Seoآموزش

رسپانسیو بودن سایت یعنی چه؟

مردم به طور متوسط ​​3.3 ساعت در روز با رسانه های دیجیتال در گوشی های هوشمند خود صرف می کنند. به دلیل این تغییر در رفتار کاربران، دیگر وب سایتی که تنها دارای نسخه رومیزی می باشد، کافی نیست. صفحه وب رسپانسیو به صورت خودکار برای صفحه های نمایش و نمایشگرها با سایزهای مختلف تنظیم می شود. با یک وب سایت رسپانسیو، همه می توانند وب سایت شما را از هر دستگاهی بدون مشکل در نمایش سایت، بازدید کنند. هدف طراحی رسپانسیو، ساخت صفحات وب است که اندازه و جهت گیری صفحه نمایش بازدید کننده را تشخیص می دهد و براساس آن طرح سایت را تغییر می دهد.

طراحی رسپانسیو یک رویکرد تا حدودی یکپارچه طراحی وب سایت است که باعث حل بسیاری از مشکلات طراحی ناشی از گسترش انواع جدیدی از دستگاه های تلفن همراه، شده است. صفحاتی که به صورت رسپانسیو طراحی شده اند، از مختصات x و y در یک شبکه فرضی برای طرح بندی تصاویر استفاده می کنند. استفاده از “مقادیردرصدی” به جای پارامترهای ثابت، قابلیت تصویر برای تغییر سایز را افزایش می دهد.

این قابلیت به این معناست که به جای اینکه یک نسخه خاص تلفن همراه از یک وب سایت ایجاد شود، که اغلب نیاز به نوشتن کد جدید را دارد، توسعه دهندگان می توانند به راحتی صفحات وب را یکبار و برای همیشه به صورت رسپانسیو طراحی کنند.

 

 

رسپانسیو بودن سایت چگونه است؟

یک وب سایت معمولی مجموعه ای از فایل هاست. هر فایل حاوی کد HTML و محتوا (متن و تصاویر) است. صفحات وب با فایل هایی با نام (Cascading Style Sheets (CSS طراحی و استایل دهی شده اند. برای سهولت توضیح، بگذارید بگوییم یک وب سایت استاندارد (غیر رسپانسیو) مجموعه ای از فایل ها و چند فایل CSS است که ظاهر سایت بر اساس آن نمایش داده می شود. یک وب سایت رسپانسیو یک مجموعه متوالی از فایل های CSS را بسته به دستگاهی که برای دسترسی به سایت استفاده می شود، اعمال می کند. بنابراین سایت متناسب با نمایشگر کاربر، نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، اگر کسی سایت را از یک کامپیوتر دسکتاپ مشاهده می کند، منوی سایت به صورت منوی افقی نمایش داده می شود، در حالی که شخصی سایت را از یک تلفن همراه مشاهده می کند، همان منو را به صورت عمودی با متن بزرگتر نمایش داده می شود تا کلمات خوانا تر باشند.

چرا طراحی رسپانسیو مهم است؟

پیش از این، مردم فقط از يک کامپيوتر روميزي به وب سايت دسترسي داشتند. اکثریت کاربران نمایشگر مشابهی داشتند. وب سایت ها برای مقدار متوسط بازدید کننده ها طراحی می شد. امروزه افراد از انواع دستگاه های مختلف با صفحه ای از چند اینچ تا 27 اینچ یا بیشتر، دسترسی پیدا می کنند و انتظارات تغییر کرده است. کاربران سایت ها، انتظار دارند که وب سایت شما براساس نمایشگری که در دسترس دارند، نمایش داده شود. به عبارت دیگر آنها توقع دارند وب سایت ها با نمایشگر آن ها تطبیق یابند نه بالعکس!

 

چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی سایت رسپانسیو دارد؟

 

مطالعات اخیر توسط گوگل نشان می دهد که هر کسب و کار، اگر به دنبال مزیت رقابتی باشند و بخواهند آن را حفظ کنند، باید یک سایت رسپانسیو داشته باشند. به این آمار ها در زمینه بازاریابی توجه کنید:

  • 57 درصد از کاربران می گویند که اگر سایت رسپانسیو نباشد، آن سایت و محصولاتش را به بقیه معرفی نمی کنند.
  • 57 درصد از کل ترافیک آنلاین در ایالات متحده از اسمارت فون ها و تبلت ها است.
  • 69 درصد از کاربران گوشی های هوشمند نیز می گویند احتمال بیشتری دارد که از شرکت هایی با سایت های نسخه تلفن همراه که به راحتی سوالات و یا نگرانی های خود را می توانند پیگیری کنند، خرید کنند.
  • امروز افراد تمایل خیلی زیادی به گوشی های همراه نسبت به سایر دستگاه ها دارند.
  • سه نفر از هر چهارنفر، هنگام سوالات ضروری خود به سمت گوشی موبایل خود می روند.

طراحی رسپانسیو سایت و SEO

در تاریخ 21 آوریل، گوگل اعلام کرد که رسپانسیو بودن سایت، به عنوان یک معیار رتبه بندی در نظر گرفته می شود. به این معنی که وب سایت های سازگار با موبایل، یا وب سایت های رسپانسیو، رتبه بهتری در نتایج جستجو دارند. این رتبه بندی، منجر به بازدید بیشتر وب سایت شما می شود، که منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا