آموزش

5 روش باور نکردنی برای ارائه خدمات به مشتری از طریق شبکه های اجتماعی

یک جمله قدیمی می گوید: “مشتری همیشه حق دارد.” این روزها مشتری از شرکت هایی که با آن ها تجارت می کنند، انتظار خدمات مشتری با کیفیت بالا را دارد. با توجه به بحران موجود، چیزی که در حال حاضر بیشترین اهمیت را دارد ارائه خدمات درخشان به مشتری است. شما باید اطمینان حاصل کنید که نه تنها ارتباط برقرار می کنید بلکه مشکلات و اعتراضات آن ها را به بهترین شکل ممکن حل می کنید. این به معنای حضور در سیستم عامل هایی است که آن ها به طور فعال بحث می کنند. یکی از موثر ترین راه های انجام این کار ، خدمات مشتری در شبکه های اجتماعی است.

به احتمال زیاد مشتری شما در یک شبکه اجتماعی حضور دارد، زیرا 45 درصد از مردم جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. نه تنها برای به اشتراک گذاشتن محتوا بلکه برای بهتر شدن مشتریان خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. در اینجا چندین روش وجود دارد که می توانید از خدمات مشتری با کیفیت برای ارائه تجربه ای عالی به مشتری خود استفاده کنید:

1. ظرف چند دقیقه پاسخ دهید

42 درصد از مشتریان شما انتظار دارند طی یک ساعت از تماس آن ها با شرکت پاسخ دریافت کنند. پاسخ سریع باعث افزایش اعتبار ، کمک به برند تجاری و افزایش وفاداری مشتری می شود. در حقیقت، اگر راهی برای حضور در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته پیدا کنید، به سرعت باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود.

اگر پشتیبانی 24/7 شب امکان پذیر نیست، حضور در یک ویندوز 12 ساعته در طول ساعت کاری بهترین مورد بعدی است. برای تسهیل پاسخ سریعتر به سوالات، ایجاد دسته های اختصاصی شبکه های اجتماعی برای خدمات و پشتیبانی مشتری در نظر بگیرید.

مشتریان شما می توانند برای حل مشکلات خاص خود مستقیماً با پشتیبانی برای دریافت کمک تماس بگیرند. توصیه می شود یک چت بات در وب سایت خود ادغام کنید که اجازه ورود به شبکه های اجتماعی را می دهد و به طور خودکار با بازدیدکنندگان مکالمه را آغاز می کند.

حتی می توانید برخی از مکالمات را که مرتباً اتفاق می افتد، خودکار کنید. برای مسائل پیچیده، مشتریان همیشه می توانند با نمایندگان خدمات مشتری تماس بگیرند.

2. رضایت مشتریان خود را کسب کنید

رضایت مشتریان خود را کسب کنید

خدمات به مشتری فقط حل مشکل مشتری نیست. تعامل با مشتریان اطلاعات ارزشمندی را نشان می دهد که ممکن است نقشی حیاتی در نوآوری و توسعه محصول داشته باشد. یکی از راه هایی که می توانید این را پیاده سازی کنید از طریق لینک های کوتاه مارک دار است.

در حالی که اکثر برند های دیگر لینک های رمز آلودی مانند bit.ly/rtt&t را برای هدایت مشتریان خود به صفحه دیگری به اشتراک می گذارند، شما می توانید با به اشتراک گذاری لینک های مارک دار و معنی دار مانند theleather.store/hangbags این ارتباط را معنادار تر کنید.

تفاوت این دو لینک در این است که لینک دوم چیزی را در مورد وب سایتی که قرار است کاربر شما به آن منتقل شود می گوید، در حالی که لینک اول می تواند به هر نقطه اشاره کند.

پسوند های دامنه جدید مانند TECH ،.STORE ،.ONLINE ،.SITE ،.SPACE ،.UNO و … به شما امکان می دهد لینک های کوتاه معنی دار غنی از کلمات کلیدی را برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید ثبت نام در یک سرویس کوتاه کردن لینک است.

3. از گذشته درس بگیرید

رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای رشد مخاطبان شما هستند، اما برای کمک به درک مخاطبان نیز ضروری هستند. سایت های رسانه های اجتماعی اطلاعات کاربران را که از طریق تجزیه و تحلیل قابل دسترسی است ذخیره می کنند.

این اطلاعات می تواند به اطلاعات جمعیتی، علایق، رفتارهای خرید، سفر ها و موارد دیگر مربوط باشد. بخش خدمات مشتری شما می تواند از این اطلاعات برای شخصی سازی مکالمات خود استفاده کند.

این به تعامل بهتر کمک می کند، در نهایت منجر به تبدیل فروش بهتر می شود. شاید شما قبلاً یک کمپین ارائه خدمات به مشتری داشته اید که عملکرد چندان خوبی نداشته است. از رسانه های اجتماعی می توان برای یادگیری دلیل وقوع آن و مواردی که می توانید برای فعالیت های بعدی کار کنید، استفاده کنید.

4. شبکه های اجتماعی خود را حسابرسی کنید

شبکه های اجتماعی خود را حسابرسی کنید

حضور کسب و کار شما در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی اجباری است. مشتریان شما در شبکه های مختلفی پاتوق می کنند. بنابراین باید تجزیه و تحلیل کنید که در آن حداکثر تعامل در حال رخ دادن است.

به شما این امکان را می دهد که به بهترین روش درخواست های آن ها را برطرف کنید. به عنوان مثال اگر افراد عمدتاً با محتوای شما در فیسبوک و اینستاگرام ارتباط برقرار می کنند، باید یک کانال ارائه خدمات مشتری در این شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید.

این به بهبود میزان پاسخ شما کمک می کند و همچنین بهبود تجربه مشتری شما را افزایش می دهد. برای ثبت شکایات، کاربران اغلب در توییتر توییت می کنند، زیرا انتظار دارند سریعاً به شکایات آن ها رسیدگی شود.

به همین ترتیب برای بررسی محصولات و خدمات، مشتریان ترجیح می دهند در اینستاگرام و فیسبوک پست بگذارند. تیم خدمات مشتری شما باید آماده رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی به سوالات مشتری در محبوب ترین شبکه های رسانه های اجتماعی باشد.

نگاهی به رفتار مخاطب، تعاملات گذشته و سایر معیار ها برای شناسایی مناسب ترین بستر رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری داشته باشید.

5. انتخاب کنید که به صورت عمومی پاسخ دهید یا خصوصی

این جنبه قابل توجهی از خدمات مشتری است. با شکایات و نظراتی که دریافت می کنید باید یکی از این دو مورد رسیدگی شود – پاسخ عمومی یا پاسخ خصوصی-.

شما می خواهید به هر نوع تعریف و تمجید یا سوال عمومی پاسخ دهید که در چند کلمه پاسخ داده شود. پاسخ عمومی به مشتریان دیگر نیز کمک خواهد کرد و همچنین اعتبار شما را افزایش می دهد.

در صورت شکایت مشتری، می توانید این نگرانی را به طور عمومی تأیید کنید و از او بخواهید که به شما پیام خصوصی بدهد یا به او بگویید نماینده خدمات مشتری به زودی با آن ها تماس خواهد گرفت.

به این ترتیب برای سایر مشتریان به نظر نمی رسد که شکایت را نادیده بگیرید. سپس نظراتی ارائه می شود که نه نمایانگر یک مسئله اصلی است و نه هیچ ارزشی می بخشد.

دانستن تفاوت بین زمان پاسخگویی عمومی و زمان پاسخ خصوصی نکته اصلی است. این به شما کمک می کند تا به هر تعاملی که با مشتری و مشتریان خود دارید توجه کافی داشته باشید. برای رسیدگی و مدیریت خدمات مشتری، می توانید ابزار های اتوماسیون شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite و Buffer را انتخاب کنید.

از امروز ارائه خدمات به مشتریان خود را بهینه کنید

اکنون که روش های مختلفی را برای ارتقا ارائه خدمات به مشتری خود مشاهده کرده اید، وقت آن است که پلن خود را عملی کنید. خدمات مشتری علاوه بر تسهیل تجربه یکپارچه مشتری، در مدیریت شهرت آنلاین نیز به شما کمک خواهد کرد و اگر مردم بدانند که شرکت شما احساسات مشتریان را بسیار ارزشمند می داند، آن ها نیز تمایل دارند با شما تجارت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا