Serverآموزش

تفاوت هاست و سرور چیست؟

تفاوت اصلی بین هاست و سرور این است که هاست یک نوع خدمت یا سرویس تحت وب است که به سرور متصل می شود. در حالی که یک سرور یک دستگاه سخت افزاری قدرتمند است که خدمات را برای میزبانی برنامه های تحت وب یا وب سایت ها ارائه میکند. شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب که این سرویس را ارائه می دهند، از سرورهای کامپیوتری خود برای ذخیره وب سایت های کاربران استفاده می کنند.

تفاوت هاست و سرور

اصطلاح سرور را می توان در دو حالت استفاده کرد. در نرم افزار، یک سرور به عنوان صفت برای یک سیستم عامل سرور استفاده می شود. در سخت افزار، سرور یک رایانه خاص است که توانایی میزبانی وب سایت ها و ابزارهای مبتنی بر وب را دارد.

انواع وب سرورانواع وب هاست
سرور اختصاصیهاست رایگان
سرور پست الکترونیکیهاست اشتراکی
سرور فایلهاست اختصاصی
سرور مجازیهاست Collocate

هر کدام از این مورد ها که در جدول فوق اشاره شده است، در نحوه عملکرد نسبت به دیگری تفاوت دارند، تفاوت عمده بین هاست و سرور این است که وب سرور یک برنامه کامپیوتری است که براساس درخواست یک مرورگر وب، صفحات وب را به یک کامپیوتر کاربر هدایت می کند. ارائه هاست یک کسب و کار ارائه خدمات، سخت افزار و نرم افزار های مختلف برای وب سایت ها، به عنوان ذخیره سازی و نگهداری فایل های سایت بر روی سرور است.

 

هاست چیست و چه ارتباطی با سرور دارد؟

میزبانی را می توان با توجه به نیاز کسب فضا در سرور برای ذخیره صفحات وب، توضیح داد. صفحات وب در سرور ذخیره می شوند تا وب سایت بتواند از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته شود. سرویس میزبانی وب یک نوع سرویس است که دسترسی به وب سایت ها را در اینترنت فراهم می کند. به عبارت دیگر، از طریق سرویس میزبانی وب، یک فضا بر روی سرور برای وب سایت در نظر گرفته می شود. این فضا می تواند متعلق به مالک وب سایت یا شرکت های ارائه دهنده سرویس میزبانی باشد.

 

تفاوت هاست و سرور

میزبانی وب یک سرویس تحت وب است که به یک سرور اینترنتی دسترسی دارد. به طور کلی، افراد یا شرکت های کوچک توانایی خرید سرورهای اینترنتی برای وب سایت ها و برنامه های تحت وب کسب و کار خود را ندارند، بنابراین ارتباطات با سرعت بالا را از سرور شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب به دست می آورند، برنامه ها و وب سایت های خود را به روز نگه می دارد و به طور مداوم آنها را به روز می کند. بنابراین هاست سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد یک وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت آپلود کنند و هاستینگ یا ارائه دهنده خدمات هاست ، کسب و کاریست که فناوری و خدمات مورد نیاز برای مشاهده وب سایت یا صفحه وب در اینترنت را فراهم میکند.


وب سایت ها در رایانه های خاصی به نام سرور ذخیره می شوند. هنگامی که کاربران اینترنت می خواهند وب سایت شما را ببینند باید آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند. سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها نمایش داده می شود.

کاربرد وب سرور در هاستینگ

تفاوت هاست و سرور

وب سرور یک سیستم است که وب سایت ها را به رایانه کاربر بر اساس “درخواست داده شده به مرورگر وب”، ارائه می دهد. وب وب سرور همچنین به عنوان یک سرور اینترنتی شناخته می شود که وب سایت ها و برنامه های کاربردی تحت وب در آن ذخیره می شوند. به طور کلی، سرور یک دستگاه تخصصی یا دستگاه با مجموعه ای خاص از ابزارهایی است که این ابزارها، خدمات مختلفی را بر روی سخت افزار سرور ارائه می دهند، وب سرور  بر اساس درخواست های مشتری خدمات مختلفی ارائه می دهد که این خدمات می تواند ویژگی های مختلفی نظیر دسترسی متمرکز به اطلاعات، منابع، داده های ذخیره شده و سیستم مسیریابی باشد.

تفاوت هاست و سرور

در محاسبات کامپیوتری، یک سرور می تواند سخت افزار یا نرم افزاری باشد که قابلیت ها یا خدمات را برای سایر دستگاه ها یا برنامه های کامپیوتری فراهم می کند که به این دستگاه ها و برنامه های کامپیوتری در مدل سرویس دهنده-سرویس گیرنده، کلاینت گفته می شود.

تفاوت هاست و سرور


اشتراک گذاری داده ها و منابع و انجام محاسبات برخی از خدمات یک سرور است که می تواند به یک یا چند کلاینت ارائه دهد. یک سرور به تنهایی می تواند به چندین کلاینت خدمات دهی کند و یک کلاینت می تواند به چندین سرور متصل شود. ممکن است یک کلاینت و یک سرور در یک دستگاه اجرا شوند و یا کلاینت بتواند در شبکه به سرور متصل شود به طور کلی، سرورها خدمات مختلفی مانند ذخیره و مدیریت داده ها، به اشتراک گذاری منابع، محاسبات و بسیاری خدمات دیگر را به چندین کلاینت ارائه می دهد. علاوه بر این، سرورهای قدرتمند بیشتری در حال اجرا در مراکز داده یا دیتا سنتر ها برای برقراری ارتباطات با قابلیت اطمینان بالا، وجود دارد.

میزبان شبکه، منابع را مصرف می کند و با دیگر میزبان های شبکه به اشتراک می گذارد، در حالی که هدف یک سرور سرویس دهی و به اشتراک گذاری اطلاعات، برنامه ها و منابع به میزبان های متصل به خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا