Web Design

نحوه شروع کسب و کار طراحی وب و موارد مورد نیاز آن

آیا شما یک فرد خلاق با دانش توسعه وب و علاقه به کار های فریلنسری هستید؟ همانطور که در پست های قبل تر نیز توضیح دادیم، اکنون مشاغل فریلنس تا حدود زیادی مورد توجه برخی متخصصان قرار گرفته است و مزایای خود را دارد. اگر شما در این شرایط هستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که کسب و کار طراحی وب خود را راه اندازی کنید. در این صورت، ممکن است مقداری راهنمایی درباره راه اندازی کسب و کار نیاز داشته باشید. در این پست شما را راهنمایی خواهیم کرد تا با ایجاد طرحی از کسب و کار مستقل خود در زمینه طراحی وب استفاده کنید، بنابراین می توانید یک جریان درآمد جدید ایجاد کنید و در صورت تمایل زمینه را برای انجام کار طراحی وب خود به صورت تمام وقت فراهم کنید.

دوست دارید مشتری های شما چه کسانی باشند؟

این یک سوال ترفندی نیست و پاسخ آن “همه” نیست. چرا نه؟ دو دلیل دارد:

  1. شما باید تصمیم بگیرید که با چه کسی می خواهید کار کنید. این یکی از بهترین امتیازات فریلنسر بودن است. شما به عنوان صاحب کسب و کار، می خواهید با افرادی کار کنید که می توانند مبلغ های زیاد صورت حساب را پرداخت کنند و برای شما مشکلات مالی ایجاد نکنند، به موقع پرداخت کنند و بتوانند شما را به مشتریان دیگری مانند خودشان ارجاع دهند یا بعداً برای کار های بیشتر پیش شما بازگردند.
  2. هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد، اما هر نوع کسب و کار نیاز های خاصی دارد. به عنوان مثال، یک سایت تجارت الکترونیکی الزامات طراحی متفاوتی نسبت به وب سایت های زیبایی، ناشران نرم افزار، CPA، مؤسسات غیر انتفاعی یا آژانس های املاک دارد.

وقتی موضوعی را انتخاب می کنید که به آن علاقه دارید و درباره آن چیزی می دانید، از تخصص و کارآیی بیشتری در کار خود و تهیه نمونه کار ها برای مشتریانی که می خواهید با آن ها کار کنید استفاده می کنید.

نکته: هنگامی که در یک زمینه تخصص دارید، می خواهید نمونه کار هایی بسازید که بتواند به شما کمک کند با بودجه بیشتری به سمت طیف های مرتبط بروید. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما شروع به طراحی وب سایت برای مدیران محلی کسب کار املاک مسکونی می کنید. با رشد نمونه کار ها، ممکن است بتوانید مشتری هایی که در زمینه املاک تجاری کار می کنند را نیز جذب کنید.

اگر قبلاً سایت هایی را برای انواع خاصی از مشاغل ایجاد کرده اید، ممکن است بتوانید از همان جا شروع کنید. اگر تجربه قبلی ندارید و از صفر شروع می کنید، یک روش مناسب برای شما این است که کسب و کار هایی را پیدا کنید که در رده های سودآوری قرار دارند و همچنین دارای وب سایت هایی عالی نیستند.

به عنوان مثال، لیست فعلی NerdWallet از سود آورترین SMB ها شامل تعمیرگاه های اتومبیل، کامیون های مواد غذایی و خدمات شستشوی ماشین است. به طور سنتی، این نوع کسب و کار ها بهترین وب سایت ها را ندارند. اما ممکن است آن ها بودجه ای داشته باشند تا در طراحی سایت بهتر سرمایه گذاری کنند تا بتوانند از رقبا بهتر عمل کنند و رشد خود را ادامه دهند.

همانطور که در حال تعیین مشتریان ایده آل خود هستید، می توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید و برای آن ها پرسونا ایجاد کنید. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مهم است، زیرا پرسونای مشتری بعداً پایه و اساس برنامه بازاریابی و بوم کسب و کار شما خواهند شد.

برنامه ای برای کسب و کار طراحی وب خود ایجاد کنید

برنامه کسب و کار شما می تواند به انتخاب شما ساده و کلی، یا دقیق باشد، به شرطی که شامل اطلاعات کلیدی در مورد مشتری، خدمات، قیمت گذاری، بازاریابی و اهداف درآمد شما باشد. درضمن، اگر مطمئن نیستید که چگونه خدمات خود را قیمت گذاری کنید، کتاب Freelancer’s Bible “کتاب مقدس فریلنسر” از سارا هوروویتز (Sarah Horowitz) شامل بخشی است که دقیقاً نحوه تعیین قیمت گذاری ها را باز می کند تا بتوانید قیمت گذاری مناسب کسب و کار خود را انجام دهید.

در اینجا چند گزینه برنامه کسب و کار وجود دارد:

  • برنامه کسب و کار یک صفحه ای: از استارت آپ 100 دلاری سریع، آسان و متمرکز بر پایه اصول اولیه است.
  • بوم مدل کسب و کار: یکی دیگر از ابزار های برنامه ریزی یک صفحه ای است، اما این ابزار بصری است، برای کسی که دارای طرز فکر خاص باشد، مناسب است.

حتی اگر متقاضی وام تجاری استارتاپ نیستید، بهتر است برنامه خود را یادداشت کنید تا بتوانید به آن مراجعه کنید و هدف خود را حفظ کنید، بنابراین وسوسه نمی شوید که هر مشتری ای را بپذیرید.

از چه فناوری و ابزار هایی برای کسب و کار طراحی وب خود استفاده می کنید؟

شما ممکن است از قبل رایانه و نرم افزاری برای طراحی داشته باشید که بتواند پروژه های تجاری را مدیریت کند، اما برای اداره کار به موارد بیشتری نیاز دارید. ما هنوز نمی گوییم که چیز جدیدی بخرید، اما بهتر است لیست ابزار های مورد نیاز خود را زود بسازید تا بتوانید گزینه های خود را آزمایش کنید، بودجه متناسب جور کنید و به دنبال معاملات خوب باشید.

فناوری و ابزار های کسب و کار طراحی وب خود را برنامه ریزی کنید

برای کسب و کار طراحی وب خود به چه نوع سخت افزاری نیاز دارید؟

علاوه بر رایانه، یک یا دو مانیتور خوب و وسایل جانبی معمول، ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشید:

  • یک تبلت و قلم نقاشی دیجیتال
  • یک دوربین SLR دیجیتال (به علاوه سه پایه، چراغ، میکروفون و صفحه سبز)
  • یک اسکنر
  • یک پرینتر
  • در صورت بروز مشکلی در دستگاه اصلی، یک لپ تاپ یا دسک تاپ دوم
  • یک پاور بانک قوی

نرم افزار ها و برنامه ها چطور؟

حتی اگر از قبل نرم افزار طراحی مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید، بد نیست دوباره موارد رایگان موجود را بررسی کنید تا انتخاب با دقت تری داشته باشید. نرم افزار طراحی تنها بخشی از مواردی است که شما نیاز دارید. به این فکر کنید که می خواهید از چه برنامه ها یا خدماتی همراه با یک یا چند نرم افزار استفاده کنید:

  • میتینگ های مشتری را برنامه ریزی کنید
  • ارتباط با مشتری
  • پلتفرم تماس های ویدئویی
  • گردش کار پروژه خود را مدیریت و به اشتراک بگذارید
  • رسیدگی به کار های حسابداری
  • صورتحساب ها و فاکتور های مشتریان

بررسی ها را بخوانید، برنامه های رایگان را آزمایش و بررسی کنید.

کسب و کار طراحی وب خود را راه اندازی کنید

کسب و کار طراحی وب خود را راه اندازی کنید

شما یک برنامه کسب و کار، یک پایگاه مشتری هدف و لیستی از ابزار های لازم برای شروع دارید. اکنون وقت آن است که کسب و کار طراحی وب خود را به مرحله اجرا برسانید، این کار با تصمیم گیری در مورد نوع ساختار تجاری کسب و کار شما شروع می شود. به طور کلی گزینه های شما انحصاری، شراکت، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا یک شرکت سهامی خاص است.

در این مرحله، واقعاً ایده خوبی است که با یک CPA یا یک وکیل تجاری که به او اعتماد دارید صحبت کنید، زیرا می خواهید مطمئن شوید که برای شرایط خود انتخاب درستی دارید. شروع کار انفرادی سریع تر و ارزان تر است، اما اگر مشکلی در کسب و کار شما پیش بیاید شما مسئولیت شخصی همه چیز را دارید. شراکت هم با مسئولیت نامحدود همراه است. LLC و شرکت های بزرگ برای راه اندازی و اداره هزینه بیشتری دارند، اما شما شخصاً مسئول بدهی های شرکت خود نیستید.

وقتی فهمیدید که چگونه کسب و کار خود را ساختار می دهید، وقت آن است که:

  • نام کسب و کار خود را ثبت کنید تا مطمئن شوید با کسب و کار دیگری در شهر شما یکی نیست.
  • حتی اگر در خانه خود کار می کنید، مجوز دریافت کنید.
  • درباره گزینه های حساب تجاری موجود در یک بانک تحقیق کنید. بیشتر آن ها گزینه های رایگان یا کم هزینه را برای مشاغل کوچک ارائه می دهند.
  • مقداری پول برای هزینه های تجاری به آنجا منتقل کنید تا حسابداری و مالیات شما به راحتی کنترل شود.
  • گواهی SSL دریافت کنید و بخش مالیاتی وب سایت خود را راه اندازی کنید.

حال کسب و کار طراحی وب شما رسمی است!

قسمت سرگرم کننده کار تازه شروع شده است. وقت آن رسیده است که نام دامنه خود را ثبت کنید.

  • برای مشاغل خود میزبانی وب خریداری کنید. اگر قصد دارید میزبانی خود را به عنوان یک سرویس برای مشتریان خود ارائه دهید، ممکن است یک طرح VPS بخواهید که در آن بتوانید وب سایت های مشتری ایجاد کرده و آزمایش کنید و یک طرح نمایندگی فروش بردارید.
  • لیست ابزار های خود را بگیرید و سخت افزار، نرم افزار یا تجهیزات دفتری مورد نیاز خود را برای اداره مشاغل خود خریداری کنید.

یک چیز دیگر: برای اطمینان از اینکه درست مالیات می پردازید، از نرم افزار های مناسب حسابداری استفاده کنید، بنابراین در سال آینده از یک بدهی مالیاتی بزرگ متعجب نخواهید شد.

بخش نمونه کار های طراحی وب خود را ایجاد کنید

اکنون که کسب و کار شما قانونی است و ابزار لازم برای کار برای مشتری را در اختیار دارید، به مشتری نیاز دارید. برای این منظور، شما به یک وب سایت از نمونه کار ها نیاز دارید که بهترین کار شما را نشان دهد، حتی اگر این نمونه ها سایت هایی است که برای خود، دوستان یا مشتریان قبلی طراحی کرده اید. شما یک طراح وب هستید، بنابراین احتمالاً به هیچ نکته ای در زمینه عالی نشان دادن نمونه کار های خود نیازی ندارید.

برنامه بازاریابی کسب و کار طراحی وب خود را تنظیم کنید

اگر قصد دارید پست های خود را برای هدایت بازدید به وب سایت خود تنظیم کنید، از تلاش های خود در شبکه های اجتماعی نتیجه بیشتری خواهید گرفت. همچنین داشتن یک تقویم محتوا برای حساب های اجتماعی و وبلاگ، به شما کمک می کند، بنابراین برای محتوا تلاش زیادی نمی کنید.

همچنین می خواهید بازدیدکنندگان سایت را به ثبت نام در خبرنامه خود ترغیب کنید. ابزار مدیریت ایمیل خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید مشترکین شما ایمیل استقبال و همه به روزرسانی های شما را دریافت می کنند. آیا می خواهید برنامه ریزی جدی ای انجام دهید؟ بعد از اینکه سیستم ایمیل خود را راه اندازی کردید، به دنبال یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) متناسب با بودجه خود و قابل ادغام با بخش بازاریابی ایمیل خود باشید.

این امر هنگام شروع کار کاملاً بهتر از این به نظر می رسد، اما بعداً هنگامی که کسب و کار طراحی وب شما رو به رشد است و تعداد زیادی مشتری فعلی، خوابیده و احتمالی دارید که می خواهید برای رشد خود در تماس باشید، از خود تشکر خواهید کرد.

همکاران و پیشکسوتان خود را پیدا کنید

شما ممکن است یک شرکت انفرادی باشید اما تنها نیستید. شما می توانید کم کم همکاری خود را با شرکت های دیگری برای دریافت خدمات خاص و مورد نیاز خود شروع کنید که این می تواند سئوی وب سایت شما و بازاریابی دیجیتال باشد. امیدواریم از این پست لذت کافی برده باشید و موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا