SeoServerآموزش

سرور و تاثیر آن در سئو سایت

به طور کلی ابتدا در این مقاله سرور و تاثیر آن در سئو سایت را توضیح خواهیم داد.

سرور چیست ؟

سرور و سئو سایت

یک سرور یک برنامه یا یک سخت افزار است که سرویس و خدمات را برای برنامه کامپیوتری و سرویس گیرنده آن فراهم می کند. در یک دیتا سنتر، یک کامپیوتر فیزیکی که برنامه های سرور را اجرا می کند، به عنوان یک سرورشناخته می شود. این دستگاه ممکن است یک سرور اختصاصی باشد یا ممکن است برای اهداف دیگری نیز استفاده شود.

در برنامه های سمت کلاینت/ سرور یا سرویس گیرنده/سرویس دهنده، یک برنامه سرور در انتظار درخواست های مشتری است که ممکن است در همان یا دیگر کامپیوترها اجرا شود.

سرور و تاثیر آن در سئو سایت

در بحث سئو سایت ، احتمالا می دانید که سرعت سرور تاثیر به سزایی در سئو دارد، و در واقع این سرعت بسیار با سروری که شما انتخاب می کنید، مرتبط است.

اغلب کاربران وقتی صفحه ای از و.ب سایت را باز می کنند، انتظار دارند تا آن صفحه به سرعت بارگذاری شود، در غیر این صورت حداکثر زمانی که برایبارگذاری آن منتظر خواهند بود نهایتا 2الی3 ثانیه می باشد.

انواع سرور

 

سرور و سئو سایت

وب سرور یک برنامه کامپیوتری است که در خدمت صفحات یا فایل های درخواست شده HTML است. در این مورد، یک مرورگر وب به عنوان سرویس گیرنده عمل می کند.

سرور پروکسی

یک پروکسی سرور نرم افزاری است که به عنوان یک واسطه بین یک دستگاه نقطه پایانی عمل می کند، مانند یک رایانه و یک سرور دیگر که یک کاربر یا مشتری درخواست یک سرویس را می کند.

proxy یک سرور است که بین کامپیوتر سرویس گیرنده و سرور قرار می گیرد. هدف اصلی آن پنهان کردن هویت کاربر یا دستگاه کاربر است به طوریکه سرور مقصد می تواند یک وب سایت، یک اتصال به یک دستگاه دیگر یا نوع دیگری از درخواست باشد.

سرور ایمیل

یک سرور ایمیل یک برنامه کاربردی است که ایمیل های دریافتی را از کاربران محلی دریافت می کند، (افراد در یک دامنه مشابه) و فرستنده های از راه دور و ارسال ایمیل های خروجی برای تحویل.

سرور اشتراکی

سرور و سئو سایت

یک سرور مجازی یک برنامه در حال اجرا بر روی یک سرور اشتراکی است که به گونه ای پیکربندی شده است که هر کاربر به نظر می رسد که کنترل کاملی از سرور دارند.

سرور اختصاصی

سرور و سئو سایت

این سرور این امکان را به کاربر می دهد تا متناسب با نیاز خود، فضای مورد نیاز خود را بدون هیچ محدودیتی دریافت می کنند و همچنین از همه مهمتر این که به مدیریت محتوای سرور دسترسی دارند.

این سرور بیشتر متناسب با سازمان های بزرگ است و برای فعالیت هایی با حجم بالا و اهمیت فراوان متناسب است.

سرور فایل

مسئول ذخیره سازی مرکزی و مدیریت فایل های داده است تا دیگر کامپیوترهای موجود در همان شبکه بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

انتخاب سرور مناسب

عوامل زیادی در میان انتخاب سرور وجود دارد، هنگام انتخاب یک سرور مهم است که اهمیت ویژگی های خاص بر اساس موارد استفاده را ارزیابی کنید.

قابلیت های امنیتی نیز مهم هستند و احتمالا تعدادی از دیتا های خود را نیاز دارید حفاظت خواهند شد.

قابلیت های امنیتی نیز مهم هستند و احتمالا تعدادی از ویژگی های حفاظت، تشخیص و بازیابی وجود خواهد داشت، از جمله رمزگذاری داده های بومی برای محافظت از داده ها در پرواز و اطلاعات در حالت استراحت، و همچنین ثبت وقایع مداوم برای ارائه یک رکورد قابل حذف از تمام فعالیت ها.

اگر سرور بر روی حافظه داخلی متکی باشد، انتخاب نوع و ظرفیت دیسک نیز مهم است زیرا می تواند تاثیر قابل توجهی بر ورودی/خروجی (I/O) و انعطاف پذیری داشته باشد.

بسیاری از سازمان ها تعداد سرورهای فیزیکی را در دیتا سنتر خود کاهش می دهند، زیرا مجازی سازی اجازه می دهد تا سرورهای کمتر برای بارگیری بیشتر کار کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا