Hosting

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

در این مقاله قصد داریم تفاوت های هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.

هاست اشتراکی همانطور که از نامش پیداست، یک سرور اشتراکی بین چند نفر است و شما سرور خود را با سایر شرکت ها و افراد به اشتراک می گذارید. از طرف دیگر، سرور اختصاصی به این معنی است که فقط وب سایت شما و سایر وب سایت هایی که شما مدیریت می کنید در سرورتان میزبانی می شوند. در حالی که هاست اشتراکی به لحاظ هزینه کاملا به صرفه تر است، اما ممکن است نیازهای شغلی شما را به روشی که یک سرور اختصاصی می تواند، برآورده نکند. در ادامه درباره این موضوع بیشتر برایتان توضیح می دهیم.

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
سرور اختصاصی فقط وب سایت های شما را مدیریت می کند.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر هزینه و ارزش هاست اختصاصی تأثیر می گذارد، مانند:

  • عملکرد سرور
  • بهینه سازی
  • شخصی سازی
  • شهرت وب سایت
  • امنیت
  • الزامات مهارت فنی
  • پهنای باند
  • فضای دیسک

عملکرد سرور

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
هاست اشتراکی عملکرد سرور را در تمام وب سایت های متصل به آن به اشتراک می گذارد.

اگر تاکنون به یک وب سایت سر زده اید و از کندی سرعت صفحه یا پیام های خطا در هنگام خرید، آزار می بینید، اغلب به این معنی است که آن وب سایت با عملکرد ضعیف سرور دست و پنجه نرم می کند.

هاست اشتراکی عملکرد سرور را در تمام وب سایت های متصل به آن به اشتراک می گذارد. در مقابل، یک سرور اختصاصی دارای زمان پاسخگویی و قابلیت اطمینان پایدار خواهد بود، و همچنین این امر تحت تأثیر عملکرد وب سایت های دیگر قرار نمی گیرد.

بهینه سازی

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
امکان بهینه سازی در هاست اختصاصی بیشتر است.

هاست اختصاصی امکان بهینه سازی بسیار بیشتری را نسبت به هاست اشتراکی فراهم می کند. از آنجا که شرکت شما کنترل کاملی روی سرور خود دارد، گزینه های سرعت و کارایی بیشتری خواهید داشت.

سفارشی سازی

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
در هاست اشتراکی به دلایل امنیتی، دسترسی محدود است

یک سرویس میزبانی اشتراکی باید نرم افزار نصب شده توسط چندین کاربر را محدود کند. اگر به این صورت نباشد، ممکن است فایلی مخرب بارگذاری شود که می تواند امنیت سرور شما را تحت تأثیر قرار دهد. اسکریپت های شکسته می توانند باعث پایین آمدن هر سایتی از روی سرورش بشوند. سرور اختصاصی فضای بیشتری برای سفارشی سازی به شما می دهد.

شما می توانید بدون نگرانی از محدودیت و یا تأثیرگذاری بر وب سایت های یک شرکت دیگر، نرم افزاری بهینه سازی شده را مطابق با نیازهای شرکت و مشتری خود نصب کنید.

وب سایت و لیست سیاه IP (اعتبار آنلاین شما با موتورهای جستجو)

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
در هاست اختصاصی می توانید از امنیت یکپارچه سرویس میزبانی خود استفاده کنید

شما نمی دانید چه کسی در سرور اشتراکی شماست. این بدان معنی است که اگر شخصی آدرس IP و وب سایت شما را در لیست سیاه قرار دهد، دیگری از سرور شما محتوای اسپم یا مخرب ارسال می کند.

امنیت

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
هاست اشتراکی، امنیت را تا حدود زیادی نقض می کند.

هنگامی که امنیت برای هاست اشتراکی در مقابل هاست اختصاصی قرار داده می شود، میزبانی اختصاصی به راحتی برنده می شود و حتی با هم قابل مقایسه نیستند!

در حقیقت می توان گفت هاست اشتراکی، امنیت را تا حدود زیادی نقض می کند. اگر شخصی در سرور شما هک شده باشد، سرور و عملکرد آن تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، امنیت سایت شما می تواند به خطر بیفتد. اگر امکان معاملات مالی و یا حفظ اطلاعات مالی در سایت شما وجود دارد، این امر می تواند نگران کننده باشد. در سرور اختصاصی می توانید:

  1. امنیت خود را افزایش دهید
  2. از امنیت یکپارچه سرویس میزبانی خود استفاده کنید، که یک محافظ ثانویه برای محافظت از شرکت، مشتریان و شهرت آنلاین شما از محتوای مخرب است.

مهارت فنی

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
یک سرور اختصاصی می تواند کاملاً و همه جانبه تحت کنترل شما باشد.

یک هاست اشتراکی مقدار محدودی از منابع و گزینه ها را برای شما ارائه می دهد. این همچنین بدان معنی است که شما برای شروع کار نیازی به دانش فنی زیادی ندارید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هاست های اشتراکی، یک گزینه عالی برای مشاغل و کسب و کار های کوچک اند.

یک سرور اختصاصی می تواند کاملاً تحت کنترل شما باشد و با توجه به نیازتان هر سفارشی سازی ای که لازم است می توانید روی آن اعمال کنید، برای کسانی که از لحاظ فنی تمایل دارند، یا تحت یک تیم پشتیبانی فنی ویژه از مدیران سیستم قرار گیرند گزینه بسیار مناسبی می باشد.

پهنای باند و فضای دیسک

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی
در هاست اشتراکی میزان محدوی فضا و پهنای باند در اختیار شما قرار می گیرد

میزان فضای دیسک و پهنای باند اختصاص داده شده در یک سرور هاست اشتراکی محدود است، اگر بیش از آن مقدار که به شما اختصاص داده شده است استفاده کنید، جریمه و یا مجازات می شوید.

نتیجه گیری تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

انتخاب نوع مناسب هاست می تواند در طول مسیر شما را از نا امیدی نجات دهد. فقط شما می توانید جوانب مثبت و منفی را برای نیازهای شرکت خود در نظر بگیرید پس سعی کنید با توجه به نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر کسب و کار کوچکی دارید و سایت شما آنچنان بازدیدی نمی خواهد، هاست اشتراکی ممکن است مقرون و به صرفه ترین راه حل برای شرکت شما باشد و بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. از طرف دیگر، ممکن است یک سرور اختصاصی تنها چیزی باشد که وب سایت شما برای پیشرفت به آن نیاز دارد.

امیدوارم توانسته باشیم تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را به خوبی برای شما روشن کنیم. در صورت هرگونه ابهام می توانید سوالات خود را از پشتیبانان همیشه آنلاین ما، بخواهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا