Networkآموزش

سرویس کاهش پینگ چیست و بهترین سرویس های آن کدام اند؟

فعالیت هایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند، مانند استریم کردن، کنفرانس آنلاین و گیمینگ به سرعت اینترنت عالی و پینگ پایین نیاز دارد. اگر اتصالتان این ترکیب را داشته باشد، شما بهترین عملکرد را خواهید داشت و تاخیر انتقال داده را تجربه نمی کنید. اگر سرعت اینترنتتان به اندازه کافی خوب است اما هنوز هم عملکرد دلخواه را ندارید، می توان نتیجه گیری کرد که مشکل از پینگ پایین باشد. در این پست قصد داریم سرویس کاهش پینگ و بهترین ارائه دهندگان آن را به شما معرفی کنیم.

نرخ پینگ اصطلاحی است که احتمالاً تا به حال آن را شنیده اید. نرخ پینگ تأخیر یا سرعت ارسال سیگنال به یا از دستگاه شما را اندازه گیری می کند. سرعت اتصال به اینترنت شما در نهایت بیشترین تأثیر را روی پینگ دارد، اما عوامل دیگری از جمله میزان داده‌ ای که در حال انتقال است یا تعداد دستگاه‌ های یک شبکه نیز، ممکن است نقش داشته باشد.

نکته: اگر نمی دانید که پینگ چیست، به پست دیگر ما در این مورد مراجعه کنید.

پینگ بالا به این معنی است که زمان بیشتری طول می کشد تا سیگنال ارسال شود و به کامپیوتر شما بازگردانده شود. به همین دلیل است که کاهش پینگ می تواند در زمانی که با تاخیر زیادی مواجه می شوید کمک کند، چه بخواهید به صورت مجازی از کامپیوتر خود با سایر سرور ها ارتباط برقرار کنید، چه در حال بازی کردن یک گیم آنلاین باشید. پینگ کمتر به معنای تاخیر کمتر است.

علل پینگ بالا

ممکن است فکر کنید که “پینگ بالا” به معنای سرعت بیشتر باشد. اما کاملا برعکس است. پینگ را به عنوان سرعت سیگنالی در نظر بگیرید که به مقصد می رسد و دوباره به سمت فرستنده باز می گردد. بنابراین پینگ بالا به این معناست که رسیدن آن سیگنال بیشتر می کشد. چند عامل بر کم یا زیاد بودن پینگ تأثیر می گذارند:

  • سرعت اینترنت: سرعت اینترنت شما سرعت فعالیت هایی را که به صورت آنلاین در آن ها شرکت می کنید تعیین می کند. سرعت، تعیین می کند که شبکه چه مقدار داده را می تواند به طور همزمان حمل کند که بر حسب مگابیت در ثانیه (Mbps) اندازه گیری می شود.
  • ازدحام شبکه: تعداد زیاد کاربران یا دستگاه‌ های موجود در شبکه می‌ تواند بر سرعت اینترنت شما تأثیر بگذارد که به نوبه خود می‌ تواند باعث افزایش پینگ شود. ترافیک شبکه می تواند به خصوص در اواسط روز، زمانی که افراد زیادی در تلاش برای استفاده از اینترنت هستند، بالا باشد.
  • مقدار داده ها: بسته به فعالیت‌ هایی که می‌ خواهید انجام دهید، نتایج پینگ ممکن است با هم متفاوت باشند. فعالیت‌ هایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند، مانند بازی‌ های آنلاین و کنفرانس ویدیویی پینگ را زیاد می کنند.
  • تجهیزات قدیمی: دستگاه‌ ها یا سیستم‌ هایی که قدیمی هستند، مانند کامپیوتر ها، روتر ها یا نرم‌ افزار ها نیز می‌ توانند بر پینگ تأثیر بگذارند. بررسی کنید که آیا چیزی نیاز به به روز رسانی دارد یا خیر.

زمانی که می‌ خواهید با کسی صحبت کنید یا کاری را در یک بازی انجام دهید، تجربه تاخیر می‌ تواند خیلی بد باشد. خوشبختانه یک راه خوب برای رفع این مشکل و کاهش پینگ وجود دارد که می تواند به سرعت همه چیز را درست کند.

سرویس کاهش پینگ چیست؟

کاهش دهنده پینگ، یک برنامه نرم افزاری است که ترافیک شبکه شما را برای بازی بهینه می کند. این سرویس، این کار را با تغییر مسیر اتصال گره (Node) های اینترنت شما به سروری دیگر انجام می دهد، که از نظر فیزیکی به سرور بازی مورد نظر نزدیک تر است. بنابراین، اگر مشکل پینگ بالا از سمت شما باشد، استفاده از یک سرویس کاهش دهنده پینگ، آن را برطرف می کند.

همانطور که گفتیم، پینگ بالا به این معنی است که زمان بیشتری طول می کشد تا سیگنال ارسال شود و به کامپیوتر شما بازگردانده شود. به همین دلیل است که پایین آوردن پینگ می تواند در زمانی که با تاخیر زیادی مواجه می شوید کمک کند، چه در حال تلاش برای برقراری ارتباط مجازی از کامپیوتر خود یا در حال انجام یک بازی ویدیویی باشید. پینگ کمتر به معنای کاهش زمان تاخیر است.

در بیشتر موارد، شما نمی توانید شبکه خود را بهینه کنید. سرویس های کاهش دهنده پینگ مدرن، سعی می‌ کنند کامپیوتر شما را بهینه‌ سازی کنند تا پکت ها را به کارآمد ترین روش ارسال کنند، در حالی که تلاش می کنند تا پرش‌ ها و قطعی ها را در NSP (تأمین کننده سرویس شبکه محلی) شما به حداقل برسانند. علاوه بر کاهش پینگ، این برنامه‌ ها همچنین اتصالات پایدارتری برای کاهش نویز و پینگ ایجاد می‌ کنند که مشکلات اتصال را کاهش می دهد.

البته، گاهی اوقات سرویس های کاهش دهنده پینگ نمی‌ توانند پینگ را کاهش دهند، زیرا مسیر جایگزینی که ارائه می‌ دهند، ممکن است نسبت به مسیر پیش‌ فرض، کمتر کارآمد باشد. برای اتصالاتی با مسیریابی وحشتناک، کاهش 30 تا 40٪ پینگ امکان پذیر است، اما اغلب اوقات پینگ فقط 10٪ یا بیشتر کاهش می یابد. اگرچه پایداری اتصال را می توان بهبود بخشید که اغلب تجربه گیم پلی را حتی بیشتر از پینگ بهبود می بخشد.

برخی از سرویس های کاهش دهنده پینگ نیز فعالیت شما را در لحظه نظارت می‌ کنند و راه حل هایی را به صورت زنده برای کاهش تأخیر در شبکه ارائه می‌ دهند. به خاطر داشته باشید که نتایج ممکن است برای هر فرد متفاوت با سایر افراد باشد. اکثر سرویس های کاهش پینگ، نسخه آزمایشی رایگان دارند، بنابراین اگر برای شما خوب کار نکرد، می توانید سرویس دیگری را امتحان کنید.

سرویس تحریم شکن

به دلیل تحریم بودن کشور ایران در اکثر دیتاسنتر های بزرگ جهان، سرویس دهی به ایرانیان در بازی های آنلاین همیشه یک مشکل بوده است. برای رفع این مشکل کافیست از سرویس های تحریم شکن برای دور زدن تمامی تحریم ها استفاده کنید و به راحتی بازی مورد علاقه خود را انجام دهید.

اکثر سرویس های کاهش پینگ، همراه با این سرویس، سرویس های تحریم شکن را نیز ارائه می دهند که می تواند برای استریمر ها و گیمر های حرفه ای کاملا مناسب باشد.

معرفی بهترین سرویس های کاهش پینگ ایرانی

در این بخش قصد داریم بهترین سرویس های کاهش پینگ ایرانی و قابل دسترسی را به شما معرفی کنیم.

پینگ هینت

سرویس کاهش پینگ - پینگ هینت

طرز کار سرور های پینگ هینت به این صورت است که کاربر به جای اتصال مستقیم به سرور بازی، از طریق بستر اینترانت ملی به سرور های پینگ هینت متصل می شود. سرور های پینگ هینت (که دارای اینترنت اختصاصی با پینگ پایین می باشند) به عنوان واسط بین کاربر و سرور بازی عمل کرده و از مسیر هایی با پینگ پایین، ترافیک مربوط به بازی آنلاین شما را بهینه می کنند.

این سرویس دارای سرور های اختصاصی ای است که با بررسی شرایط موجود، و همچنین به علت قرار گرفتن در لایه های بالا شبکه اینترنت، بهترین مسیر را برای اتصال به سرور های بازی فراهم می سازند.

گادپینگ

سرویس کاهش پینگ - گادپینگ

گادپینگ از قدیمی ترین وبسایت های ارائه دهنده سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم بازی، در ایران است که از سال 1393 فعالیت خود را شروع کرده است و هدف آن بهبود کیفیت اینترنت گیمر ها است.

گادپینگ یکی از مطمئن ترین، امن ترین و قدرتمند ترین سرویس های کاهش پینگ ایرانی است که پایدار و دارای سابقه کاری طولانی است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این سرویس، رفع 90% از تحریم های اینترنتی علیه کاربران ایرانی است و سرویس رفع تحریم آن ها همواره یکی از بهترین ها در نوع خود است.

گیم اسیست

سرویس کاهش پینگ - گیم اسیست

اگر نیازمند اتصال به هر کشوری در دنیا هستید، سرویس GameAssist برای شما سرور هایی متعددی درنظر گرفته است. سرور های این سرویس، بسیار گسترده هستند و شما می توانید به راحتی بهترین اتصال به سرور گیم مورد نظر خود را داشته باشید.

در سرویس گیمینگ GameAssist امنیت دستگاه و اطلاعات شما کاملاً تضمین شده است و شما می توانید با خیالی راحت زمان خود را در اینترنت سپری کنید. همچنین این سرویس معتقد است که تحریم برای گیمر بی معناست! با استفاده از سرویس GameAssist برای شما تحریم بی‌ معناست و می توانید بدون محدودیت از بازی خود لذت ببرید.

فارس پینگ

سرویس کاهش پینگ - فارس پینگ

فارس پینگ نیز یکی از قدرتمند ترین ارائه دهندگان سرویس های کاهش پینگ می باشد. این سرویس دارای ویژگی هایی از جمله موارد زیر است که ممکن است کاربران بسیاری را برای استفاده از سرویس آن ها ترغیب کند.

  • 1 روز تست رایگان: بدون هیچ محدودیتی 24 ساعت با دسترسی کامل از سرویس کاهش پینگ آن ها استفاده کنید.
  • پایداری در کیفیت: سرویس های فارس پینگ، سرور هایی زیاد و پایداری اتصال خوبی دارد.
  • سرور های متعدد: ما با داشتن سرور های متعدد در قاره آسیا و اروپا به فکر مشتری های خود هستیم.
  • پشتیبانی 24 ساعته: می توانید از راه های ارتباطی پشتیبانی آنلاین ، تلگرام ، ایمیل باما در ارتباط باشید.
  • خرید آنلاین و آنی: به صورت آنی و لحظه ای در هرجای ایران میتوانید اکانت خریداری یا تمدید کنید.
  • پنل کاربری قدرتمند: دارا بودن پنل کاربری قوی برای استفاده از تمامی امکانات سایت در سریع ترین زمان ممکن در موبایل و سیستم.

امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد. همچنین اگر می خواهید سرور گیمینگ مخصوص خود را داشت باشید و در یک بستر خصوصی به همراه دوستان خود بازی کنید، می توانید پلن های بهینه VPS ارزان قیمت ممتاز سرور را تهیه کنید. همچنین می توانید به راحتی از یک روز تست رایگان اتصال به VPS استفاده کنید و در صورت تمایل پلن ها را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من فارس پینگ رو دارم و تست کردم خیلی عالی بود حتما پیشنهاد میکنم 😍

  2. به نظرم باید فارس پینگ رو بعد گاد پینگ بنویسید چون جز بهترین های ایرانه به نظرم

  3. سایت کاهش پینگ (Ping1.ir ) قطعا در ایران بهترین هست .
    هم کاهش پینگ داره و هم برای رفع تحریم مناسب هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا