cPanelآموزش

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

در این مقاله می خواهیم آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. لطفا با ما همراه باشید!

اکثر افراد این روز ها اهمیت بک آپ گرفتن از اطلاعات را می دانند و با آن آشنایی دارند. در صورت نبود بک آپ، با یک اشتباه کوچک ممکن است تمامی داده های شما و زحماتی که برای سایتتان کشیده اید به هدر برود.

تهیه نسخه پشتیبان بعد از طراحی سایت یکی از مهم ترین کار هایی است که هر شخص باید انجام دهد و همچنین باید حواستان باشد تا به صورت دوره ای و منظم این کار را انجام دهید.

این نکته درست است که سرویس دهنده وب شما به صورت دوره ای برای شما بک آپ تهیه می کند اما این را در نظر داشته باشید که اگر حتی یک درصد احتمال داشته باشد که اطلاعات سرورتان در دسترستان نباشد، سایت شما باید حفظ شود پس حتما از سایت خودتان بک آپ دوره ای تهیه کنید و آن را در جای امنی نگهداری کنید.

آموزش بک آپ گیری

برای تهیه بک آپ از بخش های مختلف سایت و بارگذاری آن روی هاست روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

تهیه نسخه کامل از سایت

شما می توانید از تمام اطلاعات هاست سی پنل خود یک بک آپ کامل تهیه کنید، این کار بسیار آسان است و هیچ فرآیند پیچیده ای ندارد.

یک راه دیگر برای بک آپ گرفتن از اطلاعات، استفاده از افزونه های موجود در خود سایت است، البته ما این راه را به دلایلی که در ادامه مطرح خواهیم کرد به شما توصیه نمی کنیم.

استفاده از بک آپ گیری خودکار توسط افزونه ها، ممکن است در ابتدا بسیار خوشایند باشد، اما احتمالا در دراز مدت شما را با مشکل مواجه کند!

ممکن است بک آپی که توسط افزونه گرفته می شود یک فایل خراب باشد که هنگام استفاده مجدد شما را دچار مشکل کند، همچنین احتمال اینکه شما با این تفکر که این افزونه به طور خودکار بک آپ گیری خود رابه صورت دوره ای انجام می دهد، از آن خبر نگیرید! و پس از مدتی متوجه شوید که به علت تداخل با افزونه ی دیگر و یا متوقف شدن افزونه، هیچ بک آپی تهیه نشده، این امر قطعا برای شما فاجعه خواهد بود.

راه سومی هم وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید، شما می توانید به صورت دستی از اطلاعات سایت خود بک آپ تهیه کنید.

بک آپ گیری از اطلاعات هاست سی پنل

گام اول

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

ابتدا در سی پنل به بخش File Manager و سپس به public_html رفته و توسط گزینه Select All پوشه های خود را در حالت انتخاب قرار دهید، اکنون کلیک راست کرده و گزینه Compress را انتخاب کنید تا تمام پوشه ها به یک فایل zip تبدیل شوند.

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

در نهایت پس از انتخاب فرمت فایل، آدرس انتخابی خود را برای ذخیره فایل به همراه نام آن وارد نمایید و روی گزینه Compress Files کلیک کنید.

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

گام دوم

در مرحله بعد به قسمت phpmyadmin رفته و دیتا بیس خود را به یک فایل sql تبدیل کنید، اکنون به احتمال زیاد از شما یک user name و password خواسته می شود که باید آن را وارد کنید.

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

سپس از tab بالا گزینه Export را انتخاب کنید و پس از انتخاب فرمت بر روی Go کلیک نمایید، اکنون فایل تبدیل شده به فرمت مورد نظر را در مسیری مطمئن ذخیره نمایید

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

اکنون شما دو فایل با فرمت zip و sql دارید که برای بازگردانی مجدد به آن ها نیاز دارید.

بازگردانی بک آپ

گام اول

فایل zip را در File Manager بخش public_html هاست خود بارگذاری نمایید و پس از اتمام بارگذاری با انتخاب گزینه extract فایل را از حالت زیپ خارج کنید.

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

گام دوم

پس از آن، به بخش MySQL database رفته و روی گزینه Next Step کلیک کنید تا به مرحله نام کاربری و رمز پایگاه داده وارد شوید و سپس یک دیتا بیس جدید با همان اطلاعات قبلی بسازید.

آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت

سپس از داخل صفحه باز شده گزینه import را انتخاب کنید، روی گزینه Chose File کلیک کرده و فایل sql را بارگذاری کنید.

آنچه در این مقاله در رابطه با آن بحث شد، آموزش بک آپ گیری از بخش های مختلف سایت بود که پس از مطالعه آن قطعا در هنگام اجرا به شما کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا