CMSWordPressآموزش

هزینه ساخت و راه اندازی یک سایت وردپرسی چقدر است؟

شاید بدانید که وردپرس رایگان و اپن سورس است. با این حال این تنها بخشی از داستان را روایت می کند. اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت وردپرسی هستید، تقریباً در هر شرایطی باید بودجه لازم را داشته باشید. با این حال سوال واقعی این است: یک وب سایت وردپرسی واقعاً چقدر هزینه دارد؟

در واقعیت قرار دادن برچسب قیمت خاص در سایت وردپرس بسیار سخت است. به طور کلی میزان پولی که شما نیاز دارید بیشتر به نوع و تعداد اپشن هایی که قصد اضافه کردن به سایت را دارید بستگی دارد.

در این مقاله ابتدا بررسی خواهیم کرد که وقتی می گویند وردپرس رایگان است معنی آن چیست. سپس در هنگام استفاده از سیستم عامل به هزینه های واقعی سایت وردپرسی خواهیم پرداخت.

آیا وردپرس واقعا رایگان است؟

اولین چیزی که بسیاری از افراد هنگام بحث در مورد سایت وردپرسی بحث می کنند، هزینه آن است. وقتی می گوییم وردپرس “رایگان” است، ما در اصل به نرم افزار اصلی مراجعه می کنیم، چه از نظر هزینه و چه از نظر استفاده از حقوق.

به عبارت دیگر تقریباً هر کسی می تواند نرم افزار وردپرس را دانلود کند و طبق خواسته خود با آن کار کند. ایده موجود در نرم افزار اپن سورس – برخلاف نرم افزار اختصاصی “کلوز سورس” – این است که همیشه به صورت رایگان توزیع می شود و آزادی استفاده را ارائه می دهد.

ممکن است در این فکر باشید که بنیان گذاران و سایر توسعه دهندگان وردپرس چگونه می توانند درآمد کسب کنند. اصلی ترین راه درآمد زایی افراد با وردپرس، ایجاد راه حل های مختلف کاربر گرا بر اساس نرم افزار اپن سورس آزاد است.

شرکت های مختلف و توسعه دهندگان انفرادی محصولات و خدماتی مانند تم ها، افزونه ها و خدمات میزبانی را ارائه می دهند که آن ها برای سود می فروشند.

همچنین به عنوان مدل خدمات (SaaS) با نرم افزار آشنا می شوید. ایده فروش خدمات پشتیبانی به عنوان منبع اصلی درآمد است نه خود نرم افزار.

در اصل در حالی که نرم افزار اصلی برای دانلود و استفاده رایگان است، شما مطمئناً قبل از اینکه سایت خود را راه اندازی کنید، می توانید پرداخت کنید.

واقعاً یک وب سایت وردپرس چقدر هزینه دارد (4 منطقه اصلی)؟

بیایید برخی از زمینه های کلیدی را که باید هنگام ایجاد وب سایت وردپرسی خود در نظر داشته باشید، تفکیک کنیم – مهمترین عامل آن هزینه است که با آن شروع می کنیم.

1. هزینه هاست وردپرس چقدر است؟

وقتی صحبت از سایت وردپرس شما می شود، اولین چیزی که می خواهید در نظر بگیرید میزبانی وب است. به زبان ساده این به شما کمک می کند تا کلیه فایل های سایت خود را روی یک سرور از راه دور ذخیره کنید تا به هر کاربر در جهان دسترسی پیدا کند.

هاست اختصاصی وردپرس متناسب با این سیستم عامل است و بسته به نیاز شما و نوع سایتی که قصد ساخت آن را دارید، هزینه هاست وردپرس می تواند بسیار متفاوت باشد.

می توانید قیمت های مختلفی را به عنوان حداقل 200 هزار تومان در هر ماه به هزاران نفر مشاهده کنید. در بسیاری موارد هاست ها نرخ های ارزانتری را برای قرارداد های بلند مدت ارائه می دهند.

خواهید فهمید که منابعی که از نظر ذخیره سازی، تهیه نسخه پشتیبان، ویژگی های تجارت الکترونیکی و سایر موارد ارائه شده در اینجا به یک قیمت بالاتر کمک می کنند. گران ترین پلن های وردپرس اغلب پلن های هاست اختصاصی است. در نتیجه پلن های هاست اشتراکی ارزان ترین نرخ را ارائه می دهند.

تفاوت اصلی بین هاست وردپرس مدیریت شده و مدیریت نشده در این است که ارائه دهنده شما از طرف شما نگهداری و بهینه سازی سرور را انجام می دهد. اما اگر بودجه دارید یا دانش سرور دارید، میزبانی بدون کنترل ممکن است برای شما مقدور باشد.

2. نام دامنه چقدر هزینه دارد؟

هزینه نام دامنه

پس از داشتن میزبان وب مناسب، نام دامنه شما معمولاً در لیست کار های شما قرار می گیرد. این تنها دو هزینه اجباری است که با داشتن یک سایت وردپرسی همراه است. یک نام دامنه در واقع یک آدرس مشخص برای وب سایت شماست که سایر کاربران می توانند برای یافتن سایت شما، در مرورگر خود تایپ کنند. برای تأمین امنیت، باید از خدمات ثبت نام دامنه استفاده کنید.

هزینه نام دامنه شما به ثبت کننده و دامنه سطح بالا (TLD) که شما انتخاب می کنید بستگی دارد (مانند com ،.org.، و …). در بسیاری موارد، میزبانی وب نام دامنه را ارائه می دهد یا با یک ثبت کننده مشارکت می کند. در حالی که برای برنامه میزبانی ثبت نام می کنید، از شما خواسته می شود دامنه جدیدی را ثبت کنید یا دامنه موجود را انتقال دهید.

در سال اول استفاده، نام دامنه را می توان با حداقل 250 هزار تومان خریداری کرد. با این حال قیمت های تمدید اغلب ممکن است کمی تفاوت داشته باشد. بسته به ارزش آن، نام دامنه موجود حتی می تواند گرانتر باشد.

3 روش آسان برای اضافه کردن نقشه گوگل به سایت‎ وردپرسی

3. طراحی وب سایت وردپرس چقدر هزینه دارد؟

قبل از اینکه سایت شما به صورت زنده ادامه یابد، می خواهید ظاهر آن را متناسب با اهداف خود تغییر دهید. یک تم وردپرس برای ویرایش طراحی سایت شما ایده آل است.

با این حال اگر به دنبال چیزی برای برآورده کردن الزامات منحصر به فرد خود هستید، ممکن است بخواهید به تم های پریمیوم مراجعه کنید. به طور متوسط آن ها بین 700 تا 2,000,000 میلیون تومان در سال هزینه دارند و علاوه بر این غالباً از پشتیبانی اختصاصی، به روزرسانی منظم و موارد دیگر نیز برخوردار خواهید شد.

اگر نیاز هایی دارید که قادر به اجرای آن نیستید ممکن است بخواهید یک طراح حرفه ای وردپرس را استخدام کنید، این نوع خدمات ممکن است با هزینه بالایی همراه باشد.

4. افزونه های وردپرس چقدر هزینه دارند؟

هزینه افزونه های وردپرس

قسمت نهایی افزونه ها هستند. افزونه های وردپرس عملکرد اضافی را به سایت شما اضافه می کنند. درست مثل تم ها، شما می توانید هزاران پلاگین به طور کامل برجسته در فهرست راهنمای پلاگین انتخاب کنید. ضروری ترین افزونه های وردپرس اغلب رایگان هستند و ما معتقدیم که نیاز به گزینه های حق پرداخت کمتر وجود دارد، مگر اینکه به عملکرد خاصی نیاز داشته باشید.

اگر افزونه های حق پرداختی در لیست “ضروری” شما هستند، می توانید انتظار داشته باشید که مبلغی معادل 300 هزار تومان در سال برای برخی از افزونه های جداگانه بپردازید. تحقیقات اخیر در مورد قیمت افزونه وردپرس نشان داد که قیمت متوسط ​​3,000,000 میلیون تومان است، اگرچه پیشنهاد می کنیم ​​1,000,000 تا ​​2,000,000 میلیون تومان در سال واقعی تر باشد.

به طور کلی گران ترین افزونه های وردپرس دارای مجموعه ای از ویژگی های پیچیده تر هستند، یا موارد استفاده چندگانه مانند پلاگین های امنیتی یا تجارت الکترونیکی را ترکیب می کنند.

نتیجه

به طور خلاصه واضح است که ساخت یک سایت وردپرس تقریباً به صرفه برای شما هزینه خواهد کرد. اگرچه نرم افزار اصلی برای دانلود و استفاده رایگان است، به احتمال زیاد شما نیاز به خرید عناصر اضافی برای کمک به آماده سازی سایت خود برای اولین بازدید کنندگان خود دارید.

در اینجا چهار مؤلفه مهم یک سایت وردپرس آورده شده است و اینکه چقدر می توانید انتظار داشته باشید که هزینه آن ها را بپردازید:

  • هست وردپرس: هاست خوب اغلب در طولانی مدت در حدود 200 هزار تومان در ماه بازپرداخت خواهد داشت.
  • ثبت دامنه: پیش بینی می شود برای بسیاری از ثبت نام کنندگان دامنه، یک TLD مشترک در هر سال 200 تا 300 هزار تومان در سال هزینه داشته باشد.
  • تم ها: تم ها را می توان به صورت رایگان دریافت کرد، اگرچه تم های حق پرداختی از 700 تا 2,000,000 میلیون تومان در هر سال یک سرمایه گذاری سالم است.
  • پلاگین ها: بسیاری از آن ها رایگان هستند، اگرچه حدود 1,000,000 تا ​​2,000,000 میلیون تومان برای افزونه ویژه حق پرداختی رایج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا