cPanelSQLآموزش

آموزش Import و Export کردن دیتابیس در cPanel

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان آموزش Import و Export کردن دیتابیس در cPanel را به طور کامل شرح دهیم.

آموزش Import و Export کردن دیتابیس در cPanel

فرض کنید میخواهید سایتتان را از هاستی به هاست دیگر انتقال بدهید، برای این کار شما علاوه بر فایل های هاستتان به اطلاعات دیتابیستان هم نیاز خواهید داشت در واقع اطلاعاتی که در داخل دیتابیستان قرار می گیرند اطلاعات حیاتی و مهم سایتتان هستند و بعضی ارور ها در دیتابیس باعث می شود که سایت شما بالا نیاید.

وارد کردن دیتابیس در cPanel
ما در این مقاله برای شما ابتدا Import کردن دیتابیس و سپس Export کردن آن را به طور کامل شرح می دهیم.

ما در این مقاله برای شما ابتدا Import کردن دیتابیس و سپس Export کردن آن را به طور کامل شرح می دهیم برای آموزش گام به گام این مراحل همراه ما باشید!

Import

برای وارد کردن اطلاعات دیتابیس قدیمی تان به دیتابیسی دیگر ابتدا باید وارد cPanel خود شوید که وارد شدن به cPanel را در مقاله های قبلی آموش داده ایم، کافی است. وارد آدرس سی پنل خود شوید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید و سپس سپس برای وارد شدن به قسمت دیتابیس هایتان روی گزینه php My Admin کلیک کنید. در این قسمت شما می توانید دیتابیس هایتان را مدیریت کنید.

وارد کردن دیتابیس در cPanel
وارد کردن دیتابیس در cPanel

در این قسمت برای شما لیستی از دیتابیس هایتان را نشان می دهد و شما می توانید دیتابیس مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را مدیریت کنید.

وارد کردن دیتابیس در cPanel
وارد کردن دیتابیس در cPanel

در Php My Admin قسمت import را انتخاب کنید و از طریق این سربرگ دیتابیس هایی را که می خواهید وارد کنید و آن ها را با سایتتان ارتباط دهید. در این قسمت شما باید دیتابیس مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Go کلیک کنید تا دیتابیستان به طور کامل ایمپورت شود.

وارد کردن دیتابیس در cPanel
وارد کردن دیتابیس در cPanel

Export

در مقاله آموزش Import و Export کردن دیتابیس در cPanel به بخض دوم آن یعنی خروجی گرفتن از دیتابیس میرسیم، با ما همراه باشید!

export کردن دیتابیس به دو صورت انجام می شود در روش اول شما می توانید با استفاده از Costum از تمامی دیتابیس هایی که موجود دارید دیتابیس بگیرید و در روش دوم می توانید تنها از یک دیتابیس خروجی بگیرید و آن را در جای دیگر import کنید یا از آن نگهداری کنید.

خروجی گرفتن از دیتابیس نیز بسیار راحت است و با چند کلیک به راحتی می توانید از دیتابیس خود خروجی بگیرید. برای اکسپورت کردن دیتابیس نیز باید ابتدا به cPanel وارد شوید و سپس وارد Php My Admin شوید و سربرگ Export را انتخاب کنید.

وارد کردن دیتابیس در cPanel
وارد کردن دیتابیس در cPanel

در قسمت Temeplatename نام دیتابیس خودتان را وارد کنید و سپس بر اساس نیازتان گزینه Quick و یا Custom را انتخاب کنید و بعد از اتمام کار گزینه Go را بزنید.

بستگی به حجمی که اطلاعات دیتابیستان دارد زمان خروجی گرفتن نیز طولانی تر می شود و باید صبر کنید تا فایل اکسپورت شده برایتان دانلود شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا