CMSWeb DesignWordPressآموزش

چگونه یک وب سایت بسازیم؟ راهنما و آموزش صفر تا صد طراحی وب سایت

در مقاله چگونه یک وب سایت بسازیم؟ قصد داریم برای شما عزیزان نحوه ساخت وب سایت را به صورت کامل آموزش دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مقدمه برای مقاله چگونه یک وب سایت بسازیم؟

در این مقاله می خواهیم نحوه انتخاب بهترین راه برای ایجاد وب سایت، نحوه انتخاب بهترین بستر با توجه به کاربردی که شما می خواهید، نحوه انتخاب بهترین نام دامنه، نحوه انتخاب بهترین هاستینگ و همچنین موارد جانبی ای که لازم است هر سازنده وب سایت بداند را برای شما عزیزان به ساده ترین شکل ممکن بیان کنیم.

نحوه ایجاد یک وب سایت احتمالاً اولین سؤالی است که در ذهن هر مدیر جدید سایت به وجود می آید. شما در این مقاله آموزش خواهید دید که چگونه می توانید یک وب سایت را به بهترین شکل ممکن بسازید. در این راهنما ایجاد وب سایت با استفاده از بستر های زیر توضیح داده می شود:

  • Website builder
  • E-commerce scripts
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS)

هر کدام از گزینه های بالا مسیر منحصر به فرد خود را دارد و مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی را به همراه دارد. به همین دلیل ما سعی خواهیم کرد مهمترین جنبه های ایجاد وب سایت را برای سهولت در روند تصمیم گیری در مورد نوع وب سایتی که می خواهید طراحی کنید را برجسته کنیم.

در اینجا 5 گام آسان وجود دارد که همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه ساخت یک وب سایت بدانید را شامل می شود:

مرحله 1: ایده وب سایت خود را ایجاد کنید.

مرحله 2: ثبت نام دامنه.

مرحله 3: میزبانی وب قدرتمند مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مرحله 4: یک بستر را انتخاب کرده و وب سایت خود را بسازید:
ساختن وب سایت با وردپرس، جوملا، دروپال، سازنده وب سایت و … .

مرحله 5: برای رشد وب سایت خود برنامه ریزی کنید.

چگونه یک وب سایت بسازیم؟ راهنمای صفر تا صد

مرحله 1: ایده وب سایت خود را ایجاد کنید

اول از همه، شما باید تصمیم بگیرید که موضوع وب سایتتان چیست؟. ایده های زیادی در ساخت وب سایت وجود دارد که برای استفاده های مختلف مناسب هستند و با اجرای صحیح، آنها اشخاص می توانند از طریق اینترنت درآمد قابل توجهی کسب کنند. با تصمیم گیری در مورد هدف اصلی و عملکردی که می خواهید داشته باشید شروع کنید. برخی از محبوب ترین انواع وب سایت عبارتند از:

وب سایت های تجارت الکترونیکی: فروشگاه های آنلاین امروزه برخی از پر بازدیدترین نوع سایت ها هستند. با محبوبیت فروشگاه های آنلاین که به سرعت در حال افزایش است، همه این فرصت را دارند که یک تجارت جانبی آنلاین را شروع کنند. شما می توانید کالاهای دیجیتال و فیزیکی را از سراسر جهان به مخاطبان عظیمی بفروشید (که به راحتی با یک فروشگاه واقعی در ارتباط نباشد).

وبلاگ ها: بسیاری از وب مسترهای موفق کار خود را با یک پرس و جو ساده جستجو شروع کردند: نحوه شروع یک وبلاگ؟ وبلاگ نویسی با پوشش طیف گسترده ای از موضوعات، هم می تواند یک تجارت (به عنوان مثال وابسته، نقد و بررسی، وبلاگ های نیچ) باشد و هم یک فعالیت مبتنی بر اوقات فراغت (سفر، غذا، موسیقی، کتاب و… .).

وب سایتهای آموزشی: خوب در یک زمینه خاص مهارتی دارید؟ چرا دوره های دیجیتال خود یا وب سایت نوع عضویت را ایجاد نمی کنید. اگر از طرفداران سرگرمی های خاص هستید، ایجاد یک سایت آموزشی می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک متخصص در یک نیچ مستقر کنید.

وب سایتهای خبری: در این دوره از هرج و مرج آنلاین، شروع و راه اندازی یک سایت خبری آسانتر از گذشته است. مردم هر روز اطلاعات را در منابع مختلف جستجو می کنند. اگر ارائه داستان های پیشگامانه چیزی است که شما آن را دوست دارید، ایجاد یک وب سایت باعث می شود پیام شما راحتتر به همه رسانده شود.

انجمن های آنلاین: میزان بسیار زیاد جوامع آنلاین پر رونق یک پیام واضح است که مهمترین چیز فقط شروع کردن این کار است. از آنجا که ایجاد مخاطبان بزرگ زمان زیادی را می طلبد، هرچه زودتر شروع شود، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد و برای جذب مخاطبانتان بهتر است.

نمونه کار ها: نمایش مهارت ها و نقاط قوت شما می تواند حضور و دیدار آنلاین شما با مخاطبانتان را تا حد زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این، نمونه کار های آنلاین می توانند در مصاحبه شغلی، مسابقات و معاملات تجاری برای شما به عنوان رزومه به حساب بیایند.

وقتی هدف مشخصی در ذهن داشته باشید، انتخاب میزبان مناسب و بستر ساخت وب سایت بسیار ساده تر خواهد بود.

مرحله 2: ثبت نام دامنه

قبل از ایجاد وب سایت، باید نامی جذاب انتخاب کنید، برای به دست آوردن نام دامنه برای سایت خود، باید:

  1. برای نام وب سایتتان ایده های نابی داشته باشید.
  2. جستجوگر نام دامنه مناسبی را پیدا کنید.
  3. جستجوی نام دامنه را انجام دهید.
  4. بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.
  5. سفارش خود را نهایی کنید و ثبت دامنه را تکمیل کنید.

مرحله 3: میزبانی وب را بدست آورید

مرحله بعدی در ایجاد وب سایت شما، انتخاب یک هاست مناسب است. در حالی که انواع مختلفی از میزبانی وب در خارج و داخل کشور وجود دارد، پلن مورد نیاز شما به حجم و بازدید های پروژه آنلاین شما بستگی دارد. شما می توانید از مشاوران آنلاین ممتاز سرور، در مورد پلن مورد نیازتان مشورت بخواهید، آن ها نیز به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد.

چگونه وب سایت بسازیم؟

پلن های هاست و سرور ممتاز سرور

در ممتاز سرور، ما پلن های بسیار متفاوتی داریم که شما با توجه به کسب و کارتان باید پلن مورد نظرتان را انتخاب کنید. به این منظور به لینک زیر مراجعه نمایید:

مرحله 4: یک بستر را انتخاب کرده و وب سایت خود را بسازید

اکنون کار واقعی شروع می شود. روند چگونگی ایجاد وب سایت تا حد زیادی به پایه و بستری که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. ایده ای که می خواهید اجرا کنید نیز در تصمیم نهایی نقش مهمی خواهد داشت.

اگرچه در کل، گزینه های برتری که می توانید به عنوان بستر از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

سیستم های مدیریت محتوا (CMS): مناسب برای وبلاگ ها و وب سایت هایی که مقالات و مطالب زیادی را منتشر می کنند. برخی از نمونه های قابل توجه شامل: وردپرس، جوملا و دروپال است. در اینفوگرفی زیر می توانید میزان استفاده کاربران از سیستم های مدیریت محتوای مختلف را مشاهده نمایید.

اسکریپت های تجارت الکترونیکی(E-commerce Scripts): همانطور که از نام آن پیداست، اگر می خواهید فروشگاه آنلاین داشته باشید، این نرم افزاری است که کار را انجام می دهد. تعداد کمی از آنها شامل PrestaShop ،Magento ،WooCommerce است. به اینفوگرافی بخش زیر توجه نمایید. این اینفوگرافی نمایانگر میزان استفاده کاربران از E-commerce Scripts می باشد.

سازندگان وب سایت (Website Builders): یک روش ساده برای ساختن یک سایت بدون دانش برنامه نویسی، از طریق کشیدن و رها کردن توسط رابط با بسیاری از ویژگی های سفارشی گنجانده شده است!

وب سایت های خود رمزنگاری شده (Self-Coded Websites): اگر شما یکی از دوستداران توسعه وب سایت هستید، پس ساخت یک سایت خود کد گذاری نیز ایده خوبی است. در حالی که این کار به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، می توانید هر ویژگی ای را که برای پروژه شما بسیار مهم است پیاده سازی کنید.

چگونه وب سایت بسازیم؟

امیدوارم از خواندن مقاله چگونه یک وب سایت بسازیم؟ نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید به راحت ترین شکل ممکن و با دانش کافی که در اختیار شما قرار دادیم، وب سایت خود را ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا