Serverآموزش

راهنمای کامل برای سرور های اختصاصی گیمینگ برای WOW و Minecraft

سرور های گیمینگ سرور هایی هستند که برای میزبانی بازی ها استفاده می شوند. اگر یک بازی MMO بازی کرده اید، پس به یک سرور گیمینگ متصل شده اید. با این حال، بسیاری از سرور های گیمینگ مشترک ممکن است در نهایت محدود شوند. گاهی اوقات شما فقط می خواهید کمی سفارشی سازی و کنترل بیشتری روی محیط بازی خود داشته باشید. اینجاست که سرور های اختصاصی گیمینگ وارد می شوند.

در این مقاله سرور های اختصاصی گیمینگ را با هم بررسی می کنیم. به شما نشان می دهیم که چرا یکی از آن ها را نیاز دارید و چگونه باید آن را راه اندازی کنید.

سرور اختصاصی گیمینگ چیست؟

سرور گیمینگ یک سرور یا خوشه سرور اختصاصی با سخت افزار و منابع لازم است تا با استفاده از آن بتوانید بازی را روان انجام دهید. اکثر بازی ها مانند World of Warcraft و Minecraft به شخص اجازه نمی دهد که برای انجام بازی از گیمر ها هزینه دریافت کند، زیرا این بازی متعلق به خود شرکت بازی سازی است.

از طرف دیگر، بیشتر سرور های اختصاصی گیمینگ به شما امکان می دهند نسخه ای از بازی را متفاوت از نسخه رسمی بازی کنید. بنابراین، اگر می خواهید سفارشی سازی شخصیت های خاص یا برداشتن گیم پلی را به آن اضافه کنید، این بهترین روش برای انجام این کار است. البته می توانید به سادگی یک سرور تنظیم کنید تا با دوستانتان بازی کنید.

برای مطالعه بیشتر

برای درک بهتر سرور اختصاصی گیمینگ، توصیه می شود در مورد سرور های اختصاصی و موارد استفاده از آن ها مطالعه نمایید.

چرا باید سرور اختصاصی گیمینگ استفاده کنم؟

خوب، به زبان ساده، این بازی ها سرگرم کننده هستند. World of Warcraft یک بازی استراتژیک است و Minecraft برای بزرگسالان مانند Legos است.

هرچه تعداد بیشتری بازی کنند، می تواند سرگرم کننده تر باشد، اما برای اینکه چندین نفر این بازی ها را با شما انجام دهند، یا باید یک مهمانی LAN و یک سرور در خانه خود داشته باشید، یا به یک سرور اختصاصی گیمینگ نیاز دارید؛ با این کار شما می توانید با دوستان خود بدون توجه به اینکه کجا هستند بازی کنید، البته به شرط این که آن ها رایانه و اتصال اینترنت خودشان را داشته باشند.

این سرور های گیمینگ اجاره ای گزینه خوبی به نظر می رسند، زیرا شما مجبور نیستید از هیچ یک از عناصر فنی خود مراقبت کنید. اما، گاهی اوقات میزبانی از راه دور برای بازی می تواند به نوعی دردسر باشد. گاهی اوقات نرم افزار سرور منسوخ می شود، یا در طول گیم پلی مشکلات تأخیری وجود دارد.

اگر می خواهید از تجربه بازی آنلاین خود بیشترین بهره را ببرید، راه اندازی سرور اختصاصی گیمینگ خودتان اغلب راهی است که باید دنبال کنید.

اگر بخواهم سرور اختصاصی گیمینگ استفاده کنم باید چه کار کنم؟

راه اندازی یک سرور اختصاصی گیمینگ می تواند کمی فنی باشد، اما آزادی داشتن محیط بازی آنلاین، برای برخی از گیمر ها کاملا وسوسه انگیز است. مراحل راه اندازی سرور اختصاصی گیمینگ شما با توجه به بازی واقعی که می خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود. ما چند نکته برای راه اندازی سرور برای دو مورد از محبوب ترین بازی های چند نفره آنلاین، WOW و Minecraft ارائه می دهیم.

راه اندازی سرور اختصاصی گیمینگ WOW

میلیون ها گیمر در سراسر جهان بازی World of Warcraft را بازی می کنند. با استفاده از قدرت سرور خصوصی می توانید تجربه بازی آنلاین را تقویت کرده و برخی از عناصر را برای لذت شخصی خود تنظیم کنید.

ابزار های خود را دانلود کنید

قبل از راه اندازی سرور World of Warcraft و شروع به شخصی سازی، باید برخی از ابزار های اساسی را داشته باشید. برای مبتدیان، باید ابزاری به نام AC Web Ultimate Repack را نصب کنید. برای مراحل زیر ما از این مرحله استفاده کردیم.

همچنین باید Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack را نصب کنید، که می توانید از اینجا نصب کنید.

داده های نقشه

در مرحله بعدی باید داده های نقشه فعلی خود را جمع آوری کنید. این را می توانید از حساب WOW موجود خود دریافت کنید. در حال حاضر برای کار با سرور اختصاصی گیمینگ باید به بازی دسترسی داشته باشید.

پوشه WOW را باز کنید و پرونده ای را با عنوان “maps” پیدا کنید. اکنون باید به «C: / AC Web Ultimate Repack / Tools / Map Extractor enUS» بروید و پوشه «maps» و «ad.exe» را در پوشه کپی کنید. سپس، برنامه “ad.exe” را اجرا کنید.

بانک اطلاعاتی خود را پیکربندی کنید

اکنون باید فایلی به نام “ascent-logonserver.conf” را پیدا کنید، آن را باز کنید و ناحیه شروع شده با “LogonDatabase Hostname =” را پیدا کنید.

اکنون، مطمئن شوید که اطلاعات را تغییر داده اید، بنابراین به نظر می رسد متن زیر است:

“LogonDatabase Hostname = “127.0.0.1
“Username = “root
“Password = “ascent
“Name = “logon
“Port = “3306
“Type = “1

Realm را پیکربندی کنید

بعد، به پرونده ای با نام ‘ascent-realms.conf’ بروید و بخشی را که با “<Realm1 Name =” شروع می شود، پیدا کنید. سپس، جزئیات را تغییر دهید، تا به نظر می رسد مانند متن زیر است.

“Realm1 Name = “The Name of Your Server>
“Address = “127.0.0.1:8129
“Icon = “RP
“Colour = “1
“Population = “1.0
<“TimeZone = “1

دنیای خود را پیکربندی کنید

سرانجام، وقت آن رسیده است که برخی از عناصر دنیای بازی را سفارشی کنید. برای شروع با این کار، به فایلی به نام ‘ascent-world.conf’ بروید. با باز کردن این پرونده می توانید مقادیر را در قسمت ‘<Rates Health = adjust تنظیم کنید تا تجربه بازی را شخصی سازی کنید.

پرونده realmlist.wtf را تغییر دهید

اکنون به فهرست WOW برگردید و فایلی را به نام ‘realm list.wtf’ پیدا کنید. محتویات فایل را حذف کنید و آن را با “set realm list 127.0.0.1” جایگزین کنید. سپس می توانید سرور خود را با اجرای “Control Panel.exe” در فهرست “SC Web Ultimate Repack” خود راه اندازی کنید. پس از اجرای آن، بر روی سه دکمه اول ظاهر شده کلیک کرده و سرور شما فعال خواهد شد و شما برای بازی آماده خواهید بود.

راه اندازی سرور اختصاصی گیمینگ برای Minecraft

اجرای سرور اختصاصی گیمینگ Minecraft بسیار آسان تر از سرور WOW است، بنابراین اگر آموزش فوق العاده شما را تحت فشار قرار داده است، سعی کنید سرور Minecraft را امتحان کنید. مراحل زیر برای کسانی است که از دستگاه های ویندوز استفاده می کنند.

دستگاه خود را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دستگاه شما برای میزبانی یک سرور شخصی تنظیم شده است. برای مبتدیان به RAM کافی نیاز دارید. نیاز معمول 1 گیگابایت RAM برای هر چهار تا پنج بازیکنی است که می خواهید در سرور خود میزبان باشید. برای آزمایش دستگاه خود می توانید از ابزاری به نام CanIHostaMinecraftServer.com استفاده کنید. این به شما می گوید که سیستم فعلی شما می تواند چند بازیکن را پشتیبانی کند.

جاوا را به روز کنید

برای اینکه درست کار کند، باید آخرین نسخه جاوا را نصب کنید. به این صفحه بروید و در صورت لزوم آخرین نسخه را نصب کنید.

سرور را دانلود کنید

در مرحله بعدی، باید فایل سرور را از این وب سایت دانلود کنید. پس از دانلود فایل، بهتر است یک پوشه در سایت خود ایجاد کنید که در آن تمام پرونده های سرور لازم را ذخیره کنید.

سرور را نصب کنید

اکنون تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل .jar را که دانلود کرده اید باز کنید و برنامه همه پرونده های لازم را برای شما نصب می کند. مرحله آخر که باید انجام دهید این است که فایلی به نام “eula.txt” را پیدا کنید و مقدار “eula = false” را به “eula = true” تغییر دهید، سپس پرونده را ذخیره کنید.

اکنون سرور شما آماده است. البته، بازی های برجسته شده در بالا تنها آغاز کار است. بسیاری از گیمر ها نیز به دلیل بالا رفتن سطح دلتنگی های اخیر در حال بازی های قدیمی هستند و بنابراین زمان خوبی برای استفاده از مهارت های بازی است که در کودکی پرورش داده اید.

اگر می توانید با اجرای مانع فنی سرور اختصاصی گیمینگ خود را پشت سر بگذارید، راهی عالی برای اجرای نسخه دقیق بازی است، هر زمان که بخواهید آن را بازی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا