مفاهیم پایه

معرفی هاست بکاپ و ویژگی های آن

در این مقاله قصد داریم به معرفی هاست بکاپ و ویژگی های آن بپردازیم. لطفا با همراه باشید. همه این روز ها همگی اهمیت بک آپ را می دانیم و این نکته را باید در نظر داشته باشیم که نبود بک آپ خطری بسیار جدی می باشد که کسب و کارمان را تهدید به نابودی می کند.

هاست ها با مشخصات نرم افزاری مشابه اما با مشخصات و ویژگی های سخت افزاری متفاوت، در خدمت شما می باشند. یکی از انواع هاست که در بعضی از شرکت های میزبانی ارائه می شود، هاست بک آپ است.

هدف از استفاده هاست بک آپ

شرکت های معتبری مانند ممتاز سرور آماده ارائه هاست های بک آپ برای شما عزیزان است و همواره با امنیت صد در صد، از سایت و کسب و کار شما پشتیبانی خواهد کرد. این هاست ها برای افراد و کسب و کار هایی مناسب می باشد که اطلاعاتشان ضروری و مهم است و تحت هیچ شرایطی نمی خواهند که اطلاعاتشان، حتی با پیش آمدن بدترین اتفاق ها، از بین برود.

شاید برای شما پیش آمده باشد که سایتتان و بک آپ آن روی یک سرور بوده است و با به وجود آمدن یک مشکل در کل سرور، تمامی اطلاعاتتان را از دست بدهید و این یک فاجعه ی شاید، غیر قابل جبران باشد. همچنین در صورت حمله هکر ها به یک سرور، دیگر لازم نیست شما نگران اطلاعاتتان باشید، زیرا شما بک آپ آن ها را در اختیار دارید.

هدف از استفاده هاست بک آپ

هاست بک آپ از سرور دیگری (به غیر از سروری که اطلاعات شما در آن قرار دارد) به جهت تهیه نسخه پشتیبان و بک آپ مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی هاست های بک آپ این است که فضای ذخیره سازی و پهنای باند گسترده ای دارد. این نکته را باید همیشه در نظر داشته باشید که هیچ چیز نمی تواند امنیت اطلاعات شما را در فضای وب صد در صد تامین کند و همیشه و هر لحظه امکان از دست رفتن اطلاعاتتان، می باشد. شما با تهیه یک هاست مخصوص بک آپ اطلاعاتتان می توانید این تضمین را به خودتان بدهید که حتی اگر دیتا سنتر هاستینگتان از بین رفت، اطلاعات و سایت شما، همواره پابرجا است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

ویژگی هاست های بک آپ

این هاست ها معمولا از محیط ساده تری برخوردارند و کار کردن با آن ها راحت تر می باشد. همچنین آن ها تنها امکانات پایه مانند: آپلود و دانلود فایل از طریق پروتکل FTP را دارند.

ویژگی هاست های بک آپ

این هاست ها معمولا در محیطی امن و کاملا ایمن، روی هارد هایی با کیفیت هایی بسیار بالا قرار دارند، میزان پهنای باند این هاست ها باید به مقدار لازم باشد شاید لازم باشد روزانه و یا ساعتی از یک هاست بک آپ گرفته شود و ده ها گیگابایت حجم داشته باشد، پس نباید با کمبود پهنای باند مواجه شد به همین دلیل، میزان پهنای باند در این نوع هاست بسیار با اهمیت می باشد.

روش تهیه بک آپ

همچنین سرعت بالای شبکه در این نوع هاست ها تضمین کننده آن است که ذخیره نسخه پشتیبان در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

روش تهیه بک آپ

نسخه های پشتیبانی می توانند با زمان بندی از طریق پنل هاست و یا زمان بندی برای اجرای اسکریپت سفارشی، تهیه پشتیبان در زمان مورد نظر، انجام شود. همچنین پشتیبان گیری می تواند به صورت دستی و از طریق پنل هاست، روی سرور دیگری، انجام شود.

سعی کنید حتما یک هاست بک آپ برای اطلاعاتتان داشته باشید زیرا هیچ کس دلش نمی خواهد زحمت هایی که کشیده است و هزینه هایی که صرف وب سایتش شده است، به هیچ دلیلی از بین برود، با تهیه یک هاست بک آپ، خیال خود را آسوده کنید!

توجه

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با مطالعه مقاله معرفی هاست بکاپ باز هم ابهاماتی در مورد نحوه بک آپ گیری و یا هاست های بک آپ داشتید، مشاوران ممتازسرور در خدمت شما عزیزان می باشند و می توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره تماس، با ما در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را بپرسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا