آموزش

8 مرحله برای راه اندازی یک اتاق سرور مخصوص مشاغل کوچک

تعیین یک منطقه برای قرار دادن سرور های داخلی و تجهیزات فناوری اطلاعات برای یک تجارت کوچک غیر ضروری به نظر می رسد. برنامه ریزی برای راه اندازی اتاق سرور یا کمد سرور ممکن است ساعت ها طول بکشد و ممکن است چنین زمانی نداشته باشید. به علاوه، ایجاد یک اتاق سرور کوچک به نوعی تخصص فناوری اطلاعات نیاز دارد، درست است؟

باور کنید یا نه، این فرآیند را می توان با کمی دانش اساسی بسیار ساده تر و کار آمدتر کرد. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید در مسیر درستی هستید.

1. بررسی ایده راه اندازی اتاق سرور کوچک شما

صرف زمان برای آماده شدن و درک نیاز های تکنولوژیکی کسب و کار کوچک شما اولین گام مهم در راه اندازی اتاق سرور است. هنگام برنامه ریزی، باید عوامل مهمی را برای برآوردن این نیاز ها در نظر بگیرید، از جمله فاصله، مکان و انواع تجهیزات IT.

فاصله اولین عاملی است که باید در نظر گرفته شود و این شامل فاصله بین تجهیزات و فاصله محیط کار است. تجهیزاتی که با هم جمع می شوند می توانند منجر به گرم شدن بیش از حد، بی نظمی و مسائل دیگر شوند. همچنین باید در نظر بگیرید که فناوری یا سرور های شما در مقایسه با کارکنان کجاست و این تجهیزات چقدر باید در دسترس باشد.

2. مکان مناسبی را برای اتاق سرور خود در نظر بگیرید

مکان دومین جزء مهم در راه اندازی اتاق سرور شما است. آیا تجهیزات شما در دفتر باقی می ماند؟ آیا آن را در یک کمد یا اتاقی جداگانه نگهداری می کنید؟ همانطور که این سوالات را در نظر می گیرید، نوع فناوری مورد استفاده کسب و کار شما در یافتن راه حل مهم است.

هم نوع تجهیزات و هم میزان تجهیزاتی که کسب و کار شما استفاده می کند به شما در طراحی راه اندازی اتاق سرور کوچکتان کمک می کند. چندین سرور و/یا تجهیزات AV می‌ توانند به راحتی بیش از حد گرم شوند و معمولاً باید در یک اتاق مجزا با فضای زیاد باشند. تجهیزات شبکه کوچکتر مانند روتر ها، سوئیچ ها یا حتی پچ پنل ها معمولاً به فضای کمتری نیاز دارند.

3. از انباشتن تجهیزات نصب در رک اجتناب کنید

اجتناب از انباشتن تجهیزات نصب در رک

اشتباه بزرگی که کسب و کارهای کوچک هنگام استفاده از فناوری مرتکب می شوند، چیدن تجهیزات است. چیدمان تجهیزات سازماندهی را تقریباً غیرممکن می کند و همچنین منطقه کار را به هم می زند. این همچنین می تواند با به دام انداختن گرما و گرد و غبار به فناوری آسیب برساند و به سایر تجهیزات وزن اضافه کند. با این حال یک راه حل ساده وجود دارد.

با نصب رک برای تجهیزات خود، می توانید آن ها را بسیار راحت تر سازماندهی کنید و فضای زیادی را در محیط کار خود آزاد کنید. نصب روی رک همچنین به شما امکان می دهد خنک کننده و جریان هوا را بهینه کنید، بنابراین فناوری شما بسیار کارآمدتر و موثرتر اجرا می شود. ریل‌ ها، رک ها و پایه‌ هایی در اندازه‌ های مختلف در دسترس هستند که تقریباً هر فناوری را که دارید می‌ توانند نصب کنند.

4. بهترین رک سرور مناسب مشاغل کوچک را پیدا کنید

وقتی نوبت به سازماندهی تجهیزات شما و آزاد کردن فضا می رسد، رک سرور راه حلی است که می توانید انجام دهید. با قرار دادن رک ها و ریل ها در رک سرور خود، می توانید تقریباً هر چیزی را از سرور ها گرفته تا تجهیزات شبکه و AV را نصب و سازماندهی کنید. رک سرور به شما این امکان را می دهد که بسته به نیاز های کسب و کار خود، میزان تجهیزات خود را بدون از دست دادن فضا گسترش دهید. همچنین از روی هم چیدن وسایل جلوگیری می کند.

رک سرور ها بسته به نیاز های کسب و کار شما در چندین شکل مناسب مختلف وجود دارند. برخی از رک ها برای محافظت فیزیکی بیشتر محصور شده‌اند و برخی دیگر برای طراحی در دسترس‌ تر، قاب باز هستند.

رک سرور ها در اندازه های مختلفی عرضه می شوند. ارتفاع یک قفسه توسط یونیت های رک تعیین می‌ شود، که در غیر این صورت به عنوان RU یا U-space شناخته می‌شود که در آن 1U-space برابر با 1.75 اینچ است. اگر قصد دارید در آینده آن را توسعه دهید، کسب و کار شما یک رک بلندتر مانند 30U یا بزرگتر می خواهد. شما همچنین می خواهید عمق رک را در نظر بگیرید. عمق رک سرور معمولی حدود 19 اینچ است اما می تواند بیشتر باشد. با این حال، اگر به فضای بیشتر یا کمتری نیاز دارید، چندین رک با براکت‌ های قابل تنظیم ارائه می‌ شوند یا می‌توانید یک کیت نصب قابل تنظیم جداگانه خریداری کنید.

5. چگونه اتاق سرور کوچک خود را خنک کنیم؟

با انجام اقدامات احتیاطی خنک کننده، تجهیزات موجود در رک سرور شما هرگز بیش از حد گرم نمی شود و محیط کار راحت می ماند. داستان‌ های وحشتناک زیادی از افرادی وجود دارد که در محیط‌ هایی کار می‌کنند که فقط به دلیل فقدان مدیریت جریان هوا، دچار مشکلاتی جدی شده اند. قطعاً نمی خواهید کسب و کار کوچک شما یکی دیگر از این داستان ها باشد.

اولین قدم خوبی که می توانید برای خنک کردن راه اندازی اتاق سرور خود بردارید، خرید یک واحد AC است. برای خنک نگه داشتن تجهیزات رک سرور خود، باید از استراتژی های خنک کننده رک سرور استفاده کنید. افزودن فن به رک یا خرید رک با فن بسیار مهم است. اگر در رک سرور شما فضا هایی وجود دارد، اضافه کردن پنل های خالی نیز به مدیریت جریان هوا کمک می کند. در نهایت، اگر قصد دارید چندین رک سرور را به کار ببرید، راه‌ اندازی یک راهرو گرم و سرد بسیار مهم است.

6. از مدیریت کابل غافل نشوید

مدیریت کابل در اتاق سرور

یکی از مراحلی که به راحتی در برنامه ریزی برای اتاق سرور نادیده گرفته می شود، مدیریت کابل ها است. کابل‌ های درهم ردیابی جایی که کابل‌ های خاص می‌ روند را دشوار می‌کند و می‌ تواند به کابل‌ ها آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، بسته بندی کابل ها ایده خوبی است.

برای انجام این کار می توانید از بند های زیپ دار استفاده کنید. استفاده از یک مدیر کابل عمودی یا مدیر کابل افقی به شما امکان می دهد کابل ها را در جایی که می خواهید قرار دهید و محکم کنید. حتی ساده تر از این مراحل دیگر برچسب زدن کابل ها است. با برچسب گذاری کابل ها یا کد رنگی آن ها، دقیقاً می دانید که کجا می روند و انجام این کار چند ثانیه طول می کشد.

7. لیبل بزنید و سازماندهی کنید و تعداد بیشتری را سازماندهی کنید

لیبل گذاری تنها به کابل ها محدود نمی شود، می توانید همه تجهیزات و فناوری خود را لیبل بزنید و سازماندهی کنید. این امر به ویژه برای مشاغل کوچک مهم است زیرا از نیاز به متخصص فناوری اطلاعات بیشتر جلوگیری می کند. می‌ توانید تجهیزات را با نام تجهیزات، دستورالعمل‌ های نصب و تعویض و مراحل تمیز کردن برچسب گذاری کنید. این امر به کسب و کار شما امکان می دهد حتی با تغییرات سخت افزاری یا تمیز کردن به کارایی خود ادامه دهد.

8. تامین برق اتاق سرور

شاید نادیده گرفته ترین و در عین حال یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی برای راه اندازی اتاق سرور شما این باشد که چگونه به فناوری خود نیرو می دهید. ابتدا، باید مطمئن شوید که اتاق سرور شما انرژی کافی برای پشتیبانی از تجهیزات شما را فراهم می‌کند. این یک فرآیند دو مرحله ای برای یافتن ظرفیت برق اتاق سرور شما و سپس استفاده از یک ماشین حساب مصرف برق است.

وقتی نوبت به یافتن ظرفیت برق می رسد، به ویژه باید ولتاژ و آمپر مدار های خود را بدانید. به عنوان آخرین نکته مفید، سعی کنید در صورت امکان چندین مدار به چندین پانل قطع کننده مختلف متصل شوند. به این ترتیب، اگر یک مدار قطع شود، تجهیزات شما توسط پانل دیگر پشتیبانی می‌ شود و به کار خود ادامه می‌ دهد. این کار اجازه می دهد تا اتاق سرور شما بسیار کارآمدتر کار کند و خطر خرابی را کاهش می دهد.

برنامه ریزی و اجرای یک اتاق سرور یا کمد کوچک برای کسب و کار کوچک شما فقط می تواند وضعیت شما را بهتر کند. در حالی که مدتی طول می کشد و حداقل به هزینه هایی نیاز دارد، اما کاملاً ارزشش را دارد. در واقع، مدت زمان لازم برای برنامه ریزی و مقدار پولی که صرف می کنید بسیار بیشتر از زمان لازم برای تعویض، تمیز کردن و کار بر روی سخت افزار و همچنین هزینه نگهداری و تعویض تجهیزات است.

به علاوه، با تعیین منطقه ای برای قرار دادن تجهیزات خود و با استفاده از یک رک سرور، فضایی برای هر گونه گسترش احتمالی کسب و کار خود دارید. محافظت از دیتا سنتر خود در آینده با دنبال کردن این مراحل به شما کمک می کند تا از بسیاری از مشکلات در مسیر جلوگیری کنید. برنامه ریزی برای اتاق سرور برنامه ریزی برای موفقیت کسب و کار کوچک شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا