CMSWeb DesignWordPressآموزش

مقایسه کامل دو صفحه ساز المنتور و WPbakery (بروزرسانی شده 2021)

بسیاری از کاربران از وردپرس استفاده می کنند زیرا برای استفاده آسان است و گزینه های سفارشی سازی مختلفی را ارائه می دهد. فقط چند کلیک ماوس برای ویرایش وب سایت شما کافی است. این کار به لطف صفحه ساز هایی مانند المنتور و WPBakery محبوب و آسان‌تر شده است، به همین دلیل است که در این مقاله Elementor و WPBakery را با هم مقایسه می کنیم.

المنتورWPbakery
بهترین برایطراحان وب که به ابزاری آسان با قابلیت صفحه سازی نیاز دارندتازه کارانی که می خواهند صفحه را از ابتدا بسازند
ویژگی هاسازنده پاپ آپ، دارای نسخه رایگان، ویرایش back-end ندارد، ویرایش ریسپانسیوسازنده پاپ آپ ندارد، نسخه رایگان ندارد، دارای قابلیت ویرایش back-end، ویرایش ریسپانسیو
مزایادارای پلن رایگان، کتابخانه جامع تمپلیت ها، ویرایشگر drag and drop، ادغام های چندگانهپشتیبانی چند زبانه، لیست عظیمی از عناصر، عناصر رسانه های اجتماعی، انواع بلوک های محتوا
معایببرچسب سفید ندارد، نسخه حرفه ای آن گران قیمت استپلن رایگان ندارد، یادگیری آن چندان آسان نیست
راحتی در استفادهآسان برای شروع و ساخت سایت های زیبا بدون یک خط کداگر عاشق ویرایش Back-end هستید، شروع کار با WP Bakery آسان است
ارزش خریدکمی گران است اما هر مقداری که خرج می شود ارزش آن را دارد و بهترین عملکرد ها را ارائه می دهدنسخه رایگانی وجود ندارد، اما می توانید نسخه ی نمایشی را دریافت کنید. لایسنس سایت معمولی با قیمت ثابت در واقع مقرون به صرفه با بسیاری از عملکردها است
پشتیبانی مشتریپشتیبانی جامع شگفت انگیز و کارکنان آگاه برای کمک در مسائل مختلفپشتیبانی مشتری آن شگفت‌انگیز است و ابزاری را برای دسترسی به مدیران برای کمک ارائه می‌دهد

صفحه ساز ها چند سالی است که وجود دارند و این امکان را برای هر کسی فراهم کرده اند که بدون نیاز به دانش کدنویسی صفحات وب زیبا ایجاد کند. صفحه ساز ها مانند یک موهبت برای همه طراحان وب ساده هستند. با کشیدن و رها کردن عناصر بدون نیاز به دانش کد نویسی، به راحتی به صفحات طراحی دسترسی پیدا می کنید.

با این حال بیشتر صفحه‌ساز های موجود امروزی برای آنچه شما نیاز دارید، بسیار ساده یا بسیار پیچیده هستند. تنها زمانی که شروع به استفاده از آن ها می کنید متوجه می شوید که واقعا چگونه هستند. با این اوصاف بیایید به مقایسه جزئی تری از المنتور و WPbakery بپردازیم.

صفحه ساز المنتور

المنتور (Elementor) چیست؟

Elementor یک سازنده وب سایت است که به کاربران (WordPress) اجازه می دهد تا طراحی و ویرایش کنند و وب سایت های خود را با استفاده از ویژگی drag-drop با روشی ریسپانسیو بسازند. این یک شرکت نرم افزاری است که خدمات توسعه وب سایت را ارائه می دهد.

صفحه ساز المنتور در مقایسه با WPbakery به بیش از 50 زبان در دسترس است و با بیش از 5 میلیون نصب، ششمین افزونه پر استفاده در سراسر جهان است. Elementor یک پلتفرم منبع باز در نظر گرفته می شود و خدمات خود را به 1 میلیون وب سایت برتر در جهان ارائه می دهد. Elementor صفحه سازی است که طراحی های سطح بالایی را برای صفحات وب و قابلیت های اولیه شما ارائه می دهد.

WPBakery چیست؟

صفحه ساز WPbakery

WPBakery محبوب ترین صفحه ساز است که روی وردپرس کار می کند، این افزونه ویرایشگر های front-end و back-end را ارائه می دهد که از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می شوند.

با کمک این صفحه ساز می توانید به کنترل وب سایت خود و طراحی سایت با تکنیک کشیدن و رها کردن دسترسی داشته باشید. برای استفاده و دسترسی، این صفحه ساز آسان است و نیازی به دانش فنی و برنامه نویسی ندارد. WPBakery در مقایسه با المنتور بسیاری از عناصر مفید دیگر را فراهم می کند که به افراد تازه کار کمک می کند تا به راحتی آن را مدیریت کنند. بنابراین اگر شما فردی هستید که با طراحی وب آشنایی ندارید، این صفحه ساز کمک خوبی به شما خواهد کرد.

مقایسه عناصر صفحه ساز های المنتور و WPbakery

عناصر در دسترس زیادی وجود دارد که توسط صفحه ساز های برتر ارائه شده است. عناصر آماده برای استفاده وجود دارند و این عناصر گزینه های متعددی را برای طراحی بخش های مختلف در اختیار شما قرار می دهند. رایج ترین ویژگی های کلیدی در این سازندگان عبارتند از:

  • ردیف ها، ستون ها، بخش ها
  • متن، تیتر ها
  • آیکون ها، گروه آیکون ها
  • تب ها
  • Testimonial
  • منو، نوار کناری (سایدبار)
  • تصاویر، ویدئو، گالری
  • دکمه، CTA
  • نوار پیشرفت، شمارنده

این صفحه ساز ها همچنین شامل عناصر آماده برای استفاده هستند که لی اوت های از پیش تنظیم شده برای صفحات طراحی‌شده شما هستند. WPBakery یک صفحه ساز معروف است و در مقایسه با المنتور دارای تعداد زیادی از عناصر سازنده صفحه است، با انواع افزونه ها به عنوان افزونه های Ultimate توسط Brainstorm Force، که مجموعه ای از بلوک ها را ارائه می دهد، کار می کنند.

در این مقایسه سخت با المنتور، برنده WPbakery است زیرا WPBakery عناصر متغیر و بیشتری نسبت به Elementor ارائه می دهد.

گزینه های سفارشی سازی سایت

استفاده از این گزینه های سفارشی سازی آسان است و دسترسی آسانی را برای انتخاب عناصر مورد نظرتان در اختیار شما قرار می دهد. المنتور یکی از برترین صفحه سازها است، انواع عناصر اساسی را ارائه می دهد که از اهمیت اساسی برخوردار هستند. برخی از عناصر اساسی مانند سفارشی کردن رنگ‌ها و فونت‌ها، سفارشی‌سازی پس‌زمینه، انیماتور ها، تقسیم‌کننده‌های شکل، margins و paddings هستند.

مقایسه المنتور و WPbakery از لحاظ سفارشی سازی

WPBakery همچنین تمام ویژگی‌های اساسی را که سایر صفحه‌ساز ها ارائه می‌دهند، در اختیار شما قرار می‌دهد. عناصر اصلی ارائه شده توسط WPBakery عبارتند از فونت ها و رنگ های سفارشی، تقسیم کننده های شکل، عنصری برای سفارشی کردن پس زمینه، margins و paddings و چندین انیمیشن.

هر دو Elementor و WPBakery گزینه های سفارشی سازی مختلفی را ارائه می دهند. بنابراین این فقط به شما به عنوان یک کاربر بستگی دارد و به این بستگی دارد که کدام یک به شما خدمات بهتری می دهد و گزینه آسانی برای شما خواهد بود.

گزینه های ویرایش

هدف اصلی یک صفحه ساز ارائه دسترسی آسان برای استفاده است و تعامل کاربران باید سریع و روان باشد. آن ها باید بتوانند به شما اجازه دهند تا تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید، مشاهده کنید.

این ها الزامات اساسی هستند که اکثر افزونه ها ارائه می کنند. در این مقایسه بین WPBakery و Elementor، المنتور یک رابط کاربری آسان را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که دسترسی به WPBakery کمی دشوار است، اما زمانی که به آن عادت کنید، آن را آسان تر خواهید یافت.

Elementor ویرایش front-end را ارائه می دهد که در ویرایش عناصر سایت از اهمیت اساسی برخوردار است. همچنین به شما امکان ویرایش ریسپانسیو را می دهد. برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت ریسپانسیو حتما مقاله ما را مطالعه کنید.

WPBakery به عنوان کند ترین افزونه در زمینه ویرایش front-end در نظر گرفته می شود، اما یک نسخه پشتیبان را در اختیار شما قرار می دهد که به عنوان یک ابزار جایگزین کار می کند. WPBakery ویرایش Back-end را به شما ارائه می دهد که جایگزینی برای ویرایش front-end است، این یک ویژگی ویرایش منحصر به فرد است که توسط WPBakery ارائه شده است.

در مقایسه صفحه ساز های Elementor و WPBakery، المنتور دسترسی آسانی دارد که به راحتی قابل کنترل است. در حالی که WPBakery یک ویرایشگر بک‌اند منحصر به فرد دارد که تعداد کمی از کاربران آن را آسان می‌دانند. بنابراین برنده این بخش المنتور است.

تنظیم کنترل های صفحه

همانطور که می دانید، اکثر افزونه ها برخی از گزینه های تنظیم استاندارد را ارائه می دهند و این کنترل های تنظیمات گزینه های کافی برای ایجاد و طراحی وب سایت های متعدد را در اختیار شما قرار می دهد.

و در اینجا یک پیشنهاد مهم برای شما عزیزان وجود دارد، همیشه بهتر است که قالب یا برند خود را به عنوان معیاری از تنظیمات کلی طراحی و اصلاح کنید تا اجزای کار شما با وب سایت شما هماهنگ شود.

مقایسه المنتور و WPbakery از لحاظ تنظیمات

المنتور تنظیمات مختلف کنترل پایه را ارائه می دهد. Elementor به شما این امکان را می دهد که از عناصر انتخابی به راحتی استفاده کنید. همچنین برخی از ابزارها را فراهم می کند که یک ظاهر طراحی پیش فرض را ارائه می دهند. دارای یک عنصر ترجمه آماده برای استفاده است. Elementor همچنین دسترسی به تنظیمات کلی را فراهم می کند.

WPBakery یکی از صفحه ساز هایی است که طیف گسترده ای از گزینه ها و عناصر منحصر به فرد را همراه با تمام نیاز های اولیه ارائه می دهد. WPBakery به شما این امکان را می دهد تا از عناصر انتخابی مانند سایر سازندگان صفحه استفاده کنید.

در این مقایسه هر دو صفحه ساز Elementor و WPbakery گزینه های تنظیمات را به روش خود ارائه می دهند، هر دو سیستم کنترل تنظیمات کمی مشابه دارند. بنابراین ممکن است هیچ تفاوت قابل توجهی وجود نداشته باشد.

مزایا و معایب المنتور

مزایا

  • Elementor رابط کاربری را ارائه می دهد که بسیار کاربر پسند است
  • این یک قالب و کتابخانه بلوک همه جانبه را فراهم می کند
  • Elementor همچنین یک ابزار ویرایش ریسپانسیو ارائه می دهد که می تواند برای پیش نمایش نیز استفاده شود
  • Elementor ویژگی های بسیاری را در نسخه رایگان ارائه می دهد
  • برای lock-in به هیچ کد کوتاهی نیاز ندارید
  • در پلن PRO می توانید طرح بندی نوع پست را ایجاد کنید
  • گزینه های ریسپانسیو تلفن همراه گسترده را دارد

معایب

  • المنتور هیچ نسخه white label ارائه نمی دهد
  • گزینه های سفارشی سازی محدودی را ارائه می دهد

مزایا و معایب WPbakery

مزایا

  • WPbakery مجموعه عناصر و قالب های گسترده ای را ارائه می دهد
  • گزینه های سفارشی سازی متعددی را ارائه می دهد
  • دارای یک لیست منحصر به فرد از عناصر بدون پسوند است
  • WPBakery همچنین شامل برخی از عناصر رسانه های اجتماعی است
  • چند زبانه
  • ویرایشگر Frontend و Backend

معایب

  • گزینه ها بیش از حد بارگذاری شده اند
  • کد های کوتاه در WPBakery وجود دارد که منجر به قفل آن می شود
  • هیچ نسخه رایگان قابل توجهی توسط WPBakery ارائه نشده است

نتیجه

طبق تجربه کاربری من از بین این دو، Elementor به عنوان امن ترین انتخاب در نظر گرفته می شود. Elementor مجموعه‌ای معقول از ویژگی‌ها را دارد که دسترسی به آن‌ها و کار با آن‌ها آسان است. Elementor همچنین دارای یک نسخه رایگان است تا بتوانید آن را بررسی کرده و امتحان کنید. حتی اگر فقط تعداد محدودی از ویژگی ها را داشته باشد باز هم ارزشش را دارد.

منبع: megablogging.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا