WordPressآموزش

چگونه می توان ترتیب دسته بندی را در وردپرس تغییر داد

آیا می خواهید ترتیب دسته بندی را در وردپرس تغییر دهید؟ به طور پیش فرض، وقتی دسته ها را در وردپرس لیست می کنید به ترتیب حروف الفبا نمایش داده می شوند. برخی از کاربران ممکن است بخواهند آن را به ترتیب دسته سفارشی خود تغییر دهند. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی ترتیب دسته بندی را در وردپرس تغییر دهید.

تغییر ترتیب دسته بندی در وردپرس

به طور پیش فرض، وقتی دسته ها را با استفاده از ابزارک دسته بندی ها یا بلوک لیست می کنید، وردپرس آن ها را به ترتیب حروف الفبا لیست می کند. بسیاری از دارندگان وب سایت از دسته ها برای سازماندهی محتوای وبلاگ خود استفاده می کنند. ممکن است بخواهید ترتیب دسته پیش فرض را تغییر دهید و آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، برخی از وب سایت ها ممکن است نخواهند که رده “اعلامیه” آن ها در لیست اول باشد.

اگر فروشگاه WooCommerce را اداره می کنید، ممکن است بخواهید سفارش دسته بندی محصول را تنظیم کنید تا دسته بندی محصولات پر فروش خود را در بالا نشان دهد. با این حال، ویجت دسته پیش فرض یا بلاک گزینه ای برای تغییر آن ترتیب ندارد. خوشبختانه افزونه های وردپرس وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها ترتیب دسته را تغییر دهید و نحوه نمایش آن ها را در وب سایت خود تنظیم کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه به راحتی می توان دسته بندی را در وردپرس تغییر داد.

تغییر سفارشی دسته در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی پلاگین Taxonomy Order است. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید. پس از فعال سازی، به سادگی به صفحه Posts »Taxonomy Order بروید تا ترتیب دسته بندی وردپرس خود را تغییر دهید.

پلاگین Taxonomy Order

این پلاگین به سادگی تمام دسته های شما را در آن صفحه لیست می کند و می توانید برای تنظیم مجدد ترتیب دسته ها، دستی بکشید و رها کنید. کافی است روی یک دسته کلیک کنید و آن را به بالا یا پایین ببرید. اگر از زیر دسته ها استفاده می کنید، در نتیجه انتقال دسته والد نیز دسته های کودک را جابجا می کند.

تغیر ترتیب دسته ها

فراموش نکنید که پس از انجام تنظیم مجدد ترتیب دسته، بر روی دکمه “بروزرسانی” کلیک کنید. اکنون می توانید با مراجعه به صفحه Appearance »widget دسته بندی ها را به نوار کناری وردپرس خود اضافه کنید.

اضافه کردن دسته ها

پس از آن، می توانید به وبلاگ وردپرس خود مراجعه کنید تا دسته های لیست شده به ترتیب انتخاب شده را مشاهده کنید.

مشاهده ترتیب تغییر کرده دسته ها

تغییر سفارشی ترتیب دسته های محصولات در ووکامرس

این افزونه همچنین برای دسته بندی محصولات WooCommerce کار می کند. با این کار می توانید دسته بندی کالای سفارشی را انتخاب کنید و محبوب ترین دسته بندی محصولات خود را در بالا لیست کنید. برای تنظیم مجدد دسته بندی محصولات، به سادگی از صفحه Products » Taxonomy Order بازدید کنید.

تغییر ترتیب دسته ها در ووکامرس

این پلاگین تمام دسته بندی های محصولات WooCommerce شما را درست مانند وردپرس به دلخواه شما ترتیب و تغییر می دهد. به راحتی می توانید کشیده و رها کنید تا آن ها را به ترتیب دلخواه مرتب کنید. فراموش نکنید که پس از پایان کار بر روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید.

اکنون می توانید با مراجعه به صفحه Appearance » Widgets دسته بندی محصولات را به نوار کناری فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

اضافه کردن دسته بندی محصولات به نوار کناری فروشگاه آنلاین

پس از آن، می توانید به وب سایت فروشگاه آنلاین خود مراجعه کنید تا ترتیب دسته بندی محصولات خود را که در پلاگین درست کردید مشاهده کنید.

مشاهده ترتیب تغییر کرده دسته های فروشگاه

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه ترتیب دسته بندی را در وردپرس تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید برای خرید هاست برای وبسایت خود از خدمات ما دیدن کنید. برای داشتن یک وبسایت مرتب و بی نقص اول از همه شما به یک هاست خوب نیاز دارید، پس فرصت را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا