آموزشمفاهیم پایه

کش وب سایت چیست؟ راهنما برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم آموزشی در مورد این که کش وب سایت چیست؟ و راهنمایی برای مبتدیان، مطالب مفیدی را برای شما عزیزان بیان کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

آیا تاکنون صفحه وب سایتی را ترک کرده اید به دلیل این که زمان بارگیری آن خیلی طولانی بوده است؟ این یک مشکل بزرگ برای دارندگان وب سایت است! اما نگران نباشید، زیرا راه حل های بسیاری برای این مسئله وجود دارد، که به یکی از آن ها در این مقاله اشاره خواهد شد. در این مقاله، شما متوجه می شوید که حافظه نهان وب سایت و نحوه استفاده از آن چیست؟

ذخیره سازی وب (Web Caching) چیست؟

به عبارت ساده، Web Caching برای استفاده مجدد از وب سایت در آینده، دیتا را در یک سرور ذخیره می کند. اما سوال اینجا است که دقیقا چگونه کار می کند؟ هنگامی که سایتی را باز می کنید، حافظه پنهان وب، تمام داده های وب سایت را جمع می کند، آن را به یک فایل HTML تبدیل می کند و آن را در مرورگر شما باز می کند.

دفعه بعد که شما همان سایت را باز می کنید، از حافظه پنهان یک نسخه بارگیری می شود. این به سرور کمک می کند تا سریعتر کار کند و بار اضافی نداشته باشد. البته اگر وب سایت به روز شود، روند کار از ابتدا شروع می شود و وب سایت باید مجددا کامل بارگیری شود.

دو نکته که باید در نظر داشته باشید: اول این که هر وب سایتی از کش استفاده نمی کند. ثانیا حافظه پنهان می تواند به صورت دستی منقضی یا حذف شود.

کش وب سایت

اگر از Google Chrome استفاده می کنید و می خواهید حافظه پنهان را پاک کنید، روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید و History (یا Ctrl + H را فشار دهید) را انتخاب کنید سپس بر روی Clear Browsing Data کلیک کنید. پس از آن گزینه مورد نظر خود را تیک بزنید و Clear data را فشار دهید.

چرا Web Caching اهمیت دارد؟

حافظه پنهان وب نقش مهمی در سرعت بارگذاری وب سایت دارد. این امر باعث عملکرد بهتر وب سایت شما می شود، زیرا بازدید کنندگان مجبور نیستند هربار مدت طولانی برای بارگذاری وب سایت صبر کنند.

پردازش کمتر برای درخواست های HTTP بدان معنی است که وب سایت از پهنای باند کمتری استفاده می کند. این یک نکته خوب است، به خصوص اگر منابع محدود داشته باشید.

انواع حافظه پنهانی وب

دو نوع حافظه پنهان در وب وجود دارد. آن ها شامل حافظه پنهان سرور و حافظه پنهان حافظه جانبی هستند. حافظه پنهان در هنگام مرور وقتی اتفاق می افتد که دو بار می توانید همان وب سایت را بارگیری کنید. در ابتدا، وب سایت داده ها را برای بارگیری یک صفحه جمع می کند. پس از بارگیری، مرورگر برای ذخیره سازی، آن را به صورت موقت ذخیره می کند.

حافظه پنهان سرور مفهومی مشابه با حافظه پنهان در سیستم دارد. تفاوت در این است که ما سرور را به حافظه ذخیره موقت تبدیل می کنیم. حافظه پنهان سرور متفاوت است زیرا می تواند داده های بیشتری را ذخیره کند.

از آنجا که حافظه پنهان سرور از سرور برای ذخیره مرورگر وب استفاده می کند، سیستم های حافظه پنهان مختلفی برای آن وجود دارد. آنها به صورت full-page cachingobject caching و fragment caching هستند. به عبارت ساده، حافظه پنهان در یک صفحه کل صفحه وب را ذخیره می کند. این زمانی مفید است که صفحه با ترافیک سنگین همراه است.

امیدوارم از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا