Web Designآموزش

آموزش ساخت و طراحی یک وب سایت خبری (راهنمای 4 مرحله ای)

طراحی یک وب سایت خبری می تواند مانند یک سفارش طولانی به نظر برسد. حتی با وجود پلتفرم‌ های دیجیتالی گسترده‌ ای که برای انتشار مجلات آنلاین در دسترس است، تولید محتوا، حفظ آن محتوا در حد استانداردی ثابت و انتشار آن با نظم تقریباً روباتیک، کار بسیار مهمی است.

خوشبختانه، اگر ابزار و دانش درستی در اختیار داشته باشید، طراحی یک وب سایت ساده خبری، بسیار آسان خواهد بود.

مرحله اول: یک قالب وردپرس مناسب انتخاب کنید

استفاده از وب سایت وردپرس ضرورری نیست، اما مزایای بسیاری را به همراه دارد. سایت وردپرس، بیش از 60 درصد از بازار سیستم مدیریت محتوا را در اختیار دارد، ساده است و بیش از آن می‌ تواند قدرت مجله دیجیتال شما را تامین کند.

البته، فقط یک نسخه از وردپرس وجود ندارد. اگر از بین قالب های متنوع تری جستجو کنید، متوجه خواهید شد که وردپرس برای انواع مختلف وب سایت، می تواند چیز های متفاوتی ارائه دهد.

چند نکته برای انتخاب بهترین قالب های وب سایت خبری:

  • داستان های “ویژه”. بسیاری از قالب های مجلات اغلب با فضای زیادی که به عکاسی خیره‌ کننده اختصاص داده شده است، به شما امکان می‌ دهند داستان‌ های کلیدی را برجسته کنید. برای انتخاب قالب مناسب، باید در نظر بگیرید که چگونه این فضا را پر می کنید، یا اینکه بهتر است یک قالب متعارف تر، با تاکید بر محتوای نوشتاری انتخاب کنید.
  • گزینه های رنگی. ممکن است سفارشی کردن رنگ های یک قالب رایگان برای مطابقت با لوگو یا برند شما دشوار باشد. وردپرس منبع باز است و شما می توانید آن را هر طور که دوست دارید ویرایش کنید، اما برای این، نیاز به کار های پیچیده ای با کد CSS دارید.
  • ویژگی های اشتراک. وردپرس دارای افزونه هایی مانند MemberPress است که به شما کمک می کند تا حساب هایی را با پرداخت های تکراری اشتراک تنظیم کنید. در اصل، شما می توانید از قالب وردپرس خود برای عمل به عنوان یک مجله چاپی استفاده کنید.

مرحله دوم: سایت خود را بسازید و وردپرس را روی آن نصب کنید

هنگامی که بدانید می‌ خواهید چه کاری انجام دهید و کاملاً مطمئن شدید که کدام قالب ها به شما کمک می‌ کنند تا به طراحی یک سایت خبری دست بیابید، می‌ توانید به مرحله بعدی بروید. اکنون وقت آن است که سایت خود را راه اندازی کنید.

مرحله سوم: با افزونه‌ های وردپرس همه چیز را بهبود ببخشید

به لطف افزونه های وردپرس، می توانید وب سایت مجله خود را به طور کامل سفارشی کنید و انواع قابلیت های مجله را تنها با چند کلیک اضافه کنید. چند مورد از محبوب ترین افزونه های وردپرس برای سایت خبری:

  • IssueM. این افزونه رایگان به شما کمک می کند تا محتوای خود را در “issues” جمع آوری کنید. اگر قصد دارید محتوای جدید را در بخش های بزرگ تر منتشر کنید، IssueM افزونه ایده آلی است.
  • Modern News Ticker. اگر یک سایت خبری را اداره می کنید، تولید محتوای جدید بر حسب تقاضا ممکن است دشوار باشد. Modern News Ticker به شما کمک می‌ کند جدید ترین سرفصل‌ ها را به‌طور خودکار منتشر کنید.
  • 3D Flipbook. افزونه ای مانند 3D Flipbook، رایگان است و برای انواع مطالب آنلاین، از جمله کتاب، بروشور و کارت عالی است.
  • WP Magazine Modules Lite. اگر گوتنبرگ یا المنتور را دوست دارید، WP Magazine Modules Lite به شما کمک می کند تا یک طرح بندی مجله شیک بسازید. این شامل بلوک‌ های مخصوص مجله مانند بلوک‌ های پست، علامت‌ ها، جدول زمانی و بنر ها می‌ شود.

افزودن یک افزونه به سایت وردپرس شما بسیار عالی است. این افزونه ها به خوبی در زیر ساخت های موجود سایت خبری وردپرس شما قرار می گیرند. اگر خطایی وجود داشت، می توانید به سادگی به عقب برگردید، افزونه را حذف کنید و دوباره امتحان کنید. اما در بیشتر موارد، نصب افزونه های وردپرس کار آسانی است.

مرحله چهارم: محتوای با ارزش ایجاد کنید

طراحی یک سایت خبری، یک دستاورد بزرگ است. اما یک وب سایت، تنها یک راه برای جلب توجه است. اگر می خواهید توجه را به محتوای خود جلب کنید، باید به این فکر کنید که مردم هنگام بازدید از سایت شما چه چیزی دریافت می کنند.

افراد در جایگاه شما چه می خواهند؟ مصاحبه سلبریتی ها؟ گزارش های تحقیقی؟ نظر؟ بسته به تخصص شما، ممکن است یکی از موارد ذکر شده یا ترکیبی باشد. نکته کلیدی در اینجا ساخت مجله ای است که توجه را از بازار هدف خاص شما جلب کند.

سخن آخر

وقتی نوبت به طراحی یک وب سایت خبری می رسد، ایجاد محتوای ارزشمند، نکته اصلی و مهم ماجرا است. اما هیچ‌ کدام از این ها اتفاق نمی‌ افتد تا زمانی که بستری برای تحقق همه چیز نداشته باشید. با میزبانی مدیریت شده ممتاز سرور، وب سایت خود را آغاز کنید.

منبع: hostgator

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا