CMSآموزش

جاوا اسکریپت چیست و چرا باید آن را بیاموزید؟

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. برنامه نویسان جوان که شروع به یادگیری دنیای طراحی می کنند باید بدانند جاوا اسکریپت چیست و چه کاربرد هایی دارد.

جاوا اسکریپت در کنار “HTML” و “CSS” پایه و اساس “FRONT-END” را تشکیل می دهند . در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چرا از جاوا اسکریپت استفاده می شود.

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت چیست ؟ javascript css html

به بیان ساده تر، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای آسانتر و جذاب تر ساختن وب طراحی شده است. در بیشتر موارد، برای “responsive” کردن، ارتباط “element” ها برای صفحات وب استفاده می شود و تجربه کاربری را افزایش می دهد. مواردی مانند منوها، انیمیشن ها، پخش کننده های ویدیو، نقشه های تعاملی و حتی بازی های ساده در مرورگر با “JAVASCRIPT” می توانند به سرعت و به راحتی ایجاد شوند.

سه زبان مختلف با هم در تعامل هستند تا بتوانند صفحات وب مدرن ایجاد کنند:

  • HTML، یا زبان نشانه گذاری هایپرتکست، که برای قرار دادن محتوا در صفحه استفاده می شود. این اجازه را به ما می دهد تا مواردی مانند متن، تصاویر، پیوندها و حتی فیلم ها را درج کنید. به عنوان مثال، “HTML” به شما امکان می دهد یک دکمه ورود به سیستم را در یک موقعیت خاص در صفحه وب خود قرار دهید.
  • CSS، که برای استایل دادن به مطالبی که با استفاده از HTML درج شده است، استفاده می شود. این زبان به شما امکان می دهد شکل، اندازه، رنگ و سبک دکمه ورود به سیستم را که با “HTML” اضافه کرده اید تغییر بدهید.
  • JAVASCRIPT، که محور این آموزش است، به شما امکان می دهد عناصر وب عادی را بگیرید و آنها را تعاملی کنید. می توانید از آن در کنار “HTML” و “CSS” استفاده کنید که ابزاری بسیار مهم برای هر توسعه دهنده وب است.

اگر می خواهید یک “FRONT-END” خوب باشید، باید دانش قوی از این سه زبان ها داشته باشید.

جاوا اسکریپت برای چه مواردی استفاده می شود؟

جاوا اسکریپت چیست؟ موارد استفاده

معمولا از جاوا اسکریپت به عنوان زبانی صحبت می شود كه در درجه اول برای توسعه “FRONT-END” طراحی شده است که در کنار “CSS” و “HTML” می توانید موارد زیر را اجرا کنید:

بازی ها

اگر به بازی های اینترنتی و توسعه بازی علاقه دارید، ممکن است برای ایجاد بازی های مبتنی بر مرورگر، از “JAVASCRIPT” استفاده کنید. اگرچه محدودیت ها پیچیدگی بازی های مبتنی بر مرورگر را نشان می دهند، اما “JAVASCRIPT” همانند دیگر زبان ها برای ایجاد بازی ها بسیار مناسب است.

ساخت بازی های ساده روشی مناسب برای تمرین دانش “JAVASCRIPT” است. پاسخ به سؤالاتی مانند “JavaScript برای چه مواردی استفاده می شود؟” همیشه آسان نیست، معمولا بهترین راه حل تمرین است، یک ویرایشگر بر روی سیستم عامل خود نصب کنید و شروع به تمرین و ساخت بازی کنید به مرور زمان با برخودر به باگ ها و یادگیری روش های جدید کاملا متوجه می شوید که وارد چه دنیای گشترده و زیبایی شدید.

اپلیکیشن های موبایل

اگرچه بیشتر توسعه برنامه های تلفن همراه با زبان های خاص سیستم عامل مانند “Swift” ، “iOS”، “Java” ،”Android” انجام می شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید برنامه های خود را با “JAVASCRIPT” بسازید. اجرای فریم ورک هایی مانند “Phonegap” و “React Native” امکان ایجاد برنامه های تلفن همراه را برای چندین سیستم عامل با استفاده از همان کد امکان پذیر کرده است. به نظر می رسد “JAVASCRIPT” یک انتخاب عالی برای توسعه برنامه های تلفن همراه در آینده است.

اپلیکیشن های وب و سرور

متداول ترین پاسخ به سؤال “جاوا اسکریپت برای چه مواردی استفاده می شود؟” چیزی شبیه به “ایجاد عناصر وب تعاملی” است. اما همه داستان اینگونه نیست. ایجاد کتابخانه ها و چارچوب های جدید به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد تا برنامه های “BACK-END” زیادی را با “JAVASCRIPT” ایجاد کنند که مواردی مانند برنامه های وب و برنامه های سرور را شامل می شود. جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان”BACK-END” به همان اندازه ضروری است که برای توسعه دهندگان “FRONT-END” ضروری است.

توجه داشته باشید که “JAVASCRIPT” یک زبان قدرتمند است و بیشتر چیزها فقط با تخیل شما محدود خواهند شد.

چرا باید جاوا اسکریپت یاد بگیریم ؟

جاوا اسکریپت چیست؟ چرا باید جاوا اسکریپت یاد بگیریم

اکنون شما را با آنچه در JavaScript استفاده شده است آشنا کرده ایم . اکنون می توانید کارهای دیگری بیش از ایجاد عناصر وب تعاملی انجام دهید، بسیار جالب خواهد بود که بتوانید عناصر وب سایت و برنامه های تلفن همراه خود را ایجاد کنید، اما این چه فایده ای برای شما دارد؟

مزایای یادگیری جاوا اسکریپت

درمطالب گذشته در مورد اینکه “JavaScript برای چه کاری استفاده می شود؟” و “JavaScript چه کاری انجام می دهد؟” صحبت کرده ایم، اکنون زمان آن رسیده است که به برخی از مزایای یادگیری JavaScript بپردازیم:

1. شما می توانید پیشرفت کنید

اگر در حال حاضر برای نوعی شرکت فنی و حرفه ای با نقش غیر فنی کار می کنید، ممکن است دریابید که دانش کاری “JavaScript” می تواند به شما در دستیابی به پیشرفت کمک کند. حتی اگر لازم نیست به طور جدی به عنوان “developer” کار کنید، دانش فنی می تواند هر از گاهی مفید واقع شود.

2. شما آموزش می بینید که چگونه یاد بگیرید

اگرچه اکثر برنامه نویسان آن را قبول ندارند، اکثر زبان های برنامه نویسی کاملاً مشابه هستند. سخت ترین زبان برای یادگیری همیشه اولین زبان شما است. پس از گذراندن مدتی در یادگیری جاوا اسکریپت، انتخاب زبان های جدید، گسترش مهارت های خود، فرصت های شغلی بیشتری را برای شما فراهم می کند.

3. شما می توانید پول بیشترین کسب کنید

مهارت هایی مانند “JavaScript” تقاضای زیادی دارند. اگرچه ، زمان زیادی برای یادگیری آن ها در مقایسه با بسیاری از مشاغل حرفه ای مورد نیاز نیست، مهارت های برنامه نویسی این توانایی را دارند که به شما کمک می کند به یکی از پردرآمدترین افرادی که می شناسید تبدیل شوید.

با جاوا اسکریپت چه کاری می توانید انجام دهید؟

جاوا اسکریپت چیست ؟ چه کاری با جاوا اسکریپت می توان انجام داد
96

یادگیری نحوه برنامه ریزی با زبانی مانند “JavaScript” می تواند دنیایی از فرصت ها را برای شما باز کند. برخی از کارهایی که می توانید با دانش جدید خود انجام دهید شامل موارد زیر است:

1. تبدیل به یک توسعه دهنده مستقل شوید

آیا شما از کار کردن برای کسی درآمد شخص دیگری خسته شده اید؟ آیا می خواهید از آنجا خارج شوید و کار خود را شروع کنید؟ اگر چنین است، پس یادگیری نحوه رمزگذاری می تواند بهترین کاری باشد که تا به حال انجام داده اید. دانش کار با “JavaScript” همراه با درک موضوعاتی مانند چارچوب ها و کتابخانه ها، به شما کمک می کند تا شغل خود را ایجاد کنید. تجریه بیشتری کسب کنید.

2. در وب سایت خود کار کنید

دانش کار با “JavaScript” به شما کمک می کند عناصر تعاملی خود را ایجاد کرده و تغییرات کوچکی در سایت خود ایجاد کنید. این می تواند باعث صرفه جویی در وقت، پول و کمک به شما در گرفتن دقیقا همان چیزی باشد که می خواهید.

3. شغل جدیدی پیدا کنید

توسعه دهندگان با تجربه “JavaScript” در سراسر جهان متقاضی های بسیاری دارد. این بدان معنی است که فرصت های شغلی زیادی برای توسعه دهندگان وجود دارد، حتی اگر تجربه زیادی نداشته باشید.می توانید درآمد خوبی داشته باشید که این امر یک تغییر شغلی جذاب برای مردم در سراسر جهان است.

چگونه می توان جاوا اسکریپت را یاد گرفت؟

در حال حاضر شما احتمالاً می دانید چگونه می توانید یاد بگیرید که برنامه های “JavaScript” را بنویسید. مشاغل بهتر، دستمزد بالاتر و پتانسیل کار به عنوان فریلنسر همه به نظر بسیار خوب است. اگر چنین فکر می کنید، پس مطالعه کنید. شما قبلاً از مواردی مانند “JavaScript برای چه استفاده می کنید” و “JavaScript چه کاری را می دانید” و اکنون به بهترین روش برای یادگیری نحوه برنامه ریزی، گذراندن دوره های آنلاین نگاه کنید.

دوره های آنلاین

اگر کمی وقت دارید مهارت خود را در “JavaScript” افزایش دهید. دیدن فیلم های آموزشی می تواند در یادگیری شما بسیار تاثیر گذار باشد.

مراجع جامع و کامل

راهنماهای مرجع زبان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه دهنده در جهان است. آنها حاوی تقریباً تمام اطلاعاتی هستند که کسی در مورد یک زبان برنامه نویسی نیاز داشته است.

نتیجه

JavaScript یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. اگرچه برای کمک به توسعه دهندگان “FRONT-END” ایجاد شده است، موارد استفاده “JavaScript” به سرعت گسترش یافته است تا مواردی ماننده “BACK-END”، ایجاد بازی و حتی توسعه برنامه های تلفن همراه را شامل شود. اگر هر یک از این موارد مورد علاقه شما است، باید یادگیری “JavaScript” را در نظر بگیرید.

با کشف “JavaScript” برای استفاده از یادگیری نحوه رمزگذاری، چشمان شما را باز خواهد کرد. یادگیری جاوا اسکریپت باعث پیشرفت بیشتر در کار شما خواهد شد، شانس تبدیل شدن به یک کارآفرین یا آزادکار را به شما می دهد و امنیت شغلی بسیار بیشتری به شما می دهد.

اگر می خواهید یادگیری نحوه رمزگذاری با “JavaScript” را شروع کنید، با یک دوره آنلاین مناسب شروع کنید. با چند راهنما مرجع آشنا شوید و ویرایشگر کد خود را دانلود کنید تا بتوانید در نوشتن برنامه های خود تمرین کنید.

از همه مهمتر، اطمینان حاصل کنید که در هنگام یادگیری نحوه رمزگذاری با “JavaScript” از این کار لذت می برید.

منبع :What Is JavaScript Used For And Why You Should Learn It

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا