مفاهیم پایه

هاست سازمانی چیست و مزیت های آن

هاست سازمانی چیست

مواردی که باید هنگام خرید هاست سازمانی در نظر داشته باشید، چیست ؟


پلن های هاست سازمانی برای کسب و کارهایی که دارای وب سایت های مهم هستند ایجاد شده است. این پلن ها معمولا قابلیت اطمینان و آپ تایم 100% وب سایت های مهم را تضمین می کنند. در برخی از پلن های هاست سازمانی بیش از یک سرور استفاده می شود که باعث می شود پلن هاست ارائه شده از نوع معمولی آن گران تر باشد، اما در قبال پرداخت این هزینه اضافی، شما نگرانی درباره اعتبار و کیفیت سرویس ها نخواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که اگر بخواهید از سرور اختصاصی (Dedicated Server) یا سرور مجازی (VPS) استفاده کنید باید خیلی بیشتر از این ها هزینه کنید.

توجه کنید که همیشه از یک شرکت هاستینگ معتبر و شناخته شده سرویس دریافت کنید تا نگرانی بابت از کار افتادگی موقت سایت خود نداشته باشید.

چه جایگزینی برای هاست سازمانی وجود دارد؟

هاست سازمانی چیست

مهمترین فاکتور در سرویس های هاستینگ سازمانی، آپتایم سرور است که به معنی تاخیر کم و قابلیت اطمینان بالا می باشد اما باید به ویژگی های دیگری که در پلن های میزبانی وب ارائه می شود نیز توجه داشته باشید مانند امنیت، پشتیبانی و … . سخت افزار سرورها در هاست های سازمانی معمولا از سایر پلن ها قدرتمند تر بوده که همین عامل در افزایش سرعت و عملکرد سرور نقش زیادی دارد. برخی از ارائه دهنگان سرویس های میزبانی برای جذب و رضایت مشتری در پلن های خود امکاناتی نظیر تخفیف ویژه یا برای مثال برخی خدمات رایگان مانند تبلیغات رایگان در گوگل در اختیار کاربران قرار می دهند اما  توجه داشته باشید که هدفتان از انتخاب پلن هاستینگ مناسب بر اساس نیازهایتان باشد نه اینکه جذب سایر امکانات شرکت ارائه دهنده شوید.


به طور کلی دو نوع سرویس هاستینگ دیگروجود دارد که می تواند تا حدی جایگزین هاست سازمانی باشند: سرویس های خوشه ای (Clusted Web Hosting Services) و سرویس های Fail-over. هر دو این روش ها دارای قابلیت اطمینان بالا و اپتایم 100% می باشند.

هاست سازمانی چیست

روش های استفاده شده در هاست سازمانی چیست ؟

  •  در این پلن از هاستینگ، معمولا از چند سرور جهت خدمات دهی استفاده می شود و تضمین می کند که در بدترین شرایط حداقل یک سرور برای میزبانی هر اکانت وجود خواهد داشت. تمام این سرورها با یکدیگر هماهنگ هستند و اگر یکباره یکی از آنها از کار بیافتد، همیشه سرور دیگری وجود دارد که نقش آن را بر عهده بگیرد. امروزه بسیاری از ارائه دهندگان هاست از این سرویس استفاده می کنند زیرا به آنها کمک می کند تا بتوانند سایت ها را با 100% آپتایم نگه دارند.

  •  مانند روش قبل، ارائه دهندگان سرویس میزبانی وب این نوع هاستینگ را نیز برای ارائه پلن های هاستینگ دارای آپتایم 100%، به کار می گیرند. در این نمونه از دو نوع سرور استفاده می شود که یکی از آنها سرور اصلی است. این سرور برای مشتریان و همچنین گرفتن بکاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع سرور همیشه با یکدیگر همگام سازی می شوند تا اگر سرور اول از کار بیفتد، سرور دوم بتواند نقش آن را (مانند تخصیص آدرس های IP) بر عهده بگیرد.

در یک پلن هاست سازمانی مواردی که باید در نظر گرفته شود چیست ؟

 همانطور که قبلا گفته شد در پلن های هاستینگ باید به دنبال درصد آپتایم و قابلیت اطمینان بالا باشید. سرویس های هاستینگ سازمانی طوری طراحی شده اند که بالاترین درصد آپتایم را برای کاربران تضمین می کنند، اما در این پلن ها باید به ویژگی های سخت افزاری مانند فضای دیسک و پهنای باند ارائه شده نیز توجه کرد. این دو باید متناسب با نیاز شما باشند. اگر شما دارای وب سایت مهمی هستید که به طور مثال در آن محصولات خود را به فروش می رسانید یا به افراد خدمات ارائه می دهید، باید به میزان خدماتی که شرکت های میزبان هاستینگ به شما ارائه می دهند نیز توجه کنید.

به طور خلاصه در یک پلن هاستینگ باید به موارد زیر توجه کرد :

  • درصد آپتایم: که اگر این مقدار متناسب نباشد، هنگام از کار افتادگی موقت سایت، ضررهای مالی هنگفتی متحمل می شوید. به همین دلیل سعی کنید شرکت های هاستینگ معتبر را برای این کار انتخاب کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.
  • اختصاص منابع: مطمئن شوید که شرکت هاستینگ انتخابی شما با توجه به نیازتان به شما فضای دیسک و پهنای باند کافی ارائه می دهد.
  • خدمات مشتری: این وظیفه ارائه دهنده هاستینگ است که خدمات مشتری را پشتیبانی کند. اکثر شرکت های هاستینگ درصدد هستند سرویس های با کیفیت ارائه دهند که این در جذب مشتری و البته پیشرفت و موفقیت تجارت شما سهم به سزایی دارد.



اگر به تمام فاکتورهای بالا توجه کنید، مطمئن باشید که می توانید بهترین پلن هاستینگ سازمانی (تجاری) را انتخاب کنید و از آن بهره کافی ببرید. البته فراموش نکنید که انتخاب شرکت میزبان خوب که دارای اعتبار و تجربه بالا باشد و کارشناسان آن از دانش کافی و به روز در مدیریت و نگهداری سرور برخوردار باشند٬ نیز اهمیت بسزایی دارد.  

درحقیقت سرویس های هاست سازمانی به گونه ای طراحی شده اند که از نظر عملکرد مانند سرور اختصاصی باشند اما با قیمتی مناسب تر. پس اگر به دنبال درصد آپتایم بالا هستید ولی توانایی پرداخت هزینه های سرور اختصاصی را ندارید، سرویس هاست سازمانی بهترین گزینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا