CMSWeb DesignWordPressآموزش

مهارت هایی که به عنوان توسعه دهنده وردپرس در سال 2021 باید آن ها را بدانید!

وردپرس از بدو تأسیس بر دنیای وب حاکم است. وردپرس حدود 61.8 درصد از سهم بازار را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا که اکثریت آن را ترجیح می دهند، از آن خود می کند که بیش از ترکیب هر سیستم دیگری مانند دروپال و جوملا است. بنابراین قبل از شروع به کار، باید به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، مهارت هایی را داشته باشید تا در این حوزه به خوبی عمل کنید.

یکی از بزرگ ترین دلایل افزایش محبوبیت وردپرس این است که کاربران می توانند وب سایت خود را بدون داشتن دانش فنی ویرایش یا اصلاح کنند. وردپرس دسترسی خود را در راه حل های تجارت الکترونیک، راه حل های ERP و راه حل های تجزیه و تحلیل وب سایت از طریق قالب های وردپرس و افزونه های سفارشی گسترش داده است.

با این حال صاحبان وب سایت ها باید متخصصان وردپرس را استخدام کنند تا از این بستر پر رونق بیشترین استفاده را ببرند. از سوی دیگر، افراد توسعه دهنده همچنین باید برخی از مهارت های برتر را برای پاسخگویی به الزامات متنوع و چالش های در حال تغییر صاحبان وب سایت یا کاربران وردپرس بیاموزند.

در ادامه به مهارت های برتر یک توسعه دهنده وردپرس در سال 2021 برای ساخت و سفارشی سازی برنامه های درجه یک اشاره می کنیم. احتمالا تا الان دریافته اید که باید زبان های برنامه نویسی مناسب وردپرس را بیاموزید اما در کل اگر می خواهید توسعه دهنده ماهری شوید یا می خواهید از سایر توسعه دهندگان جلوتر باشید، این مهارت ها همیشه برای شما مفید است.

1. PHP یا HyperText Preprocessor

مهارت های برنامه نویسی با php

این زبان ترجیحی ترین زبان برنامه نویسی سمت سرور برای توسعه وب سایت ها در سراسر جهان است. طبق آمار تقریباً 78% از وب سایت ها بر اساس زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده اند. PHP یک انتخاب عالی برای وردپرس است. دلیل آن این است که PHP با در نظر گرفتن الزامات وب سایت طراحی شده است.

PHP به توسعه وب سایت اختصاص داده شده است، اگرچه اخیراً به یک زبان عمومی تبدیل شده است. همچنین Ruby یا Python زبان های برنامه نویسی عمومی هستند که با در نظر داشتن برنامه های دیگر ایجاد شده اند و توسعه وب یکی از موارد استفاده آن ها است.

PHP می تواند به راحتی محتوا را مدیریت کرده و با پایگاه داده ارتباط برقرار کند و افزونه ها، ادغام شخص ثالث و غیره را کنترل کند. بینش خوب در PHP یکی از مهم ترین مهارت های یک توسعه دهنده وردپرس است زیرا به شما امکان می دهد ویژگی های اساسی را در وب سایت مشتری خود فعال کنید. به راحتی می توانید هر قالبی را با کمک PHP انتخاب و اعمال کنید. به عبارت دیگر PHP پشتیبان وب سایت وردپرس را تقویت می کند. اما وقتی نوبت به سفارشی سازی قالب می رسد، باید HTML و CSS را بدانید.


2. CSS و HTML

به عنوان یک توسعه دهنده وب، باید از HTML و CSS آگاه باشید. یکی ستون فقرات یا چارچوب وب سایت است و دیگری رنگ یا طراحی وب سایت است. حتی اگر فقط به توسعه وب علاقه دارید، مطمئناً اطلاعات اولیه در مورد HTML و CSS را به دست آورده اید. HTML یک زبان نشانه گذاری است که تمام محتوای صفحه وب را نمایش می دهد.

معمولا حدود 15 تا 25 روز طول می کشد تا متخصص HTML شوید، به شرطی که بتوانید 7 ساعت در روز وقت صرف آن کنید. YouTube و سایر منابع آنلاین برای تسلط بر HTML شما در دسترس هستند. این اساسی ترین مهارت برای توسعه دهندگان front-end است.

CSS یا Cascading Style Sheets برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده متخصص وردپرس مهم است. CSS نحوه نمایش همه عناصر طراحی و سایر عناصر مرتبط با وب در صفحه وب را کنترل می کند. یادگیری آن برای توسعه دهندگان وردپرس اجباری است و حداکثر 25 روز با 7 ساعت تمرین در روز زمان می برد.


3. JavaScript

جاوا اسکریپت از مهارت های توسعه دهنده وردپرس

وقتی می خواهید یک قالب یا افزونه را به صورت تعاملی ایجاد کنید، جاوا اسکریپت وارد عمل می شود. یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که به عنوان زبان برنامه نویسی سمت کلاینت نیز شناخته می شود. همچنین مهم ترین مهارت یک توسعه دهنده وردپرس است.

جدا از این زبان، بهتر است با یک یا دو کتابخانه و فریم ورک JS مانند Angular و Vue.JS آشنا شوید. یادگیری جاوا اسکریپت حداقل 2 تا 3 ماه طول می کشد، در حالی که یادگیری کتابخانه ها و چارچوب ها 2 تا 3 ماه دیگر طول می کشد.


4. مهارت های پایه Photoshop

Photoshop می تواند به شما در تبدیل فایل های PSD به HTML کمک کند. Photoshop دارای یک ابزار Move است که برای تبدیل فایل PSD استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان یک توسعه دهنده وب وردپرس، باید جنبه های مختلف Photoshop مانند انتخاب خودکار، برش عکس و گزینه های مربوط به لایه را بدانید.

آموزش های YouTube برای یادگیری Photoshop و استفاده از جنبه های مختلف آن در توسعه وب در دسترس است. دانش Photoshop یک مهارت اساسی توسعه دهنده وردپرس است که باید در سال 2021 یاد بگیرید.

فتوشاپ از مهارت های توسعه دهنده وردپرس

5. BootStrap و MySQL

برنامه نویسی منبع اصلی یک وب سایت موفق وردپرس است. با این حال زمان زیادی برای کدنویسی هر وب سایت از ابتدا لازم است و ممکن است بسیاری از فرصت های دیگر را از دست بدهید. بنابراین لازم است Bootstrap را یاد بگیرید، فریم ورکی که دارای مجموعه ای از اجزای HTML مشترک از جمله نوار ناوبری، Breadcrumbs ،Forms ،Modals ،Carousel و موارد مشابه است.

اکنون همه این اجزا آماده استفاده هستند و می توانید کد را به راحتی کپی و جایگذاری کنید. با این حال ممکن است سفارشی سازی کمی برای پاسخگویی موثر به نیاز های مشتری ضروری باشد. W3.css جایگزینی برای Bootstrap برای توسعه دهندگان وردپرس است.

همانطور که می دانید MySQL یک پایگاه داده است. اندکی از دانش MySQL می تواند به شما به عنوان یک توسعه دهنده پشتیبان متخصص وردپرس شهرت دهد. اگر می توانید پایگاه داده MySQL را سفارشی کرده و اشکالات بین PHP و MySQL را برطرف کنید، از دیگر توسعه دهندگان جلوتر هستید. هر توسعه دهنده ارشد وردپرس باید حداقل از دانش اولیه MySQL مانند نحوه سفارشی سازی آن و محدودیت های آن برخوردار باشد.

پلتفرم های پایگاه داده از مهارت های ضروری توسعه دهنده وردپرس

یکی دیگر از مهارت های ضروری، یادگیری API های RESTful است. این می تواند به شما در ایجاد یک جعبه سیاه برای وب سایت شما کمک کند. وب سایت می تواند از طریق این جعبه سیاه با سایر وب سایت ها ارتباط برقرار کند. معماری RESTful می تواند به بسیاری از اهداف دیگر توسعه وب مدرن خدمت کند. توسعه دهندگان به راحتی می توانند خدمات مختلف شخص ثالث را با کمک معماری RESTful ادغام کنند. به غیر از این مهارت های فنی، توسعه دهندگان نمی توانند از مهارت های اولیه کسب و کار صرف نظر کرده و از آن ها جلوتر بروند.


6. مهارت های بیزینسی

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، شما باید از روند بازار و الزامات صنعت دانش کافی داشته باشید. اگر وب سایتی را پس از تلاش زیاد توسعه دهید و نتواند توجه افراد را به خود جلب کند، چه ارزشی دارد؟ برخی از بینش ها همیشه برای برتری شما مفید هستند. شما باید دو سوال از خود بپرسید، چگونه می توانم مشکلات مشتری را از طریق وب سایت حل کنم؟ و چگونه می توان وب سایت موجود را توسعه داد؟

اگر توسعه دهندگان وب سایتی ایجاد کنند که به طور موثر نیاز های مشتری را برآورده کند، می توانند برتری داشته باشند و دستمزد خوبی هم دریافت کنند. اگر آن ها در یک شرکت توسعه وردپرس کار می کنند، می توانند در توسعه همه این مهارت ها به عنوان یک رهبر ارشد کار کنند.


7. استفاده از Github و Bitbucket

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، شما دارای طرز فکر هک رشد هستید. برای این کار، همیشه باید خارج از چارچوب فکر کنید. بگذارید مثالی برای شما بزنم، نوشتن کد از ابتدا همیشه راحت نیست. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که پروژه های خود را در قالب snippet ذخیره کنید. پس از آن می توانید از این کد آماده برای افزایش سرعت خود در پروژه دیگر استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید خدمات آنلاین مانند Github و Bitbucket را بیاموزید. با استفاده از این ابزار ها، پیشرفت کار خود را از دست نمی دهید و به طور موثر کار خود را ذخیره می کنید. علاوه بر این میلیون ها توسعه دهنده و شرکت نرم افزار خود را با Github ایجاد، ارسال و نگهداری می کنند. این یک پلتفرم پیشرفته و بزرگ ترین توسعه در جهان است. از سوی دیگر Bitbucket بیش از مدیریت کد Git است.

استفاده از Github از مهارت های ضروری توسعه دهنده وردپرس

8. دانش SEO

SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) عملی است برای افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما با استفاده از نتایج جستجوی ارگانیک. همیشه برای هر وب سایتی مفید است که به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند. عوامل مختلفی بر رتبه بندی وب سایت در موتور های جستجو مانند محتوای سایت تأثیر می گذارد، شما باید یک عنوان وب سایت منحصر به فرد و مناسب با توضیحات متا مناسب ایجاد کنید.

نکته مهم این است که شما همچنین می توانید یک متخصص سئو استخدام کنید که بر کمپین SEO شما نظارت می کند.


9. ابزار خط فرمان

WP-CLI یک ابزار قدرتمند است که به شما اجازه می دهد دستورات وردپرس را از کنسول اجرا کنید. این برنامه یک رابط خط فرمان برای بسیاری از اقداماتی که ممکن است در سمت ادمین وردپرس انجام دهید، ارائه می دهد. برای جستجو در پوشه ها نیازی به ورود به وردپرس یا باز کردن Filezilla ندارید. شما باید یک کد را در خط فرمان بنویسید. برای مثال افزونه wp install –activate را در command line بنویسید که به شما امکان می دهد افزونه ها را در وب سایت خود نصب و فعال کنید.

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، از شما خواسته می شود که گردش کار خود را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. هنگامی که نحوه استفاده از WP-CLI را درک کردید، دیگر نمی خواهید به عقب برگردید و از روش های سنتی استفاده کنید.


10. Version Control

ابزار های کنترل عملیات اعمال شده روی وب سایت

Version Control یک سیستم ردیابی برای هر تغییری است که در پروژه خود ایجاد می کنید، همراه با اطلاعات دیگر مانند زمان تغییرات و اینکه چه کسانی این تغییرات را ایجاد کرده اند. همچنین می توانید تنها با یک کلیک به نسخه قبل از ویرایش ها برگردید. لازم نیست کد را پیدا کرده و خودتان آن را تغییر دهید. ابزار ها این کار را برای شما انجام می دهند.

Version Control یک مرحله بسیار مهم در پروژه های توسعه وب است. ابزار های مدرن مانند VersionPress و Gitium موجود است که ادغام کنترل Git Version را در نصب وردپرس برای شما بسیار آسان می کند. به عنوان یک توسعه دهنده، از شما انتظار می رود که توسعه را سریع انجام دهید و برای این کار، باید از هر دقیقه ای که در دست دارید استفاده کنید. برای این منظور، اکثر تیم های توسعه دهنده از Git استفاده می کنند، که دارای تمام ابزار هایی است که برای ثبات بخشیدن به فرایند توسعه نیاز دارید. این برنامه سریع، همه کاره، منبع باز و بسیار کاربر پسند است.


فرایند توسعه وب سایت وردپرس چیست؟

اگر می خواهید یک وب سایت ساده وردپرسی بسازید و دانش فنی زیادی ندارید یا اطلاعات کد نویسی ندارید، می توانید مراحل زیر را به راحتی انجام دهید:

  • به قالب مورد نظر خود برای وب سایت فکر کنید
  • نامی جذاب و تاثیرگذار انتخاب کنید
  • تم مناسب را از یک فروشگاه وردپرسی انتخاب کنید
  • ایجاد صفحات فرعی برای وب سایت
  • محتوا را اضافه کنید

شگفت زده خواهید شد اگر بدانید یک وب سایت ساده وردپرس با قابلیت های اساسی تنها در 15 دقیقه آماده می شود! مشکل در ایجاد یک وب سایت کاربر پسند، رقابتی و غنی از ویژگی ها باقی می ماند. زیرا در آنجاست که تفاوت یک وبسایت عالی با یک وبسایت ساخته شده در 15 دقیقه مشخص می شود. کل سیستم وردپرس شامل مراحل زیادی مانند ادغام پایگاه داده، بارگذاری قالب، ادغام افزونه و موارد مشابه است. شما باید یک توسعه دهنده متخصص وردپرس را استخدام کنید تا همه این اهداف را به طور موثر انجام دهد.

فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و توسعه برنامه وردپرس در راستای پیشرفت تکنولوژی پیشرفت می کند. به عنوان یک توسعه دهنده وب وردپرس، همیشه باید مهارت های جدیدی یاد بگیرید و با آخرین به روزرسانی ها در ارتباط باشید. اینترنت پر از آموزش های رایگان و پولی در رابطه با وردپرس است و می توانید به راحتی هر تکنیک جدیدی را بیاموزید.

منبع: solwininfotech.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا