CMSآموزش

ساخت پروفایل کاربری در cms های مختلف

هنگام راه اندازی یک وبلاگ جدید گزینه های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. سیستم مدیریت محتوا (CMS) عموماً با در نظر گرفتن وبلاگ نویسان ساخته می شود. به همین دلیل تعداد زیادی از ویژگی های “بلاگ محور” مانند امکان افزودن “user profiles” به وبلاگ خود را پیدا خواهید کرد. پروفایل های کاربر به سادگی حساب های مختلفی هستند که سطوح مختلف دسترسی به وبلاگ شما را ارائه می دهند. اگر به دنبال مشارکت نویسندگان یا کاربران دیگر در وبلاگ خود هستید، ایجاد پروفایل های کاربر بسیار مفید هستند. در حالی که کنترل کاملی بر سایت خود دارید، می توانید از آن ها برای همکاری با سایر مشارکت کنندگان استفاده کنید. در این مقاله، مجوزهای مختلف پروفایل کاربر را به تفصیل شرح خواهیم داد، برخی از مزایای استفاده از پروفایل کاربری را به اشتراک خواهیم گذاشت و همچنین نحوه ساخت پروفایل کاربری در cms های مختلف را به شما نشان خواهیم داد.

مقدمه ای درباره پروفایل کاربران

تقریباً هر نرم افزار برای استفاده توسط افراد مختلف به ویژه برنامه های وب طراحی شده است. پروفایل کاربری، داده های خاصی را جمع آوری می کند که نحوه دسترسی هر فرد به نرم افزار را مشخص می کند. بسته به کارکرد نرم افزار، مانند نام و آدرس ایمیل، عکس پروفایل و اطلاعات ورود به سیستم، می تواند شامل اطلاعات مختلفی باشد.

یکی از مهمترین عناصر پروفایل کاربری که هر وبلاگ نویس باید آن را در ذهن داشته باشد، “نقش کاربر” می باشد. یک برچسب از پیش تعریف شده است که به یک کاربر خاص اختصاص داده می شود و تعیین می کند اقدامات یک کاربر در یک وب سایت انجام شود. به عنوان مثال، وردپرس این نقش های پیش فرض کاربر را ارائه می دهد:

  • مدیر. این نقش قدرتمندترین است و به سازنده سایت اختصاص داده می شود. در حقیقت، یک مدیر می تواند همه کارهایی که همه کاربران دیگر می توانند انجام دهند و کارهای دیگر را انجام دهد.
  • ویرایشگر. این کاربر می تواند هر صفحه یا پستی را ایجاد، ویرایش و منتشر کند. آن ها همچنین می توانند نظرات، دسته ها و پیوندها را تعدیل کنند. با این وجود، آن ها نمی توانند تغییرات مدیریتی مانند نصب قالب و به روزرسانی را اعمال کنند.
  • نویسنده. این نقش به شما امکان می دهد پست های خود را اضافه، ویرایش، تعدیل و منتشر کنید.
  • همکار. از طرف دیگر، یک Contributor فقط می تواند پست های خود را اضافه یا ویرایش کند.
  • مشترک. مشترکان فقط می توانند پست های یک وبلاگ را بخوانند.
  • مدیر فوق العاده. اگر اتصال چند سایت را اجرا می کنید، این نقش به کل شبکه دسترسی دارد و می تواند تغییراتی مانند حذف سایت ها را اعمال کند.

به عنوان یک مالک وبلاگ، توصیه می شود که با دقت نقش های قدرتمندتر کاربر را تعیین کنید. به عنوان مثال، نقش های مدیر معمولاً فقط به یک یا دو کاربر در سایت اختصاص می یابند. شما می توانید به طور بالقوه نگرانی های امنیتی را در کل وب سایت خود وارد کنید.

مزایای استفاده از پروفایل کاربری

جدا از کمک به شناسایی مشارکت کنندگان در سایت، برخی دیگر از راه های استفاده وبلاگ نویسان به منظور استفاده از پروفایل کاربری وجود دارد:

  • همکاری آسان تر است. با کمک پروفایل های کاربری، چندین کاربر می توانند با سازماندهی بیشتری به وبلاگ شما کمک کنند. شما می توانید به سادگی با تعیین نقش های آن ها، وظایفی را به کاربران مختلف اختصاص دهید. به عبارت دیگر، شما می توانید به راحتی و بدون دردسر کل مراحل انتشار را از ابتدا تا انتها مدیریت کنید.
  • آن ها آزادی و امنیت را مجاز می دانند. هر مشارکت کننده در مدیریت محتوای خود با نقش کاربری مشخص آزاد است. این امر ضمن حفظ استقلال، به سازمان کمک می کند. به عنوان مثال، در مورد نقش مدیر، اگر فردی مجبور به مدیریت تغییرات حیاتی از جمله نصب پلاگین باشد، می توانید یک پروفایل کاربر موقت جدید با امتیازات اداری ایجاد کنید.
  • آن ها بهره وری را افزایش می دهند. با همکاری بهتر، وبلاگ خود را به موفقیت بیشتر نزدیک می کنید. به همین ترتیب، هم بهره وری بیشتری خواهند داشت و هم خوانندگان وبلاگ شما مطالب متنوعی را از نویسندگان مختلف می خوانند.

در حقیقت، وبلاگ نویسان با داشتن چندین پروفایل کاربری در وبلاگ خود، چیزهای زیادی کسب می کنند. اکنون، نحوه ساخت پروفایل کاربری در cms های مختلف را با هم مرور می کنیم.

ساخت پروفایل کاربری در cms ها

روند ایجاد پروفایل های کاربر جدید در اکثر CMS ها مشابه است. با این حال، در این مقاله، از 3 cms محبوب استفاده خواهیم کرد( WordPress ، Joomla و Drupal).

1. نحوه ساخت پروفایل کاربری در وردپرس

همانطور که اشاره کردیم، فقط کاربرانی که دارای امتیازات مدیر هستند می توانند کاربران جدیدی به وبلاگ اضافه کنند. پس از ورود به وب سایت وردپرس خود با استفاده از اعتبار ورود مدیر، به بخش Users> Add New در داشبورد بروید:

بخش ساخت پروفایل کاربری در وردپرس

اکنون می توانید اطلاعات کاربر جدید را اضافه کنید. اینجاست که باید نقش را به کاربر اختصاص دهید. پس از ایجاد پروفایل جدید، وردپرس به طور پیش فرض کاربر جدید را از طریق ایمیل به وی اطلاع می دهد.

اگر نمی خواهید به آن ها اطلاع داده شود، می توانید این کادر را بردارید. پس از پایان کار، می توانید بر روی دکمه افزودن کاربر جدید کلیک کنید.

2. نحوه ساخت پروفایل کاربری در جوملا

ابتدا با اطلاعات ورود به سیستم به پنل سرپرست خود وارد شوید. معمولاً پنل را در پیوندی مشابه https://mydomain.com/administrator پیدا خواهید کرد.

بخش ایجاد پروفایل کاربری در joomla

برای افزودن کاربر جدید، به سادگی به “Users > Manage > Add New” در پانل سرپرست خود بروید:

مسیر ایجاد پروفایل کاربری در joomla

صفحه بعدی سه زبانه را نشان می دهد که می توانید اطلاعات و امتیازات کاربر جدید را به دلخواه تغییر دهید. جزئیات حساب، گروه های کاربر اختصاص داده شده و تنظیمات اساسی:

بخش جزییات پروفایل کاربری در joomla

می توانید نقش های کاربر را در زیر تب Assusted User Groups تعریف کنید. پس از اتمام کار به سادگی روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

3. نحوه ساخت پروفایل کاربری در دروپال

ابتدا با رفتن به صفحه مدیر دامنه خود (به عنوان مثال https://yourdomain.com/admin ) به پنل سرپرست خود بروید و جزئیات را پر کنید.

پس از ورود به پنل سرپرست، به بخش” People > List” بروید و روی پیوند افزودن کاربر کلیک کنید:

بخش ایجاد پروفایل کاربری در دروپال

پس از افزودن کاربر جدید، تمام قسمتهای اطلاعات موجود را پر کنید.

بخش ورود اطلاعات برای ایجاد پروفایل کاربری در دروپال

شما می توانید در بخش نقش ها به کاربر جدید نقش اختصاص دهید. اگر کادر را علامت بزنید، دروپال نیز از طریق ایمیل به کاربر اطلاع می دهد.

نتیجه


پروفایل کاربری یک روش موثر و اغلب ضروری برای مدیریت مشارکت های محتوایی در وبلاگ شما است. آن ها به طور قابل توجهی روند همکاری را آسان می کنند و به وبلاگ نویسان برای بهره وری بیشتر کمک می کنند.

پروفایل کاربری با افزایش بهره وری از وبلاگ نویسان و ارائه آزادی و امنیت ضمن همکاری در یک پروژه، به آنها کمک می کند. خوشبختانه، این فرایند ساده است، مهم نیست که شما از WordPress ، Drupal ، Joomla یا هر CMS دیگری استفاده می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا