Serverآموزش

نحوه رفع خطا در ایجاد اتصال دیتابیس در وردپرس – به چند شیوه مختلف

آیا اخطار “خطا در ایجاد اتصال دیتابیس” را در وب سایت وردپرس خود مشاهده می کنید؟ این یک خطای مهلک است که وب سایت وردپرس شما را از دسترس کاربران خارج می کند.

این خطا زمانی رخ می دهد که وردپرس قادر به برقراری ارتباط با پایگاه داده نیست. موارد مختلفی می توانند بر اتصال پایگاه داده وردپرس شما تأثیر بگذارند که عیب یابی برای مبتدیان را کمی دشوار می کند. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای ایجاد اتصال پایگاه داده در وردپرس را برطرف کنید.

چه عواملی باعث ایجاد خطا در ایجاد اتصال دیتابیس در وردپرس می شود؟

مسئله ” خطا در ایجاد اتصال دیتابیس ” می تواند به دلیل اطلاعات نادرست پایگاه داده در تنظیمات وردپرس، پایگاه داده خراب یا سرور پایگاه داده غیرمجاز باشد.

خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده در وردپرس

دیتابیس یا پایگاه داده، نرم افزاری است که ذخیره، سازماندهی و بازیابی اطلاعات را در نرم افزارهای دیگر آسان می کند.

به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره تمام محتوای شما و سایر داده های وب سایت استفاده می کند. سپس هر بار که کسی از وب سایت شما بازدید می کند به پایگاه داده متصل می شود.

وردپرس برای اتصال به دیتابیس به اطلاعات زیر نیاز دارد:

  • نام پایگاه داده
  • نام کاربری پایگاه داده
  • گذرواژه پایگاه داده
  • سرور پایگاه داده

این اطلاعات در پرونده پیکربندی وردپرس شما به نام wp-config.php ذخیره می شود.

اگر هر یک از این موارد نادرست باشد، وردپرس نمی تواند به سرور پایگاه داده شما متصل شود و خطای “خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده” را مشاهده خواهید کرد.

این یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است. به غیر از اعتبارنامه های نادرست، در صورت خراب شدن سرور دیتابیس یا خراب شدن پرونده های دیتابیس، این خطا نیز می تواند ظاهر شود.

بیایید نگاهی به نحوه رفع خطا در ایجاد مشکل اتصال دیتابیس در وردپرس با عیب یابی گام به گام بیندازیم.

1.اطلاعات کاربری پایگاه داده وردپرس خود را بررسی کنید

رایج ترین دلیل خطای اتصال پایگاه داده در وردپرس، اطلاعات نادرست پایگاه داده است. اگر اخیراً سایت وردپرس خود را به یک هاست جدید منتقل کرده اید، احتمالاً دلیل این امر می تواند باشد.

اطلاعات کاربری پایگاه داده وردپرس شما در پرونده wp-config.php ذخیره شده است. این فایل پیکربندی وردپرس است که شامل تنظیمات مهم وردپرس از جمله اطلاعات پایگاه داده است.

اگر قبلاً پرونده wp-config.php را ویرایش نکرده اید، نگاهی به راهنمای ما در مورد نحوه ویرایش پرونده wp-config.php در وردپرس بیندازید.

به دنبال خطوط زیر در پرونده wp-config.php خواهید بود.

ویرایش پرونده wp-config.php

شما باید مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به نام دیتابیس، نام کاربری، رمز عبور و میزبان پایگاه داده صحیح است.

می توانید این اطلاعات را از داشبورد حساب میزبانی وردپرس خود تأیید کنید. به سادگی وارد حساب میزبانی خود شوید و روی دیتابیس MySQL در بخش پایگاه داده کلیک کنید.

رفتن به دیتابیس mysql

با این کار می توانید به صفحه مدیریت پایگاه داده در داشبورد میزبانی خود بروید. از اینجا می توانید به نام دیتابیس و نام کاربری خود پی ببرید.

نام دیتابیس

در زیر آن کاربران پایگاه داده و پیوندهای تغییر رمز ورود کاربر را پیدا خواهید کرد.

رمز های دیتابیس

هنگامی که نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز ورود خود را تأیید کردید، در صورت نیاز می توانید این اطلاعات را در پرونده wp-config.php خود تغییر دهید.

پس از آن، دوباره به وب سایت خود مراجعه کنید تا ببینید آیا خطای اتصال دیتابیس از بین رفته است یا خیر.

اگر هنوز می توانید خطا را ببینید، این بدان معنی است که چیز دیگری اشتباه است. برای مراحل بیشتر عیب یابی به مطالعه ادامه دهید.

2.اطلاعات میزبان پایگاه داده خود را بررسی کنید

اگر اطمینان دارید که نام پایگاه داده، نام کاربری و اطلاعات رمز عبور شما صحیح است، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که از اطلاعات میزبان پایگاه داده صحیح استفاده می کنید.

بیشتر شرکت های میزبان وردپرس از localhost به عنوان میزبان پایگاه داده شما استفاده می کنند. با این حال، برخی از شرکت های مدیریت شده میزبان وردپرس از سرورهای جداگانه ای برای میزبانی دیتابیس استفاده می کنند. در این صورت، اطلاعات میزبان پایگاه داده شما localhost نخواهد بود.

برای تأیید اطلاعات میزبان پایگاه داده خود، باید با شرکت میزبان وردپرس خود تماس بگیرید.

3.تعمیر دیتابیس وردپرس

برای مثال اگر در wp-admin با خطای متفاوتی روبرو هستید، چیزی مانند “یک یا چند جدول پایگاه داده در دسترس نیستند. ممکن است نیاز به تعمیر دیتابیس باشد »، سپس باید پایگاه داده خود را تعمیر کنید.

می توانید این کار را با اضافه کردن خط زیر در پرونده wp-config.php انجام دهید. مطمئن شوید که آن را دقیقاً قبل از “‘That’s all, stop editing! Happy blogging’ line wp-config.php. وارد کنید.


define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

پس از انجام این کار، با مراجعه به این صفحه می توانید تنظیمات را مشاهده کنید:

www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php

تعمیر دیتابیس وردپرس

توجه: کاربر برای دسترسی به صفحه تعمیر پایگاه داده نیازی به ورود به سیستم ندارد. پس از اتمام تعمیر و بهینه سازی پایگاه داده، مطمئن شوید که این کد را از wp-config.php خود حذف کنید.

4. بررسی کنید که آیا سرور پایگاه داده شما قطع شده است

اگر به نظر می رسد همه چیز درست است و وردپرس هنوز نمی تواند به پایگاه داده متصل شود، ممکن است سرور پایگاه داده شما (سرور MySQL) خراب باشد.

این ممکن است به دلیل ترافیک زیاد در یک سرور رخ دهد. اساساً، سرور میزبان شما نمی تواند بار زیادی را تحمل کند (به خصوص هنگامی که از هاست مشترک استفاده می کنید).

سایت شما بسیار کند خواهد شد و حتی ممکن است برای برخی از کاربران خطا را ایجاد کند. بنابراین بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده خدمات میزبانی خود تلفنی تماس بگیرید یا چت زنده داشته باشید و از آن ها سوال کنید آیا سرور MySQL شما پاسخگو است یا خیر.

اگر وب سایت های دیگری روی همان سرور در حال اجرا هستند، می توانید این سایت ها را بررسی کنید تا ببینید آیا سرور SQL شما خراب است.

اگر سایت دیگری در همان حساب میزبانی ندارید، به سادگی به داشبورد میزبانی خود بروید و سعی کنید به phpMyAdmin دسترسی پیدا کرده و پایگاه داده را متصل کنید.

اگر می توانید متصل شوید، پس باید بررسی کنیم که آیا کاربر پایگاه داده شما اجازه کافی دارد. یک فایل جدید به نام testconnection.php ایجاد کنید و کد زیر را در آن جایگذاری کنید:

کد

مطمئن شوید که نام کاربری و رمز ورود را جایگزین کرده اید. اکنون می توانید این پرونده را در وب سایت خود بارگذاری کرده و از طریق مرورگر وب به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر اسکریپت با موفقیت متصل شود، این بدان معناست که کاربر شما از اجازه کافی برخوردار است و مسئله دیگری وجود دارد که اشتباه است.

برای اطمینان از صحت همه موارد موجود در پرونده wp-config خود، دوباره اسکن کنید (برای بررسی اشتباه تایپی دوباره چک کنید).

راه حل های دیگری که برای کاربران مفید واقع شده است

اگر نکات عیب یابی فوق الذکر نتوانستند خطای اتصال دیتابیس را در وب سایت خود برطرف کنند، ممکن است این مراحل اضافی را امتحان کنید.

این مراحل توسط کاربران ما گزارش شده اند، به برخی از کاربران کمک کرده است تا خطای اتصال دیتابیس را در وب سایت های خود برطرف کنند.

1. URL سایت وردپرس را به روز کنید

URL سایت وردپرس را با استفاده از phpMyAdmin به روز کنید. به سادگی از داشبورد حساب میزبانی خود به phpMyAdmin دسترسی پیدا کرده و پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید.

Sqlphpmyadmin

پس از آن بر روی منوی SQL در بالا کلیک کنید و کوئری MySQL زیر را وارد کنید.

UPDATE wp_options SET option_value='YOUR_SITE_URL' WHERE option_name='siteurl'

فراموش نکنید که آدرس سایت خود را ارائه دهید و wp_options را به نام جدول خود تغییر دهید زیرا ممکن است پیشوند جدول WordPress را تغییر داده باشید.

2. راه اندازی مجدد وب سرور

کاربران در سرورهای اختصاصی، سرور محلی و سرورهای خصوصی مجازی (VPS) می توانند سرورهای خود را مجدداً راه اندازی کنند.

با این کار وب و سرور پایگاه داده شما مجدداً راه اندازی می شود که ممکن است برخی از اشکالات موقت باعث خطا را برطرف کند.

3. کمک بخواهید

اگر همه موارد دیگر به شکست منجر شد، ممکن است لازم باشد با شرکت میزبان وب خود تماس بگیرید. همه شرکت های خوب میزبانی وردپرس به شما کمک می کنند تا مشکل را عیب یابی کنید، شما را در مسیر درست قرار می دهند یا حتی آن را برای تان برطرف می کنند.

همچنین می توانید توسعه دهندگان وردپرس را از Codeable استخدام کنید که به شما کمک می کنند این مسئله را با نرخ مناسب حل کنید. بهترین قسمت این است که این توسعه دهندگان توسط تیم Codeable بسیار مورد بررسی قرار می گیرند، بنابراین می دانید که می توان به آن ها اعتماد کرد.

منبع: WPBeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا