DirectAdminآموزش

روش های مختلف بازیابی پسوورد دایرکت ادمین و رفع خطاهای آن

در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های مختلف بازیابی پسوورد دایرکت ادمین و رفع خطاهای آن بپردازیم. لطفا برای یادگیری کامل این مطلب با ما در ادامه با ما همراه باشید.

بازنشانی رمز ورود مدیر DirectAdmin اغلب به خطاهایی مانند خطا در نوشتن پرونده درخواست رمز عبور ختم می شود. در نتیجه، کاربران حتی پس از تنظیم مجدد کلمه عبور مدیر نمی توانند وارد پنل کنترل DirectAdmin شوند.

اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق می افتد؟ این می تواند به دلیل عدم وجود فضای کافی برای سرور و یا در نتیجه عدم هماهنگ سازی زمان باشد. امروز، ما دلایل و چگونگی رفع مشکلات مهندسین پشتیبانی خطاهای رخ داده در تنظیم مجدد رمز ورود مدیر Admin را مشاهده خواهیم کرد.

نحوه تنظیم مجدد رمز ورود مدیر DirectAdmin

کاربران غالباً وقتی رمز عبور خود را فراموش می کنند یا به دلیل دلایل امنیتی باید رمز ورود خود را تغییر دهند، کلا از استفاده از دایرکت ادمینشان ناامید می شوند. اما، این یک مشکل بزرگ نیست. مهندسان پشتیبانی Bobcares به شما در بازیابی یا تنظیم مجدد رمز عبور کمک می کنند.

حال، روش های مختلفی را مشاهده می کنید که توسط مهندسین پشتیبانی ما برای بازنشانی رمز عبور استفاده می شود.

1. تنظیم مجدد رمز عبور از طریق پنل مدیریت DirectAdmin

1. ابتدا وارد پنل DirectAdmin می شویم.

2. سپس بر روی دکمه ” Password” کلیک می کنیم.

روش های مختلف بازیابی پسوورد دایرکت ادمین و رفع خطاهای آن

3. در مرحله بعد، رمز عبور فعلی و رمز عبور جدید را در رابط داده شده وارد می کنیم و بر روی دکمه “ارسال” کلیک می کنیم.

2. بازیابی رمز عبور از طریق خط فرمان

در ممتازسرور، اغلب مشتریانی را داریم که درخواست بازیابی رمز عبور DirectAdmin را می دهند. ما ابتدا ورود به سیستم DirectAdmin را بررسی می کنیم. به این دلیل است که در زمان نصب DirectAdmin و ورود به سیستم نصب، رمز عبور مدیر را ذخیره می کند. در زیر مراحل بازیابی پسورد آورده شده است:

1. ما به عنوان کاربر اصلی وارد سرور می شویم.

2. سپس برای پیدا کردن رمز عبور Admin، از دستور زیر استفاده می کنیم.

cat /var/log/directadmin/install.log | grep Admin

اما، به دلایل امنیتی، کاربران معمولاً رمزعبور اولیه مدیر را تنظیم می کنند. از این رو، در بیشتر موارد ممکن است این روش کار نکند.

3. تنظیم مجدد رمز عبور DirectAdmin از خط فرمان

یکی از ساده ترین راه های تنظیم مجدد رمز ورود مدیر DirectAdmin از طریق خط فرمان است. برای همین مهندسان پشتیبانی ما از دستور زیر استفاده می کنند.

passwd admin

سپس رمز عبور را وارد می کنیم و رمز عبور مدیر را تغییر می دهیم. به همین راحتی و بدون دردسر😉.

نحوه رفع خطا هنگام تغییر رمز عبور مدیر برای DirectAdmin

در ممتازسرور، که ما بیش از یک دهه تخصص در مدیریت سرورها داریم، می بینیم که بسیاری از مشتریان هنگام تنظیم مجدد کلمه عبور مدیر DirectAdmin خود با مشکلات روبرو هستند.

حال ببینیم چگونه مهندسان پشتیبانی ما خطاهای مشکل را برطرف کردند.

ایجاد فضای کافی برای ذخیره سازی

اخیراً یکی از مشتریان ما با مشکلی در ارتباط با ما بوده است. مشتری خطای زیر را دریافت می کرد:

Error writing password request file.

در هنگام بررسی، مهندسین پشتیبانی ما دریافتند که مشکل به دلیل این است که فضای ذخیره کافی در سرور نیست. همچنین، پارتیشن که پرونده های DirectAdmin را ذخیره می کند، احتمالاً پرشده است.

ما از ابزار فرمان df -h برای بررسی میزان فضای موجود در سرور استفاده کردیم و ما به حذف داده های ناخواسته از سرور برای آزادسازی سرور کمک کردیم.

همزمانی ساعت و تاریخ

به همین ترتیب، برخی از مشتریان پس از تنظیم مجدد رمز عبور، هنگام ورود به صفحه کنترل DirectAdmin با مشکل روبرو می شوند. سپس آنها برای تنظیم مجدد رمز عبور با ما تماس می گیرند و مهندسان پشتیبانی ما رمز عبور را از طریق خط فرمان تغییر می دهند.

با این حال، اگر هنوز قادر به ورود به پنل ادمین نیستید، پایین صفحه ورود به سایت DirectAdmin را بررسی می کنید. اگر پیام زیر را دریافت کنید:

Computer or server time out of sync by 56.50 hours.

این بدان معنی است که ساعت سیستم یا ساعت مشتری ممکن است از همگام سازی خارج شده باشد. به همین دلیل شما مجاز نیستید با وجود اطلاعات ورود به حساب درست و رمز ورود صحیح، وارد DirectAdmin شوید.

برای تنظیم ساعت سیستم، از دستور date به شرح زیر در Redhat Systems استفاده می کنیم.

date --set="Mmm DD HH:MM:SS YYYY"

به این ترتیب خطا را برطرف می کنیم.

[هنگام تنظیم مجدد رمز مدیر DirectAdmin مشکلی دارید؟ ما آن را برای شما حل خواهیم کرد😎.]

نتیجه

در مقاله امروز ما آموختیم که هنگام تغییر رمز ورود مدیر DirectAdmin، خطاها می توانند به دلیل عدم ذخیره فضای کافی روی سرور یا به دلیل عدم هماهنگ سازی ساعت سیستم یا ساعت مشتری رخ دهند. ما همچنین در مورد روش هایی که مهندسین اختصاصی ما این خطاها را برطرف می کنند بحث کردیم.

امیدوارم از مطالعه مقاله روش های مختلف بازیابی پسوورد دایرکت ادمین و رفع خطاهای آن نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا