: حدود 136،000 دلار

کاتلین یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است. اولین بار به طور رسمی در سال 2016 منتشر شد و تقریباً شبیه جاوا است. در واقع برای عملکرد بهتر هدف گذاری شده بود. اما این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که هنوز راه زیادی را در پیش دارد. Kotlin به طور گسترده برای توسعه اندروید استفاده می شود. بسیار مورد حمایت گوگل است اما این یک زبان کاملا جدید است، بنابراین برخی از ابزار هایی که جاوا قبلاً در اختیار داشته هنوز هم باید برای کاتلین دوباره ایجاد شود.

با این وجود برخی از شرکت های بزرگ مانند Coursera یا Pinterest کاتلین را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند. ممکن است یک برنامه نویس تازه وارد، کاتلین را کمی پیچیده بداند. اما اگر ابتدا Java را یاد بگیرید و سپس مهارت های خود را با Kotlin ارتقا دهید، بسیار بهتر از یک توسعه دهنده متوسط خواهید بود.

کجا یاد بگیریم؟

  1. یادگیری کاتلین برای توسعه دهندگان جاوا در Udemy. این دوره یک گزینه عالی برای ارتقا مهارت های جاوا با فناوری پیشرفته برای توسعه برنامه های تلفن همراه است. این دوره به ویژه به روشی ایجاد شده است که به برنامه نویسان جاوا کمک می کند در کمترین زمان بر این زبان تسلط پیدا کنند.
  2. دوره کامل توسعه دهندگان کاتلین. این یکی دیگر از دوره های Udemy است که شما را به بینش توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه Android هدایت می کند. همچنین مفاهیم عمومی OOP را نیز کشف می کند که برای کسانی که در نقطه شروع هستند کاملاً ضروری است.
  3. کاتلین برای مبتدیان: برنامه نویسی را با کاتلین بیاموزید. در اینجا می توانید با اصول برنامه نویسی شروع کرده و مسیر توسعه برنامه های تلفن همراه را با اطمینان طی کنید.

Swift

سوِئیفت از بهترین زبان های برنامه نویسی
  • بستر های نرم افزاری: موبایل (به طور خاص برنامه های iOS و macOS)
  • حقوق و دستمزد سالانه: 96،000 دلار

این زبان برنامه نویسی جانشین شناخته شده Objective-C است، بهترین فناوری موجود در دنیای اپل را تشکیل می دهد. این شرکت، Swift را در سال 2014 منتشر کرد، دقیقاً مانند Kotlin یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است اما در حال حاضر بسیار مورد تقاضا است. غول های تکنولوژی مانند WordPress ،SoundCloud یا Mozilla FireFox از Swift برای برنامه های iOS خود استفاده می کنند. با فروپاشی Objective-C، سوئیفت زبان رسمی توسعه iOS و macOS شد.

کجا یاد بگیریم؟

  1. Complete iOS 14, Swift 5 and Machine Learning with CoreML. سازندگان این دوره در Udemy قول می دهند که تا پایان مطالعات شما قادر خواهید بود هر برنامه دلخواه خود را بسازید. خوب شاید به این سرعت هم نباشد اما شما مطمئناً اساس Swift را فرا خواهید گرفت، تجربه مفید برنامه نویسی را بدست آورده و مفاهیم اندکی از یادگیری ماشین را فرا خواهید گرفت.
  2. SwiftUI Masterclass 2021 — iOS 14 App Development & Swift 5. این مورد کمی عمیق تر و پیچیده تر است. در این دوره Udemy به اصول اولیه نمونه سازی تسلط پیدا می کنید، برنامه هایی با رابط کاربری عالی ایجاد می کنید و یاد می گیرید که چگونه برنامه های خود را در AppStore منتشر کنید.
  3. Cracking Coding Interview & Algorithm Design in Swift (2021). این دوره به صورت مصاحبه ساخته شده است. شما گام به گام می فهمید که چگونه می توانید موانع را پشت سر بگذارید و به تدریج رویکرد های جدید کدنویسی را یاد بگیرید.

#C

سی شارپ از بهترین زبان های برنامه نویسی
  • بستر های نرم افزاری: کراس پلتفرم، شامل برنامه های نرم افزاری تلفن همراه و سازمانی
  • حقوق و دستمزد سالانه: 68،500 دلار

این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی با سابقه و شهرت است. این زبان یک گزینه برای توسعه ویندوز و هر چیز دیگری است که بر اساس پلتفرم NET. ساخته شده است. توسط مایکروسافت ایجاد شده است و هنوز هم یکی از بهترین فن آوری ها برای توسعه در سطح شرکت است. #C همچنین در موتور بازی Unity استفاده می شود که به نوبه خود یک محیط توسعه برتر برای صنعت بازی است.

کجا یاد بگیریم؟

  1. C# Basics by Treehouse. در اینجا می توانید مفاهیم اساسی و شیوه های کدنویسی را فرا بگیرید، چالش ها را کامل کنید و اولین برنامه های ساده خود را ایجاد کنید. اگر تصمیم بگیرید که عمیق تر کار کنید، شاید به این سادگی ها نباشد.
  2. C# Basics for Beginners: Learn C# Fundamentals by Coding. سازنده دوره در Udemy همه چیز را با جزئیات و به روشی کاملاً روشن توضیح می دهد. این باعث می شود که نوید یادگیری اصول #C فقط در 6 ساعت منطقی به نظر برسد. هر چند آماده فراتر رفتن از آن سطح باشید.
  3. C# Fundamentals by Scott Allen (Pluralsight). در اینجا به اصول پلتفرم #C و .NET وارد خواهید شد. استاد راهنما شما را گام به گام با موارد اساسی کدنویسی و ایجاد اولین پروژه های #C آشنا می کند. همچنین در مورد debugging برنامه ها و آزمایش کارایی کد های خود خواهید آموخت.

نتیجه گیری

گزینه های زیادی برای یک تازه وارد برای یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی وجود دارد. همینطور صد ها زبان کدنویسی برای شروع وجود دارد. اما مواردی که در اینجا بررسی شد برترین فناوری های جهان هستند و سال ها به همین ترتیب باقی می مانند.

برای شخصی که شروع کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار در نظر دارد، هر یک از این پنج گزینه عالی است. آن ها در سطح جهانی تقاضای زیادی دارند و بدیهی است که در آینده نیز چنین خواهند بود. اگر از قبل مهارت کد نویسی دارید، می توانید دانش خود را به روز کنید یا یادگیری فن آوری جدیدی را شروع کنید.

هر کدام را انتخاب کنید، مهم این است که در واقع زمان منظمی را به یادگیری اختصاص دهید. در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید. از یکجا به بعد می توانید به راحتی و بدون زحمت کدنویسی کنید. شاید در ابتدای راه اینگونه به نظر نرسد اما همه برنامه نویسان حرفه ای در گذشته مثل شما بوده اند. بنابراین باور کنید تبدیل شدن به یک توسعه دهنده عالی نرم افزار کاملاً قابل دستیابی است.

منبع: medium.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا