Server

چگونه سرور اختصاصی مناسب کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم گرفتید که دیگر به یک سرور اختصاصی نقل مکان کنید به شما تبریک می گوییم! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم قدم بعدی را بردارید. ما همه چیز هایی را که باید درباره آن ها فکر کنید، از درک نیاز های کسب و کار شما تا انتخاب ارائه دهنده میزبانی مناسب، به چند مورد مهم که باید هنگام انتخاب یک سرور اختصاصی در نظر داشته باشید، تجزیه کرده ایم.

نیازمندی های خاص کسب و کار خود را مشخص کنید

هر شرکتی برای سرور های خود نیاز های عملکردی منحصر به فردی دارد. انتظار دارید چند کاربر داشته باشید؟ می خواهید چه نوع خدماتی را با سرور خود ارائه دهید؟ تعریف این اعداد به تعیین تعداد سرور های مورد نیاز و نوع سخت افزار شما کمک می کند.

آیا خدمات شما پردازنده، حافظه یا هارد دیسک خواهد بود؟ دانستن این موضوع بینش شما در مورد نیاز های سخت افزاری کسب و کارتان را فراهم می کند. انتخاب یک ترکیب مناسب به طور قابل توجهی بر عملکرد سرور شما تأثیر می گذارد.

دقت داشته باشید که هنگام انتخاب سرور اختصاصی مناسب کسب و کار خود، به مقدار سخت افزاری که نیاز دارید پلن مورد نظر را انتخاب کنید نه به طوری که بخشی از سخت افزار بیکار بماند یا اصلا سخت افزار انتخابی شما برای کسب و کارتان پاسخگو نباشد.

پتانسیل داون تایم (Downtime) را در نظر بگیرید

اگر محیط میزبانی شما از بین برود یا خراب شود، چه تأثیری روی کسب و کار شما می تواند داشته باشد؟ یکی از مهم ترین مزایای یک سرور اختصاصی این است که منابع خود را با شخص دیگری به اشتراک نمی گذارید.

با این حال، یک نقطه ضعف سرور اختصاصی این است که اگر مشکلی در سرور شما به وجود آید، وب سایت ها و عواملی که وابسته به آن بودند نیز در معرض خطر قرار می گیرند. اگر گزینه مقیاس بندی برای چندین سرور اختصاصی را ندارید (که در این کار از خرابی احتمالی جلوگیری می شود)، باید تعیین کنید که کسب و کار شما چه مقدار خرابی احتمالی را می تواند متحمل شود.

مقدار استفاده از پهنای باند را پیش بینی کنید

پهنای باند سرور اختصاصی

گرینه های انتخابی موجود در پهنای باند به طور طبیعی به پیش بینی ترافیک داده ها مربوط می شود. اگر می خواهید پهنای باند زیادی مصرف کنید، اما میزان قابل پیش بینی بودن آن کم است، می توانید بسته ای را با سرور اختصاصی خود انتخاب کنید که دارای تعداد زیادی ترافیک داده یا حتی پهنای باند نامحدود باشد. این یک روش آسان برای شناخت دقیق میزان هزینه شما برای سرور اختصاصی است.

کیفیت شبکه را آزمایش کنید

کیفیت شبکه به مکان فیزیکی سرور های اختصاصی و کیفیت شبکه شرکت ارائه دهنده میزبانی شما بستگی دارد. موقعیت فیزیکی سرور های اختصاصی شما به طور مستقیم بر روی کاربران نهایی شما تأثیر می گذارد.

اگر مشتریان شما در آسیا باشند، میزبانی در اروپا ممکن است یک انتخاب منطقی نباشد زیرا تحویل داده ها کند تر انجام می شود بنابراین تاثیر بسزایی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت. تحویل داده ها به کیفیت شبکه شرکت ارائه دهنده میزبانی نیز بستگی دارد. انتخاب صحیح ارائه دهنده میزبانی یکی از تصمیمات مهم و کلیدی است.

مقیاس پذیری برنامه ها را در نظر بگیرید

مقیاس پذیری برنامه های شما تا چه حد خوب است؟ آیا افزودن سرور های بیشتر کار آسانی است و آیا این امر باعث افزایش تعداد کاربران نهایی که می توانید سرویس دهی کنید، می شود؟

مقیاس پذیری برخی از برنامه ها برای چندین دستگاه دشوار است. اطمینان از اینکه یک پایگاه داده بر روی چندین سرور در حال اجرا باشد، چالش برانگیز است، زیرا پایگاه داده باید در تمام سرور های موجود هماهنگ شود.

انتقال پایگاه داده به سروری که ظرفیت پردازش، RAM و فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد، کار ساده تری است. انتقال به محیط ابری نیز می تواند گزینه خوبی باشد. به این ترتیب با در نظر گرفتن این نیاز ها می توانید به سرعت یک سرور اختصاصی مناسب کسب و کارتان را تهیه کنید تا بخشی از بار را گرفته و بدین ترتیب میزان کار را روی چندین سرور پخش کنید تا متعادل شوند.

قیمت ها را به دقت بررسی کنید

قیمت سرور های اختصاصی

چندین هزینه مرتبط با یک سرور اختصاصی وجود دارد و برای بررسی بهتر هزینه کل مالکیت یک سرور اختصاصی باید همه آن ها را در نظر بگیرید:

  • قیمت ماهانه: هزینه ماهیانه ای را که برای سرور پرداخت می کنید بررسی کنید. این قسمت معمولاً شامل اجاره سرور، برق مصرفی و میزان پهنای باند است.
  • قیمت نصب: برخی از ارائه دهندگان هاست در ابتدا برای پیکربندی و راه اندازی سرور خود هزینه ای از شما دریافت می کنند که باید آن را هم لحاظ کنید.
  • قیمت لایسنس های نرم افزار: برای استفاده از سیستم عامل اختصاصی مانند ویندوز سرور 2016 یا Red Hat Linux، باید ماهیانه هزینه بپردازید که معمولاً در قیمت سرور وجود دارد، اما اکثر شرکت های میزبان به شما امکان خرید و مجوز استفاده مستقیم از شرکت نرم افزار خود را می دهند. برخی از بهترین کنترل پنل های میزبانی وب مانند cPanel ،Plesk یا DirectAdmin نیز اپن سورس نیستند و هزینه ماهانه دارند. بسیاری از گزینه های رایگان اپن سورس وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است با مشکلات سازگاری با قالب ها، پلاگین ها یا سایر نرم افزار هایی که می توانید از آن ها برای میزبانی وب سایت ها یا برنامه های خود استفاده کنید، روبرو شوید. اکثر این گزینه های اپن سورس رایگان، پشتیبانی زنده را ارائه نمی دهند و شما باید در گوگل جستجو کنید تا پاسخی برای مشکل خود بیابید، اما همه مشکلات در گوگل حل نشده است. گزینه های پولی معمولاً از مزیت تیم پشتیبانی اختصاصی برخوردار هستند که در صورت بروز مشکل در نرم افزار می توانید به آن ها متوسل شوید.
  • قیمت بروز رسانی ها و قطعات سخت افزاری: هنگامی که برای اولین بار یک سرور اختصاصی سفارش می دهید، ممکن است واقعاً ندانید که سخت افزار مورد نیاز وب سایت های شما چیست. توجه داشته باشید که برای تأمین نیاز های روز افزون زیرساخت خود، ممکن است نیاز به پردازنده، RAM یا فضای ذخیره سازی خود داشته باشید. برخی از شرکت ها برای هر گونه ارتقا سخت افزاری هزینه نصب را نیز دریافت می کنند، بنابراین حتماً مراقب هرگونه هزینه پنهان باشید.
  • قیمت پهنای باند اضافی: در صورت نیاز به ارتقا پهنای باند، سرعت پورت و کل پهنای باند ماهانه مورد نیاز را در نظر بگیرید، زیرا ارتقا آن معمولاً از بسته پهنای باند اولیه که در اختیارتان می گذارند، گران تر است.
  • قیمت مهاجرت و لغو پلن مورد نظر: اگرچه اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی خدمات مهاجرت و لغو رایگان را ارائه می دهند، اما شما واقعاً باید قبل از امضای قرارداد بعدی خطوط ریز قرارداد خود را بخوانید تا در آغاز و یا در پایان ماه گذشته هیچ تغییر ناخوشایندی رخ نداده باشد.

با بررسی دقیق قیمت پلن های ممتاز سرور، انتخاب کنید

ارائه خدمات با کیفیت و دریافت پایین ترین هزینه موجود

تکنولوژی های پلن مورد نظر خود را بررسی کنید

هنگام تلاش برای ارزیابی نیاز های تکنولوژی مورد نیاز برای راه اندازی وب سایت خود، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • سیستم عامل: اگر به دنبال میزبانی MS SQL Server هستید، از Microsoft IIS استفاده می کنید یا به دنبال یک سیستم عامل با رابط گرافیکی هستید به یک سرور اختصاصی با Windows Server 2016 نیاز دارید. اگر می خواهید از LAMP یا پشته اپن سورس دیگری استفاده کنید، Linux بهترین انتخاب است. هنگامی که به دنبال بهترین عملکرد موجود در بازار هستید، Linux برای 95٪ از وب سایت های موجود در اینترنت سیستم عامل انتخابی است.
  • وب سرور یا سرور پایگاه داده: بسته به پشته، اگر زیر ساخت شما نیاز به منابع بسیاری داشته باشد، به یک سرور با حافظه رم زیاد نیاز خواهید داشت.
  • عملکرد: درصورت نیاز به اجرای چندین پردازش مانند سرور چت، مجازی سازی و پایگاه داده MySQL، شما به یک CPU چند رشته ای نیاز دارید.
  • شبکه: اگر قصد دارید میزبانی تصاویر، فیلم ها یا برنامه های نیازمند پهنای باند بالا را داشته باشید، باید بسته پهنای باند نامحدود با سرعت پورت 1 گیگابیت بر ثانیه را انتخاب کنید. اگر بیشترین میزان بازدید شما از متن و پرونده های پهنای باند کم است، اتصال 100 مگابیت بر ثانیه برای اکثر وب سایت های کوچک و متوسط کافی است.
  • Uptime: اگر برنامه های مهم را اجرا می کنید و هر دقیقه از کار افتادگی سرور به معنای از دست دادن پول است، باید یک ارائه دهنده خدمات میزبانی پیدا کنید که بتواند SLA uptime حداقل 99،95٪ را ارائه دهد که مربوط به 21 ماه کارکرد ماهانه است. در صورتی که آن ها یک میزبان جدی باشند و زمان خرابی بیشتر از آنچه که تضمین می کنند داشته باشند، بابت زمان از دست رفته و خسارت وارد شده به تجارت شما به شما خسارت پرداخت می کنند.

یک ارائه دهنده میزبانی وب انتخاب کنید

ارائه دهنده سرور اختصاصی

ارائه دهنده میزبانی مناسب در کل مراحل انتخاب سرور اختصاصی مناسب کسب و کار شما به عنوان یک شریک دانش عمل می کند. آن ها مهندسان و متخصصان خود را برای کمک به پاسخگویی به سوالات شما درگیر می کنند و مشتریانی قوی دارند که اگر از آن ها سوال شود، خوشحال می شوند که آن ها را به شما معرفی کنند.

ارائه دهنده خدمات میزبانی باید از تجربه و تخصص خود استفاده کند و تعهد و فداکاری خود را نشان دهد، زیرا با کسب و کار شما مانند تجارت خودش رفتار می کند. به نظر می رسد انتخاب سرور اختصاصی مناسب کسب و کار یک کار عظیم است که بسیاری از مولفه ها را باید در نظر گرفت. اما لازم نیست که این کار با عجله انجام شود. آنچه را که می خواهید به عنوان یک شرکت با یک ارائه دهنده خدمات معتبر به دست آورید، مشخص کنید تا راه حل مناسب را بیابید و شرکت خود را برای رشد و موفقیت بلند مدت تنظیم کنید.

منابع: host.ag و blog.leaseweb.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا