Domain

تنظیم دوره های Grace و Redemption و هزینه ها در WHMCS

در این مقاله اطلاعاتی راجع به تنظیم دوره های Grace و Redemption و هزینه ها در WHMCS عنوان می شود. برای اطلاع از این که Grace و Redemption چیست می توانید به مقاله لینک داده شده مراجعه نمایید.

برای دروازه های پشتیبانی شده، WHMCS می تواند به طور خودکار هزینه های Grace و Redemption را کنترل کند:

WHMCS به شما امکان می دهد مدت زمان Grace Period و Redemption Grace Period را برای هر TLD یا پسوندی که می فروشید، تعریف کنید.

در حالی که معمول است که هیچ هزینه اضافی مربوط به دوره Grace برای یک دامنه وجود نداشته باشد، WHMCS همچنین به شما امکان می دهد هزینه‌ای را برای هر دو Grace Period و Redemption Grace Period بطور مستقل برای هر TLD یا پسوندی که ارائه می دهید، تعیین کنید.

تنظیم مقادیر

برای تنظیم مقادیر دوره Grace، مراحل زیر را دنبال کنید.

1- با رفتن به مسیر Setup > Products/Services > Domain Pricing شروع کنید.

2- روی علامت تنظیمات در کنار TLD مورد نظر برای مدیریت کلیک کنید (در زیر نشان داده شده است).

3- این تنظیمات دوره های Grace و Redemption را نشان می دهد. اگر قبلاً هیچ مقداری تعریف نشده باشد، مقدار پیشنهادی پیش فرض پیشنهادی را برای آن پسوند (در صورت وجود) مشاهده خواهید کرد. شما ممکن است این مقدار را مطابق میل خود رد کنید.

4- ممكن است علاوه بر قیمت تمدید منظم، برای دوره های Grace و Redemption یا هر دو، هزینه ای را اضافه كنید كه علاوه بر قیمت تجدید منظم آن، پرداخت می شود. شما باید هزینه آن را در سیستم پایه خود تعریف کنید و WHMCS به صورت خودکار و در صورت نیاز آن را به سایر ارزهای دیگر تبدیل می کند.

توجه به این نکته ضروری است که هزینه های دوره های Grace و Redemption با هم ترکیب می شوند. بنابراین اگر یک دامنه منقضی شده و در طی دوره Grace تجدید نشود، کل مبلغ عبارت است از: قیمت تجدید منظم + هزینه دوره Grace (در صورتی که تعریف شده باشد) + هزینه دوره Redemption Grace

5- پس از اینکه از تغییرات دلخواه خود را انجام دادید، روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید تا مراحل انجام شود.

صورتحساب گردش کار

می توانید صورتحساب گردش کار مورد نظر را برای هزینه های دوره های Grace و Redemption دامنه در مسیر Setup > General Settings > Domains > Domain Grace and Redemption Fee Billing انتخاب کنید که دو گزینه را ارائه می دهد:

هزینه های Grace و Redemption را به فاکتور موجود اضافه کنید:

با انتخاب این گزینه، هزینه اضافی Grace و Redemption به فاکتور تمدید پرداخت نشده موجود برای نام دامنه اضافه می شود.

یک فاکتور جدید برای تجدید دامنه شامل هزینه های Grace و Redemption ایجاد کنید:

با انتخاب این گزینه، فاکتور تمدید دامنه پرداخت نشده موجود لغو می شود و فاکتور جدید هم با هزینه تمدید و هم با هزینه اضافی یا بازپرداخت صورت می گیرد. این گزینه ممکن است ترجیح داده شود زمانی که قوانین مالیاتی اجازه ویرایش فاکتورها را صادر نکنند.

غیرفعال کردن عملکرد دوره های Grace و Redemption

دوره های Grace و Redemption Grace Periods می توانند به صورت جداگانه تنظیم شوند و همانطور که در بالا توضیح داده شد، کنترل شوند.

Zero (0) یک دوره معتبر برای هر دو دوره Grace Period و Redemption Grace Period است؛ اگر شما مایل به ارائه دوره Grace یا Redemption برای هر پسوند مشخصی نیستید.

همچنین گزینه ای برای غیرفعال کردن کلی همه عملکردهای Grace Period و Redemption Grace Period در محصول ارائه شده است که تمام هزینه های مدت زمان دوره های Grace و Redemption را متوقف می کند. تنظیمات مربوط به این ویژگی را در مسیر Setup > General Settings > Domains پیدا خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا