آموزش

تفاوت پهنای باند با ترافیک چیست؟

اغلب اوقات مشاهده می کنید که ترافیک و پهنای باند با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، اکنون ما قصد داریم برای تمایز این دو با یکدیگر مطلبی را تحت عنوان تفاوت ترافیک با پهنای باند را برای شما به اشتراک بگذاریم.

ترافیک چیست؟

هر بار که شخصی از سایت شما در اینترنت بازدید می کند صفحات وب، تصاویر و سایر اطلاعات به سیستم آن شخص ارسال می شود. ترافیک ماهانه حداکثر مقدار ماهانه انتقال داده (دانلود و آپلود) است که سایت شما می تواند ارائه دهد، بدون آنکه از محدودیت های برنامه استفاده کند.

اکثر شرکت ها هرگز نباید نگران ترافیک باشند، زیرا بسته به برنامه انتخابی شما پلن مناسبی ارائه می شود.

تفاوت پهنای باند با ترافیک چیست؟

پهنای باند

بسیاری از شرکت ها از اصطلاح پهنای باند برای توصیف محدودیت های ترافیکی خود استفاده می کنند.

پهنای باند عرض لوله است که داده ها به سمت پایین حرکت می کنند. از طرف دیگر ترافیک میزان داده ای است که شما در واقع ارسال و دریافت می کنید.

به عنوان مثال اگر مودم 56kbps داشته باشید، مودم شما می تواند 56000 بیت (7 کیلوبیت) در ثانیه را منتقل کند. مودم دارای پهنای باند 56kbps است.

اتصال ADSL دفتر شما ممکن است پهنای باند 256Kbps-24Mbps را داشته باشد، اما محدودیت ترافیک ماهانه شما ممکن است 6 GB باشد.

بسیاری از شرکت های هاستینگ اتصالات 1Mbps یا 10Mbps به اینترنت را در اختیار هر سرور قرار می دهند.

ما توسط چندین لینک 1Gbps به ارائه دهنده ی بالا دست خود متصل می شویم که به نوبه خود چندین اتصالات فیبر بیش از 4Tbps اتصال به اینترنت (4000Gbps +) دارد.

چرا ترافیک هزینه دارد؟

به دلیل هزینه های نگهداری سخت افزار و کابل کشی ارتباطات ملی و بین المللی، کلیه کاربران اینترنت از جمله ISP متهم به ترافیک اینترنت می شوند.
شرکت های بزرگ مخابراتی که صاحب شبکه های ارتباطی هستند، هزینه های نگهداری را به همان روشی که ما انجام می دهیم به مشتریان خود منتقل می کنند.

به همین دلیل است که تماس های تلفنی بین المللی هزینه اضافی دارند، یا اتصال ADSL منزل شما محدودیت ترافیکی ماهانه را دارد.

ترافیک نا محدود چیست؟

برخی از خدمات هاستینگ (به ویژه در ایالات متحده) محدودیت های پهنای باند خود را نادیده گرفته و هزاران وب سایت را در همان اتصالات نصب می کنند.

از طرف دیگر آن ها ممکن است سرور شما را به یک اتصال 1 یا 2 مگابیت در ثانیه محدود کنند که انتقال دستیابی بسیار کمتر از 200 گیگابایت در ماه است.

این کار اتصالات را اشباع می کند و به این معنی است که بیشتر مشتریان شما بیش از آنچه انتظار دارند منتظر می مانند.

اتصالات کند می تواند به ویژه در اوج زمان قابل توجه باشد.

هنگامی که به نیرو و ترافیک اضافی نیاز دارید سایت شما غیرقابل دسترسی می شود، این برای تجارت خوب نیست و برای توسعه دهندگان بخاطر مهارت ها یا مقالاتشان نیز مناسب نیست.

خط مشی های بارگذاری و مقیاس پذیری انعطاف پذیر مشتریان و کاربران شما را راضی نگه می دارد.

همچنین اگر سایت شما شلوغ شود برخی از سرور ها اتصال شما را قطع می کنند و خطای “استفاده بیش از حد از سیکل های CPU” را بیان می کنند و شما را مجبور می کنند قبل از دسترسی مجدد به سایت خود بروزرسانی کنید.

چقدر به ترافیک نیاز داریم؟

بیایید در نظر بگیریم سایت شما در هر ماه 1000 بازدید کننده دریافت می کند و به ازای هر بازدید کننده 3-4 صفحه متن و تصاویر (تقریبا 400 کیلوبایت) ارسال می شود و از حافظه کش استفاده نمی شود.

1000 بازدید کننده x 400KB = 400،000KB = 400MB در ماه

در این حالت سایت شما به حداقل 400/500MB در هر ماه نیاز به ترافیک دارد.

توجه: بازدید های واقعی در هر ماه به دلیل حافظه پنهان مرورگر بیشتر از مقادیر فوق خواهد بود که از بارگیری های بعدی جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا