WordPressآموزش

چگونه خطا های فید RSS وردپرس را رفع کنیم؟

آیا با خطاهای فید RSS در سایت وردپرس خود مواجه می شوید؟ فیدهای RSS به کاربران کمک می کنند تا با استفاده از برنامه های خبرخوان مانند Feedly در وبلاگ شما عضو شوند.
از آنجایی که فیدهای RSS به زبان نشانه گذاری XML منتشر می شوند، یک اشتباه کوچک در فید می تواند آن را ناخوانا کند و کاربران نتوانند محتوای جدید را در فیدهای خبری خود ببینند.
سایر برنامه ها نیز متکی به دریافت به روز رسانی محتوا از فید RSS وردپرس شما هستند. به عنوان مثال، اگر از IFTTT برای خودکار سازی اشتراک‌ گذاری اجتماعی پست‌ های جدید خود استفاده می‌ کنید، این کار نیز متوقف می‌ شود.
در این مقاله نحوه رفع خطا های فید RSS در وردپرس را به شما خواهیم گفت.

رایج ترین خطا های فید RSS وردپرس

بیشتر خطاهای رایج فید RSS وردپرس به دلیل قالب بندی ضعیف ایجاد می شود. خروجی فید RSS وردپرس در یک فایل XML که یک زبان نشانه گذاری قوی است نشان داده می شود. وجود یک اشتباه در این فایل می تواند مشکلات زیادی به وجود آورد.

پیام خطای RSS چیزی شبیه به این خواهد بود:



XML Parsing Error: XML or text declaration not at start of entity Location: http://example.com/feed Line Number 2, Column 1:

بسته به مرورگری که استفاده می کنید، پیام خطای فید RSS شما ممکن است متفاوت باشد.

همچنین می توانید این پیام خطا را هنگام بازدید از فید خود در مرورگر مشاهده کنید.



Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/example.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php:433) in /home/username/example.com/wp-includes/pluggable.php on line 1228

اگر از FeedBurner استفاده می کنید، ممکن است خطاهای شما متفاوت به نظر برسد.

با این اوصاف، بیایید بررسی کنیم که چه چیزی باعث این خطا های فید RSS می شود و چگونه آنها را برطرف کنیم.

رفع دستی خطا های فید RSS در وردپرس

محتمل ترین دلیل برای نشان دادن خطا در فیدهای RSS شما قالب بندی ضعیف است. این قالب بندی ضعیف می تواند ناشی از یک فضای خالی پس از بستن تگ PHP در یک افزونه یا در فایل functions.php تم شما باشد.

اگر اخیراً یک قطعه کد را به قالب خود یا فایل functions.php طرح زمینه فرزند اضافه کرده اید، باید فایل توابع خود را ویرایش کنید.

اگر یک تگ PHP بسته در انتهای فایل توابع شما وجود دارد، باید مطمئن شوید که هیچ فضای اضافی یا خط اضافی بعد از آن وجود ندارد.

در حالت ایده آل، بستن تگ PHP در انتهای فایل نیاز نیست. به همین دلیل است که بهتر است تگ بسته php را به طور کلی حذف کنید.

در بیشتر موارد با انجام این کار باید مشکل برطرف شود. با این حال اگر خطای فید RSS برطرف نشد، ادامه مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید: نحوه محدود کردن تعداد پست ها در فید RSS وردپرس

پلاگین های مرتبط با فید RSS را غیر فعال کنید

اگر از یک افزونه وردپرس استفاده می کنید که فید RSS وب سایت شما را تغییر می دهد یا یک افزونه جدید ایجاد می کند، باید آن افزونه را غیر فعال کنید.

اگر مطمئن نیستید، می توانید تمام افزونه های وردپرس را به طور موقت غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن پلاگین های وردپرس برای رفع خطا فید RSS وردپرس

بعد، فید RSS خود را برای رفع خطا بررسی کنید. اگر خطا ناپدید شد، بدان معناست که یکی از افزونه های نصب شده در وب سایت شما باعث ایجاد این خطا بوده است.

اکنون می توانید پلاگین های نصب شده خود را یکی یکی دوباره فعال کنید و پس از فعال سازی هر افزونه، فید RSS خود را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که دقیقا کدام افزونه مشکل ایجاد کرده است.

هنگامی که پلاگین را پیدا کردید، می توانید برای به روز رسانی با پشتیبانی افزونه تماس بگیرید یا یک افزونه جایگزین پیدا کنید که همین کار را انجام دهد.

تغییر به یک تم پیش فرض به طور موقت

گاهی اوقات، یک تم وردپرس با کدگذاری ضعیف نیز می‌ تواند روی فید RSS وردپرس شما تأثیر بگذارد. برای اینکه ببینید آیا مشکل ناشی از قالب وردپرس شما است، باید به طور موقت به قالب پیش فرض وردپرس برگردید.

به صفحه Appearance < Themes بروید و اگر قبلاً یک تم پیش فرض نصب کرده اید، آن را فعال کنید.

تغییر به تم پیش فرض برای بررسی رفع خطا فید RSS وردپرس

تم های پیش فرض شامل Twenty Nineteen ،Twenty Seventeen، Twenty Sixteen و غیره است. اگر در وب سایت خود نصب ندارید، می توانید بر روی دکمه Add New کلیک کنید تا آن را نصب و فعال کنید.

کلیک بر روی گزینه Add New

پس از تغییر به تم پیش فرض، فید وردپرس خود را برای خطا بررسی کنید. می‌ توانید از فید خود در پنجره مرورگر بازدید کنید یا آن را با ابزار اعتبار سنجی فید آزمایش کنید.

اگر خطا ناپدید شد، بدان معناست که موضوع وردپرس شما باعث این مشکل شده است. می توانید برای پشتیبانی با نویسنده تم تماس بگیرید یا یک تم جدید مناسب برای وب سایت خود بیابید.

امیدواریم این مقاله به شما در رفع خطا های فید RSS وردپرس در سایت تان کمک کرده باشد.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا