Security

نشانه های سایت وردپرسی هک شده

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند است، که به منظور ارائه وب سایتی با امکانات بسیار کاربردی به کاربران طراحی شده است که می توانند از آن برای ارتباط با افراد، ارائه خدمات و کالاها استفاده کنند یا فقط یک شغل را اداره کنند. با این حال، یکی از اصلی ترین مشکلات وردپرس این است که این یک روش بسیار معمول است که افراد بتوانند سایت های خود را فعال کنند. به طور معمول، شما ممکن است این موضوع را خوب ارزیابی کنید و از آن استفاده کنید، زیرا یک سیستم قابل اطمینان را پیشنهاد می کند. اما باید در نظر داشته باشید که هر لحظه امکان هک شدن نیز وجود دارد. سایت های وردپرس همیشه در معرض هک هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که می توانید علائم هک را در اسرع وقت تشخیص دهید. برای کمک به این روند، ما نشانه های هک وردپرس را بیان می کنیم.

هک وردپرس
هک وردپرس

مرورگر شما هنگام بازدید از سایت، اخطار می دهد

اگر این پیام را هنگام تلاش برای بازدید از سایت خود دریافت کردید، به احتمال زیاد هک شده اید. تقریباً همه مرورگرها حالت مرور ایمن دارند. این مانع از دسترسی سایت های غیر قابل اعتماد می شود. اگر اخطاری در سایت شما وجود داشته باشد، توسط مرورگر شما نشانه گذاری شده و احتمالاً مخرب است. برای خواندن مطالب بیشتر راجع به اینکه سایت های مخرب از نظر گوگل چگونه شناخته می شوند، به مقاله لینک داده شده مراجعه کنید.

از Google پیام دریافت می کنید

اگر وب سایت خود را به کنسول جستجوی Google متصل کرده اید، هک شدن وب سایت از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. آن ها همچنین ممکن است برای شما پیام ارسال کنند، اما در هر دو صورت این نشانه ای است که آن ها کد نویسی مخرب را در سایت شما تشخیص داده اند و شما باید آن را در حالت آفلاین قرار دهید تا هک ها را بررسی کنید.

شرکت میزبان وب سایت را غیرفعال کرده است

گاهی اوقات، میزبان وردپرس خودش امور را به دست گرفته و وب سایت را غیر فعال می کند. این امر به این دلیل است که آنها کدهای مخرب را در داخل سایت شناسایی کرده اند و در تلاشند تا آن را رفع نمایند. این یک نشانگر دیگر است که بیان می کند شما هک شده اید.

کدهای مخرب
کدهای مخرب

شکایات مشتری درباره کارت های اعتباری هک شده

بسیار غیر معمول است که افراد تا زمانی که شکایتی از مشتریان نرسیده، از هک شدن خود آگاهی نداشته باشند. ممکن است کسی با شما تماس بگیرد تا شکایت کند که از کارت اعتباری خود در سایت شما استفاده کرده است و اکنون هک شده است. این نشانه ای است که باید به خوبی بررسی شود تا مشتریان دیگر درگیر این قضیه نشوند.

ایمیل های شما تبدیل به اسپم می شوند

علامت بزرگی که نشان می دهد سایت شما هک شده است زمانی است که متوجه می شوید تمام ایمیل های شما به اسپم تبدیل شده اند. این امر به این دلیل است که هکرها از آدرس شما برای ارسال میلیون ها ایمیل آلوده به ویروس به افراد استفاده می کنند و آدرس ایمیل توسط ارائه دهندگان اصلی ایمیل در لیست سیاه قرار می گیرد.

کد های عجیب JavaScript در وب سایت مشاهده کنید

اگر کد وب سایت شما حاوی اسکریپت جدیدی است که خودتان آن را وارد نکرده اید، آن را به عنوان یک هک احتمالی در نظر بگیرید. اگر به نظر عجیب، رمزنگاری شده یا گیج کننده باشد، متعلق به سایت شما نیست. این مورد فقط با بررسی سایت در فواصل روتین، کشف می شود.

پیام خطا
پیام خطا

وب سایت کند و پیام های خطا

مشکل دیگری که ممکن است با آن روبرو شوید این است که سرعت سایت شما به آرامی کاهش می یابد و کار را متوقف می کند. این گاهی نشانه ای از عملکرد ضعیف است، اما معمولاً نشان دهنده هک است. اگر سایت شما واقعاً خوب کار می کرد و اکنون به مشکل خورده است، به احتمال زیاد سیتم شما هک شده است.

پیام های خطای غیر قابل توضیح در گزارش های خطا

امکان اشتباه وجود دارد، اما اگر در یک روز تعداد زیادی پیام خطا در سیستم شما وجود دارد، نشان دهنده نفوذ هکر ها در سیستم شما است. تعداد خطاهایی که شما در یک روز مشاهده می کنید تعداد کمی دارد اما اگر این تعداد به طور ناگهانی بالا رود سیستم شما هک شده است.

پرونده های شما اصلاح شده اند

یکی دیگر از نشانه های هک وردپرس این است که پرونده ها بدون اطلاع شما تغییر می کنند. اگر چیزی تغییر کرده است و شما این کار را نکرده اید، احتمال هک وجود دارد. حتماً مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه پرونده ها در امان هستند.

وقتی وارد سایت می شوید، تبلیغات و Popup باز می شوند

این یک نشانه بارز است که شما هک شده اید. آگهی های تبلیغاتی و پاپ آپ هایی در سایت شما قرار دارد که شما را به سایت های شرط بندی یا فروش بیمه منتقل می کند. مشتریان فکر می کنند که این سایت ها از امنیت برخوردار هستند، روی آنها کلیک می کنند و هک می شوند.

وب سایت شما به سایت های هک شده دیگر هدایت می شود

یکی از راه هایی که می فهمید هک شده اید این است که بدون رضایت به سایت هایی دیگر وارد می شوید که دارای ویروس است. در این صورت کاربران وب سایت، به یک سایت پر ویروس هدایت می شوند و سیستم آن ها نیز دچار مشکل خواهد شد.

ویروس و هک وردپرس
ویروس و هک وردپرس

اوج ترافیک، گاهی اوقات در صفحاتی که واقعی نیستند

افزایش ترافیک وب خوب است، اما همچنین به طور بالقوه ممکن است مشکل ساز باشد. اگر ناگهان سیل ترافیکی به وب سایت شما مراجعه کند و در صفحه ای باشد که اصلا وجود ندارد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که هک شده باشید.

به طور کلی، این ها فقط برخی از نشانه هایی است که نشان می دهد وب سایت شما هک شده است و مربوط به نشانه های هک وردپرس بودند. خبر بد این است که این روزها هک کردن وب سایت بسیار ساده است و یک هکر مصمم، سرانجام موفق به انجام کارش می شود. با این حال، خبر خوب این است که نشانه های زیادی وجود دارد که هک شده اید. اگر بدانید که به دنبال چه چیزی هستید، می توانید علائم حمله را پیدا کرده و قبل از انتشار آن را متوقف کنید. اگر هوشیار باشید، می توانید سریع تهدیدها را متوقف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا