Programmingآموزش

2 ابزار کاربردی برای تست نمایش وب سایت در همه مرورگر ها

یکی از ناامید کننده ترین قسمت های ساخت یک وب سایت، تضمین سازگاری مرورگر است. این یک کار مهم است، زیرا ممکن است بسته به اینکه از چه مرورگری برای دسترسی به آن استفاده کنید، نمایش سایت شما درست به نظر نرسد یا همان گونه که انتظار دارید رفتار نکند، بنابراین برای اطمینان از این موضوع باید آن را تست کنید.

مشکلات سازگاری بین مرورگر ها به اندازه گذشته معمول نیست. با این حال هنوز هم باید مراقب آن باشید. خوشبختانه تست نمایش وب سایت در چندین مرورگر ساده است و این امکان را برای شما فراهم می کند که تجربه بهتری را برای کاربران خود فراهم کنید.

در این مقاله ما قصد داریم کمی بیشتر در مورد این که چرا منطقی است که نمایش وب سایت خود را در چندین مرورگر تست کنید، صحبت کنیم. سپس ما دو ابزاری را که می توانید برای این کار استفاده کنید به شما معرفی می کنیم و نحوه کار با آن ها را به شما نشان می دهیم.

چرا تست نمایش وب سایت با استفاده از مرورگر های مختلف مهم است؟

همه مرورگر ها یکسان نیستند. برخی از آن ها برای عملکرد بهتر شناخته شده اند، در حالی که برخی دیگر ویژگی های گسترده تری را ارائه می دهند.

این اختلاف می تواند منجر به خطای وب سایت هایی شود که عملکرد آن ها طبق بعضی از مرورگر ها در نظر گرفته شده است، اما در سایر موارد اینگونه عمل نمی کند.

دلیل این اتفاق مربوط به نحوه کد گذاری هر مرورگر است. به عنوان مثال برخی از مرورگر های جدید ممکن است با ویژگی های منسوخ سازگار نباشند که باعث ایجاد مشکل در وب سایت های قدیمی می شود.

حتی اگر عملکرد وب سایت شما بین مرورگر ها دست نخورده باقی بماند، برخی از جنبه های طراحی آن ممکن است هنوز هم وفادار نباشد.

برای قرار گرفتن در کنار امنیت، توصیه می کنیم وب سایت خود را برای رفع مشکلات سازگاری در چهار مرورگر محبوب : Chrome ،Firefox ،Safari و Internet Explorer تست کنید.

بسیاری از مرورگر های دیگر به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما در اکثر موارد آن ها سهم بازار کوچکی را نشان می دهند که بهینه سازی سایت شما برای آن ها ارزش وقت گذاشتن ندارد.

2 ابزار برای کمک به شما در تست نمایش صحیح وب سایت در مرورگر های مختلف

یکی از راه های تست سازگاری مرورگر با سایت شما نصب تعداد زیادی مرورگر و تست سایت در هر یک به طور جداگانه است.

با این حال این روند می تواند زمان بر باشد. خوشبختانه خدمات مختلفی وجود دارد که می توانید این کار را سریعتر انجام دهید. این دو برنامه گزینه مورد علاقه ماست.

CrossBrowserTesting

این ابزار شما را قادر می سازد وب سایت خود را با استفاده از ترکیب بیش از 1500 سیستم عامل و مرورگر که همه آن ها در cloud اجرا شده اند، تست کنید.

CrossBrowserTesting

همانطور که تصور می کنید این سطح از دقت به صورت رایگان ارائه نمی شود. CrossBrowserTesting یک تست هفت روزه را ارائه می دهد، اما بیشتر از آن برنامه های آن با 29 دلار در هر ماه شروع می شود.

برای استفاده از تست رایگان تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در یک حساب کاربری است که به کارت اعتباری احتیاج ندارد:

ثبتنام CrossBrowserTesting

این سرویس بلافاصله شما را به یک داشبورد وارد می کند، جایی که می توانید برای راه اندازی تست های خود، نصب افزونه های Chrome را انتخاب کنید. در حال حاضر اجازه دهید مسیر دستی را امتحان کنیم و روی لینک Just Start Testing کلیک کنید:

لینک Just Start Testing

در صفحه بعدی می توانید از یک دسکتاپ یا یک محیط موبایل برای تست خود استفاده کنید. همچنین می توانید از بین چندین سیستم عامل، مرورگر (از جمله نسخه های خاص) و وضوح تصویر را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ما تصمیم گرفتیم که صفحه اصلی خودمان را با استفاده از آخرین نسخه های OS X و Safari تست کنیم. برای این کار ما فقط URL را تایپ کردیم و روی دکمه Run Test کلیک کردیم:

دکمه Run Test

هنگامی که این کار را خودتان انجام می دهید، صفحه مورد نظر شما بر روی یک فضای ابری ارائه می شود و برای شما نمایش داده می شود. با این وجود بهتر است مستقیماً با این صفحه ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا همه چیز به درستی کار می کند:

هدف شما در این مرحله اطمینان از این است که همه چیز آنطور که انتظار دارید ظاهر می شود و عملکرد دارد. اگر در مرورگر هایی که آزمایش می کنید اشکالات تصویری یا مشکلات عملکردی را تجربه نکنید، می دانید که سایت شما با مرورگر متقابل سازگار است.

بررسی نمایش وب سایت

Browsershots

اصلی ترین نکته نزولی CrossBrowserTesting این واقعیت است که شما فقط هفت روز فرصت دارید تا به صورت رایگان از آن استفاده کنید. این فقط برای تست یک وب سایت کافی است، اما قیمت 29 دلاری آن در هر ماه می تواند آن را برای استفاده مکرر گران کند.

با این حال این در واقع یک ابزار تست بسیار قدرتمند است:

Browsershots

اولین چیزی که هنگام بازدید از صفحه باید به آن توجه کنید، تعداد بسیار زیاد مرورگر هایی است که می توانید انتخاب کنید. مرورگر ها همچنین شما را قادر می سازند تست هایی را با استفاده از سیستم عامل های مختلف از جمله Windows ،OS X و Linux انجام دهید.

در کل گزینه های زیادی وجود ندارد، اما همه بازیکنان اصلی نمایش داده می شوند.

در واقع اجرای یک تست در این سایت بسیار ساده تر از CrossBrowserTesting است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL را برای وب سایت خود وارد کنید، مرورگر هایی را که می خواهید با آن ها تست کنید انتخاب کنید و بر روی دکمه Submit کلیک کنید:

دکمه Submit

اکنون مرورگر ها چند دقیقه طول می کشد تا تست ها را انجام دهند، مدت انتظاری که بستگی به تعداد درخواست های شما در صف دارد. با پایان یافتن نتایج این سرویس برای هر مرورگری که انتخاب کرده اید ریز عکس ها را نشان می دهد:

نتایج تست

برای گسترش آن ها و نگاهی دقیق تر می توانید بر روی این تصاویر کوچک کلیک کنید. اما برخلاف Browsershots ،CrossBrowserTesting شما را قادر به تعامل با نتایج آزمون خود نمی کند.

این بدان معنی است که شما نمی توانید عملکرد را تست کنید، اما می توانید ببینید وب سایت شما در دستگاه های مختلف به چه شکلی ظاهر شود.

اگر به دنبال این هستید که به سرعت وب سایت را در تمام مرورگر هایی که می خواهید تست کنید، Browsershot راهی عالی برای این کار ارائه می دهد.

حتی شما را قادر می سازد که تمام نتایج تست خود را در یک فایل فشرده دانلود کنید، بنابراین می توانید در اوقات فراغت آن ها را مرور کنید.

شایان ذکر است Browsershots همچنین گزینه اولویت تست را ارائه می دهد و از 29.95 دلار در هر ماه شروع می شود. با این حال این برنامه فقط تست های شما را تسریع می کند و امکان دسترسی به ویژگی های اضافی را فراهم نمی کند.

اگر مایل هستید هزینه های اضافی را پرداخت کنید، توصیه می کنیم به جای آن با CrossBrowserTesting کار کنید، زیرا یک رابط قوی تر با عملکرد بیشتر ارائه می دهد.

نتیجه

همه بازدید کنندگان شما از یک مرورگر استفاده نمی کنند. حتی اگر بیشتر مرورگر های مدرن در ارائه یک تجربه یکنواخت بسیار خوب باشند، وب سایت شما ممکن است در همه آن ها یکسان عمل نکند.

با توجه به این نکته بهتر است آن را ایمن کنید و سایت خود را با استفاده از مرورگر های مختلف تست کنید تا اشکالات احتمالی را برطرف کنید.

همیشه می توانید وب سایت خود را به صورت دستی تست کنید. با این حال یک رویکرد کارآمد تر استفاده از یک سرویس آنلاین برای ساده سازی روند است. در اینجا دو گزینه عالی برای کمک به شما وجود دارد:

  • CrossBrowserTesting : یک سرویس که شما را قادر می سازد طراحی و عملکرد وب سایت خود را از طریق مرورگر های مختلف تست کنید.
  • Browsershots : سرویس رایگان که به شما امکان می دهد طراحی وب سایت خود را با استفاده از صد ها مرورگر به طور هم زمان تست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا