WordPressآموزش

4 افزونه کتابخانه رسانه وردپرس برای مدیریت و سازماندهی

برای دارندگان سایت های وردپرس، داشتن یک کتابخانه رسانه ای سازمان یافته ممکن است یک نگرانی اساسی نباشد. با این حال، وقتی صفحات و پست های سایت را با تصاویر و محتوای رسانه ای پر می کنید، ممکن است به یک روش بهتر برای پیمایش در کتابخانه رسانه خود نیاز داشته باشید. افزونه هایی بسیار کاربردی در وردپرس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند چندین فایل را در پوشه هایی با دسترسی آسان تر سازماندهی و ترتیب دهید. به این ترتیب، می توانید محتوای رسانه خود را سریعتر از آنچه با کتابخانه پیش فرض رسانه پیدا می کنید، پیدا کنید. در این مقاله، قصد داریم چهار افزونه مدیریت کتابخانه رسانه وردپرس را به شما نشان دهیم که می تواند به شما در داشتن کتابخانه رسانه ای وردپرس کارآمدتر کمک کند. ما همچنین به طور خلاصه در مورد اینکه چرا شما نیاز به تنظیم کتابخانه رسانه خود دارید صحبت خواهیم کرد.

چرا به یک کتابخانه رسانه ای وردپرس سازمان یافته نیاز دارید؟

کتابخانه رسانه وردپرس به شما این امکان را می دهد به سایت وردپرس رسانه را اضافه، ویرایش، مشاهده یا حذف کنید. رسانه ای که هنگام ایجاد و ویرایش صفحات و پست ها بارگذاری می کنید نیز در اینجا نشان داده می شود. انواع رسانه ها می توانند از تصاویر، فیلم ها، صدا، صفحه گسترده و موارد دیگر متفاوت باشند. به طور پیش فرض، کتابخانه رسانه گزینه های بسیار مفید و اساسی را در رابطه با سازمان ارائه می دهد.

نمایشی از یک کتابخانه سازمان یافته

به عنوان مثال، می توانید بین list view و grid view جابجا شوید. به همین ترتیب، می توانید محتوای مورد نظر را براساس نوع پرونده رسانه یا تاریخ بارگذاری آن انتخاب کنید. اگر کتابخانه رسانه این سطح از سازمان را ارائه دهد، این سوال پیش می آید که چرا برای سازماندهی رسانه وردپرس خود به یک افزونه اضافی نیاز دارید؟

به طور خلاصه، به محض اینکه تعداد زیادی پرونده رسانه در کتابخانه دارید، به احتمال زیاد به ویژگی های سازمانی بیشتری نسبت به آنچه در حالت پیش فرض ارائه شده است، نیاز خواهید داشت. در اینجا فقط برخی از مزایای داشتن یک کتابخانه رسانه ای منظم تر ذکر شده است:

  • دسترسی به پرونده های رسانه قدیمی آسان تر است. اگر سایت شما قدیمی است، احتمالاً می دانید که پیدا کردن پرونده های رسانه قدیمی چگونه می تواند ناامید کننده باشد. در اکثر موارد، در آخر مجبور خواهید شد تصاویر یا فیلم ها را دوباره بارگذاری کنید. داشتن توانایی ایجاد پوشه ها، پیمایش در محتوای کتابخانه شما را بسیار آسان می کند.
  • می توانید فضای صفحه را ذخیره کنید. WordPress Media Library تمام پرونده های رسانه ای شما را در یک مکان قرار داده است. با این حال، به شما اجازه نمی دهد بصورت جداگانه نحوه نمایش رسانه خود را بر روی صفحه خود مدیریت کنید. حتی به ارزش یک ماه از تصاویر شکار شما برای یافتن یک تصویر خاص مشاهده می شود.
  • یک کتابخانه رسانه ای سازمان یافته به سادگی بهتر به نظر می رسد. کتابخانه رسانه شما می تواند به سرعت کثیف به نظر برسد. ساماندهی کل مکان مطمئناً چشم نوازتر خواهد بود.

تقریباً هر سایتی که به طور مداوم پرونده های رسانه ای را بارگذاری می کند، می تواند از یک پلاگین اختصاصی رسانه استفاده کند. وب سایت های خلاق مانند تصویر، از جمله وب کم ها و نمونه کارها که به بارگذاری مداوم محتوای رسانه ای با کیفیت بالا نیاز دارند، آن را بسیار مهمتر می دانند.

بیایید نگاهی به چند راه حل برای پیاده سازی کارآمدتر کتابخانه رسانه وردپرس بیندازیم. در اینجا چهار مورد از بهترین افزونه های کتابخانه رسانه وردپرس را با هم بررسی می کنیم:

1. کتابخانه رسانه FileBird

 کتابخانه رسانه وردپرس: FileBird

رویکرد FileBird برای سازماندهی کتابخانه رسانه شما در اطراف ایجاد پوشه و مدیریت پرونده در داشبورد شما است. این افزونه پوشه های مجازی ایجاد می کند که می توانید برای پیمایش آسان نام های توصیفی به آن ها بدهید.

یکی از برجسته ترین ویژگی های FileBird امکان ایجاد پوشه ها و حتی پوشه های فرعی نامحدود در نسخه ممتاز است، اگرچه نسخه رایگان نیز کم لطف نیست. این افزونه یک رابط کاربری بصری ساده با قابلیت کشیدن و رها کردن دارد تا روند انتقال پرونده ها به داخل پوشه ها و مرتب سازی مجدد آن ها را آسان کند. همچنین می توانید پوشه ها را مانند آنچه در رایانه رومیزی خود ایجاد کرده، تغییر نام دهید یا حذف کنید.

این افزونه همچنین با بسیاری از پلاگین ها، تم ها و صفحه سازهای دیگر سازگار است. به طور کلی، این یک ابزار قدرتمند کتابخانه است که به طور یکپارچه سودمندی و سهولت استفاده را با هم ترکیب می کند.

2. کتابخانه رسانه Assistant

کتابخانه رسانه وردپرس assistant

سازماندهی کتابخانه خود با پلاگین Media Library Assistant با راه حل های دیگر متفاوت است. این افزونه به مجموعه ای از کد کوتاه متکی است که می توانید هنگام ویرایش یک پست یا صفحه، مستقیماً تصاویر و انواع دیگر پرونده های رسانه را اضافه کنید. کد کوتاه عمدتا سطح بالایی دارد و به راحتی به خاطر سپرده می شود – به عنوان مثال [mla_gallery].

دستیار کتابخانه رسانه موقعیت مکانی رسانه را در سایت شما بسیار آسان تر از حالت پیش فرض می کند. این برنامه دو زبانه اضافی را در صفحه کتابخانه رسانه شما اضافه می کند و به شما امکان می دهد چندین فیلتر جستجو از جمله متن alt، زیرنویس های تصویر و اسلاگ ها را در سایر موارد جستجو کنید. درست مانند FileBird، این افزونه با بسیاری از پلاگین های دیگر نیز سازگار است و از زبان های مختلف پشتیبانی می کند.

3.کتابخانه رسانه Folders

کتابخانه رسانه ای وردپرس folders

افزونه Folders چیزهای بیشتری نسبت به پیشرفت Media Library ارائه می دهد. این نه تنها به شما کمک می کند تا پرونده های رسانه ای خود را تنظیم کنید ، بلکه تقریباً کل سایت شما – از جمله صفحات و پست ها. بنابراین، چه یک صفحه سایت، پست وبلاگ، تصویر یا فیلم، شما به راحتی می توانید آن ها را در همان پوشه یا زیر پوشه ذخیره کنید. به همین ترتیب، امکان کپی کردن پرونده ها در چندین زیر پوشه وجود دارد که در صورت استفاده از همان پرونده ها در صفحات مختلف، به کار شما می آیند.

این افزونه یک ابزار مدیریتی بسیار قدرتمند است که می تواند سطح سازماندهی مشابه تجربه شما در رایانه رومیزی را برای شما فراهم کند. این شامل یک ویژگی کشیدن و رها کردن است که استفاده از پلاگین را بسیار آسان می کند. همچنین یک نسخه ممتاز با هزینه ای معادل 19 دلار در سال وجود دارد که به شما امکان می دهد به بیش از ده پوشه استاندارد ، در میان موارد اضافی، دسترسی داشته باشید.

4. کتابخانه رسانه ای folders

کتابخانه رسانه ای folders

از بین تمام ورودی های موجود در لیست ما، Export Media Library ویژگی های بسیار خاص را ارائه می دهد. در حقیقت، این افزونه فقط با یک ویژگی همراه است – صادر کردن پرونده های رسانه ای وردپرس به عنوان بایگانی (فایل .zip). با این حال، می توانید گزینه ساختار پوشه را که مناسب شما است انتخاب کنید.

شما می توانید فایل بسته بندی شده خود را به عنوان یک پوشه واحد شامل تمام پرونده های رسانه ای خود صادر کنید، یا پوشه های تو در تو را برای محتوای سایت خود ایجاد کنید. انتخاب دیگر این است که آیا پرونده صادرات شما فشرده می شود یا خیر. با این کار، یک پرونده سبک تر، با هزینه زمان پردازش طولانی تر برای ایجاد، دریافت خواهید کرد.

به طور کلی، این افزونه نمی خواهد مدیریت روزمره کتابخانه رسانه شما را سریعتر کند. با این وجود، همراه با سایر ابزارهای موجود در این لیست، واقعاً خوب کار خواهد کرد، به خصوص اگر سایت خود را جابجا می کنید.

ممتاز سرور
ارائه دهنده خدمات سرور، هاستینگ و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا