ProgrammingWeb Design

17 وب سایت برای آموزش برنامه نویسی (رایگان، پولی، آنلاین)

برای آموزش برنامه نویسی، دیگر نیاز یا ضرورتی برای ثبت نام در کلاس های آموزشی نیست. برخی وب سایت هایی وجود دارند که می توانید به راحتی آموزش برنامه نویسی را با آن ها شروع کنید.

امروزه، طراحی و ساخت وب سایت بسیار راحت است، چرا که جمع آوری ابزار ها و منابع مورد نیاز بسیار آسان تر از روز های قدیم و اولیه توسعه و ساخت وب سایت ها، است.

علاوه بر سادگی ثبت دامنه و انتخاب میزبانی وب سایت، دیگر لازم نیست برای راه اندازی وب سایت به html یا CSS مسلط باشید. در عوض، می توانید به سازندگان و قالب های وب سایت تکیه کنید. در حالی که تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی دیگر ضروری نیست، اما آموزش برنامه نویسی (حداقل اصول اولیه)، هنوز برای هر صاحب وب سایتی یک مهارت مفید است و اگر واقعاً مایل به تعهد هستید، می توانید آن را به یک حرفه جدید و پر سود تبدیل کنید.

چرا باید برنامه نویسی را یاد بگیرید؟

حتی اگر یک برنامه نویس را برای کار های سنگین استخدام کنید یا از یک سازنده وب سایت استفاده کنید، درک اصول اولیه نحوه کد نویسی، می تواند شما را در حفظ وب سایت خود و انجام بسیاری از کار های کوچک تر که به مرور زمان به وجود می آیند، بهتر کند.

به طور خاص، آموزش برنامه نویسی:

  • شما را در استخدام افراد برای موقعیت‌ هایی که نیاز به کدنویسی دارند، بهتر می‌کند، زیرا سؤالات درست را می‌ دانید و می‌ توانید پاسخ‌ های آن ها را بفهمید.
  • اطمینان حاصل کنید که باطن وب سایت خود را درک کرده اید تا بدانید چگونه برای مواردی مانند ردیابی Google Analytics یا نشانه گذاری طرحواره، کد اضافه کنید.
  • به شما یاد می دهد که چگونه قسمت های مختلف صفحه وب را که برای سئو سایت (بهینه سازی موتور جستجو) مهم هستند، شناسایی و بروز کنید.

به طور خلاصه، دانستن نحوه کد نویسی می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از کار ها را در وب سایت خود بهتر انجام دهید و خود را از تماس گرفتن (و پرداخت پول) با یک برنامه نویس برای کار های کوچک تر که می توانید خودتان مدیریت کنید، نجات دهید.

خبر خوب این است که برنامه نویسی اولیه حتی آنقدر ها هم سخت نیست. قطعاً در ابتدا ترسناک به نظر می رسد، اما مانند هر مهارت جدید، یادگیری آن صرفاً صرف زمان و یافتن منابع مناسب، است.

یادگیری برنامه نویسی آنلاین با منابع رایگان

برای هر کسی که فقط به دنبال یادگیری اصول اولیه است، بهترین مکان برای شروع، استفاده از منابع آنلاین رایگان است. شما گزینه های زیادی دارید. تعدادی از وب سایت ها مطالب آموزشی رایگان در مورد برنامه نویسی، از جمله دوره های مبتدی رایگان ارائه می دهند.

1- Code Academy

سایت Code Academy آموزش رایگان برنامه نویسی.
Code Academy

قیمت: رایگان

کد آکادمی، یک سایت آموزش برنامه نویسی است که دوره های آنلاین رایگان را ارائه می دهد و مبانیHTML ،CSS ،Javascript ،Python ، CMD Line و SQL را پوشش می دهد. اکثر کلاس های آن ها کمتر از 11 ساعت طول می کشد و شامل آزمون هایی است که به شما کمک می کند دانش خود را در حین یادگیری، آزمایش کنید.

Code Academy، همچنین یک گزینه پولی نیز ارائه می‌دهد که شامل یک برنامه یادگیری شخصی و کمک از مشاور، است.

2- W3Schools

سایت W3Schools آموزش رایگان برنامه نویسی.
W3Schools

قیمت: رایگان

W3Schools خود را به عنوان “بزرگترین سایت توسعه دهنده وب در جهان” معرفی می کند. شما می توانید در این سایت آموزش برنامه نویسی، آموزش های متنی جامع و منظمی را در مورد نحوه انجام تمام کار های اصلی که باید هنگام استفاده ازhtml ،CSS ، Javascript ،SQP ،PHP و Bootstrap بدانید را، آموزش ببینید.
اگر با مطالعه خوب یاد بگیرید، آن ها منبع خوبی برای یادگیری اصول اولیه هستند.

3- FreeCodeCamp 

سایت FreeCodeCamp آموزش رایگان برنامه نویسی.
FreeCodeCamp 

قیمت: رایگان

FreeCodeCamp، هزاران مبحث رایگان دارد که html ،CSS ،Javascript ،Github و موارد دیگر را پوشش می‌ دهد. شما در این سایت آموزش برنامه نویسی، می توانید انتخاب کنید که درس های فردی را بر اساس دانش خاصی که نیاز دارید دنبال کنید یا تمام درس ها را در یک دوره خاص بگذرانید تا گواهینامه رایگان دریافت کنید.

علاوه بر خود درس‌ ها، FreeCodeCamp همچنین دارای یک انجمن فعال با میلیون‌ ها عضو است که به یکدیگر کمک می‌ کنند، بنابراین می‌ توانید سؤالات خود را بپرسید و از تجربیات دیگران بیاموزید.

4- GA Dash 

سایت GA Dash آموزش رایگان برنامه نویسی.

قیمت: رایگان

این سایت آموزش برنامه نویسی، دوره ای را ارائه می دهد که آموزش html ،CSS و Javascript را پوشش می دهد. این دوره مبتنی بر پروژه است و تکالیف خاصی را همراه با تجربه عملی، ارائه می دهد که به شما امکان می دهد یادگیری را به مرحله عمل برسانید.

5- The Odin Project 

سایت The Odin Project آموزش رایگان برنامه نویسی.
The Odin Project

قیمت: رایگان

The Odin Project، دوره های رایگانی را ارائه می دهد که html ،CSS ،Javascript ،Git، پایگاه های داده، Ruby و Ruby on Rails را پوشش می دهد. دوره های این سایت برنامه نویسی، شامل ترکیبی از یادگیری از طریق خواندن همراه با انجام چندین پروژه عملی در طول مسیر است.

The Odin Project همچنین یک انجمن فعالی از افراد، ارائه می دهد که می توانند در طول فرآیند یادگیری به یکدیگر کمک کنند.

6- Code Conquest 

سایت Code Conquest آموزش رایگان برنامه نویسی.
Code Conquest

قیمت: رایگان

وب سایت Code Conquest آموزش های رایگان برنامه نویسی، بهترین زبان های برنامه نویسی و آزمون ها را ارائه می دهد تا به شما کمک کند دانش خود را آزمایش کنید.

علاوه بر تمام منابع آموزشی که ارائه می‌کنند، آن ها همچنین مروری بر سایر منابع آموزشی برنامه نویسی و معاملات مربوط به کد نویسی ارائه می‌ دهند.

7- Skillcrush 

قیمت: رایگان

این سایت آموزش برنامه نویسی، یک دوره رایگان برنامه نویسی ارائه می دهد که html ،CSS، اصول طراحی بصری و وب، مبانی UX (تجربه کاربر) و مهارت های مبتدی وردپرس را پوشش می دهد. این یک ترکیب خوب برای هر کسی است که به دنبال مهارت هایی برای مدیریت راحت تر وب سایت خود است.
Skillcrush، همچنین دوره های ممتازی را ارائه می دهد که به مهارت های کد نویسی پیشرفته مانند Python و توسعه front-end عمیق تر می شوند.

8- edX

سایت edX آموزش رایگان برنامه نویسی.
edX

قیمت: رایگان

edX یک کتابخانه کامل از دوره‌ های برنامه‌ نویسی رایگان دارد که از موضوعات سطح مبتدی (علوم کامپیوتر 101، نحوه برنامه نویسی: داده‌ های ساده) تا مهارت‌ های پیشرفته‌ تر (محاسبات در پایتون، توسعه نرم‌ افزار) را شامل می‌ شود. اکثر دوره ها وابسته به دانشگاه های شناخته شده هستند و به آن ها مشروعیت بیشتری می دهد. برخی از آن ها گواهینامه های حرفه ای ارائه می دهند یا به برنامه های کارشناسی ارشد آنلاین متصل می شوند، اگرچه این موارد معمولاً برچسب قیمت دارند.

آموزش برنامه نویسی آنلاین با منابع پولی

در حالی که می‌ توانید با منابع رایگان برنامه نویسی را براحتی آموزش ببینید، اما آموزش هایی که گزینه‌ های پولی برای یادگیری کدنویسی آنلاین ارائه می دهند، معمولاً مؤثر تر هستند.

1- Envato Tuts + 

سایت Envato Tuts + آموزش پولی برنامه نویسی
Envato Tuts + 

قیمت: 16.50 دلار در ماه

Envato Tuts+ تعدادی آموزش، دوره ها و کتاب های الکترونیکی را ارائه می دهد که مجموعه ای از موضوعات برنامه نویسی و همچنین سایر موضوعات طراحی وب را پوشش می دهد.

قیمت آن ها شامل تمام دوره ها و همچنین تعدادی از منابع مانند قالب ها و فونت هایی است که می توانید در پروژه های طراحی وب خود استفاده کنید.

2- Treehouse

سایت Treehouse آموزش پولی برنامه نویسی.
Treehouse

قیمت: 25 دلار در ماه برای دسترسی به دوره ها، 199 دلار در ماه برای برنامه Techdegree

این سایت برای یادگیری کدنویسی، به شما دسترسی اشتراکی به کتابخانه دوره های فنی خود را ارائه می دهد که شامل طیف گسترده ای از موضوعات کدنویسی و برنامه نویسی می شود، مانند html ،Python و Javascript.
اگر می‌ خواهید به یادگیری خود ادامه دهید، آن ها همچنین یک برنامه Techdegree ارائه می‌ دهند که بیشتر شبیه یک bootcamp است، یک متخصص دوره‌ های شما را بررسی می‌ کند و برای هر برنامه‌ ای که تکمیل می‌ کنید گواهینامه دریافت می‌کنید.

3- Udacity

سایت Udacity آموزش پولی برنامه نویسی.
Udacity

قیمت: 399 دلار در ماه

این وب سایت آموزش برنامه نویسی، با مشارکت شرکت‌ های فناوری پیشرو برای توسعه برنامه‌ هایی در مهم‌ ترین مهارت‌ ها برای کار در فناوری کار می‌کند. این شامل برنامه های مبتدی مانند مقدمه برنامه نویسی می شود، اما بیشتر برنامه نویسی آن ها حوزه های پیشرفته تری مانند مهندسی داده و برنامه نویسی برای علم داده را پوشش می دهد. برنامه های Udacity معمولاً چندین ماه طول می کشد تا تکمیل شود و شامل کار با مربیان و همچنین مربیان متخصص است.

4- Pluralsight

سایت Pluralsight آموزش پولی برنامه نویسی.
Pluralsight

قیمت: 299 دلار در سال (استاندارد)، 449 دلار در سال (حق بیمه)

Pluralsight، شامل کتابخانه ای از دوره ها و همچنین ارزیابی مهارت ها و پروژه هایی برای یادگیری عملی است. تمام منابع آن ها بر روی مهارت های فناوری ارزشمند، متمرکز شده است. این وب سایت، تعدادی دوره دارد که زبان های برنامه نویسی را پوشش می دهد، اما موضوعات آن، پیشرفته تر است و برای مبتدیان معمولی چندان مناسب نیست.

سخن آخر

احتمالاً می‌ توانید بدون یادگیری برنامه نویسی، به‌عنوان مالک وب‌ سایت به کار خود ادامه دهید. اما اختصاص چند ساعت به یادگیری اصول برنامه نویسی، مدیریت کسب و کار شما را آسان‌ تر می‌ کند و قابلیت هایی را در دسترس شما قرار می‌دهد که در غیر این صورت احساس می‌کنید دور از دسترس هستند.

و اگر آنچه را که یاد می‌ گیرید دوست دارید، مشاغل فنی سودآور هستند. یادگیری بیشتر زبان های برنامه نویسی مختلف و نحوه استفاده از آن ها می تواند در طول زمان نتایج زیادی را به همراه داشته باشد.

منبع: hostgator

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام کاش سایت های ایرانی هم معرفی و تحلیل میکردید مثل سایت آموزش سون لرن یا سایت آموزشی آواسام که شنیدم از نظر کیفیت عالی هستند و از کدوم شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا