HostingServerآموزش

راهنمای نحوه خرید هاست و دامنه

مقاله راهنمای نحوه خرید هاست و دامنه جهت سهولت در خرید و تسریع فرآیند گرد آوری شده است. توصیه می شود در صورتی که اولین بار است از سایت ممتاز سرور، اقدام به تهیه هاست می کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

شایان ذکر است که از طریق دو راه می توانید اقدام به خرید هاست موردنظر خود کنید:

  1. مراجعه به وب سایت ممتاز سرور
  2. پورتال ممتاز سرور

تفاوت بین این دو متد این است که اگر از قبل حسابی در ممتاز دارید، می توانید به راحتی با شماره مبایل خود، وارد حساب کاربریتان شده و هاست و دامنه خود را خریداری کنید. اما اگر از قبل یک حساب کاربری ندارید توصیه می کنیم به صفحه نخست وب سایت ممتاز سرور مراجعه کنید و سپس در منوی اصلی، بر روی گزینه “ورود / ثبت نام” کلیک کنید تا حساب کاربری ای بسازید.

ساخت حساب کاربری در ممتاز سرور

صفحه اصلی - ثبت نام در ممتاز سرور

پس از آن به صفحه ورود هدایت می شوید و در این بخش باید بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام

پس از آن، به صفحه ثبت نام هدایت می شوید و باید اطلاعات خواسته شده را در این بخش وارد کنید و در آخر بر روی دکمه “ثبت نام کنید” کلیک کنید.

پس از ثبت نام مستقیما وارد حساب خود می شوید و در پنل مدیریت حساب ممتاز سرور می توانید مواردی از جمله سرویس های فعال خود، تیکت ها و درخواست ها، صورت حساب ها و سفارش های خود را مدیریت کنید.

پنل مدیریت حساب ممتاز سرور

خرید هاست و دامنه در ممتاز سرور

در اولین قدم پس از ورود به صفحه اصلی سایت، با نگه داشتن ماوس بر روی گزینه “میزبانی“، در منو بالا می توانید از بین گزینه های موجود، گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید. اگر نمی دانید که کدام سرویس برای شما مناسب تر است، می توانید از گزینه پیشنهاد هوشمند استفاده نمایید.

خرید هاست و دامنه در ممتاز سرور

اکنون به قسمت میزبانی وب ممتاز سرور هدایت خواهید شد، در این بخش می توانید تمام اطلاعاتی که در مورد هاست مورد نظر نیاز دارید را دریافت کنید و بر روی خرید سرویس هاست مورد نظر خود کلیک کنید.

در این راهنما ما با هاست مجازی یا همان VPS آموزش را ادامه می دهیم.

خرید سرویس

در پایین همین صفحه قبل از زدن گزینه خرید سرویس می توانید جدول قیمت میزبانی VPS را مشاهده کنید و با کلیک بر روی گزینه “خرید” هاست مورد نظر خود را خریداری کنید.

همچنین برای بررسی و مقایسه بهتر تمام پلن های VPS می توانید بر روی گزینه “مشاهده همه سرویس ها” در انتهای این جدول کلیک کنید.

خواهشمند است قبل از انتخاب هاست مورد نظر به نکاتی که در ادامه ذکر شده است، توجه کنید:

  1. بهتر است قبل از هر اقدامی، نیاز های سایت خود (حوزه فعالیت، نوع سیستم مدیریت محتوا، توجه به سازگاری با php در صورت استفاده از قالب های آماده، پیش نیاز های سایت و … ) را شناسایی کنید.
  2. میزان Uptime بودن سرویس ها باید یکی از فاکتور های اصلی در انتخاب هاست باشد.
  3. توصیه می شود هاست را از شرکت هایی تهیه نمایید که امکان تضمین خدمات و بازگشت وجه دارند.
  4. قبل از خرید هاست، حتما به نوع کنترل پنل و همچنین دوره های خرید موجود در شرکت توجه کنید.
  5. حتما از فراهم بودن قابلیت بکاپ در هاست انتخابی، اطمینان حاصل فرمایید.

در این مرحله بعد از زدن گزینه خرید در جدول پایین صفحه یا زدن گزینه خرید سرویس در ابتدای صفحه، به صفحه مشخصات پکیج انتخابی در پورتال ممتاز سرور، هدایت می شوید.

  1. در قسمت خلاصه سفارش، می توانید خلاصه ای از وضعیت سرویس انتخابی مورد نظر را مشاهده کنید.
  2. در قسمت انتخاب های قابل پیکربندی، می توان بر حسب نیاز، اقدام به افزایش RAM و … کرد.
  3. از قسمت افزونه های محصولات در انتهای منو سمت راست، می توان با توجه به شرایط، تعداد IP و …. را انتخاب نمود.
  4. سرانجام، پس از اتمام کار بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.
مشخصات پکیج

در قسمت مرور و پرداخت نهایی می توانید مشخصات پکیج انتخابی را به صورت کامل مشاهده نمایید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات بر روی ویرایش کلیک نمایید.

در صورتی که کد تخفیف دارید، می توانید با قرار دادن آن در محل مناسب، بر روی گزینه معتبر سازی کد کلیک نمایید. پس از بررسی صحت کد وارد شده، از مقدار قیمت نهایی کسر خواهد شد. در انتها می توانید پس از بررسی تمامی اطلاعات، بر روی گزینه پرداخت نهایی کلیک کنید.

همچنین از طریق منوی سمت راست صفحه نیز می توانید از سایر پلن ها بازدید کنید و یا پلن فعلی خود را تغییر دهید.

ثبت نهایی سفارش

در این مرحله جهت تکمیل مراحل پرداخت، در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده باشید، باید اقدام به وارد کردن اطلاعات شخصی خود نمایید، در غیر این صورت اگر وارد پنل کاربری شده باشید و مراحل را طی کرده باشید فیلد ها از قبل پرشده اند، اما اگر وارد حساب کاربری خود نشده اید گزینه “قبلا ثبت نام کرده اید؟” را بزنید و آدرس ایمیل و کلمه عبور خود را وارد نمایید.

اما توصیه ما به شما استفاده از پورتال و ورود با استفاده از شماره تلفن است. با این روش دیگر نیازی نیست نام کاربری و رمز عبور خود را به یاد داشته باشید. در آخر بر روی گزینه تکمیل سفارش کلیک نمایید و فاکتور خود را دریافت نمایید.

 

همین حالا پکیج مورد نظر خود را خریداری کنید.

با سفارش از ممتاز سرور سرویس شما در 5 دقیقه به شما تحویل داده می شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهاد، لطفا آن را با تیم ممتاز سرور درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا