HostingServer

تفاوت های سرورمجازی با هاست چیست؟ کدام یک بهتر است؟

در این مقاله قصد داریم به بیان این که تفاوت های سرورمجازی با هاست چیست؟ و کدام یک بهتر است؟ بپردازیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

زمانی که می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید مهم ترین نکته انتخاب هاستینگ مناسبی است که پاسخگوی نیاز وب سایت شما باشد. معمولا اکثر افرادی که می خواهند کسب و کار خود را شروع کنند، این موضوع نظر آن ها را جلب می کند که سرورمجازی بهتر است یا هاست؟ معمولا اکثر آن ها کسب و کار خود را با هاست اشتراکی شروع می کنند زیرا که پاسخگوی نیاز های ابتدایی آن ها می باشد و می توانند وب سایت خود را با آن راه اندازی کنند تا بازدید هایش بیشتر شود. هاست اشتراکی ارزان و ساده است به همین دلیل برای شروع کار مناسب است.

زمانی که قیمت های هاست های اشتراکی را با سرور مجازی مقایسه می کنید، قطعا ذهنتان به سمت سرویس ارزانتر خواهد رفت، اما تنها در اولین نگاه این اتفاق می افتد، کمی بیشتر که دقت کنید می توانید تفاوت در کیفیت و قطعات موجود در سرور را نیز مشاهده نمایید.

مثال هاست اشتراکی و سرور مجازی

تفاوت های سرورمجازی با هاست چیست؟ کدام یک یهتر است؟

حدود چندین سال پیش را در نظر بگیرید، زمانی که از اینترنت ADSL برای مصارف خانگی استفاده می شد، چنانچه یکی از افراد اقدام به دانلود فایلی می کرد، تمامی افراد با کند شدن سرعت مواجه می شدند.

سیستم هاست اشتراکی دقیقا مانند اینترنت اشتراکی است و سرور خصوصی مجازی نیز، مانند اینترنت شخصی. با پرداخت هزینه بیشتر می توانید سرور مجازی تهیه کنید اما از امکانات و سرعت آن نیز، بهره مند شوید. قبل از تهیه هاست نیاز است عواملی مانند منابع، امنیت، هزینه، میزان مدیریت سرور، امکان ارتقاء و …. را در نظر داشته باشید.

تفاوت میان هاست اشتراکی و سرور مجازی

هاست اشتراکی چیست؟

در هاست اشتراکی، سروری که هاست شما روی آن قرار دارد به صورت مشترک استفاده می شود یعنی چندین وب سایت دیگر روی آن هاست قرار دارد و منابع نیز، به صورت اشتراکی استفاده می شود و بین همه تقسیم می شود. هاست اشتراکی معمولا گزینه ای ساده و ارزان است که برای وب سایت هایی که ترافیک کمی دارند، بسیار مناسب است، زیرا پهنای باند و منابع کمتری دارند. هاست اشتراکی برای وب سایت هایی که ترافیک بالایی داند، ممکن است مشکل ساز شود.

مزایای هاست اشتراکی معایب هاست اشتراکی
قیمت کمتری نسبت به سرورمجازی دارد.
نیازی به تنظیمات و نگهداری سرور ندارد و حتی نیازی نیست نگران به روز رسانی نرم افزار های سرور باشید.
راه اندازی سایت در آن ها بسیار ساده است، به گونه ای طراحی شده که هر شخصی بتواند به راحتی با آن کار کند.
از اطلاعات هاست و حتی ایمیل ها به صورت زمان بندی شده پشتیبان گرفته می شود تا در صورت بروز مشکل به راحتی بازگردانی شود.
مشکلات سرور و مشکلاتی که مربوط به کد نویسی وب سایت نباشد توسط شرکت هاستینگ برطرف می شوند و نیازی نیست خودتان این کار را انجام دهید.
نمی توانید مطابق با نیاز وب سایت، تنظیمات سرور را تغییر دهید.
درمواردی که سایت شما محدودیت های هاست اشتراکی را نقص کند، هاست شما غیرفعال خواهد شد.
منبع محدودی دارد و این نکته باعث می شود سایت در زمان بارگزاری با مشکل پایین بودن سرعت مواجه شود.
در صورت وجود مشکل امنیتی در وب سایت های دیگر، ممکن است وب سایت شما نیز، تحت تاثیر قرار بگیرد.

سرور مجازی چیست؟

تفاوت های سرورمجازی با هاست چیست؟

سرور مجازی به شما فضای اختصاصی و منابع بیشتری را اختصاص می دهد. اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و می خواهید آن را گسترش بدهید، سرورمجازی بهترین گزینه برای وب سایت شما می باشد، در اختیار داشتن منابع بیشتر به معنای عملکرد بهتر می باشد.

مزایای سرورمجازی معایب سرور مجازی
سرعت بارگزاری وب سایت در سرور مجازی سریعتر می باشد.
دستسی کامل به سرور دارید و می توانید آن را شخصا مدیریت کنید.
محیط این نوع از میزبانی مجزابوده و به صورت کامل در اختیار شما می باشد.
می توانید سرور مجازی را به صورت سفارشی برای یک سایت پیکربندی کنید.
می توانید سیستم عامل و نرم افزار های دلخواهتان را نصب و راه اندازی نمایید.
سرور مجازی قابل ارتقا است و می توانید هر لحظه با ارتقاع آن منابع بیشتری به سرورتان اختصاص دهید.
برای مدیریت سرور مجازی نیاز به دانش فنی دارید.
سرور مجازی هزینه بالا تری نسبت به هاست اشتراکی دارد.
سیستم پشتیبان گیری ندارد و پشتیبان گیری از آن بر عهده شما می باشد.
هاست اشتراکی مناسب کدام شخص و وب سایت می باشد؟

برای کسانی که دانش کمی در مورد سرور و هاستینگ دارند، نیاز به سرویس ارزان قیمت دارند، منابع محدود هاست اشتراکی برایشان کافی است، زیرا بازدید کننده زیادی ندارند.

سرور محازی برای کدام اشخاص و وب سایت ها مناسب می باشد؟

برای کسانی که می توانند برای هاست هزینه بیشتری پرداخت نمایند، منابعی که آن ها نیاز دارند نسبت به منابعی که در هاست اشتراکی تعریف شده است بیشتر است، میزان بازدید های وب سایت افزایش یافته یا ممکن است در آینده این اتفاق بیوفتد، کسانی که قصد دارند تنظیمات سرور را متناسب با وب سایت خود تنظیم نمایند.

امیدوارم از مطالعه مقاله تفاوت های سرورمجازی با هاست چیست؟ کدام یک یهتر است؟ نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.😉🌹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا